Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:05

Overdag weg en sinds een jaar muur en dakisolatie. Geen gaskachels meer en geen geiser. Nu cv op gas. Dat maakt toch verschil! Zelfs nu.
Vrijstaand huis op de vlakte zonder beschutting.
Wel weinig kuub door laag dak.
Door Corona wel een poos thuis gewerkt in eerste en tweede golf. Maandbedrag is nu 195 euro.

Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:06

Hier duurt de ellende helaas nog altijd voort ....

We zitten met de kachel op 17/17.5 graden aan ongeveer 10-15 m3 per dag.
De ketel is inmiddels nagekeken en op een instelling na (die verschil zou moeten geven) was er niets mis.

We zijn eigenlijk alleen in de avond thuis, maar ook dan gaat de kachel vrijwel niet hoger. (met 12m3 per dag zitten we al op zo'n 20-25 euro per dag voor alleen gas! Niet meer te betalen dus. Ons contract loopt nog tot juni, ik vrees al voor de nieuwe tarieven want nu betalen we "maar" rond 0.90 ct per m3.

Ik ben me nu aan het oriënteren op een hout/pelletkachel, hoop die zo snel mogelijk aan te kunnen schaffen en te laten installeren. %)

8nnemiek

Re: Jullie gasverbruik in oktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:38

Kun je niet tijdelijk een elektrisch kacheltje gebruiken? Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot de woonkamer is. Bij ons houdt een kleine sfeerhaard van 2000W het prima bij, die springt regelmatig even uit. Onze woonkamer is wel maar zo'n 35m2.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:45

Dat doen we inderdaad als het echt koud is, gelukkig wordt het nu warmer!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:44

Marietje35 schreef:
Hier duurt de ellende helaas nog altijd voort ....

We zitten met de kachel op 17/17.5 graden aan ongeveer 10-15 m3 per dag.
De ketel is inmiddels nagekeken en op een instelling na (die verschil zou moeten geven) was er niets mis.

We zijn eigenlijk alleen in de avond thuis, maar ook dan gaat de kachel vrijwel niet hoger. (met 12m3 per dag zitten we al op zo'n 20-25 euro per dag voor alleen gas! Niet meer te betalen dus. Ons contract loopt nog tot juni, ik vrees al voor de nieuwe tarieven want nu betalen we "maar" rond 0.90 ct per m3.

Ik ben me nu aan het oriënteren op een hout/pelletkachel, hoop die zo snel mogelijk aan te kunnen schaffen en te laten installeren. %)

Heb je al eens gekeken of je gas door telt als alles uit staat? Misschien heb je ergens een lek.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 13:19

Wat voor radiatoren heb je hangen Marietje, grote open ruimtes of hele dunne gordijnen misschien en wat zijn de aanvoertemperaturen voor je warm water en je radiatoren?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:34

Alles uit heb ik inderdaad gedaan, dan staat de teller stil.

Euh ja, geen idee wat voor een radiatoren eigenlijk, gewoon een radiator haha. Ze staan in principe alleen open in de woonkamer/ keuken en de badkamer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:43

Net de cijfers binnen van Eneco: in februari 109 kWh elektriciteit en aan warmte (stadsverwarming) 76 euro, dat gaat in gigajoules maar die centrale draait wel op gas. Tussenwoning 121 M2 uit 2004. Verwarming gaat maar sporadisch aan en dan alleen in woonkamer en badkamer, verder nergens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:49

Februari binnen 132 m3 aan gas en stroom net iets meer verbruikt dan opgewekt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:46

Februari heb ik niet omdat mijn slimme meter werd geplaatst maar in maart tot nu toe totaal € 13,46 verbruikt, was in ons oude huis wel anders.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:22

Ik zie bij Vattenfall al nu voor de 3e dag niets de app ligt eruit

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 10:32

Marietje35 schreef:

Euh ja, geen idee wat voor een radiatoren eigenlijk, gewoon een radiator haha. Ze staan in principe alleen open in de woonkamer/ keuken en de badkamer.

Het is het waard om eens uit te zoeken of het zuinige radiatoren zijn. De oudere zijn heel gasonvriendelijk (hebben veel doorstroom nodig) en als het hele grote zijn in verhouding met de ruimte verbruiken ze ook onnodig veel. Ik voeg even een foto bij van zo'n niet zuinige, wij hebben ook zo een en werd ons bij aankoop aangeraden die te vervangen in verband met hoge kosten

Afbeelding

Dit model is veel zuiniger

Afbeelding

Ons verbruik in februari was 198m3, tot nu toe in maart zitten we op 50m3. Vorige week zijn onze zonnepanelen geïnstalleerd, hopelijk doet dat genoeg kwa stroom om het gas wat te compenseren
Hier inderdaad ook problemen met de Vattenfall app, op de site kan ik het nog wel inzien maar ook alleen als ik de lijst bekijk, de grafieken geven wel balkjes maar geen cijfers erbij

