Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:31

Strak Phylos :j
Ben heel benieuwd hoe het er uitziet als alles gaat groeien +:)+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:38

Niet helemaal mijn ding zo'n strakke tuin, maar ik denk dat je al veel hebt geprobeerd met groen maken, zonder dat je aan terras in hoeft te leveren. Ik zou zelf wel écht potten plaatsen op het terras. Wellicht ook van die balkondingen aan je schutting hangen en wellicht iets tegen de schuur aan? Je zou ook met een spiegel kunnen werken en kijken hoe dat eruit ziet. Of bv tuinposters ophangen tegen de muur van de schuur.

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:59

Pylos netjes gemaakt hoor! Kun je trots op zijn.
Ik zou wel idd bij het zitje met het tafeltje en de twee stoelen nog iets groener maken.
Maar alles is persoonlijke smaak he.
Het is jouw tuin dus vooral doen wat je mooi vind. Er zit een hele vooruitgang in. :)

Dames wat doet het goed in plantenbakken?
Ik heb een hoge en twee kleine. Siergras? Viooltjes?
Liever ook iets wat hoger groeit, en geen hortensia.
Het zijn geen grote bakken en heb geen idee wat erin moet
Misschien moet ik eens pinterest raadplegen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:29

Sering heeft het bij mij goed gedaan in pot, en mag nu eindelijk de grond in.

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:03

Wie weet welke plant dit is? Hij groeit ontzettend hard en komt vanuit de tuin van de buren. Ik knip hem steeds af, maar als ik de buren vraag om hem eruit te halen vinden ze dat waarschijnlijk ook prima (ze wonen er, net als wij, net en zijn nog zoekende) . Maar als het een mooie plant is laten we hem staan!
Er zitten prikkels aan.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:15

Braam?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:17

Braam heeft kleinere smalle blaadjes volgens Google. Een framboos is het ook niet. Maar ik neig wel naar iets met besjes ivm de prikkels.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:22

Wij hadden vroeger een Japanse nog wat, leek op framboos... Geen idee wat het echt is :')
Maar daar heeft het veel van weg qua blad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:23

Er is een app die planten en bomen kan herkennen op hun blad, installeer die eens zou ik zeggen! :)*

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:51

Janine1990 schreef:
Wij hadden vroeger een Japanse nog wat, leek op framboos... Geen idee wat het echt is :')

Japanse bes! Die heb ik ook.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:30

Japanse wijnbes is dat, en daarvoor is het stengeltje niet rood genoeg. Het blad van de wijnbes is ook iets ronder van vorm, deze is wat slanker

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:23

Er zijn honderden soorten braam, wilde en cultivars
Met allemaal weer hun onderlinge verschillen in stengel,stekel en blad, maar ook in vrucht (van zo klein dat je hem amper ziet tot giga )
Mijn gok is ook een brAam

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:01

Mijn gok is ook een braam. :j

Vandaag hevig aan de poets geweest, maar de overkapping met lounge set zijn ook weer schoon. Laat de zwoele avonden maar komen! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:11

Zo te zien een braam. En die is alleen met grof geschut te verwijderen dus met de buren samen de braam te lijf. Lederen handschoenen en een goede snoeischaar zijn geen overbodige luxe. Daarna gewoon uitsteken.
Heb vanavond de tuin water gegeven. Nog nooit zo vroeg in het seizoen, maar er staan veel irissen in bloei en die hebben echt water nodig.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:43

Wauw Phylos dat is echt een hele verandering, mooi hoor!

Hier was het ook een productieve dag, de voortuin is bijna een blank canvas maar er zitten nog steeds veel dikke wortels in. Gelukkig morgen nog een dagje vrij én mooi weer! En ik heb de 2 hortensia's verpot, nu hopen dat ze het overleven.

Mijn tuinhulpjes vinden het allemaal wel prima en kijken liever toe hoe ik aan het zwoegen ben. :')

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:03

J00P schreef:
Janine1990 schreef:

Japanse bes! Die heb ik ook.

