[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:37

Ik overweeg ook om in april na 2 jaar voor een nieuw toestel te gaan ipv nog een jaar (of twee) met deze te doen. Qua snelheid is het goed te doen (daarom heb ik toen m'n 4S na 3 jaar ingeruild), maar achteraf gezien had ik meer geheugen moeten hebben en die batterij is echt veel te snel leeg.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:22

Zijn er hier mensen met verstand van iMovie? Het werkte eerst supergoed bij me, maar nu als ik een project wil exporteren sluit het programma zich geforceerd af, waardoor ik het dus nooit kan opslaan.
Heel vervelend! Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:18

Ik gebruik imovie regelmatig, maar daar heb ik nog nooit last van gehad.
Heb je al eens geprobeerd om in een ander formaat te exporteren?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:04

Net in de winkel wezen informeren.
De iPhone 7 valt af, omdat deze toch wel erg duur is en in verhouding weinig speciale specificaties heeft tov de iPhone 6SE of IPhone 6S.

Mijn twijfel is dus nog tussen de IPhone SE en 6S.

Waar ik onder andere over twijfel is:

- De 6S heeft iets een andere uitstraling en is een slagje groter is.
- De 6S heeft een vele betere front camera heeft als de SE.
- De 6S heeft een nieuwe technologie wat betreft Touch screen.
- De SE heeft de "oudere" look die ik al heb met de iPhone 5.
- De SE heeft voor een goedkopere prijs wel een veel groter geheugen.

Iemand hier ervaring met de 6S en SE? Of een advies? :o
(Wat een luxe probleem, haha :') )

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:10

Ik stond voor dezelfde vraag en heb een half uur geleden de iPhone SE besteld. Ervaring heb ik nog niet, want de telefoon moet nog geleverd worden.

Waarom bestelde ik de SE en niet de 6S?

Ik vind de look en het formaat van de SE juist prettiger dan die van de 6S. Daarnaast is de prijs gunstiger. Camera vind ik onbelangrijk. En techniek vind ik niet zo belangrijk. Mijn vriendin heeft een iPhone 4 die al, wat zal het zijn, 5 jaar oud is en nog steeds prima werkt (op ouderdomskwalen zoals traagheid, korte batterijduur en niet altijd de nieuwste versie van een app kunnen downloaden, na). Maar vooral formaat en prijs gaven de doorslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:15

Ik zou persoonlijk voor de nieuwste gaan maar dat is echt 100% mijn ding. Ik ben echt dol op Apple en zou nooit meer een andere telefoon willen, maar ik ben ontzettend boos op mijn 6 (batterij is echt volledig naar de kl*ote, kan er niet eens meer mee naar de supermarkt lopen zonder powerbank, gebruik nu dus ook maar mn oude iPod classic weer, terwijl ik een Apple Music abonnement heb die ik nu dus amper kan gebruiken).

Ben ermee naar KPN geweest en die wouden hem wel opsturen maar gaven aan dat het een softwareprobleem is en dat ik geen vervangend toestel kon krijgen voor de tijd dat hij weg was.. Dat is niet handig want ik ga eind januari naar het buitenland en ik heb sowieso echt een telefoon nodig.

Dus ik ga eind april maar gewoon een nieuwe uitzoeken en ga dan gelijk voor de 7 plus. De hardware is weer een stuk verbeterd en vooral de batterijduur van de Plus is gewoon fantastisch.

Het allergrootste nadeel aan iPhones is imo dat ze ontzettend snel verouderen als je er veel gebruik van maakt. Ik heb nog nooit gehad dat ik een nieuwe mocht uitzoeken bij mijn abonnement maar dat ik eigenlijk nog wel even door kon met mijn oude telefoon. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik hem echt intensief gebruik en nogal een gadget-nerd ben die graag het nieuwste van het nieuwste heeft.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:25

Ik heb de 6S en vind m heerlijk!
Werkt fijn, iets groter dan 5s (m'n vorige) en goede accu.
Als ik een nieuwe telefoon heb wil ik ook dat mensen zien dat ie nieuw is, en dat had ik met de overstap 5s SE niet!
(Ja, t zit tussen m'n oren :+)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:25

Bij cardservices kan jij je batterij laten vervangen in 1 dag... Zo lang kan je toch wel zonder. :P

Is het geld waard, want die nieuwe batterij is fijn! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:26

MarlindeRooz schreef:
Bij cardservices kan jij je batterij laten vervangen in 1 dag... Zo lang kan je toch wel zonder. :P

Is het geld waard, want die nieuwe batterij is fijn! <3

Zit al een nieuwe batterij in, daarom ben ik ook terug gegaan naar KPN ;) Het probleem zit niet in de batterij maar in de software (wat er ook staat)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:56

Ik heb nu de iphone 5 en die is bijna 4 jaar oud. Deed het altijd super maar hij krijgt nu kuren. Geheugen vol, bijna alle apps moeten verwijderen, batterij 2/3x daags opladen. Allemaal nog mee te leven maar nu valt hij steeds uit, denk door de kou. En dat is wel heel lastig dat ik buiten niet meer kan bellen en ik steeds stroom nodig heb om hem weer aan de praat te krijgen.

