Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:03

Hallo mensjes.

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan. Echt super leuk om alle nieuwe huisjes en updates te zien!

Ik heb een vraagje. Wat zouden jullie kiezen en hoe zouden jullie dit combineren?

Dit is de blauwe muur
http://i58.tinypic.com/2ykb6fs.jpg

Kan ik dit met een witte muur ernaast combineren zoals op de foto? En dan blauw tapijt? Of beter blauwe muren, zwart? Wit/Zwart tapijt? Ik weet het niet meer. Twijfel erg over de witte muren omdat die muur eindigt in het zwart.

Of de paarse:
http://i62.tinypic.com/2jblc1v.jpg

Dit zou ik wel zien zitten met witte muren en dan paars tapijt bv.

Nu vind ik de blauwe leuker maar twijfel ik meer over het behang. Eventueel zou ik ook nog laminaat kunnen nemen maar ik vind tapijt veel fijner :).

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven hoe of wat.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:39

meikemarieke schreef:
Ik heb van het weekend de slaapkamer geverfd (toch voor de donkere kleur gegaan), maar nu is dus 1 baan donker, de rest iets lichtergrijs. Maar de overgang van de kleuren is niet helemaal netjes gegaan...
Had eerst de lichte kleur gedaan, afgeplakt en de donkere erover, maar aan de ene kant is de donkere verf onder het plakband gekomen en aan de andere kant heeft het plakband stukjes lichtgrijs meegetrokken van de muur...... -O-
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Daarom heb ik bij het schilderen van mijn blokjesmuur niet afgeplakt, maar met potlood (en waterpas) lijnen op de muur gezet en daarna met kwast en roller alles ingekleurd. Eerst de zwarte blokken en daarna de witte blokken. Ik denk dat je het beste met een klein kwastje de lijntjes kunt bijwerken, en dan 1 kleur tegelijk en tussendoor goed laten drogen omdat het anders in elkaar over kan lopen. Succes!

Kirr, het schiet bij jou ook al op, en het donkere waar ik het eerder over had valt me reuze mee!

Wijkhuijs, wat een gave kast zo! Wel veel werk aan gehad denk ik zo...

Hier afgelopen weekend de hond te logeren gehad, maar dat is toch niet zo'n goed idee op een flat. Eerst durfde ze de trap niet op om bij mijn appartement te komen (9 treden). Vervolgens heeft ze de kattenbak leeg gegeten (in het vorige huis stond die altijd boven en kon ze er niet bij). Ze heeft met haar staart tegen mijn zwarte muur in de keuken staan meppen, zodat er nu allemaal strepen op zitten. En met haar grote poten heeft ze gaten in mijn zeil op de vloer gehakt. Mijn mooie nieuwe spulletjes |( .

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:52

Dat met die plakband hebben wij ook wel, gewoon bijwerken met heel fijne penseel is het snelste.

Inge, zo jammer van je spullen. Honden kunnen idd wel wat kapot maken.
Bij ons ligt er nu plastiek over de laminaat, in het weekend komt de puppy, dus ik denk dat ik de plastiek nog even laat liggen.

Gaan zo salon, droogkast en wasmachine al verhuizen.
Mijn geweldige vader heeft vandaag de laatste muur gaan behangen, dus ben benieuwd naar het eindresultaat!

Beloven: ik kan de foto's hier op het werk niet openen.
Wij hebben wit en rood gecombineerd en wit met chocoladebruin.
Boven gaat het wit met donkerblauw worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:16

Inge , das balen :(:)
wij hebben zelf een hond en februari komt waarschijnlijk nr twee...ons koophuis komen dus ook geen nieuwe dure meubels in , de houten vloer die er nu ligt blijft en alles wat we nieuw moeten halen word een gevalletje mp en kringloop + een paar potten verf :+

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:42

Kentaro schreef:
[ Afbeelding ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GONSHDHG.jpg
[ Afbeelding ]

De kleur lukt me niet goed....
Maar je had ze nog een tint lichter en als ik het goed zeg ook donkerder. Ook had je ze in het antraciet. Wij hebben wildverband, maar je hebt ze ook bijvoorbeeld alleen in vierkante plavuizen
[ Afbeelding ]

