Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:26

Of er voor sparen... :P

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:56

Bagheera_206 schreef:
Inderdaad. Los toestel met SO is er niets aan de hand met de nieuwe regels.

Of dus zoals bij enkele providers mogelijk is een groter bedrag in eens betalen zodat er minder rest bedrag over blijft.

Men moet dus meer gaan sparen voordat je iets kan aanschaffen zonder dus met een te grote 'lening' te krijgen voor je telefoon.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:37

Of minder luxe telefoons kopen. Telefoons van 250 euro voldoen voor de doorsnee persoon ook wel

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:11

jooproo schreef:
Of minder luxe telefoons kopen. Telefoons van 250 euro voldoen voor de doorsnee persoon ook wel

Maar ik wil een S7! O:) #ligtstampvoetendopdegrond

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:12

Of je kijkt op MP! Staan ook veel op met nieuw in doos... Zzelf tot nu toe nog geen negatieve ervaringen gehad als ik een toestel via MP kocht.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:45

Bagheera_206 schreef:
Stamper schreef:
Ik zit simonly en de S7 los gekocht! :D

Dat wil ik ook gaan doen. Mijn Sim Only abobnement is in juni 2015 geëindigd, maar heb nog niets beters kunnen vinden. Ik wacht even tot de S7 onder de 500 - 550 euro zakt en dan ga ik er eentje los kopen. :)

Ik had eerst een Nexus 6p gekocht die heb ik na een dag (gelukkig) kunnen omruilen voor een S7 (dankjewel Coolblue!). Vond die nexus gewoon te groot, maar wel een geweldig toestel! :(

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:09

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, heb nu de LG L90, die is me altijd erg goed bevallen. Hij heeft het 2 jaar gered maar begint nu kuren te krijgen.

Ik heb een aantal eisen:
-zelfde grootte ongeveer als huidige telefoon (4,7 inch)
-Goede front en gewone camera
-veel opslagruimte
-snel
-moet tegen een stootje kunnen

Ik houd zelf niet zo van een apple telefoon.
Niet verschrikkelijk duur (onder €300,-)

Mag eventueel ook met abonnement, ik wil ongeveer 500 mb en ongeveer 75 belminuten.

Wie weet welk merk wat voor mij zou zijn?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:22

Ik mag volgende maand een nieuwe telefoon uit kiezen. Nu twijfel ik tussen de iPhone se of de Samsung s6.
Ik heb nu zelf een iPhone 5c en daar ben ik erg tevreden mee. En ik weet van Samsung dat die na verloop van tijd heel erg langzaam wordt.

Hebben jullie evt voor of tegens welke telefoon ik zou kunnen nemen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:29

De S6 is al een jaar oud en zal dus eerder achterhaald zijn. Daarnaast heeft hij een flink groter scherm en gebruikt hij android met een samsung shell.

De SE is net uit, heeft een klein formaat waardoor hij makkelijk in je broekzak kan maar ook minder overzicht geeft op het scherm en gebruikt iOS.

Vervang je je telefoon over 2 jaar weer, dan zijn in principe beide geschikt. Ben je van plan 3 of 4 jaar met je telefoon te doen dan raad ik de SE aan. Voor mij is iOS een nadeel, voor sommige mensen juist een voordeel. Schermgrootte is ook persoonlijk. Ik heb zelf een 5S en binnenkort een S7 edge (ter vervanging van mijn Note2).

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:54

ElineGC schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, heb nu de LG L90, die is me altijd erg goed bevallen. Hij heeft het 2 jaar gered maar begint nu kuren te krijgen.

Ik heb een aantal eisen:
-zelfde grootte ongeveer als huidige telefoon (4,7 inch)
-Goede front en gewone camera
-veel opslagruimte
-snel
-moet tegen een stootje kunnen

Ik houd zelf niet zo van een apple telefoon.
Niet verschrikkelijk duur (onder €300,-)

Mag eventueel ook met abonnement, ik wil ongeveer 500 mb en ongeveer 75 belminuten.

Wie weet welk merk wat voor mij zou zijn?

Ik heb de samsung galaxy A5, de 2015 versie. Die kostte me 290 euro.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:31

Ik hoef niet z'n hele grote telefoon. Dan kan ik hem nergens kwijt :')

Ik heb een abbo van 2 jaar dus moet dan 2 jaar met die telefoon doen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:42

Als je iOS fijn vindt werken dan zou ik dan zeker voor de SE gaan. Ik ben helemaal niet van de iPhones maar omdat ik een goede telefoon wilde met een klein scherm was iPhone 5S (en nu SE) de enige optie. Ok, Sony heeft de Z compact-lijn maar daar begin ik niet meer aan na 2x een spontaan gebarsten scherm (de eerste keer in mijn broekzak, de tweede keer lag hij vrij op tafel).

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:04

Mijn vriend heeft ook dringend een nieuwe telefoon nodig (alleen moet ik hem dat nog doen inzien :+ ), maar ik heb geen idee wat een goede telefoon zou zijn voor hem. Max. 200 euro, snel internet (4g dus?), degelijke camera, en that's it :D . Ik had gekeken naar de A3, aangezien ik zelf de A5 heb. Is deze vergelijkbaar?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:25

De A3 is volgens mij kleiner en heeft minder goed specificaties dan de A5

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:29

Dat hij kleiner is weet ik haha, vriend hoeft niet zo'n grote telefoon :). Maar wat bedoel je met minder goede specificaties als ik vragen mag?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:41

Gaat het om de 2016 versie? De accu is minder, minder werkgeheugen en de processor is minder snel.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:43

Nee, 2015 versie, aangezien het max 200 euro mag kosten :). Oh op die manier! Heb je dan suggesties met een betere accu? Dat is ook één van de eisen, ik vergat het daarnet :').