Dus nu toch op korte termijn een nieuwe nodig. In de winkel konden ze hem voorlopig niet krijgen maar via bol.com zijn de SE en 6S vandaag besteld morgen in huis.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:00

De SE is qua scherm formaat toch vergelijkbaar met de 5S? Dan valt hij voor mij af. Ik heb nu een 6 en als ik de 5S van mijn man vast heb dan wordt ik al helemaal kriegel van het kleinere scherm.
6S vs 7 ga ik eens vergelijken, hoewel ik vaak toch de voorkeur geef aan de nieuwste optie, omdat die vaak het meeste up to date is qua technologie.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:04

De 7 adviseerden ze mij in de winkel niet omdat in verhouding tot de prijs weinig toevoeging en extras op zitten tov de iphone 6s.
Voordeel van de 7 is de water en stofdichtheid alleen zit hier dan geen garantie op. En je kunt niet je gewone oortjes gebruiken zonder tussenstuk kabel, en dan kun je hem niet tegelijkertijd opladen.

En dan is die weer ruim €100-150 duurder dan de 6S en ruim €200 op de SE...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:00

Voor mij was het een makkelijke keus; de SE had het perfecte formaat voor mij, past nog nét in mijn broekzakken, en ik vind het design gewoon veel mooier dan de nieuwe modellen. Doordat de SE kleiner is hoeft hij minder hard te rekenen en draaien apps er beter op dan op een grotere telefoon met hetzelfde geheugen zoals de 6s. En de prijs uiteraard.
Zelf gebruik ik de frontcamera echt nooit, en het touch screen met drukgevoeligheid lijkt me vooral fijn als je het al gewend bent, maar ik ken het niet en mis het dus ook niet :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:45

8nnemiek schreef:
Voor mij was het een makkelijke keus; de SE had het perfecte formaat voor mij, past nog nét in mijn broekzakken, en ik vind het design gewoon veel mooier dan de nieuwe modellen. Doordat de SE kleiner is hoeft hij minder hard te rekenen en draaien apps er beter op dan op een grotere telefoon met hetzelfde geheugen zoals de 6s. En de prijs uiteraard.
Zelf gebruik ik de frontcamera echt nooit, en het touch screen met drukgevoeligheid lijkt me vooral fijn als je het al gewend bent, maar ik ken het niet en mis het dus ook niet :+

Idem! Alleen gebruik ik de frontcamera wel voor paardenselfies.. :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:57

Mijn 7 is eindelijk opgestuurd!
Ik mag hem vrijdag verwachten *\o/*

Ik heb ook een SE gehad dus ik ben benieuwd wat ik van mijn nieuwe toestel zal vinden.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:32

Weten jullie of er een app bestaat waarmee je je Outlook-kalender kan bekijken, maar die nadrukkelijk niet je outlook-email erbij laadt?

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:08

Kan toch gewoon in de standaard agenda? Account toevoegen en alleen agenda aanvinken, rest niet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:14

DePaardenman schreef:
Kan toch gewoon in de standaard agenda? Account toevoegen en alleen agenda aanvinken, rest niet.

Dat zou ik ook verwachten. Zo heb ik de Gmail kalender van manlief op m'n telefoon staan zonder zijn email.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:46

ik mag mijn abbodoment verlengen maar zit te twijfelen tussen de SE en de 6
wat zijn de voor en nadelen van bijde?
welke raden jullie aan?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:04

LiannePuthzy schreef:
welke raden jullie aan?

Ik ben heel blij met mn SE :D
Hoe lang wil je met het toestel doen? De SE gaat waarschijnlijk langer mee (ook met updates) omdat die in specificaties eigenlijk hetzelfde is als de 6S, maar dan kleiner..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:30

Joanieke schreef:
LiannePuthzy schreef:
welke raden jullie aan?

Ik ben heel blij met mn SE :D
Hoe lang wil je met het toestel doen? De SE gaat waarschijnlijk langer mee (ook met updates) omdat die in specificaties eigenlijk hetzelfde is als de 6S, maar dan kleiner..

Ongeveer anderhalf a 2 jaar

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:50

Ik vond mijn 5S net te klein, vandaar mijn keuze voor de 6 in plaats van SE.
Qua specs zijn ze eigenlijk wel gelijk, dus het gaat meer om het formaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:37

Ik denk dat het formaat idd het grootste verschil is. Ik wilde zelfs echt de SE omdat ik een grotere telefoon gewoon erg onhandig vind, die past niet in mijn broek en kan ik niet meer met één hand bedienen.
Verder is de SE door zijn kleinere scherm net iets sneller en krachtiger dan de 6s ondanks dat ze hetzelfde geheugen hebben. En de 6s heeft weer wat meer extra's zoals drukgevoeligheid. Hoe dat met de gewone 6 zit weet ik niet.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:37

Als je hem maar zo kort wilt gaan gebruiken zal het niet veel uitmaken denk ik. De 6 is al wel een hele tijd uit (2014). Als je liever een wat groter toestel hebt en je doet er niet extreem veel mee zou je de 6 kunnen nemen, heb je liever iets kleins en krachtigs kun je voor de SE gaan.

Ikzelf heb hetzelfde als 8nnemiek. De 6 ligt niet fijn in mijn hand en vind het fijn als ik m'n toestel gewoon in m'n broekzak kan meedragen, de SE is voor mij dan ook dé telefoon.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:48

Ik heb toch de SE besteld, na heel veel twijfelen, heeft oa de prijs en het geheugen toch de doorslag gegeven.
Ik hoop hem morgen te ontvangen. Alleen nu zit ik met mijn foto's en apps. Ik heb nu geen Icloud aanstaan, omdat mijn opslag, voor gratis gebruik, te klein is.

Als ik hiervoor een ITunes kaart koop en deze Icloud ruimte ophoog hoop ik dat het wel lukt. Maar staan mijn foto's en gegevens zoals notities en apps dan allemaal via de wifi ook weer op mijn nieuwe telefoon? Ik kan niet helemaal duidelijk vinden hoe dit nu werkt.