Natuurlijk kun je wel 100x "toevallig" langsrijden...dat doen de meeste mensen wel denk ik, even spieken vanaf de weg
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 22-04-14 22:12
Hihi, dat hoeven wij dus niet te doen, wij kunnen het huis vanaf de bank zien.
pmarena
Geplaatst: 22-04-14 22:15
Dat is echt geniaal geregeld inderdaad... maar ergens ook een beetje akelig idee voor die mensen dat ze in de gaten gehouden worden ofzo....en voor jullie dat je er ZO dichtbij bent maar toch ook heel erg net niet
Trouwens...waterput? Hoe zit dat eigenlijk?
Wij hebben hier een knobbel in de gevel naast de voordeur. Zeg maar een ] - vormig stukje muur dat uit de buitenmuur komt, daar ligt een houten plank op en er zit water in. Zou dat nu ook iets van een waterput zijn en kun je daar dan nog iets mee....
Huis is van voor de oorlog.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 22-04-14 22:22
Navragen? Ik kan me geen voorstelling maken eigenlijk. Maar het lijkt me niet, over het algemeen zijn die putten dusdanig diep dat je geen water ziet (op stal 16 meter, en bij ons nieuwe huis ook).
Ik wist al dat er gesproeid werd met grondwater, en dat er roest in het water zat. Wist ik van de overburen. Al die percelen sproeien eigenlijk met grondwater en hebben een eigen put. Nu kon het zo zijn dat ze tot aan de eerste laag geboord hadden, dan zit er vaak roest in het water, vandaar dat we wilden weten tot hoe diep er geboord was. Maar dat is diep genoeg, er zit gewoon dus roest in het water. Dat is dan altijd opletten met sproeien, dat het niet tegen de gevel aan komt. Verder moeten we dus ook nog een pomp aanschaffen.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 23-04-14 07:19
pmarena schreef:
Natuurlijk kun je wel 100x "toevallig" langsrijden...dat doen de meeste mensen wel denk ik, even spieken vanaf de weg
Dat zou ik als verkoper enger vinden dan dat er even gebeld word met de vraag of er langsgekomen kan worden om even wat op te meten etc.
Vorige week zondag had mijn moeder aangegeven dat ze een huis wilde gaan kopen. Dinsdag is ze gaan kijken. Vrijdag heeft ze 115.000 geboden (vraagprijs 150.000). Verkopers gingen daar niet op in, is huis van een woningcorporatie. Vervolgens heeft ze 125.000 geboden, tegenpartij heeft gereageerd met hun laagste bod van 132.500. Donderdag is de bouwtechnische keuring. Is erg snel gegaan
Tamara
Geplaatst: 23-04-14 19:38
Das idd snel Ladyson!
Sym fijn dat er iig een buurman is met interesse? Inmiddels alweer wat vorderingen?
Wij hebben de koper van ons huis nog een keer gezien bij de bouwtechnische keuring, daar was hij bij aanwezig. Hebben hem verder ook niet meer gezien dus vermoed dat, als de hypotheek netjes rond komt (moeten we voor 1 mei horen, nog ff spannend!) we hem pas weer zien bij de overdracht. Zou het overigens prima vinden als ie nog een keer zou willen komen meten maar verder zou ik ook beetje gek vinden geloof ik.
Gaan volgende week samen met onze hypotheekadviseur zitten voor de stukken die naar de notaris moeten, even goed navragen of het klopt wat we doen i.v.m. overwaarde, nog geen nieuw huis, afkopen spaarpolis etc.
Hebben nog niks gehoord op ons bod van afgelopen vrijdag, lief heeft er vanmiddag maar een mailtje aan gewaagd wanneer we antwoord mogen verwachten. Beetje dubbel vind ik, aan de ene kant wil ik niet té gretig zijn, aan de andere kant spookte het verhaal van iemand hier door m'n hoofd dat een adviseur/makelaar het bod niet had doorgegeven. Dan kunnen we nog lang wachten namelijk Ben benieuwd...
