Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jojoni schreef:Ah ja, aan sla ga ik voorlopig niet beginnen. Mijn man en ik zijn maar alleen en hij is niet zo'n groente-eter.
Dus ik ga vooral voor dingen die ik ook kan invriezen. Ik vindt t zonde om dingen te zaaien die toch niet op geraken.
Ik had ergens gelezen dat je best zaadjes om de week zaait, zodat niet alles tegelijk klaar is en je niet ineens een hoop werk hebt. Doen jullie dat ook?
Wieke schreef:Wat lekker hè, met dit weer begint het ons allemaal weer te kriebelen, lekker weer buiten bezig zijn!
Wat doen jullie, alles eerst zaaien in een kas of in huis en daarna de volle grond/bakken in buiten? Of gewoon iets later beginnen en dan direct buiten in de grond?
Een moestuin inrichten via de app van makkelijke moestuin is drama hier. Ik heb 2 bakken van 1,75x3,60, via die app zijn nooit zulke grote bakken overzichtelijk in te delen helaas!
Leek mij zo fijn. Mijn groentetuin gevoel moet dit jaar nog echt wel begeleid worden door een app of overzichten
Schuur_ schreef:Wieke schreef:Wat lekker hè, met dit weer begint het ons allemaal weer te kriebelen, lekker weer buiten bezig zijn!
Wat doen jullie, alles eerst zaaien in een kas of in huis en daarna de volle grond/bakken in buiten? Of gewoon iets later beginnen en dan direct buiten in de grond?
Een moestuin inrichten via de app van makkelijke moestuin is drama hier. Ik heb 2 bakken van 1,75x3,60, via die app zijn nooit zulke grote bakken overzichtelijk in te delen helaas!
Leek mij zo fijn. Mijn groentetuin gevoel moet dit jaar nog echt wel begeleid worden door een app of overzichten
Ik zag je bericht pas na ik het mijne had getypt. Ik ga dus 7 bakken (wisselteelt) maken van 3m op 1m20. Voorlopig heb ik ze in excel gemaakt met een tabblad per bak. Daar heb ik dan een tabel gemaakt op schaal van de bak en ingedeeld in vakken
Daaronder een lijstje met wat ik ga zaaien/planten en wanneer. Dit moet nog even wat overzichtelijker gemaakt worden. Ik ben vertrokken met 'wat wil ik dit jaar uit de moestuin halen' en dan dat opgedeeld onder de bakken (knol, aardappel, vrucht, blad, kool, vaste planten, peulen). Met hulp van de moestuinkalender van Velt de plant en rijafstand bepaald en deze ook opgeschreven in mijn schema.
Het enige waar ik nog niet over uit ben is of ik mijn bakken ook in real life ga opdelen in vakken of niet, dan zou ik helemaal via het square foot gardening systeem kunnen werken en omdat ik zoveel ruimte heb soms ook 2 vakken geven aan 1 plant. Hoe heb jij je bakken ingedeeld?
Schuur_ schreef:Ik volg die ECO Moestuin op youtube (die blonde jongen). Zat er wat tegenaan te hikken hoe ik mijn moestuin moest beginnen en ineens zag ik een filmpje van hem voorbij komen met 'moestuin beginnen op gras' Precies wat ik nodig had!
Maar nu met het uittypen bedenk ik me dat ik misschien toch ga proberen om ook vakken te maken in de bakken met latjes oid in plaats van met de losse hand proberen de afstanden goed te krijgen. Ik heb wel al een zaailat/liniaal maar vakken is wat ik ken