Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:47

Tradioneel hadden boerderijen een grote moestuin voor het huis, die 's winters (grotendeels) braak lag. Hooguit stonden er nog wat spruiten en boerenkolen.
Bovendien heeft groente licht nodig én is wind wel handig om koolvlieg, wortelvlieg, uienvlieg en zo nog het een en ander weer net zo hard weg te blazen als dat ze langs komen. Daarom hebben boerderijen vaak lege ruimtes rondom :D Als je zo'n huis koopt is de oude moestuin even inzaaien de makkelijkste manier om geen ongelooflijk onkruidoerwoud voor je huis te krijgen. En tja, als dat gras er eenmaal ligt...

Muga

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:55

Vraagje aan alle fanatieke Funda zoekers hier...

Manlief werkt nu in omgeving van Heemskerk... Zitten daar leuke, betaalbare dorpen/stadjes in de buurt met ook leuke natuur erbij?
Ik ben niet echt bekend in die omgeving maar volgens mij is er erg veel weiland in die omgeving of kom je in de duurdere kustplaatsen terecht... Wie weet het beter en heeft misschien ook al een leuk huis gezien met minimaal 4 slaapkamers, tuin en 170m2 woonoppervlak? Vrijstaand, paarden etc hoeft allemaal niet... Wel wil ik m'n kind eren in een fijne omgeving laten opgroeien en Spelen en lekker met de hond naar buiten kunnen zonder auto nodig te hebben. Wie weet wat leuks te vinden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:00

Muga schreef:

Manlief werkt nu in omgeving van Heemskerk... Zitten daar leuke, betaalbare dorpen/stadjes in de buurt met ook leuke natuur erbij?
Ik ben niet echt bekend in die omgeving maar volgens mij is er erg veel weiland in die omgeving of kom je in de duurdere kustplaatsen terecht... Wie weet het beter en heeft misschien ook al een leuk huis gezien met minimaal 4 slaapkamers, tuin en 170m2 woonoppervlak? Vrijstaand, paarden etc hoeft allemaal niet... Wel wil ik m'n kind eren in een fijne omgeving laten opgroeien en Spelen en lekker met de hond naar buiten kunnen zonder auto nodig te hebben. Wie weet wat leuks te vinden?

Genoeg te vinden daar maar in welke prijsklasse zoek je?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:02

Suzanne F. schreef:
Muga schreef:

Genoeg te vinden daar maar in welke prijsklasse zoek je?

Hangt er een beetje vanaf hoeveel er moet gebeuren maar denk max 500000...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:07

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:08

pillow schreef:
Rebecca schreef:
Die foto van de ree doet het hem , ben direct verkocht :):) _O-

https://www.funda.nl/koop/oldeberkoop/h ... venweg-59/

Wel in het buitengebied. Maar geen grond en bovenop een hele drukke weg.

Weinig grond? :? Je hebt een tuin van een halve hectare, hoe veel meer grond heb je nodig?

Ok, als je er paarden wilt houden is het niet groot maar niet iedereen die in het buitengebied woont wil paarden houden natuurlijk. En dan is een halve hectare tuin toch best wel een oppervlakte.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:21

Muga schreef:

Mijn geboortedorp. Over het algemeen zijn de kustsdorpen allemaal prima plaatsen om een kind te laten opgroeien: gemoedelijk, duin en strand in de buurt en de grote steden om de hoek. Denk aan Castricum, Uitgeest, Egmond, Heiloo, Limmen en Heemskerk zelf. Niet goedkoop (en nog steeds stijgende), maar de echte prijzengekte zit onder het Noordzeekanaal. Voor 5 ton kun je er prima iets vinden.

Edit: Broekpolder moet ik dan weer niet aan denken, te ver bij het bos vandaan :o

Edit 2: het gaat wel heel snel allemaal, meeste huizen zijn verkocht voor je met je ogen kunt knipperen.

Zoiets? https://www.funda.nl/koop/heemskerk/hui ... tstraat-9/

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:09

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:14

Kaka schreef:
Muga schreef:

Mijn geboortedorp. Over het algemeen zijn de kustsdorpen allemaal prima plaatsen om een kind te laten opgroeien: gemoedelijk, duin en strand in de buurt en de grote steden om de hoek. Denk aan Castricum, Uitgeest, Egmond, Heiloo, Limmen en Heemskerk zelf. Niet goedkoop (en nog steeds stijgende), maar de echte prijzengekte zit onder het Noordzeekanaal. Voor 5 ton kun je er prima iets vinden.

Edit: Broekpolder moet ik dan weer niet aan denken, te ver bij het bos vandaan :o

Edit 2: het gaat wel heel snel allemaal, meeste huizen zijn verkocht voor je met je ogen kunt knipperen.

Zoiets? https://www.funda.nl/koop/heemskerk/hui ... tstraat-9/

Hmm dat ver van het bos, dat weet ik dan dus niet... Dat wil ik eigenlijk ook niet. Dat is de discussie tussen manlief en mij haha. Ik zou het liefst richting Veluwe oid gaan. Maar dat maakt de reistijd voor hem niet aantrekkelijker.

