Cryptocurrency

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:19

Alles zit flink in de lift vandaag. Had wel verwacht nadat btc/eth een tijdje waren gezakt maar stabiel bleven. Als de markt crashed zoals in 2018, crasht die ook wel flink.

Ben zelf een HODL’er met vooral BTC en ETH. Zit momenteel op 4/5 keer mijn inleg of zo. Had veel meer kunnen zijn. Maar ach. Gewoon geduld. Ga denk ik binnenkort wel mijn inleg eruit halen denk ik. Om eventueel in de volgende grote crash weer in te leggen.

Probeer zo wel beetje te handelen, maar dan wel op de grote marketcycli over jaren geen en niet zo van dag tot dag.

Anoniem

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:26

Hodl'er?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:34

Aah, ik verkoop steeds als ie gestegen is.. En koop weer als ie gezakt is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:39

Ja, dat is makkelijker in een bull markt (zaken gaan goed en over de grote lijn stijgt het), maar is lastiger als de markt omslaat en het bearish wordt. Maar blijft de vraag hoe weet je nou of het verder stijgt of weer gaat zakken nog.

Daarom beperk ik me gewoon tot de algehele marktcyclus. Die duurt doorgaans jaren. Er komt een punt waarop de hele markt weer op spanning staat, allerlei mensen met fomo instappen en iedereen zich afvraagt “hoe lang kan het nog blijven stijgen”.

Op dat moment ga ik (een deel) verkopen en wacht ik rustig tot het daadwerkelijk klapt. Ergens onderin leg ik dan weer eens in. Ik heb het dan dus over jaren hé.

Ik denk zelf dat we daar nog niet zijn. De huidige bedragen heeft iedereen nog niet zo van “omg omg”. Ik denk dat BTC nog wel richting de 60-80k gaat en het dan weer klapt.

Laatste keer dat het echt klapte was begin 2018. En nu 3 jaar later zitten we pas in de volgende piek.

Je haalt zo minder winst, maar ook minder risico. In feite komt HODL eigenlijk neer op nooit met verlies verkopen. Gaat vanzelf wel weer een keer omhoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:42

Ja het is gewoon gokken, maar dit past beter bij me. Geen geduld om jaren te wachten :+

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:16

Eens, de cyclus duurt om en nabij 4 jaar.

April 2013, december 2017/jan 2018 waren beide historische momenten qua ATH.
Naar alle waarschijnlijkheid zal rond het einde van het jaar weer een nieuwe ATH ontstaan, geruchten gaan dat BTC naar de 100.000 USD gaat en ETH richting 5.000 USD.

Ik verwacht daarom nog mooie pieken dit jaar, ben alleen benieuwd wat er met XRP gaat gebeuren icm de SEC lawsuit.

Die piek wordt weer opgevolgd met 3 jaar bear market.

Voor iedereen die DOGE koopt, pas alsjeblieft op, dit kan maar 1 kant op gaan en dat is fout. Deze coin kan en doet helemaal niets en zal voor het echt alt season weer instorten (is mijn idee).

Uiteraard zijn dit mijn bevindingen en geen waarheid of advies :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:41

Eth hebben we onze inleg er nu 1.5 x uit, maar we laten het nog even lekker staan.. Ff een paar duizend erbij zou wel lekker zijn.
XRP mag van mij ook opeens omhoog gaan, gaat nu de goede kant op, maar die hou ik echt vast tot ze op een dollar of 5 staan en dan ga ik wat verkopen.. Maar het is nu even afwachten.
Ik ben altijd wel blij met jullie informatie Rivano en KellyR..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:57

Yavanna schreef:
Eth hebben we onze inleg er nu 1.5 x uit, maar we laten het nog even lekker staan.. Ff een paar duizend erbij zou wel lekker zijn.
XRP mag van mij ook opeens omhoog gaan, gaat nu de goede kant op, maar die hou ik echt vast tot ze op een dollar of 5 staan en dan ga ik wat verkopen.. Maar het is nu even afwachten.

