Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7976
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:38

Escada schreef:
Wat vinden jullie de beste wasverzachter? Vroeger had ik de robijn intense en dan de gele maar die is er niet meer -O-
Heb van lenor die parels wel gehad die waren nog het beste tot nu toe. En nu de zwitsal maar dat vervliegt ook zo snel :+


Ik gebruik wasparfum van wasparfum.nl <3
En dan zijn Lavande en Diamante Ylang-Ylang mijn favorieten.

Als het buiten in de lijn hangt dan ruikt de hele tuin lekker, haha.

Dagahra

Berichten: 885
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:41

Jessica_1998 schreef:
Gebruiken jullie de action raamdoeken droog of nat?

Droog :+ Maak ramen eerst nat met natte doek. En dan maak ik de ramen droog met de raamdoek. En dan is alles streeploos.

fjordjes

Berichten: 12100
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:13

Escada schreef:
Wat vinden jullie de beste wasverzachter? Vroeger had ik de robijn intense en dan de gele maar die is er niet meer -O-
Heb van lenor die parels wel gehad die waren nog het beste tot nu toe. En nu de zwitsal maar dat vervliegt ook zo snel :+


Wasparfum

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:42

Namira542 schreef:
Jindai schreef:
Heeft iemand hier ervaring met Pluispootjes? [ [url=m/lSNN3x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kan in de wasmachine, maar ook in de droger en lijkt me ideaal ivm mijn kat die zo heerlijk kan verharen. Of is dit toch te mooi om waar te zijn? :=


Oehh, hier wil ik ook wel ervaringen van weten.. Mijn katten haren ook ontzettend..

volgens de reviews van Bol en amazon is het niets..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42095
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:46

Iemand een goede tip om vieze geurtjes uit autobekleding te halen?

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:52

BeFunny schreef:
Stofzuiger voor boven is binnen

[ [url=m/72bKdh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FtVhOf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die hebben wij ook! Heel fijn ding.

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:14

_San87_ schreef:
Iemand een goede tip om vieze geurtjes uit autobekleding te halen?


Je hebt bij Action ook speciale interieurspray voor je auto. Eén keer in de zoveel tijd heeft Lidl ook de autoweek en dan verkopen ze o.a. ook deze spray.
Echt schoonmaken met nat zou ik zelf niet doen op stoffen bekleding in een auto - je krijgt heel snel watervlekken.

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:15

Escada schreef:
Wat vinden jullie de beste wasverzachter? Vroeger had ik de robijn intense en dan de gele maar die is er niet meer -O-
Heb van lenor die parels wel gehad die waren nog het beste tot nu toe. En nu de zwitsal maar dat vervliegt ook zo snel :+


Wasparfum en Robijn wasverzachter :j. Ik koop de wasverzachter welke ik het lekkerst vindt ruiken.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:52

Geen wasverzachter, is helemaal niet goed voor je was en machine.

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:09

Dat is zeker waar, maar ik heb toch nog een oudje van een wasmachine. Af en toe gooi ik er een kookwas tegenaan met soda en ontkalker, dan gaat het wel weer. Al blijft het laatje wel wat vettige inderdaad :j

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:16

het i-dos systeem van mijn wasmachine is stuk gegaan door dat wasparfum gedoe. Nu pakt ie ook geen wasverzachter meer en blijft ie de halve was irritant piepen. Ik was dus noodgedwongen zonder wasverachter.
De dingen die aan de lijn (binnen, ik heb geen buiten) moeten drogen, staan gewoon rechtop zo hard zijn ze en wat ui de droger komt, is ietsje beter, maar nog steeds keihard. We hebben hier erg hard water.
Ik baal er enorm van maar een nieuw printplaatje in de wasmachine is even duur als een nieuwe wasmachine zonder dat stomme i-dos systeem. We hebben veel andere kosten, dus nog een poosje doorsparen maar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:17

Escada schreef:
Wat vinden jullie de beste wasverzachter? Vroeger had ik de robijn intense en dan de gele maar die is er niet meer -O-
Heb van lenor die parels wel gehad die waren nog het beste tot nu toe. En nu de zwitsal maar dat vervliegt ook zo snel :+



Mijn favoriet is Lenor zeebries parels + wasverzachter + pod. Dat ruik je dan door het hele huis. Heb die parels ook in een plantenspuit gedaan <3

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:20

ik gebruik nu de pods van Lenor ipv wasverzachter, voor de geur. Ik heb nu de gele, die heb ik bij de Action gescoord (bij AH hebben ze die niet bij ons)

@Griolli hoe vinden je planten die pods?

