Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:12

Overigens;

Vanmorgen zijn hier foto's gemaakt en bij laatst van de voorkant, stond ik met fotograaf te praten en vroegen mensen al of we gingen verkopen :) Vinden het zulke leuke woningen en 1 iemand zoekt zoiets. Maar goed.........dat zijn er meer, verwachten we.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:13

Wij hebben onze woning vrijdag 26 juli op de markt laten zetten en donderdag 1 augustus was het al verkocht. Echt niet normaal hoe snel dat op het moment gaat zeg :oo

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:20

Ik zou zelf inderdaad ook geen aankoopmakelaar nemen. Hier in het noorden tot rond €250.000 merk ik niet dat dat perse meerwaarde zou hebben qua serieus genomen te worden. + dat je daar natuurlijk ook wat aan betaald.
Ik heb een handige papa en schoonvader, dus die zijn mee geweest te kijken.

Top Proudjustify! Ik heb die van mij niet eens te koop gehad en binnen 2 dagen weg :+ Wel heerlijk hoor!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:24

Zo dat is nog sneller Danielle :oo Wel superfijn :)

Alleen nu nog wat anders vinden.....wij willen tijdelijk gaan huren dus gaat nog leuk
worden :=

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:27

Jullie konden niet een overbruggingshypotheek krijgen voor tijdelijk?
Wij hebben namelijk eerst een ander huis gekocht en dus een week later ons huis verkocht (omdat we al bang waren dat het snel weg zou zijn en dan zit je dus met de datum dat je uit je huidige woning moet. Wij hebben nu zo gezegd dat de eis was dat we er pas uit gaan als we in de nieuwe woning kunnen)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:30

Hier inmiddels al druk aan het klussen.. wij hdbben wel meerfere huizen gekeken, maar alleen bij deze direct wow grvoel, dus ook direct geboden :) nu het hele huis opfrissen, saucen, kozijnen wit lskken ipv gelig, behangen, boven laminaatje, muurtje aanpassen..
Over 10 dagen moet ik mijn huidige huis opleveren, dus ff focus op kamer, keuken en 2 slaapkamers, rest kan wel als we wonen

Zo was het:
Vooral heel vol

Afbeelding
Druk druk

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:38

DanielleB schreef:
Jullie konden niet een overbruggingshypotheek krijgen voor tijdelijk?
Wij hebben namelijk eerst een ander huis gekocht en dus een week later ons huis verkocht (omdat we al bang waren dat het snel weg zou zijn en dan zit je dus met de datum dat je uit je huidige woning moet. Wij hebben nu zo gezegd dat de eis was dat we er pas uit gaan als we in de nieuwe woning kunnen)

Ja hoor zou wel kunnen, maar er spelen nog wat dingen voor we een huis kunnen kopen wat we graag willen. Vrijstaand en vooral zonder buren. Over 1,5 jaar is dat voorbij/opgelost en dan gaan we verder kijken. Tot die tijd even huren :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:39

Dat was inderdaad een vol huis Robbie :=

Mooie kleuren die jullie op de muur hebben :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:39

superpony schreef:
Ik weet diverse mensen die het wel hadden gedaan, maar uiteindelijk zelf een woning kwamen aandragen.

Maar dan heb je ook gewoon een slechte makelaar haha :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:41

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:44

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:46

Moet nog wel een en ander aan gebeuren, en vooral buiten.. Maar hebben er wel echt onwijs zin in.
Als we met de tuin bezig gaan, eerst alle bomen/struiken er uit, alles vlak en dan achterin een grote overkapping en mijn vriend wil ooit graag een zwembad.. :Y)
Uiteraard blijven de fruitbomen wel, maar willen alles wel verplaatsen/snoeien zodat het een beetje een strakke tuin word ipv overal wat neer geplant :+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:49

DanielleB schreef:
Ah vandaar! Dus wel echt een overwegen beslissing om te huren.

Wauw dat knapt op Robbie!

Deze woning hebben wij gekocht:

https://www.funda.nl/koop/noardburgum/h ... #overzicht

Ja zeker een overwogen beslissing om even te gaan huren.

Mooie woning Danielle. Ik geloof dat we toch naar het Noorden moeten verhuizen, daar kun je dit nog kopen voor een normale prijs. Hier heb je bij ons in de omgeving net een normale eengezinswoning voor -O-

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:16

Ik zie inderdaad van die huizenjacht programma's. En dan kunnen ze in het zuiden inderdaad een tussenwoning voor €200.000 kopen, hier heb je er een vrijstaand huis voor }:0

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:18

DanielleB schreef:
Ik zie inderdaad van die huizenjacht programma's. En dan kunnen ze in het zuiden inderdaad een tussenwoning voor €200.000 kopen, hier heb je er een vrijstaand huis voor }:0

Het is dat het zo onhandig is met werk, maar anders had ik het wel geweten hoor :j