Marietje35

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:54

Oh nee, ik heb de nieuwe inderdaad!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:23

Op zich heb ik het netjes gedaan qua verbruik in februari zag ik, 72 m3.
Januari was wat hoger. Ben benieuwd want dit zijn normaal de hoogste maanden, daarna wordt het minder.
Voorlopig ben ik nog veilig tot oktober 2024, daarna moet ik een nieuw contract afsluiten.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:25

viphorse schreef:

Klopt, hij werkt nog steeds niet… heel bijzonder al 4 dagen lang.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:50

Eve_16 schreef:
viphorse schreef:

Oxxio gebruikers die dit ook ervaren? Ik probeer al een poosje op de app te komen, zonder resultaat :/

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:56

Eve_16 schreef:
viphorse schreef:

Via de site zie ik gegevens t/m donderdag. Ik wist helemaal niet dat ze een app hadden?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:09

Janine1990 schreef:
Eve_16 schreef:
viphorse schreef:

Oxxio gebruikers die dit ook ervaren? Ik probeer al een poosje op de app te komen, zonder resultaat :/

Bij mij werkt de app normaal.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:58

viphorse schreef:

Klopt, hij werkt nog steeds niet… heel bijzonder al 4 dagen lang.[/quote]

Oxxio gebruikers die dit ook ervaren? Ik probeer al een poosje op de app te komen, zonder resultaat :/[/quote]
Bij mij werkt de app normaal.[/quote]

De Vattenfall app nog steeds niets ….

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:49

Marietje35 schreef:

Ik vertrouwde de cv-ketel in ons nieuwe huis ook niet. Ik heb toen de WiFi P1 meter van Homewizard gekocht voor een paar tientjes. Die kun je op de slimme meter klikken en dan realtime je verbruik inzien via de app. Misschien geeft dat nog inzicht? Als ik de thermostaat omlaag zette dan kon ik zo mooi checken of het verbruik ook daalde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:56

knabbelgirl schreef:
Marietje35 schreef:

Het is het waard om eens uit te zoeken of het zuinige radiatoren zijn. De oudere zijn heel gasonvriendelijk (hebben veel doorstroom nodig) en als het hele grote zijn in verhouding met de ruimte verbruiken ze ook onnodig veel. Ik voeg even een foto bij van zo'n niet zuinige, wij hebben ook zo een en werd ons bij aankoop aangeraden die te vervangen in verband met hoge kosten

[ [url=m/EXoUvi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3AFKuG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons verbruik in februari was 198m3, tot nu toe in maart zitten we op 50m3. Vorige week zijn onze zonnepanelen geïnstalleerd, hopelijk doet dat genoeg kwa stroom om het gas wat te compenseren
Hier inderdaad ook problemen met de Vattenfall app, op de site kan ik het nog wel inzien maar ook alleen als ik de lijst bekijk, de grafieken geven wel balkjes maar geen cijfers erbij

Dit vind ik een goede tip. Wij hebben die oude in twee convectorputten. Zou het daarbij ook de moeite waard zijn om ze te vervangen?

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:21

Suzanne F. schreef:
Op zich heb ik het netjes gedaan qua verbruik in februari zag ik, 72 m3.
Januari was wat hoger. Ben benieuwd want dit zijn normaal de hoogste maanden, daarna wordt het minder.
Voorlopig ben ik nog veilig tot oktober 2024, daarna moet ik een nieuw contract afsluiten.

Dat doe je goed. Ik heb een variabel contract t/m juni *huil*

Dooortje

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:21

Per 1 april loopt ons contract af. Wij betalen nu 79 cent per m3 en 14 cent met kWh. Dus ik ben benieuwd wat wij straks gaan betalen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:43

Jannickee schreef:
Per 1 april loopt ons contract af. Wij betalen nu 79 cent per m3 en 14 cent met kWh. Dus ik ben benieuwd wat wij straks gaan betalen..

Dat is een koopje!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 22:30

verootjoo schreef:
knabbelgirl schreef:

[ [url=m/EXoUvi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3AFKuG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik een goede tip. Wij hebben die oude in twee convectorputten. Zou het daarbij ook de moeite waard zijn om ze te vervangen?

Wat mij door onze keurder (bouwkundig combi met verduurzaming) is verteld is dat het een verschil van 66-75% gasverbruik door die specifieke radiator (dus niet op je totaal, dat hangt van het aantal af dat je in totaal hebt) kan opleveren. Wij hebben hem vooralsnog niet vervangen overigens omdat onze maten niet te vinden zijn :+ Dingen worden wel héél snel héél warm dat vind ik dan wel weer lekker. Gelukkig hebben we er maar 1 en staat die op vorstbescherming tenzij ik thuis werk (zorg, nagenoeg nooit)

Hier doet de Vattenfall app het sinds een uurtje weer, hele maand precies stabiel op verbruik, alleen 8 en 10 maart iets hoger