Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:02

Scoupy gebruik ik ook niet meer, zit nooit meer iets tussen. Verder eigenlijk slecht met besparen met de Corona en thuiswerken. Met thuis lunchen is het vaak luxer als een broodtrommel mee naar het werk. Ga ook zo min mogelijk naar de winkel, en tegenwoordig wel iedere week naar de markt. Vanwege thuiswerken iets meer tijd en ik vind het ook veiliger als de supermarkt, waar ik anders lang sta te zoeken naar verse dingen voor een hele week.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:48

Ik wil ook weer eens wat bewuster gaan bezuinigen. Ik neem steeds vaker weer van die kleine dingetjes mee die niet duur lijken, maar aan het eind van de maand toch aardig optellen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:33

Hier was vorige maand niet leuk. Geëmigreerd en dus weer vanaf 0 beginnen met voorraden, dus dat was even een hele hap.
Maar inmiddels begin ik het hier ook aardig onder de knie te krijgen (Met hulp van de locals) dus het bedrag zal wel weer rustig naar beneden gaan.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:16

Wij zijn ook wel duurder uit... maar in mijn beleving zijn de boodschappen ook flink duurder geworden..
Gister Was ik bij een outlet van die grenze en daar hele tas vol voor €5,50! Ja dingen zijn op de datum daar, ( soms niet) en ik had paas koekjes erbij, maarja de datum was goed en ze smaken er niet minder om! Had ook 4 zakken paas chocolade voor €1. Datum tot december maarja niemand wilt paas chocolade... nou ik wel hoor lekker

Ik had 3 grote flessen haar shampoo voor €1 die is erg fijn

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:51

Nou geloof me in Nederland zijn de boodschappen echt belachelijk goedkoop...

Mooie prijzen van die grenze! Dat is de moeite waard. En wat betreft die chocola, stuur maar op hoor!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:02

JudithO schreef:
Nou geloof me in Nederland zijn de boodschappen echt belachelijk goedkoop...

Mooie prijzen van die grenze! Dat is de moeite waard. En wat betreft die chocola, stuur maar op hoor!

Jij woont dus in Canada? Zo wat een eind weg

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:24

Klopt, haha.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:46

Hoe gaat het inmddels met iedereen?

Hier wat minder. Ik blijf mijn weekbudget omhoog gooien. :') Voor Corona deed ik voor maximaal €50,00 aan boodschappen voor twee personen en hield vaak nog over wat in een spaarpot ging.Toen betaalde ik ook altijd contant.

Nu red ik het met €75,00 nog niet en pin ik alles. Heb het nu vanaf december verhoogd naar €100,00 en hoop dat dit wel gaat lukken en dat ik er zelfs iets van overhoud wat weer in het spaarpotje kan. Nu heb ik een speciale rekening waar ik op de 1e vd maand €400,00 stort en wat overblijft mag naar het spaarpotje.

Nu is het verschil met andere jaren ook wel dat mijn man vanaf maart volledig thuis werkt. De koffie is niet aan te slepen :+ en ook luncht hij elke dag thuis.(meestal gewoon boterhammen met beleg.) Normaal had hij nog wel eens een lunch van zijn werk tijdens een vergadering ofzo.

Ook heb ik weer een nieuwe baan waarbij ik minder werk, ben dus meer thuis en werk ook niet meer in de avonden, dus avondeten doe ik nu thuis ipv op het werk.

"Voordeel" (financieel gezien) is dat we nu niet in het weekend ergens gaan lunchen of wat drinken bij een cafe dus daar houden we dan weer geld van over. Dat zit nu bij het boodschappengeld.

Tot slot vond ik boodschappen doen altijd leuk, maar sinds corona vind ik het een crime! Ik ga zo snel mogelijk door de winkel en hoop dan maar dat ik alles op mijn lijstje heb. (Vaak niet -O- , moet ik weer terug.) Daardoor let ik veel minder op de prijs en heb ik meestal juist de duurdere dan de goedkope verpakking omdat de dure makkelijker (en dus sneller) te pakken is. Bezorgen is hier helaas geen optie.