Ripple op 5 dollar? Dat zie ik nog niet gebeuren eigenlijk.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:06

Suzanne F. schreef:
Yavanna schreef:

Ik ook niet echt.. maar je weet het nooit. ze dachten van BTC dat die ook nooit meer zo hoog zou komen. :D . Er zit gelukkig niet al te veel geld in, maar mijn inleg wil ik er wel een keer uit...
XRP heeft een paar jaar geleden ook op 1.50 gestaan.. Gelukkig toen niet gekocht. En Eth stond paar jaar geleden, volgens mij vorig jaar nog zelfs, op net 450 euro.. En moet je nu zien :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:14

Suzanne F. schreef:
Yavanna schreef:

XRP heeft veel meer potentie dan 5 USD! (Ripple is het bedrijf niet de currency, sorry!)
Als de SEC lawsuit er niet geweest was, dan hadden we denk ik al op een euro gestaan.

Hier staan wat scenarios met data benoemd.
https://www.crypto-news-flash.com/attor ... e-and-sec/
Als het positief voor XRP eindigt denk ik dat we makkelijk over de 5 USD heen gaan. Voor 2025 denk ik dubbel digits.
Wat als, wat als.. voor hetzelfde geld gaat het fout en komen we nooit boven de 0.40 uit :Y)

Op dit moment ben ik vooral blij met ADA. 2 jaar terug €100 er in gestopt en staat nu op de €1100.
Als ik nou mijn hele XRP portefeuille destijds in ADA had gestopt, dan had ik nu een mooie trek auto kunnen kopen :')

Verder las ik nog een tip voor oa SHA. Heb me er nog niet in verdiept en wil eigenlijk even wachten tot ik wat geld van XRP kan shiften haha.
Volgens mij is nu wel een mooi moment om in te stappen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:20

Heb wel een keer een uitleg gezien waarom XRP in dat opzicht anders is dan BTC en ETH en. Iet zo snel dezelfde stijging zou doormaken, maar kan me even niet herinneren wat het was. Volgens mij had het iets te maken met dat XRP duidelijk een majority eigenaar had van meer dan 50%. Ook had het te maken met de hoeveelheid Ripple dat er überhaupt is.

Kan het zo gauw even niet terug vinden.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 08-02-21 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:22

Ik heb er geen verstand van. Ik koop als het laag staat en verkoop het met winst. Soms houd ik het langer aan, soms verkoop ik eerder. En tja als we alles van tevoren wisten, dan waren we allemaal rijk natuurlijk.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:31

Shiloh schreef:
Heb wel een keer een uitleg gezien waarom XRP in dat opzicht anders is dan BTC en ETH, maar kan me even niet herinneren wat het was. Volgens mij had het iets te maken met dat XRP duidelijk een majority eigenaar had van meer dan 50%. Ook had het te maken met de hoeveelheid Ripple dat er überhaupt is.

Je bedoelt denk ik de escrow release? Ripple brengt maandelijks een release van XRP, het fijne weet ik er niet van. Ik weet alleen dat het op een gegeven moment op moet zijn. Nu brengen ze eigenlijk steeds opnieuw meer XRP in de markt waardoor de prijs niet zo tekeer gaat als BTC of ETH.

Hoogtepunt op de korte termijn is de samenwerking met Flare waarin het eerste halfjaar van 2021 de release van Spark tokens wordt vrijgegeven en nog veel grote projecten.
Deze airdrop zal waarschijnlijk ook nog wel het een en ander teweeg gaan brengen wbt de XRP rate.

Voor wie geïnteresseerd is heb ik een super informatieve facebook pagina waar feit en fictie daadwerkelijk van elkaar gescheiden wordt.
De "eigenaar" van de pagina heeft er intussen volgens mij zijn werk van gemaakt en doet ook research naar andere coins die het investeren waard zijn, waaronder dus de SHA.

Ik kan alleen wat vertellen over XRP, de rest niet zo, helaas :|

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:54

Ik ben erg geïnteresseerd in die Facebook pagina.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:23

Ik ook!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:24

Zo enjin gaat ineens goed :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 01:12

Shiloh schreef:
Heb wel een keer een uitleg gezien waarom XRP in dat opzicht anders is dan BTC en ETH en. Iet zo snel dezelfde stijging zou doormaken, maar kan me even niet herinneren wat het was. Volgens mij had het iets te maken met dat XRP duidelijk een majority eigenaar had van meer dan 50%. Ook had het te maken met de hoeveelheid Ripple dat er überhaupt is.

