We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:20

Nielojram schreef:
ApplePapple schreef:
Het enige waar ik niet op bespaar is brood. Ik haal mijn brood echt bij de bakker, iets duurder maar wel zo veel lekkerder. Daarbij eet ik ook echt 8 sneeen op een dag in tegenstelling tot collega's die altijd bij supermarkt/tankstation iets gaan halen.
Brood is echt mijn brandstof, ik heb fysiek een zwaar beroep dus belangrijk dat ik goed eet.

Daar hoef je je hier toch niet voor te verantwoorden?
Ik eet dagelijks 2 sneetjes brood. Van de bakker.

Valt mij veel op in dit topic dat prijs boven kwaliteit gaat.

Ik koop liever de wat duurdere producten, waarvan ik weet dat ze goed zijn, zeker op het moment van inname, dan voor een dubbeltje op de eerste rang.

Groot voordeel in deze, het smaakt ook nog veel lekkerder :o

Ik zou echt willen dat ik zou kunnen besparen op brood. Ik heb zo’n 15 sneetjes maximaal voor €3,50 en dat is een van de eetbaardere, maar echt lekker is het nog niet.

Wij gaan binnenkort eens in Duitsland kijken hoe het daar zit met boodschappen. Mensen ervaring mee?

tamary

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:23

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:30

Als je toch in duitsland bent kan je goed even langs de supermarkt gaan theadora99. Sommige producten zijn wel veel goedkoper, maar naar mijn ervaring scheelt het niet heel veel. Als je aan de grens woont scheelt het maandelijks vast wel wat als je standaard je boodschappen in duitsland doet

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:32

tamary schreef:
Zelf brood bakken, mjammie.
topic staat hier :
[VT] Je eigen brood bakken.

Pitabroodjes maken we intussen zelf; maar volledige broden lukt tot nu toe niet. Vind een broodbakmachine ook een vrij dure aanschaf terwijl ik niet weet of het werkt, of het lekker is en hoe vaak ik het ga gebruiken helaas.

Familie was laatst in Duitsland en hadden chocola meegenomen die ik heel lekker vind. Hier in Nederland €1,15 per stuk (en op in 2 happen), in Duitsland 3 voor €2,85. Scheelt toch best wat als je dat graag eet haha.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:33

Ik woon aan de Duitse grens en hier staat de parkeerplaats van de supermarkt altijd halfvol met Duitse auto’s. Het ligt echt aan wat je koopt. Voor specifieke producten is het leuk om naar Duitsland te gaan, bijvoorbeeld drogisterij artikelen, alcoholische dranken en grote stukken vlees. Maar er zijn ook veel artikelen in Nederland goedkoper.
Dus als je met een specifiek boodschappenlijstje heen gaat, kan het goedkoper zijn. Maar voor je reguliere weekboodschappen zal het waarschijnlijk niet of nauwelijks verschil maken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:35

Brood koop ik bij de supermarkt. Bewust. Goedkoper, dus besparen. En ik eet dan braaf maar een paar sneetjes ipv het hele brood omdat het zo verdomde lekker is (wat dus bij bakker brood gebeurd). Ik heb geen rem qat dat betreft en eet zo een heel bakkersbrood weg :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:43

Ik heb tot twee jaar geleden nooit brood gekocht, mijn ouders hadden een bakkerij. Het was me vreemd om brood te gaan kopen haha.

Ik haal brood bij de AH, die hebben wel echt lekker donkerbruin brood naar mijn mening.
Niets kan tippen aan mijn ouders, maar ze zijn gestopt met werken dus daar kan ik het niet meer halen ;)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:49

Nielojram schreef:
ApplePapple schreef:
Het enige waar ik niet op bespaar is brood. Ik haal mijn brood echt bij de bakker, iets duurder maar wel zo veel lekkerder. Daarbij eet ik ook echt 8 sneeen op een dag in tegenstelling tot collega's die altijd bij supermarkt/tankstation iets gaan halen.
Brood is echt mijn brandstof, ik heb fysiek een zwaar beroep dus belangrijk dat ik goed eet.

Daar hoef je je hier toch niet voor te verantwoorden?
Ik eet dagelijks 2 sneetjes brood. Van de bakker.

Valt mij veel op in dit topic dat prijs boven kwaliteit gaat.

Ik koop liever de wat duurdere producten, waarvan ik weet dat ze goed zijn, zeker op het moment van inname, dan voor een dubbeltje op de eerste rang.

Groot voordeel in deze, het smaakt ook nog veel lekkerder :o

Dat is ook zeker zo! En ik ben het volledig met je eens.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:00

Oh PSvanLot, bakkers als ouders, jouw jeugd moet geweldig zijn geweest :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:08

Hier ook brood van de bakker. Ik vries het in en haal er elke dag 2 sneetjes voor mezelf en 2 sneetjes voor mijn dochter uit.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:27

theadora99 schreef:
Wij gaan binnenkort eens in Duitsland kijken hoe het daar zit met boodschappen. Mensen ervaring mee?