Die zijn veeeeett lekker! :D

Rawr, je hebt wel erg knappe tuinhulpjes zeg! Dat moet toch het nietnutten een beetje verbergen :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:30

Bedankt Rawr!
Wat een leuke foto van je hulpje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:35

Katten zijn altijd heel behulpzaam bij het tuinieren :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:00

Rawr schreef:
Wauw Phylos dat is echt een hele verandering, mooi hoor!

Hier was het ook een productieve dag, de voortuin is bijna een blank canvas maar er zitten nog steeds veel dikke wortels in. Gelukkig morgen nog een dagje vrij én mooi weer! En ik heb de 2 hortensia's verpot, nu hopen dat ze het overleven.

Mijn tuinhulpjes vinden het allemaal wel prima en kijken liever toe hoe ik aan het zwoegen ben. :')

[ [url=m/qnRuHD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb jij je tuin afgesloten voor je hulpjes?
Zo ja, hoe?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 00:24

daantjuhhh schreef:
Heb jij je tuin afgesloten voor je hulpjes?
Zo ja, hoe?

Dat heb ik (nog) niet gedaan maar ik denk er wel over na, waarschijnlijk kies ik dan voor dit systeem van nettenlijn maar ik overweeg ook nog andere opties. Als je inspiratie zoekt of wilt zien hoe andere mensen hun tuin afschermen en inrichten voor katten is deze facebook-groep wel wat voor je.

Het moet dan een systeem zijn wat mijn katten binnen en andere katten buiten houdt. Mijn Maine Coons zijn absoluut geen klimmers maar als het even kan wil ik ze wel even met een gerust hart uit mijn zicht buiten kunnen laten, nu ben ik altijd ook zelf in de tuin als ze buiten zijn. Ik wil de buurtkatten vooral uit de tuin weren vanwege de vogels, de kak en het feit dat er een hele agressieve kater hier in de buurt woont die zelfs tegen mijn ramen opvliegt als mijn katten in de vensterbank liggen te chillen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 01:57

Bedankt voor de reacties! Het is geen braam voor zover ik kan inschatten, maar het is wel een rotding. Aangezien de buren volgens jaar pas echt met de tuin bezig gaan, ben ik even langs geweest. Ze gaan hem eruit halen. Ik heb hem vanuit deze kant zo ver mogelijk vermoord, de rest is aan hen. En dan misschien de laatste stukken de komende maanden netjes eruit steken.

Wat een knappe poezen zie ik langskomen!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 05:44

Ik heb stroom op de schutting voor de katten, werkt perfect :)

Het enigste nadeel dat m'n katten in de tuin blijven is dat nu m'n eigen katten in de tuinkakken... Als iemand daar nog tips voor heeft? Heb nu langs m'n nieuwe border gaas, gezien de 800 satéprikkkers niks deden...

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 05:57

Jaaa planten zijn echt duur. Stekken is het goedkoopst, maar dan zijn de planten nog serieus klein. Voor opvulling hebben wij bijv. Ook boompjes van Mp gehaald. Daar wordt ook vaak het eea aangeboden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:05

Plantjes kan je ook zaaien hoor of kale knollen kopen. Voordeel is dat je geen ziektes koopt.
Vreeken in Dordrecht, Chiltern in Engeland zijn goede zaadleveranciers.
Verder ben ik van de categorie graai, snaai, bedel, biets, ga je weg of ik pak je weg.
Heb mijn akeleien(en ik heb er paar) allemaal gezaaid, citrus, viooltjes, clematis.

Wat betreft katten uit de tuin.
Ik heb zo'n piepert(primrose catwatcher) en die is erg effectief. De kleinkinderen van buurvrouw hoor ik niet dus deze staat goed afgesteld.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:08

Ja, maar mss niet zo fijn voor je eigen katten die wel gewoon in de tuin mogen :+