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:28

En toch... Ik had het er vandaag nog met mijn man over, wij wonen in Drachten, maar hier koop je echt geen vrijstaand huis voor die prijs. Hooguit een 2 onder 1 kap. Dus hangt er echt wel vanaf waar in het noorden. Overigens een supergaaf huis Daniëlle!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:33

Voor 2 ton koop je hier een garage.. :+ :x
Wij zoeken voor het dubbele en kunnen in een rijtjeshuis van 80-100m2 woonoppervlakte en dan zijn we blij als we een acceptabele tuin hebben van groter dan 3x3 meter zegmaar haha.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:24

Zag laatst in Utrecht (Hoograven) een rijtjeshuis voor 5 ton. Niet meer te betalen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:31

ProudJustify schreef:
DanielleB schreef:

Het is dat het zo onhandig is met werk, maar anders had ik het wel geweten hoor :j

In het Noorden werken mensen ook :)

Wij hebben er 3 jaar gewoond en gewerkt. Als we nu terug gaan, wordt daar ook gewoon weer gewerkt. Mensen zeggen altijd dat het in het Noorden zo lastig is, maar hebben we nog nooit last van gehad.

Je moet het wel willen. Dat is wat anders. Als je veel waarde hecht aan je baan, collega's etc, is het lastig.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:38

Drachten is inderdaad duurder dan de dorpen waar ik woon.
niet zeggen dat ik nu amper nog dit soort huizen met zoveel tuin tegem kom op internet, dus denk dat we wel mazzel hebben .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:40

Ligt er ook maar net aan in welke branche je zit. In sommige branches ben je in het noorden kansloos. Manlief is daarom naar het zuiden vertrokken naar lange tijd werkeloos achter de geraniums te hebben gezeten. 1 geluk, daarom heb ik hem ontmoet. :)
Zelf zit ik in dezelfde branche, als we naar het noorden moeten verhuizen zijn we beiden kansloos qua werk. :') Dan zullen we moeten omscholen, en met 45+ doe ijedat toch niet meer zo makkelijk, zeker niet als hier de banen voor het oprapen liggen en ze in deze omgeving niet weten waar ze de technische mensen vandaan moeten halen (over de hele wereld worden ze gerecruit al een aantal jaar).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:54

Neonlight schreef:
Ligt er ook maar net aan in welke branche je zit. In sommige branches ben je in het noorden kansloos. Manlief is daarom naar het zuiden vertrokken naar lange tijd werkeloos achter de geraniums te hebben gezeten. 1 geluk, daarom heb ik hem ontmoet. :)
Zelf zit ik in dezelfde branche, als we naar het noorden moeten verhuizen zijn we beiden kansloos qua werk. :') Dan zullen we moeten omscholen, en met 45+ doe ijedat toch niet meer zo makkelijk, zeker niet als hier de banen voor het oprapen liggen en ze in deze omgeving niet weten waar ze de technische mensen vandaan moeten halen (over de hele wereld worden ze gerecruit al een aantal jaar).

Mensen verkijken zich altijd op de reistijd hier.
Ik woon bijna 40km van mijn werk.
Maar ik reis amper een half uurtje. En van de 4 jaar dat ik hier werk heb ik 1x in de file gestaan.

Terwijl in het westen 40km wel een uur reistijd kan zijn.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:58

Ik weet bijna niet wat files zijn..
Alleen als we eens verder dan Almere rijden.
Hier zijn soms alleen kleine files als er een ongeluk is gebeurd.
Zou er niet aan moeten denken om elke dag in de file te moeten staan

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:04

Ik sta nooit in de file en rij elke dag naar mijn werk, in de randstad. Maar qua auto rijafstand is het heel kort.
Met de fiets mag ik niet op sommige wegen komen dus dan moet ik heel ver om :(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:12

Neonlight schreef:

Wij zijn 45+ en mijn moet juist gaan omscholen, omdat het fysiek te zwaar wordt op den duur. Technische man ook.

File's zijn inderdaad een groot extra probleem. Vroeger woonden wij in Almere en ik werkte in Amsterdam. Heb jaren en jaren uren in de file gestaan.

In het Noorden echt nooit last van de file. Was echt heerlijk en scheelde reistijd, maar het rijdt ook veel fijner na een dag werken.

Toen we hier kwamen, ging mijn man op 30km werken en staat dagelijks in de file, ondanks dat hij vroeg begint en vrij laat stopt. Hij is vaak 12 uur van huis daardoor.

Buiten de huizen prijzen om, zijn meer dingen in het Noorden goedkoper. Materialen als je wil verbouwen, maar voor de paarden bijv ook hooi etc etc.
We kwamen vanuit dure stalling en betaalden daar echt weinig. Terug, weer eerst in pension was echt weer even slikken.
Dat de lonen dan soms lager zijn of lijken, ligt eraan hoe en wat je rekent, is echt niet het grootste probleem dan.