Vooral toiletartikelen en wasproducten zijn veel goedkoper.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:27

denice schreef:
Oh PSvanLot, bakkers als ouders, jouw jeugd moet geweldig zijn geweest :=

Zeker! Iedere dag hadden we wel wat lekkers ‘s avonds voor de tv! Appelflap, puddingbroodje, gebakje etc etc haha

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:33

theadora99 schreef:
tamary schreef:
Zelf brood bakken, mjammie.
topic staat hier :
[VT] Je eigen brood bakken.

Pitabroodjes maken we intussen zelf; maar volledige broden lukt tot nu toe niet. Vind een broodbakmachine ook een vrij dure aanschaf terwijl ik niet weet of het werkt, of het lekker is en hoe vaak ik het ga gebruiken helaas.

Familie was laatst in Duitsland en hadden chocola meegenomen die ik heel lekker vind. Hier in Nederland €1,15 per stuk (en op in 2 happen), in Duitsland 3 voor €2,85. Scheelt toch best wat als je dat graag eet haha.

No-knead brood is kinderlijk simpel en geen dure machine, etc.nodig. Mijn recept :
tamary @ [VT] Je eigen brood bakken.
Als je een beetje geluk hebt qua al aanwezig in je keuken aan kom met deksel en ovenschaal cq kringloop, ben je incl. meel en gist voor zo'n 10 euro klaar voor wat uitpobeersels.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 23:41

Met een vergelijkbaar recept kreeg ik helaas een baksteen van een brood, kon er echt iemands hersenen mee inslaan. Was ook echt een plat zielig geheel :')

Ik hoorde wel dat het lastig ging zijn om een nieuw energiecontract Ad te sluiten met zonnepanelen ivm saldering; maaar ben daar niet zo in thuis? Iemand die weet hoe dit zit?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:36

Ik heb gisteren de vakantie geboekt.

29/31 juli midden Frankrijk, camping met zwemparadijs, totaal niet mijn ding, maar super leuk voor de kinderen.
31/07 aug zuid Frankrijk, kleine camping. Daar gaan we veel outdoor activiteiten doen.
07/09 aug midden Frankrijk. Een plek bij Huttopia, heerlijk relaxed midden in de natuur.

De laatste ga ik vanmiddag boeken. Super veel zin in.

Echt een drukke zomer.

Eerste week vakantie survivallen met minderbedeelde leerlingen van mijn school.
Derde week olympische spelen.
Vierde week Frankrijk.
Vijfde week Frankrijk.

Normaal ga ik in de zesde met vriendin 5 dagen op stedentrip, maar dat ga ik verzetten naar de herfstvakantie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:48

Ik was gisteren trots op mijzelf :+

Want ik was zo scherp dat ik afgelopen week al een comfort-avondmaaltijd-voor-zondag had gehaald. Een pizza. Uit de bonusbox. Om die gisteren op te bakken ipv te thuisbezorgen :Y) Gezond? Meh. Goed voor het budget? Zeker :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:49

Nou dat is niet echt besparen Lot. Dan is mijn zomervakantie beter qua besparen. Ik ga namelijk niet op vakantie. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:55

Ik woon dichter bij de Duitse supermarkt dan bij de Nederlandse, en toch koop ik 9 van de 10 keer in Nederland.
Duits brood vind ik echt vreselijk vies :+ Droog en valt uit elkaar als je ernaar kijkt. Gewoon lekker vers, zacht, witbrood kennen ze niet, alleen in plastic verpakt vol conserveermiddel als tosti-brood.
Wel koop ik er chocolade, bier en wijn.
Duitsers hebben een heel andere smaak ofzo denk ik, want veel producten vind ik er gewoon niet lekker. Denk aan pindakaas waar suiker doorheen zit enzo :r
Qua prijs scheelt het te weinig, ik kom er weinig écht goede aanbiedingen tegen, en de groente/fruit is of te duur of te slechte kwaliteit.
Als het zo uit komt dan haal ik er wel eens mijn weekboodschappen, maar dan ben ik niet duidelijk goedkoper uit, en dan moet ik ook nog altijd even door naar een Nederlandse supermarkt omdat ze niet alles hebben/kennen in Duitsland.