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:20

Ik gebruik al jaren lang wasverzachter, ook bij mijn ouders altijd al. Geen problemen met de machines := of met de was

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:21

_O-

Ik gebruik het natuurlijk als interieur spray, in een plantenspuit dan wel. :D

madeliefw

Berichten: 2670
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:25

Ik gebruik ook wasverzachter, de blauwe van robijn.

De glasdoeken van de action heb ik ook aangeschaft. Heb er 1 nagemaakt en daarmee het raam ingewreven en met de andere heb ik het drooggewreven. Geen idee wat de werkwijze hoort te zijn.

Auto weer fris, ik heb laatst hele auto van binnen en buiten laten stoomreinigen. Was echt echt echt als nieuw en dat voor 70 euro.

_CS_

Berichten: 4698
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:48

madeliefw schreef:
Auto weer fris, ik heb laatst hele auto van binnen en buiten laten stoomreinigen. Was echt echt echt als nieuw en dat voor 70 euro.


Wij hebben onze auto 2 jaar terug ook helemaal laten doen incl poetsen etc.
Seizoen later allemaal schimmel in de auto.

Verlucht je auto dus goed de komende tijd :=

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:50

Hier was het gedaan toen ik de auto kocht. Vlak daarna werkten alle meters niet meer vanwege vocht. Moest allemaal vervangen worden :=

madeliefw

Berichten: 2670
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:57

Echt? Hmmm... hier een jaar later maar nog geen schade gelukkig. Heb het wel goed laten luchten

BeFunny

Berichten: 11083
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:48

corinep schreef:
Die stofzuiger ken ik, zuigt goed en dat borsteltje om uit te schuiven als je de steel eraf haalt is echt ideaal maar vind m echt extreem veel herrie maken.


Ja hij maakt herrie.
Maar er was een voorganger en deze is de 2021 variant met 900watt vermogen en daarmee zuigt hij ook echt goed. Geen spijt van.

Het stofzuig systeem maakt ook herrie BTW. Als mijn vriend tv zit te kijken dan hoort hij de tv niet meer door dat ding wat in de kast staat. Als ik daarmee boven zuig is beneden de herrie :j

Dus deze valt nog mee haha.

BeFunny

Berichten: 11083
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:51

meisje_ schreef:
BeFunny schreef:
Stofzuiger voor boven is binnen

[ [url=m/72bKdh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FtVhOf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die hebben wij ook! Heel fijn ding.


Ja. Ik las allemaal negatieve recensies. Maar nadat ik las dat dat over de voorganger ging en na meer lezen dacht ik nou maar doen :')

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:55

Ik heb schuim gekocht voor in de wc van Luxplus. Ik zie iedereen op TikTok er mee schoonmaken. Ik dacht dat dat ook de bedoeling was van dat schuim, maar op de verpakking staat dat het bedoeld is om in de pot te spuiten voordat je gaat poepen.

Niet alles van Tiktok is dus handig ;)

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:18

Heeft iemand tips waar je een goede schoonmaakster kan vinden? marktplaats, facebook en hulp.nl al geprobeerd, maar helaas niet echt iets passends gevonden. Bedrijf weet je vaak niet wie je krijgt of heb je wisselende mensen, daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee.
Heb het liefst een student die een flexibel bijbaantje zoekt voor een paar uurtjes per maand bijvoorbeeld, is daar een of ander platform voor?

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:41

Mond tot mond reclame is het beste. Dan heb je iemand die anderen al kent.

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:07

De 15 jarige miele van mijn moeder doet het nog prima... en zij overdoseerd de wasverzachter heel erg :')

Mijn nieuwe siemens doet het er ook al een tijd prima mee. (Al gooi ik er niet zo veel in als moeders :+ )

Als je maar vaak genoeg een kookwas en schoonmaakprogramma draait loopt het meestal wel los.