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:45

Ik vind de accu van mijn A3 prima. Na een hele dag gebruiken is hij ong 40%.
Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat mijn camera niet goed is, maar waar dat aan ligt weet ik niet. Een vriendin heeft ook een A3 en haar camera is super.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 23:19

Mijn Samsung galaxy s5 mini begint echt behoorlijke kwalen te krijgen -O- van ineens uitvallen, naar helemaal vastlopen, beeld ineens zwart... En dat apps ineens vastzitten en dan moet ik 10 min wachten totdat het scherm überhaupt gaat reageren -O-
Ben het een beetje zat aan worden. Dus ben alvast aan het kijken naar een nieuwe mobiel... Oog viel voor de IPhone SE, maar weet het niet door de prijs... Telefoon moet echt wel minstens 2/3 jaar kunnen volhouden zonder dat die kwaaltjes krijgt (de telefoon die ik heb heb ik 11 maanden... :+)
Heb niet heel veel eisen, wel snel, goeie camera en batterij en geen vastloop gedoe (merk dat het vooral bij Samsung voorkomt, vorige Samsung had ook al een baggere batterij en kreeg ook al snel kwaaltjes, was wel de Galaxy Ace 3 :o)
Ik sta voor veel open, wel liefst niet met de meest belachelijke prijs. Max denk ik 300/400, anders als er niks anders te vinden is 500...

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:18

Iphone gaat wel minstens 3 jaar mee. Ik heb nog een iphone 4s in gebruik die ik in november 2011 gekocht heb en die werkt nog steeds goed.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:43

Calanthe schreef:
Mijn Samsung galaxy s5 mini begint echt behoorlijke kwalen te krijgen -O- van ineens uitvallen, naar helemaal vastlopen, beeld ineens zwart... En dat apps ineens vastzitten en dan moet ik 10 min wachten totdat het scherm überhaupt gaat reageren -O-
Ben het een beetje zat aan worden. Dus ben alvast aan het kijken naar een nieuwe mobiel... Oog viel voor de IPhone SE, maar weet het niet door de prijs... Telefoon moet echt wel minstens 2/3 jaar kunnen volhouden zonder dat die kwaaltjes krijgt (de telefoon die ik heb heb ik 11 maanden... :+)
Heb niet heel veel eisen, wel snel, goeie camera en batterij en geen vastloop gedoe (merk dat het vooral bij Samsung voorkomt, vorige Samsung had ook al een baggere batterij en kreeg ook al snel kwaaltjes, was wel de Galaxy Ace 3 :o)
Ik sta voor veel open, wel liefst niet met de meest belachelijke prijs. Max denk ik 300/400, anders als er niks anders te vinden is 500...

Dan zou ik gewoon weer samsung gaan. Heb hier jaren mee gedaan, en altijd nog fijn. Veel in omgeving zijn van een Iphone over gegaan naat Samsung.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:00

Ik ben juist over gegaan naar iPhone omdat samsung na ongeveer 1,3 jaar kuren kreeg. En dit hoor ik bij verschillende mensen in mijn omgeving

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:09

Mijn vorige telefoon was ook een Samsung, had hem denk ik, 2,5/3 jaar? Hij had ook kwaaltjes. Maar wel pas na 1,5 jaar gebruik.
Weet niet of ik bij Samsung wil blijven soms. Telefoon doet het prima maar heb toch echt minstens 1x per dag zo'n kwaaltje. (Zelfs na fabrieksstand) en als je telefoon dat elke dag doet, elke keer moet je of wachten totdat die reageert, of de batterij eruit doen omdat die het niet doet, word je dat snel zat :')
Misschien de nieuwere modellen van Samsung. Maar heb het idee dat er na een jaar of 1,5 alsnog de kwaaltjes naar boven komen :+
Zat ook al naar Sony te kijken, maar door de verhalen dat het scherm ineens wil barsten, heb ik er ook mijn twijfels erover...

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:58

Ik heb ondertussen ervoor gekozen om bij LG te blijven. Hier heb ik de beste ervaringen mee.
Ik heb zelf nu 3 telefoons gevonden LG G4, LG G4c of LG G4s, LG G3 en LG g2
Iemand ervaringen hiermee?
Laatst bijgewerkt door ElineGC op 16-05-16 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:05

Calanthe schreef:
Mijn vorige telefoon was ook een Samsung, had hem denk ik, 2,5/3 jaar? Hij had ook kwaaltjes. Maar wel pas na 1,5 jaar gebruik.
Weet niet of ik bij Samsung wil blijven soms. Telefoon doet het prima maar heb toch echt minstens 1x per dag zo'n kwaaltje. (Zelfs na fabrieksstand) en als je telefoon dat elke dag doet, elke keer moet je of wachten totdat die reageert, of de batterij eruit doen omdat die het niet doet, word je dat snel zat :')
Misschien de nieuwere modellen van Samsung. Maar heb het idee dat er na een jaar of 1,5 alsnog de kwaaltjes naar boven komen :+
Zat ook al naar Sony te kijken, maar door de verhalen dat het scherm ineens wil barsten, heb ik er ook mijn twijfels erover...

Bij een iphone heb je geen last van dat soort kwaaltjes. Ook niet na een jaar.