Die andere is ook erg leuk. Vind de verdieping erg mooi. Mis alleen slaapkamers. Wil liefst de Kids op dezelfde verdieping. Zijn nog zo klein... Nr 2 is nog niet eens geboren...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:14

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:26

Ibbel schreef:
Tradioneel hadden boerderijen een grote moestuin voor het huis, die 's winters (grotendeels) braak lag. Hooguit stonden er nog wat spruiten en boerenkolen.
Bovendien heeft groente licht nodig én is wind wel handig om koolvlieg, wortelvlieg, uienvlieg en zo nog het een en ander weer net zo hard weg te blazen als dat ze langs komen. Daarom hebben boerderijen vaak lege ruimtes rondom :D Als je zo'n huis koopt is de oude moestuin even inzaaien de makkelijkste manier om geen ongelooflijk onkruidoerwoud voor je huis te krijgen. En tja, als dat gras er eenmaal ligt...

Als ik de boerderijen hier in de regio bekijk
Die hebben meestal van oudsher wel het 1 en ander aan hogere beplanting om heen (bomen, heg)
Juist ivm windbreken

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:35

Hoe dichter bij het duin, hoe duurder. Beverwijk en Wijk aan Zee zijn goedkoper, maar heb je Tata meer in je achtertuin.

De reistijd van Veluwe naar hier is niet grappig. :n

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:41

Sonja_vR schreef:
Als ik de boerderijen hier in de regio bekijk
Die hebben meestal van oudsher wel het 1 en ander aan hogere beplanting om heen (bomen, heg)
Juist ivm windbreken

"Kool moet waaien," zeggen ze op Flakkee altijd :))
Het scheelt echt enorm in de koolvlieg (en ook in de koolwitjes en dus rupsen). Hier in de omgeving heeft iedereen z'n moestuin redelijk open liggen. Misschien dat hagen wel nodig zijn om groentedieven uit de tuin te houden?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:44

Bergen nh heeft alles wat je zoekt!
Mooie natuur, weilanden, polder, bos, duin en strand.
Mooie leefomgeving.
Ik woon er zelf ook. :D
Wel prijzig hier maar goed zoeken
Muga schreef:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:48

Die in Heemskerk is leuk zeg! Mooi licht huis ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:50

Cayenne schreef:
Die in Heemskerk is leuk zeg! Mooi licht huis ook.

Ja zal alleen wel bloedheet zijn in de zomer met die ramen denk ik. En geen eigen parkeerplaats. En dat voor dat bedrag vind ik toch wel jammer. Maar die streek is sowieso heel duur.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 19:53

Rebecca schreef:
Die foto van de ree doet het hem , ben direct verkocht :):) _O-

https://www.funda.nl/koop/oldeberkoop/h ... venweg-59/

Pff ik heb ook reeën om het huis lopen. Het leuke is dat die beesten denken dat ze auto licht nodig zijn om over te steken.

Heb al es met piepende banden stil gestaan in m'n straat..

Verder wel gezellig hoor van die dartel beestjes :=

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:25

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:27

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:20

Mooi huis in Heijningen en hopen dat je die inrichting er ook bij krijgt :P
Maar die weg zo vlak langs het huis zou voor mij helaas wel een serieuze afknapper kunnen zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:40

Ach joh wij hadden eerst de paarden ook aan de overkant, oversteken was geen probleem. Wel een rustige weg, weet niet hoe druk het bij die is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:45

In eerste instantie dacht ik bij dit huis: dat KAN niet kloppen, zo'n lage prijs voor een huis in het bos en dan zo'n groot perceel er omheen. Ik vind het een plaatje!
Maar zo te lezen ben je nog wel flink wat geld kwijt aan onderhoud van het dak etc.
https://www.funda.nl/koop/laren-ge/huis ... emseweg-1/

Edit: volgens mij zit er ook een soort van groot bedrijf achter. Dat kan de lage prijs ook verklaren maar hebben ze vakkundig omheen gefotografeerd :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:38

Cayenne schreef:
In eerste instantie dacht ik bij dit huis: dat KAN niet kloppen, zo'n lage prijs voor een huis in het bos en dan zo'n groot perceel er omheen. Ik vind het een plaatje!
Maar zo te lezen ben je nog wel flink wat geld kwijt aan onderhoud van het dak etc.
https://www.funda.nl/koop/laren-ge/huis ... emseweg-1/

Edit: volgens mij zit er ook een soort van groot bedrijf achter. Dat kan de lage prijs ook verklaren maar hebben ze vakkundig omheen gefotografeerd :+

Nou, dat bedrijf zit er overduidelijk. Even googlen geeft een goed beeld.
Hoeveel last je ervan hebt is dan weer wat anders.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:23

Zand- en grondhandel, zo te zien. Kan je best een hoop herrie van aan- en afrijdende vrachtwagens van hebben.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:01

Ibbel schreef:
Zand- en grondhandel, zo te zien. Kan je best een hoop herrie van aan- en afrijdende vrachtwagens van hebben.

En in droge periodes heel veel stof.