Eigen brood bakken is echt leuk ja!
Ik heb nog een no-knead recept dat super makkelijk en toch lekker is.. maar het liefst maar ik gewoon brood met een voordeeg, zodat je echt heerlijk boterzacht brood krijgt.
Al koop ik voor het gemak de laatste tijd gewoon de overblijvers van de AH, voor 50 of 75 cent per brood.
Mijn vriend neemt elke dag 9 sneeën mee naar zijn werk, dus dat is niet te doen om dat allemaal zelf te bakken, en vers brood van de bakker zou me een klein vermogen kosten :')

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:32

Iemand toevallig ervaring met de overblijvers van de appie? Ik twijfel ontzettend om een pakket te kopen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:08

8nnemiek schreef:
de groente/fruit is of te duur of te slechte kwaliteit.

Dan kom je misschien bij de verkeerde supermarkt?
Ik doe pak-um-beet drie keer per jaar boodschappen bij Edeka of Kaufland in Duitsland, en ik heb die ervaring niet. Groente en fruit is er altijd goed. Over de prijzen zeg ik niks, daar let ik niet op, want ik ben niet zo'n beste groente- en fruit-eter, dus om te voorkomen dat ik er te weinig van binnen krijg, wil ik wel eens een oogje toeknijpen :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:12

Ouwe schreef:
Iemand toevallig ervaring met de overblijvers van de appie? Ik twijfel ontzettend om een pakket te kopen.

De bakkers overblijvers zijn vaak veel gebak, leuk als je bezoek verwacht. Anders echt too much :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:14

8nnemiek schreef:
Ik woon dichter bij de Duitse supermarkt dan bij de Nederlandse, en toch koop ik 9 van de 10 keer in Nederland.
Duits brood vind ik echt vreselijk vies :+ Droog en valt uit elkaar als je ernaar kijkt. Gewoon lekker vers, zacht, witbrood kennen ze niet, alleen in plastic verpakt vol conserveermiddel als tosti-brood.
Wel koop ik er chocolade, bier en wijn.
Duitsers hebben een heel andere smaak ofzo denk ik, want veel producten vind ik er gewoon niet lekker. Denk aan pindakaas waar suiker doorheen zit enzo :r
Qua prijs scheelt het te weinig, ik kom er weinig écht goede aanbiedingen tegen, en de groente/fruit is of te duur of te slechte kwaliteit.
Als het zo uit komt dan haal ik er wel eens mijn weekboodschappen, maar dan ben ik niet duidelijk goedkoper uit, en dan moet ik ook nog altijd even door naar een Nederlandse supermarkt omdat ze niet alles hebben/kennen in Duitsland.

Dit is mijn ervaring ook inderdaad, en dat ze nooit hebben we nodig hebben :') kregen laatst geen maaltijd bij een elkaar verzameld in 2 verschillende winkels.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:34

Ouwe schreef:

Wij halen bij appie wel eens zakjes met ongewenste groente.

Zoals bijvoorbeeld champignons. Die zijn dan goedkoper omdat ze er minder mooi uitzien. Maar smaakt hetzelfde hoor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:02

Dorien66 schreef:
8nnemiek schreef:
de groente/fruit is of te duur of te slechte kwaliteit.

Dan kom je misschien bij de verkeerde supermarkt?
Ik doe pak-um-beet drie keer per jaar boodschappen bij Edeka of Kaufland in Duitsland, en ik heb die ervaring niet. Groente en fruit is er altijd goed. Over de prijzen zeg ik niks, daar let ik niet op, want ik ben niet zo'n beste groente- en fruit-eter, dus om te voorkomen dat ik er te weinig van binnen krijg, wil ik wel eens een oogje toeknijpen :+

Bij mij in de buurt ligt de Duitse Aldi en de Rewe. De Aldi heeft vaak slechte kwaliteit. Niet lang houdbaar, bruine plekjes, overrijp of juist niet rijp genoeg zonder dat het echt heel goedkoop is. En de Rewe heeft best veel aanbod, maar gewoon bizar duur := En ook nooit/weinig goede aanbiedingen van seizoensgroente ofzo.
Bij de Rewe loop ik alleen nog binnen voor de alcoholvrije wijn voor mijn zwangere klanten :))

Kaufland kom ik heel af en toe, en die hebben inderdaad heel veel aanbod.. maar daar moet je wel ook goed op de aanbiedingen letten om goedkoper uit te zijn.
Ik haal er altijd de eigen merk sodastream siropen, die zijn daar wel goedkoop.
Ik vind het trouwens nog altijd erg jammer dat ze in Duitsland nog zo veel met aspartaam als zoetstof werken. Stevia kom je nauwelijks tegen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:05

Suzanne F. schreef:
Nou dat is niet echt besparen Lot. Dan is mijn zomervakantie beter qua besparen. Ik ga namelijk niet op vakantie. :+

Nou ik heb toch echt goed kunnen besparen. Veel vroegboekkorting en goede, maar zeker goedkopere campings kunnen boeken.

Scheelt echt een hoop geld om nu al te boeken in plaats van in 2024.