Bovendien heeft groente licht nodig én is wind wel handig om koolvlieg, wortelvlieg, uienvlieg en zo nog het een en ander weer net zo hard weg te blazen als dat ze langs komen. Daarom hebben boerderijen vaak lege ruimtes rondom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muga schreef:Vraagje aan alle fanatieke Funda zoekers hier...
Manlief werkt nu in omgeving van Heemskerk... Zitten daar leuke, betaalbare dorpen/stadjes in de buurt met ook leuke natuur erbij?
Ik ben niet echt bekend in die omgeving maar volgens mij is er erg veel weiland in die omgeving of kom je in de duurdere kustplaatsen terecht... Wie weet het beter en heeft misschien ook al een leuk huis gezien met minimaal 4 slaapkamers, tuin en 170m2 woonoppervlak? Vrijstaand, paarden etc hoeft allemaal niet... Wel wil ik m'n kind eren in een fijne omgeving laten opgroeien en Spelen en lekker met de hond naar buiten kunnen zonder auto nodig te hebben. Wie weet wat leuks te vinden?
Suzanne F. schreef:Muga schreef:Vraagje aan alle fanatieke Funda zoekers hier...
Manlief werkt nu in omgeving van Heemskerk... Zitten daar leuke, betaalbare dorpen/stadjes in de buurt met ook leuke natuur erbij?
Ik ben niet echt bekend in die omgeving maar volgens mij is er erg veel weiland in die omgeving of kom je in de duurdere kustplaatsen terecht... Wie weet het beter en heeft misschien ook al een leuk huis gezien met minimaal 4 slaapkamers, tuin en 170m2 woonoppervlak? Vrijstaand, paarden etc hoeft allemaal niet... Wel wil ik m'n kind eren in een fijne omgeving laten opgroeien en Spelen en lekker met de hond naar buiten kunnen zonder auto nodig te hebben. Wie weet wat leuks te vinden?
Genoeg te vinden daar maar in welke prijsklasse zoek je?
pillow schreef:Rebecca schreef:Die foto van de ree doet het hem , ben direct verkocht![]()
![]()
https://www.funda.nl/koop/oldeberkoop/h ... venweg-59/
Wel in het buitengebied. Maar geen grond en bovenop een hele drukke weg.
Kaka schreef:Muga schreef:Vraagje aan alle fanatieke Funda zoekers hier...
Mijn geboortedorp. Over het algemeen zijn de kustsdorpen allemaal prima plaatsen om een kind te laten opgroeien: gemoedelijk, duin en strand in de buurt en de grote steden om de hoek. Denk aan Castricum, Uitgeest, Egmond, Heiloo, Limmen en Heemskerk zelf. Niet goedkoop (en nog steeds stijgende), maar de echte prijzengekte zit onder het Noordzeekanaal. Voor 5 ton kun je er prima iets vinden.
Edit: Broekpolder moet ik dan weer niet aan denken, te ver bij het bos vandaan
Edit 2: het gaat wel heel snel allemaal, meeste huizen zijn verkocht voor je met je ogen kunt knipperen.
Zoiets? https://www.funda.nl/koop/heemskerk/hui ... tstraat-9/
Ibbel schreef:Tradioneel hadden boerderijen een grote moestuin voor het huis, die 's winters (grotendeels) braak lag. Hooguit stonden er nog wat spruiten en boerenkolen.
Bovendien heeft groente licht nodig én is wind wel handig om koolvlieg, wortelvlieg, uienvlieg en zo nog het een en ander weer net zo hard weg te blazen als dat ze langs komen. Daarom hebben boerderijen vaak lege ruimtes rondomAls je zo'n huis koopt is de oude moestuin even inzaaien de makkelijkste manier om geen ongelooflijk onkruidoerwoud voor je huis te krijgen. En tja, als dat gras er eenmaal ligt...
Sonja_vR schreef:Als ik de boerderijen hier in de regio bekijk
Die hebben meestal van oudsher wel het 1 en ander aan hogere beplanting om heen (bomen, heg)
Juist ivm windbreken
Rebecca schreef:Die foto van de ree doet het hem , ben direct verkocht![]()
![]()
https://www.funda.nl/koop/oldeberkoop/h ... venweg-59/
Avanti schreef:https://www.funda.nl/koop/heijningen/hu ... sedijk-54/
Wat een fantastisch ingericht.♥️ Wel jammer dat er een weg door het perceel loopt dan moet je elke keer met je paarden oversteken.
Cayenne schreef:In eerste instantie dacht ik bij dit huis: dat KAN niet kloppen, zo'n lage prijs voor een huis in het bos en dan zo'n groot perceel er omheen. Ik vind het een plaatje!
Maar zo te lezen ben je nog wel flink wat geld kwijt aan onderhoud van het dak etc.
https://www.funda.nl/koop/laren-ge/huis ... emseweg-1/
Edit: volgens mij zit er ook een soort van groot bedrijf achter. Dat kan de lage prijs ook verklaren maar hebben ze vakkundig omheen gefotografeerd