Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 00:15

Misschien kunnen jullie helpen om zo min mogelijk uit te geven?

Vandaag is de slang van mijn oude stofzuiger stuk gegaan. Stofzuiger is 10+ jaar oud. Deze staat al als tweede apparaat op de verdieping.
Beneden heb ik een nieuwe, nog geen jaar oud.
Volgend jaar na de zomer staat, als het goed is, mijn nieuwe huis. Dan wil ik een robot op de begane grond en gaat de nieuwe naar boven.
Maar wat doe ik nu om komende jaar te overbruggen?
Een nieuwe slang is ca. 25€. Met de gok dat de stofzuiger het nog een jaar doet.
Of een (gebruikte) stofzuiger via Marktplaats (5-50€). Kwaliteit dan ook onbekend.
Er staat toevallig een van hetzelfde merk, maar geen zakloze. Daarvan zou de slang ook moeten passen.
Twijfels twijfels...

tamary

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 00:29

Stofzuiger dus toch maar trap op en af slepen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 03:49

Marktplaats zoeken naar een stofzuiger die weg gaat wegens samenwonen. Daar is bijna nooit wat mis mee, maar gewoon over.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 06:00

Ik heb nog nooit een extra stofzuiger boven gehad. Als ik de trap ga stofzuigen dan gaat ie automatisch mee naar boven en doe ik de bovenverdieping ook meteen.

Past de slang van de ene niet op de andere? Dan zou je evt alleen de slang mee naar boven kunnen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:45

Ik vind weekend weg met vriend of vriendinnen super gezellig, maar in mijn eentje ook zalig. Lekker je eigen ding doen.

Roodvos.. gewoon de stofzuiger naar boven tillen? :? Een robot vind ik echt ondingen. Leuk voor oppervlakkig, maar de hoeken en bij meubels is 3x niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:53

Ik sleep al jaren de stofzuiger het huis rond, leuk met slaapkamers/badkamer op 2e verdieping en woongedeelte op het 1e.
En als ik had geweten hoeveel stof een open dressing produceert dan had ik er toch echt kastdeuren in laten zetten. Wat is er juist stuk aan de slang? Kan je er geen laag duct-tape omheen doen bijvoorbeeld?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:31

Inderdaad gewoon stofzuiger mee naar boven slepen?
Ik heb altijd maar 1 stofzuiger gehad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:35

Ik heb maar 1 stofzuiger. Maar wel een snoerloze. Dus mee naar boven nemen is wel makkelijker nu. Veel lichter en je kan makkelijk de trap zuigen nu. Maar ik zou niet weten waarom ik boven en beneden een stofzuiger zou moeten hebben. Zo’n groot huis heb ik nou ook weer niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:08

Ik snap uiteraard zelf ook dat de stofzuiger ook naar boven getild kan worden. Dat ook jaren gedaan.
Maar ik heb een tamelijk smalle en onhandige trap. Ik ben er zo zat van om iedere keer die stofzuiger de trap op en af te manoeuvreren. En het is gewoon ontzettend handig om even snel de zuiger te kunnen pakken als je een spinnenweb ziet. Of zoals nu, als de wespen weer uit hun winterslaap komen.

Nee, slangen zijn niet uitwisselbaar, 2 verschillende merken.
En de korte stugge slang is een behoorlijk irritatiepunt van de nieuwe stofzuiger (tip: koop geen Rowenta).

De slang is gewoon gaar en gescheurd. Uiteraard vlak bij de koppeling.
Ductape had ik idd ook bedacht, ga ik proberen.
De hulp was gisteren al met gewoon plakband bezig -O- .

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:49

@Roodvos: Haha, plakband is ook lekker goedkoop :D Ik heb ook twee stofzuigers, een kleintje die ik nog heb van mijn studietijd, die is inmiddels al best wel heel oud, leek eens overleden, maar mijn handige schoonpa heeft er even wat mee gedaan en hij doet het weer als vanouds. Toevallig had hij ook nog een stang liggen/van de Kringloop o.i.d. en zo heb ik er ook weer een goede stang bij.

Beneden hebben we een exemplaar van normale grootte, daar ook al eens een slang bij vervangen, doet het ook nog prima en is ook al de 10 jaar ruim voorbij.

Ik denk dat een gewone stofzuiger houden naast je robot sowieso handig is. Dan kan dat oudje vast makkelijk als reserve exemplaar dienen of om de bank e.d. mee te doen.

Wat betreft het alleen dingen doen, dat kan ik prima :) Alleen even naar de winkels enzo, heerlijk. Geen vriend die geen zin meer heeft of zich met aankopen bemoeit :D Maar nog vaker ga ik met mijn zoontje van nu 3, hij vindt het zo leuk om mee te gaan en gaat al vanaf de babyleeftijd zo een hele dag mee op pad zonder gedoe :) Ook lekker met zijn tweetjes naar Wildlands, al kan ik daar ook prima helemaal alleen naar toe, camera en objectieven mee en ik vermaak mij de hele dag. Maar dat deed ik vóór dat mijn zoontje er was, nu lukt fotograferen van de dieren dus wat minder goed :P

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:18

Geen kringloop in de buurt?
Daar hebben vaak genoeg stofzuigerslangen liggen.
Hier wel tenminste.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:05

Roodvos schreef:
Ik snap uiteraard zelf ook dat de stofzuiger ook naar boven getild kan worden. Dat ook jaren gedaan.
Maar ik heb een tamelijk smalle en onhandige trap. Ik ben er zo zat van om iedere keer die stofzuiger de trap op en af te manoeuvreren. En het is gewoon ontzettend handig om even snel de zuiger te kunnen pakken als je een spinnenweb ziet. Of zoals nu, als de wespen weer uit hun winterslaap komen.