Wauw, die zijn mooi Kentaro! Kun je me vertellen hoe ze heten en / of waar je ze gekocht hebt?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:13

Beloven, wat een gaaf behang!! Ik zou persoonlijk niet weten waarom de andere muren daarbij niet wit kunnen zijn?! Ik vind dat júist mooi en deze wand er dan juist mooi bij uitkomen! Zelf zou ik voor een lichte vloerbedekking kiezen, omdat ik bang ben dat het anders te donker wordt!? Erg gaaf!

ziviaantje, ik ga even op de bon kijken hoe ze ook alweer heten!
Helaas heb je er niets aan waar ik ze gekocht heb.... Had je het bedrijf aan willen raden, maar ze zijn helaas begin dit jaar faiiet gegaan -O-
We hebben ze o.a. ook gezien bij Groen uit Bleiswijk (waren daar wel een stuk duurder)
Super kwaliteit, je kunt ze ook buiten leggen!

wijkhuijs, ik vind de kast echt super gaaf geworden! (en ik houd wel van de tekst :D )

HorseyDude, misschien dat je in je computerkast dichte bakjes/mandjes kunt gebruiken?! Kunt er veel in kwijt en het staat een stuk rustiger.
Jij schildert/tekent zo graag, is het niet leuk om bijvoorbeeld bij de IKEA van die houten opbergbakjes te kopen en die op de kop z'n kant te beschilderen?! Ieder bakje apart of een groot geheel (dan weet je ook gelijk wel bakje waar hoort :) )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:24

maria1991 schreef:
ja t valt niet echt te omschrijven eigenlijk. tis voornamelijk grijsteint maar er zit ook soort beige in waardoor t ook mooi met houtkleurmeubelen gaat.

Enig idee waar die vloer vandaan komt, als ik vragen mag :o Wil m wel in t echt gaan bekijken :)

Dat behang, echt supervet! Zou bij mij in huis niet passen denk, maar echt heel gaaf :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:17

Inge, wat zonde van je spulletjes. Is het zeil te repareren?

Maria1991: mooie vloer! Mijn broer heeft ook zo'n soort vloer liggen, in een heel vage grijs-bruine kleur. Ik vind het prachtig.

Weet iemand hier iets over kamerplanten?

Ik zoek een mooie kamerplant (vrij groot) die op de grond kan staan, en een klein plantje in een bloempotje dat bijvoorbeeld in de vensterbank of op de schouw kan staan. We hebben een kat, dus het moet een beetje cat-proof zijn. Al hoorde ik al dat alle katten plantenslopers zijn :) Maar ik heb vooral geen idee welke binnenplanten/plantjes geschikt en een beetje leuk zijn. Wat hebben jullie zelf staan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:26

Poeh, er kunnen zoveel planten op de grond staan. Kijk alleen wel of deze op een plek komt te staan waar ie 'rustig staat' of dat je er steeds langs moet. Indien het laatste, kunnen sommige planten lelijke bladen van krijgen.
Tocht is uiteraard voor geen een plant goed.
In de venster bank ligt er aan of daar veel of weinig zon komt?
Om te voorkomen dat een kat gaat graven in de aarde, kun je bijvoorbeeld de bodem bedekken met hydrokorrels, cacua doppen, van die nep kokosnoten.
Als je vloerverwarming hebt, zou ik de pot niet direct op de grond zetten, maar er minimaal een onderzetter onder leggen.
(anders droogt de grond erg snel uit)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:29

Kijk, dit soort praktische informatie mis ik. Dank Kentaro! Daar ga ik even mee verder zoeken :)
Vloerverwarming is er niet, tocht vermoed ik niet maar dat merk ik pas als ik er woon. De plant komt niet op een plek te staan waar veel langs gelopen wordt. En mijn kat is totaal geen graver, maar die korrels ga ik voor de zekerheid toch meenemen. We hebben vensterbanken aan 2 kanten, waarvan 1 vol in de zon en de ander grotendeels in de schaduw.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:32

Onze kat is ook een gigantische plantensloper, ik zou geen dracaena aanraden iig, die heeft het zwaar te verduren bij ons. Evenals de lepel- en flamingoplant ^)
De zamioculcas en de yucca doen het bij ons wel heel goed en daar blijven ze ook vanaf. Vettere planten zijn minder in trek dan diegene met veel kleine fladderblaadjes.