Ben benieuwd hoe het nu met de rest gaat.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:31

Herkenbaar, normaal zocht ik van te voren de aanbiedingen uit en het goedkoopste product. Nu race ik de winkel door en gooi ik het eerste beste product in mijn wagentje om zo snel mogelijk weer buiten te staan. :+

Ik deed eerder ook altijd voor €50 per week boodschappen, is inmiddels naar €80 per week gegaan. Voor twee personen maar over een paar maanden met 3.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:42

Ben nu bezig met wat nieuws voor het langer bewaren van voedsel en is eigenlijk al heel oud. Heb gisteren als proef mijn eerste 2 potten met aardappelen geweckt. In de hoop nu nog langer met mijn aardappelen te kunnen doen zonder ook weg te hoeven gooien.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:44

Heel herkenbaar, hier zijn de boodschappen ook veel duurder geworden (naast de kosten die een pasgeboren tweeling met zich meebrengt :+ ).
Ik laat het in december nog wat los en ga dan in januari weer met frisse moet er tegenaan om wat zuiniger te leven.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:52

Hier gaat het aardig zitten nu beide thuis en gaan maandag ochtend Grote week boodschappen doen bij lidl en meestal donderdags nog Wat klein spul bij AH

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:46

Sinds corona doe ik ook minder zuinig. Te veel gedoe.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:07

Ik heb even de fristi ingeslagen, 2 pakken voor 1 euro bij de appie!
Had hier nog 1,5 jaar een bon liggen van de buurtkadoos, 5 euro korting bij 25€..

THT is tot 08-2021

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:44

Sinds ik dit topic lees probeer ik ook wat te besparen, vorige maand is aardig gelukt. Gewoon 200 euro minder hahaha.

Maar waar kopen jullie brood? Vind 2 euro of meer best prijzig en er gaat hier wel 4 a 5 brood door heen. Ben je zo 8 euro al lichter voor brood.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:59

Wij eten vaak het brood van de Coop, 3 voor 5 euro. En het meergranenbrood van de ah valt hier ook in de smaak. Ik moet wel zeggen dat wij goede broodeters zijn en ook graag lekker brood hebben. Dus niet het drogere 1 euro brood van de aldi bijvoorbeeld.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:00

Nynkee94 schreef:
Sinds ik dit topic lees probeer ik ook wat te besparen, vorige maand is aardig gelukt. Gewoon 200 euro minder hahaha.

Maar waar kopen jullie brood? Vind 2 euro of meer best prijzig en er gaat hier wel 4 a 5 brood door heen. Ben je zo 8 euro al lichter voor brood.

Wij kopen bijna nooit meer brood in de supermarkt. Meestal via toogoodtogo bij bakker bart bijv. Krijgen meestal genoeg brood en vriezen dat in. :)

Hier besparen we door Albert en een weekmenu iig al maanden op de lekkere dingen die je normaal in de winkel even gauw mee pakt :Y)

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:02

Angelaa2 schreef:
Nynkee94 schreef:

Wij kopen bijna nooit meer brood in de supermarkt. Meestal via toogoodtogo bij bakker bart bijv. Krijgen meestal genoeg brood en vriezen dat in. :)

Hier besparen we door Albert en een weekmenu iig al maanden op de lekkere dingen die je normaal in de winkel even gauw mee pakt :Y)

Albert? :o

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:06

Bezorgdienst van Albert Heijn :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:27

Ik heb al jaren brood van de bakker, 3 voor 4.50.
Alleen voor mijzelf haal ik de extra volkoren van de Aldi. Die vind ik erg lekker.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:53

Ik werk sinds augustus bij een bakker en ik wil geen ander brood meer. :o Zolang we het kunnen betalen.

(En hiep, we mogen open blijven dus ik heb nog een baan, en nog belangrijker: een reden om mijn bed uit te komen!)

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:18

ClaudiaHS schreef:
Ik heb al jaren brood van de bakker, 3 voor 4.50.
Alleen voor mijzelf haal ik de extra volkoren van de Aldi. Die vind ik erg lekker.

Das niet duur :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:11

Nynkee94 schreef:

Brood halen wij altijd bij de bakker en soms een too good to go pakket van bakker Bart!
Altijd een aanrader mits je geen moeilijke eter bent

Op brood bezuinigen we niet ( tenzij too good to go dus maar lekker brood kan ik onwijs van genieten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:20

ToGoodtoGo of zelf bakken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:42

Als ik brood uit de winkel koop dan haal ik het vaak bij Jan Linders. Die hebben Korengoud bakkersbroden, echt heel lekker, voor 1,49.
Maar als het even lukt probeer ik het brood zelf te maken.
Heb ik geen tijd, dan maak ik er een no-knead brood van. 's Avonds roer ik de ingrediënten door elkaar, en dan hoeft het 's morgens alleen even in een bakblik te worden gedaan, even extra rijzen en in de oven.