Nee, slangen zijn niet uitwisselbaar, 2 verschillende merken.
En de korte stugge slang is een behoorlijk irritatiepunt van de nieuwe stofzuiger (tip: koop geen Rowenta).

De slang is gewoon gaar en gescheurd. Uiteraard vlak bij de koppeling.
Ductape had ik idd ook bedacht, ga ik proberen.
De hulp was gisteren al met gewoon plakband bezig -O- .

Dan moet je niet besparen en gewoon een snoerloze Dyson kopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 12:12

Mijn idee Suzanne F. Sommige dingen moet je niet op willen bezuinigen.
Ja je kunt op de hulp bezuinigen en alles weer zelf gaan doen, dat scheelt ook veel maar wel beetje sneu voor je hulp.
Goede hulp is wel goud waard...
Maar ik denk dus als je je een hulp kunt veroorloven dan is een nieuwe stofzuiger, waar zij goed mee kan werken ook gewoon mogelijk, nu moet zij vooral met het kapotte apparaat werken begrijp ik?

Ik ga zo naar een vintage / kringloop winkel waar ik een mega mooie buffetkast heb gezien. Hoop er nog wat geld vanaf te kunnen pingelen... en hoop dat hij er nog is :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:21

Oh leuk, ben benieuwd? Foto als de kast er nog is?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:26

Ik zou juist zeggen, koop alsjeblieft geen snoerloze Dyson :')

Ik heb er 2, en echt alleen maar ellende met die dingen. Bijna alles is er aan vervangen geweest :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:28

Prairy schreef:
Ik zou juist zeggen, koop alsjeblieft geen snoerloze Dyson :')

Ik heb er 2, en echt alleen maar ellende met die dingen. Bijna alles is er aan vervangen geweest :(

Wat doe je ermee dan? :')
Ik ben er superblij mee en er is nog nooit iets kapot gegaan. Heb hem nu 5 jaar.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:30

Hier ook een afkeer voor de dyson, wat een onding is dat zeg. Heb thuis weer een gewone bosch met snoer gekocht. In onze winkels hebben we een snoerloze Bosch en een dirth devel (of hoe je het ook spelt) en die zijn vele malen betrouwbaarder als de dyson.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:34

Ik bezem veel vaker dan stofzuigen, scheelt ook weer zakken. Daarna de dweil erover en weg stof en rommel en ik had de herrie van stofzuigen

Ps. Prairy de frambozen planten staan er top bij!
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 23-04-22 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:34

Ja gewoon jonguh wittewel, stofzuiguh :+

Ze zijn super snel leeg, zeker in standje turbo en anders wordt de helft niet opgezogen.

Mond was stuk, meerdere keren de opvang bak, de accu, ik kreeg van eentje zelfs iedere keer een schok. Wat een ondingen.

Nu inderdaad Bosch met snoer en dat is een top ding. Wel met zakken maar we zijn nu overgestapt naar herbruikbare zakken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:43

Standje turbo moet je ook niet gebruiken. Hier werkt het gewone standje gewoon prima!
Wat een foute quote gaat dit worden trouwens.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:54

Ik ben ook heel blij met m’n dyson!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:09

In het volgende huis wil ik zo gaan verbouwen dat zeker de beneden en liefst de eerste verdieping een robot stofzuiger kunnen hebben. En dan idd een snoerloze erbij. Nu hebben we een dyson met snoer. Top ding maar wel lig en zwaar en ook veel trap en smalle ruimtes hier. Je loopt meer te sjouwen en kabel te versterken dan te zuigen.

Ik heb zo veel zin in ons nieuw huis maar we moeten nog lang wachten haha. Het voelt zo anders omdat dit echt voelt als mijn definitief huis dus daar mag ook wel geld in. Ben ook blij met de rente want die stijgt weer heel hard. We hebben gekozen voor accordeon zoals ik hier las: variabele rente maar elke maand zelfde bedrag. Looptijd kan dus verlengen of inkorten.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:22

I feel you poes. Hier ook een huis gekocht en de jeukende handjes zijn echt heel irritant :D
Wanneer mag je erin?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:47

De huidige bewoners blijven er nog een jaar in en dan gaan we een grote verbouwing doen. Ons huis moet binnen twee jaar na aankoop van het nieuwe huis verkocht zijn om registratie rechten op 3% ipv 12% te houden. Dus we mikken op anderhalf à 2 jaar. Spannend :=

En jullie?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:03

O dat is echt nog lang!

Snap helemaal dat het kriebelt! Wij hadden een jaar geleden de aannemer al besproken voor de verbouwing! Zou nu begonnen zijn, maar door extreme levertijden beginnen ze 8 juni. Zo blij!