Maar onze kat is wel erg hoor, die eet ook bossen bloemen kapot en is in haar mindere periode ook regelmatig aan de cactusstekels begonnen...
Als klein plantje heb ik geloof ik deze; http://www.kamerplant.com/Groene-Kamerp ... Turle-Duo/ Die doet het ook heel goed en blijven ze ook goed vanaf :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:36

:) Graag gedaan!
Met tocht bedoel ik eigenlijk dat je bijvoorbeeld uit kijkt met 2 ramen/deuren tegenover elkaar open zetten. Je hebt dan een grote kans op spint in de planten.
Een Yucca is best een heel makkelijke plant:
http://www.chicplants.com/media/catalog ... anten.jpeg
Een dwergdadelpalm vind ik ook heel erg mooi!
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/1 ... 817524.jpg
Deze vind ik dan weer praktischer als je minder ruimte hebt:
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/1 ... 908522.jpg

http://www.alles-is-liefde.nl/in-balans ... ten-2.html

In een raam met veel zon zou ik voor een plant kiezen met 'dikke' bladen (meer vetplant idee)
Je moet ook een beetje geluk hebben. De een gaat best snel dood boven een verwarming, maar de ander doet het prima. Een raam met schaduw kunnen heel veel soorten planten.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:13

Zal lastig gaan cer. Die vloer is eigenlijk niet voor particuliere verkoop, puur voor bedrijven: kantoren, winkels e.d. Komt van het bedrijf van mijn vriend vandaan. Evt kan het wel geregeld worden hoor, ook al aantal vrienden die deze vloer wilden na t zien van de onze. Pb maar als je interesse hebt :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:21

Orchideeën doen het bij mij wel aardig in de zon. Ik heb alleen geen groene vingers dus uiteindelijk gaan ook die bij mij stuk :')
Wat betreft de katten doe ik altijd leuke gekleurde kiezels bovenop tegen het graven. Ziet er ook nog gezellig uit :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:48

Orchideeën mogen niet in de middag zon maar moeten wel licht staan.
De ochtend zon is het meest perfect.

Ik heb ze nu al 2 maand staan!
Vol in bloei en geen enkel bloemetje afgevallen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:47

Dankjewel voor je mening, dus blauw kan ook makkelijk met wit ja?

Ik zat te denken aan een licht blauw of dan paars tapijt. Eventueel gewoon donkerbruin ofzo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:29

Zeker! Ik denk zelfs dat je blauw daardoor júist nog mooier uit komt!
Zelf zou ik niet voor donkerbruine of (donker) paarse vloerbedekking gaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:35

Nee nouja had ook een paars behang dan vond ik paars wel gaan.

Ik vind lichtbruin zo onhandig ivm de hond. :c

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:42

Moet het echt vloerbedekking worden of is laminaat/zeil laminaat look ook een idee??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:49

Ik wil eigenlijk gewoon vloerbedekking. Ik loop altijd op blote voeten en alle kleine kruimeltjes voel je zo snel op laminaat..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:54

:= Dat is zo.
Je zou ook voor een lichte kleur kunnen gaan, maar dan gemêleerd. Daar zie je stukken minder op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:58

Is ook nog te overwegen ja :Q

Ga wel fijn keer weer naar de winkel kijken voor leuk tapijt, haha

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:40

Ik wilde ook altijd vloerbedekking.. totdat t nu een aantal jaren ligt in een huis met veel ramen... Alles verkleurd.. dus ook maar switchen naar laminaat -O- En met schoonmaken is t ook wel weer zo praktisch :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:11

Dat is zeker veel makkelijker en schoner!
Voor boven hebben wij voor zeil gekozen met het uiterlijk van laminaat. Bevalt super goed!

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:44

Ik kom ook weer even binnenvallen.
Maria: mooie vloer en spulletjes!!

Beloven, supergaaf behang! Zeil vind ik persoonlijk lekkerder dan laminaat. Het dempt meer, is warmer aan je voeten, en er zitten geen naadjes is zoals bij laminaat. (water knoeien maakt dan niet veel uit)