Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Walkure schreef:Wat komen er hier schitterende badkamers voorbij!
Zijn er tips of aanraders voor een badkamermaatschappij en wat ik aan kosten kan verwachten voor een badkamer van nog geen 2 bij 2? Ik denk dat het exact 1,2m bij 1,9 is. Begin van het nieuwe jaar gaan we op zoek naar een betrouwbare maatschappij hiervoor, we zitten in Tiel dus iemand uit provincie Utrecht, Gelderland of Brabant zou prima kunnen.
Onze badkamer is klein, maar we hebben een aparte wc dus prima. Wel zitten er 2 deuren in (functioneel, zodat je van wat bij ons de eetkamer is, een slaapkamer kan maken). Maar de rest van de indeling leent daar niet meer toe, dus we willen graag de deur er uit en dat laten dicht metselen. Geeft wat meer mogelijkheden in de indeling en dan nemen we daar gelijk de verbouwing in mee.
Kan nu al niet wachten, het is zoals ik zeg nu heel erg functioneel.. en spuuglelijk
Rintah schreef:[ [url=m/jk96tJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat vind je van dit idee?
Onder het raam in de breedte het bad, waar je via de inloop(/doorloop)douche bij kan komen. Voor de helft van het bad+ deel van douche maak je een halfhoog muurtje (afscheiding, maar niet te hoog voor het "open" effect. Bij het douchegedeelte dan verder dichtmaken met glas ivm spetters![]()
In de nis die dan bij het bad ontstaat plaats je dan de wc, en in de hoek naast de deur maak je je wastafel (met spiegel)
Zo houd je een open beeld/karakter, en zorg je er gelijk voor dat je vanuit bad wat privacy hebt/niet op wc-pot uitkijkt. En kan je makkelijk na het badderen nog even afspoelen/haar wassen onder de douche zonder direct de hele badkamer nat te hebben.
_Lorette_ schreef:@Rintah, ik was zelf echt nooit op die indeling gekomen, haha.Enige jammere vind ik dat de toilet nogal prominent in beeld is en de douche en het bad juist een beetje verstopt zitten, maar het lijkt er wel op dat de ruimte zo optimaal benut wordt!
Debbie schreef:Heeft iemand hier ook ervaring met plafonds plaatsen in de badkamer?
Ik had hiervoor Dumaplast plafondbekleding gekocht bij de Praxis maar wat een prut spul zegBij het open maken van de verpakking brak de helft van de randen al af. Eenmaal op het plafond sluit het totaal niet aan en zie je de naden zitten. Oftewel.. geen succes!
Mijn vader heeft in hun eigen badkamer een soort gelijk plafond geplaatst en dat ging hartstikke soepel, alleen dat materiaal kunnen we niet meer vinden. Nu dus opzoek naar alternatieven.. Zat zelfs aan wit / grijs PVC laminaat denken, maar dat is weer lastig qua bevestiging..
Debbie schreef:Hebben jullie dan deze?
https://www.gamma.nl/assortiment/agnes- ... /p/B585584
Ik had ze gister ook gevonden en het filmpje ziet er inderdaad veel belovend uit. Mijn vader was echter niet zo enthousiast want volgens hem zijn het hele zware platen? Maar mij lijkt het best een goede optie als ik het zo zie en jullie hoor
Debbie schreef:Hebben jullie dan deze?
https://www.gamma.nl/assortiment/agnes- ... /p/B585584
Ik had ze gister ook gevonden en het filmpje ziet er inderdaad veel belovend uit. Mijn vader was echter niet zo enthousiast want volgens hem zijn het hele zware platen? Maar mij lijkt het best een goede optie als ik het zo zie en jullie hoor
Debbie schreef:Heeft iemand hier ook ervaring met plafonds plaatsen in de badkamer?
Ik had hiervoor Dumaplast plafondbekleding gekocht bij de Praxis maar wat een prut spul zegBij het open maken van de verpakking brak de helft van de randen al af. Eenmaal op het plafond sluit het totaal niet aan en zie je de naden zitten. Oftewel.. geen succes!
Mijn vader heeft in hun eigen badkamer een soort gelijk plafond geplaatst en dat ging hartstikke soepel, alleen dat materiaal kunnen we niet meer vinden. Nu dus opzoek naar alternatieven.. Zat zelfs aan wit / grijs PVC laminaat denken, maar dat is weer lastig qua bevestiging..