Jolliegirl
Geplaatst: 23-04-14 20:48
Hallo allemaal!
Nu ik eindelijk wat vrije tijd heb wil ik jullie een grote update geven wat betreft onze woning die we in December aangeschaft hebben.
We hebben de gehele woning moeten strippen en alle muren zijn opnieuw gestuukt, als we dit van te voren geweten hadden.........
Maar inmiddels zijn we 4 maanden verder en beginnen we te vorderen. Ivm werk kunnen wij alleen in de weekenden flink klussen.
Er is een cv aangelegd in het huis. Er zaten nog oude gaskachels in. Ook was er asbest in de woning aanwezig, dit hebben we weggehaald.
Keuken, hier hebben we een muur weggesloopt.
Slaapkamer, muren waren om te treuren na het afhalen van het behang.
Woonkamer
En de tuin
Er is nog een hoop werk te doen. Als alles meezit kunnen we er met 1.5 maand misschien wel in. Doorgaan dus!
Nou, jullie zijn weer op de hoogte!!
Tamara
Geplaatst: 23-04-14 20:56
Wauw wat een flinke klus Jolliegirl Het knapt er wel echt van op zeg, goed bezig Succes met de laatste loodjes! Wat moet er nog aan gebeuren?
Ik heb de verkopers van mijn huis nooit gezien tijdens het hele proces Pas na die tijd toen ik een stapel post langs ging brengen (ze wonen hier in de buurt). Maar niet bij het tekenen van de voorlopige akte en ook niet bij de definitieve overdracht.
Wat een enorme klus JG! Mijn hemel... zet hem nog even op! Laat je ook het eindresultaat zien?
Jolliegirl
Geplaatst: 23-04-14 21:27
Er moeten nog dingen geverfd worden(de trapranden en balken) daarna moet de trap gestoffeerd worden. Heel het project badkamer moet nog gebeuren, slopen,stucadoren en opnieuw opbouwen. Ook moet de keuken nog afgewerkt worden. De toilet moet nog opnieuw opgebouwd worden. Keuken moet nog betegeld worden, zowel wand als vloer.. De gang nog tegelen..
En daarna kunnen we opbouwen om het huis woonklaar te krijgen.. laminaat, vloerbedekking, bekleding enz enz...
Al met al nog een hoop werk.. en ik vergeet vast een hoop dingen!
Nou Jollie, je hebt tenminste wel eer van je werk moet je maar denken! Maar wat een klus Was dat voor de aankoop niet bekend?
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-04-14 21:33
Wow, echt een hoop werk JG! Valt het ook nog een beetje mee budgettechnisch gezien?
Onze verkochte woning is ook meer in geklusd dan gepland. Bij het plaatsen van de koof in de keuken hebben ze de gasleiding geraakt. Kregen we ineens een appje, of wij ze konden vertellen waar de gasleiding liep want ze hadden hem geraakt....nou, ehhh, dat heb je toch al zelf gevonden nu?
Tamara
Geplaatst: 23-04-14 21:43
Haha oeps, das dan wel een beetje gevalletje van mosterd na de maaltijd Neon
'Leuk' om te zien hoe het bij een ander gaat jolliegirl. Onze verbouwing is ook nog groter geworden dan dat de bedoeling was.. betonvloer bleek maar enkele cm dik.. dus heel de vloer eruit.. en als je dan toch bezig bent kan je ook wel gelijk de muren anders indelen. We hadden een zandbak beneden met alleen een draagmuur en een trap op begeven moment.. achteraf ben ik wel blij dat we er alles uit hebben gegooid. We hebben nu 5m2 extra keuken omdat we de hal hebben verkleind en de kelder hebben weg gehaald
Wb budget bemoei ik me niet mee. We hebben 20.000 bouwdepot..dat geld hebben we voorgeschoten gekregen en gaan we binnenkort declareren bij de bank.. T is bijna op.. Verder was niet alles verwacht..de muren kwamen onder een keurig behangetje vandaan..maar vielen van ellende uit elkaar.. Dus dat was onvoorzien bijvoorbeeld. Maar ook grote klussen die we wisten..badkamer..cv..keuken..
