Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fleur_Laura schreef:Ligt er denk ik aan welke regio je zoekt, maar ik zou uit gaan van 10% overbieden. In jullie geval dus 25.000 spaargeld om aan het huis uit te geven (excl verbouwing, interieur etc).
Caaroo schreef:Wij zitten qua kosten koper op ongeveer €4000. Wel starters, dus geen overdrachtsbelasting.
Wij hebben heel flink overboden, meer dan wat we zelf op de bank hadden staan en we hadden in ons bod een voorwaarde van financiering van (totale bod - eigen spaargeld) opgenomen. Dit voorbehoud hebben we uiteindelijk nog verlaagd om de verkopers meer zekerheid te geven en zo werd het geaccepteerd. We hebben dus uiteindelijk een lager voorbehoud gedaan dan we eigenlijk konden dragen, maar waren bereid om die gok te nemen en het verschil had onze familie eventueel kunnen helpen overbruggen. De taxatiewaarde viel uiteindelijk superhoog uit, maar volgens mij is dat sowieso (vaak) een wassen neus....
SimoneeM schreef:Wij moeten zometeen nog voor bezichtiging maar kregen net al mail dat eindbod voor morgenmiddag binnen moet zijn en er al biedingen zijn![]()
No pressure(Grapje hoor, laten we ons niet door gekmaken. Maar toch)
ingedebruijn schreef:Zojuist een gesprek gehad met SNS. Kosten koper zijn we al dus nu met vriendlief een plan uitgestippeld. Willen in de regio steenwijk gaan kijken dus erg veel zin in. Als corona wat afneemt, gaan we de regio eens bekijken.
Sem_ schreef:ingedebruijn schreef:Zojuist een gesprek gehad met SNS. Kosten koper zijn we al dus nu met vriendlief een plan uitgestippeld. Willen in de regio steenwijk gaan kijken dus erg veel zin in. Als corona wat afneemt, gaan we de regio eens bekijken.
Fijn, dat klinkt goed! Ik zou ook zeker een keer een gratis gesprek met een onafhankelijke hypotheekadviseur plannen.![]()
Ik heb weleens gehoord dat het goed is om ongeveer 10% van de koopsom aan spaargeld te hebben. Dat klopt bij ons ook wel aardig.
Vervelend _Elaine_, hopelijk heeft het nog wel zin om te gaan kijken. Volgens mij veranderen ze die status soms ook als te veel mensen blijven bellen voor wen bezichtiging. Hopelijk is het zoiets.
lenaa_tje schreef:SimoneeM schreef:Wij moeten zometeen nog voor bezichtiging maar kregen net al mail dat eindbod voor morgenmiddag binnen moet zijn en er al biedingen zijn![]()
No pressure(Grapje hoor, laten we ons niet door gekmaken. Maar toch)
Dat is toch best normaal? Hier dan het noorden van het land maar dat is hier ook normaal. Ben dan altijd blij dat je dan vroeg mag bezichtigen ... maar dat is ook maar geluk hebben.