Klopt, gaat inderdaad om het "beschikbare" volume en ook over het volume in geheel.
Als een eigenaar of whale er groot in zit heeft dat natuurlijk veel effect op de bewegingsmogelijkheden van die munt.

Cinderella schreef:
Zo enjin gaat ineens goed :D

Ja die is weer lekker op dreef.

Geen idee of jullie het kennen:
Voor de mensen die het leuk vinden om je favoriete broker, influencer of cryptocursus te steunen...

Er is dit jaar weer een verkiezing. Meerdere onderdelen met verschillende genomineerden per onderdeel.

https://bitcoinhelper.nl/cryptocurrency-verkiezingen-2020-betse-crypto-influencer-2020/

Aangezien mijn man van DoopieCash is, was ik zelf bij een aantal onderdelen natuurlijk wel een ietsjepietsje bevooroordeeld :')
maar ook voor de andere onderleden is het net zo leuk om te stemmen.

Hebben jullie vanavond het stuk bij Jinek nog gezien?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:13

XRP gaat lekker :):)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:18

Ik was blij met Ark

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:58

Afbeelding

:')

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:20

Niets te klagen over ChainGames.
Heb het ook al maanden gestaked. Geduld werd beloond.

Maar zoveel is deze week in het groen, is lastig kiezen.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:27

Hier erg blij met VET.
Mooi project, voor een ieder die long term wil investeren.

Elk product krijgt een unieke QR Code oid, laten we het voor het gemak een sticker noemen.
Deze sticker registreert waar het artikel is geweest en onder welke condities. Bij grote spelers zoals Kuehne & Nagel wordt het al gebruikt (ze hebben al een vrij groot portfolio).
Door deze sticker van de verzender (of ontvanger) zien of zijn product onder de juiste omstandigheden is vervoerd.
K&N vervoert veel bloemen en groenten, het is cruciaal dat de bloemen tussen 2-8C gevlogen worden en voor de meeste groente wordt dit ook gehanteerd.
Echter gebeurt het wel eens dat de producten te lang buiten de koeling staan te wachten, of in de winter zelfs te koud (Canada bijv.)
Op die manier kan de originele verzender een claim in dienen bij de airline (of andere transporteur) op het moment dat zijn producten niet meer aan de kwaliteits eisen voldoet.

Ik heb zelf op Schiphol gewerkt en ken deze supply chain van top tot teen. Er gaan genoeg claims in de rondte, een onderbouwing zou echt super fijn zijn.

En het is niet alleen voor verse producten.
Uiteindelijk zou de document het product ook moeten kunnen scannen en testen op waarheid.
Denk aan Nike schoenen waar veel fake in omloop is. Als je die sticker scant kan jij als consument zien dat deze inderdaad uit de Nike fabriek is en hoelang het onderweg is geweest etc.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:08

Ter info

https://coingeek.com/buckle-your-seatbe ... n-30-days/

Als het fout gaat, gaat het goed fout.
Voor degene die hun investering nodig hebben is het een afweging om alles er af te halen (of niet).

Ik laat zelf alles staan en zie wel wat er gebeurt.

Verder, SHA en ZAP zijn op dit moment veel besproken als goede low cap investeringen, short term & long term.
Beide te koop op Bitrue
SHA ook op de Nederlandse site bitcoinmeester.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:57

KellyR schreef:
Ter info

https://coingeek.com/buckle-your-seatbe ... n-30-days/

Als het fout gaat, gaat het goed fout.
Voor degene die hun investering nodig hebben is het een afweging om alles er af te halen (of niet).

Ik laat zelf alles staan en zie wel wat er gebeurt.

Verder, SHA en ZAP zijn op dit moment veel besproken als goede low cap investeringen, short term & long term.
Beide te koop op Bitrue
SHA ook op de Nederlandse site bitcoinmeester.

Ziet dat artikel alleen toe op Tether of denk je dat meer crypto's hierdoor geraakt gaan worden?