We zijn blij met het huis! Hopelijk worden we straks ook weer blij met elkaar..want door alle spanning en stress gaat dat nou niet echt je van het.
laatste tijd alleen meegelezen omdat ik het zo druk had met alles regelen
vorige week te horen gekregen dat mijn ouders onze badkamer willen betalen en dat we deze mogen laten installeren. ( zelf betalen we zn 4.000 ) anders werd het wat te veel
we zouden eigenlijk voor een ikea keuken gaan met het motto lekker goedkoop en de rest is al duur zat
nu gingen we 2de paasdag na mijn werk naar brugman toe om nog ff een offerte op te laten stellen van de badkamer zodat we alvast een idee hadden. nu werd die offerte een koop van badkamer, keuken en woonvloer beneden
hij kwam met een leuke prijs omdat hij alles in 1 aan ons kon leveren en we hoeven nu dus geen bouwpakketten van de ikea in elkaar te zetten
heb wat foto's gemaakt bij brugman zal even kijken of ik ze kan uploaden.
Wat vervelend dat het tussen jou en je vriend minder gaat JG
_helga_
Geplaatst: 24-04-14 11:53
de foto's
douchecabine deze word zonder bak maar komt vast op de vloer te staan 1m bij 1m
deurgreepjes van de keuken ( rechts onderin 407)
kleur van de keuken magnolia ( wij hebben een ander kleur werkblad )
dit word het badkamer meubel + een hoge kast maar dan in een andere kleur deze kleur word het ( dit model hadden ze niet met een hoge kast)
spiegel met ingebouwd licht
de tegels in de badkamer, woonkamer,keuken,gang en wc
PROOST!!
Jolliegirl
Geplaatst: 24-04-14 11:54
Wat voor'n keuken ga je voor helga?
ikeakeukens zijn leuk, en goedkoop, t komt allemaal uit dezelfde fabriek.. Alleen ikea heeft ''maat''werk.. Als jouw Ikea inbouw-oven kapot gaat, moet je bij Ikea een nieuwe kopen, omdat een Bosch oven dan bijvoorbeeld niet in jouw inbouwkast past.
Dit is de reden waarom wij hebben gekozen voor een keuken bij een andere aanbieder.
Wel super dat je zo'n aanbod krijgt! lekker makkelijk ook!
Mooie douche! Waarom kies je ervoor om geen bak te nemen? Loopt je vloer schuin af? Anders heb je straks een waterbalet in je badkamer
Wij doen veelal zelf, keuken ook zelf geplaatst, badkamer gaan we ook zelf plaatsen. Enige wat we hebben laten doen was de muur slopen(ivm draagbalk die geplaatst moest worden) stuucwerk, en de cv instalatie.
Komt wel goed Berdien, t hoort erbij.. Stress stress stress.... We zijn al vanaf december bezig, wilden er in maart in.. Dat werd April.. En nu zitten we nog niet...
Lol, zie nu de andere foto's pas.. Die tegels van de badkamer, die kleur hebben wij aan de muur in combi met wit straks. Meubel is kleiner maar dezelfde kleur(Antraciet toch?)
_helga_
Geplaatst: 24-04-14 12:06
Jolliegirl: nee loopt niet schuin af maar hij sluit af aan de grond er zit een rubbere rand onder aan de deur zodat deze water dicht is maar het kan ook zijn dat ze straks met tegelen de vloer iets af laten lopen naar de douche.
De kleur van het Badmeubel is antraciet En de vloertegels laten we op 1 wand doorlopen zodat het ruimer oogt. De rest van de tegels worden mat wit.
Keuken installatie komt iemand doen die wij kennen. En de badkamer doet brugman.