Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:59

lemanthia schreef:
ik heb al 2x bespraard op katten voer van iams tot en met 5 dec in de aanbieding 1+1 gratis. scheelt weer. verder netjes in mijn budget gebleven

Mag ik vragen waar je die aanbieding hebt gekocht? :)

Hoi! Mag ik ook meekletsen? Ik volg al een tijdje het topic, maar had nog niet eerder gereageerd (dacht ik). Wij leven sinds vorige maand ook van een weekbudget voor boodschappen. Zijn met twee volwassenen (er is een kleintje op komst), een hond, twee katten, twee konijnen en een slang. In principe hebben wij per week een bedrag van €50 en per maand pinnen we nog eens €50 voor uitjes (een keer ergens lunchen of koffie drinken). Van dit bedrag voor boodschappen gaan ook de grotere uitgaven, zoals wasmiddel en dierenvoer. Tot nu toe werkt het uitstekend en we hebben afgelopen maand al weer wat extra weg kunnen sparen, omdat we geld over hadden. :) Perfect systeem dus!

Bellex

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:27

Hier is het op de markt kwa groente duurder dan in de winkel, fruit wisselend.
Voor goedkope kaarten ga ik meestal naar de Action, 10 voor een euro oid. Alleen condoleancekaarten of voor een trouwerij haal ik elders

Welkom Blinnii, klinkt alsof jullie een fijn systeem hebben zo!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:29

Welkom!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:43

Hebben jullie ook dat het bezuinigen op de boodschappen een soort sport begint te worden? Ik krijg er echt steeds meer plezier in om zo goedkoop mogelijk lekkere voedzame maaltijden te verzinnen en zo efficiënt mogelijk met de ingrediënten en dus mijn geld om te gaan. Ben er mee begonnen uit pure noodzaak maar er mee door gegaan omdat het toch wel fijn is om op deze manier geld over te houden om te sparen en leuke dingen te kunnen doen.

Ik haal per maand mijn boodschappen budget af, verdeel dat in 4 delen. Ik hou iedere week wel wat over wat ik wegleg voor de laatste dagen van de maand en maak die dagen mijn ingevroren restjes op. Zo dwing ik mezelf dingen ook weer eens uit de vriezer te halen. Heb mijn budget ook dusdanig dat ik op de rekening wel wat over hou om te gebruiken als het echt nodig is, en zo niet kan dat extra naar de spaarrekening.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:50

Welkom :)

Wel gehad dat ik zo goedkoop mogen uit wou zijn maar ik merk dat ik het nu wel leuk en lekker vind om ook eens wat extra’s te kopen wat net wat duurder is. Voor mij is de balans tussen goedkoop en lekker eten belangrijk.

Net heb ik de KitKat en chocolade bij de AH gekocht en ingediend bij scoupy.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:26

Wij zijn lekkerbekken en bezuinigen niet zo veel mogelijk op eten. Ook met onze onregelmatige werktijden is het al moeilijk genoeg om gezonde goede smakelijke maaltijden te eten. Niet alles uit de diepvries vinden wij smakelijk.
Wat bij mij vooral de sport is om alle bijproducten zo goedkoop mogelijk te scoren. Wasmiddel, schoonmaakspul, lang houdbare producten, shampoos en douche/bad spul, etc.
Ik woon ver van winkels af, zit 1 hele dure buurt Spar in de buurt die ook niet alles heeft. Moet sowieso al met de auto op pad, en de diverse winkels liggen ook niet bij elkaar, ook nog in verschillende plaatsen. Kost me enorm veel tijd om diverse winkels af te gaan, en in ons drukke leven is tijd ook geld. En daarbij extra benzinekosten is het niet altijd even rendabel om dus overal aanbiedingen te scoren. Dat is pas als we echt een bulk kunnen inslaan, en dan zit je meestal dus niet bij het eten te besparen maar op de bijproducten.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:54

Blinnii schreef:
lemanthia schreef:
ik heb al 2x bespraard op katten voer van iams tot en met 5 dec in de aanbieding 1+1 gratis. scheelt weer. verder netjes in mijn budget gebleven

Mag ik vragen waar je die aanbieding hebt gekocht? :)

Hoi! Mag ik ook meekletsen? Ik volg al een tijdje het topic, maar had nog niet eerder gereageerd (dacht ik). Wij leven sinds vorige maand ook van een weekbudget voor boodschappen. Zijn met twee volwassenen (er is een kleintje op komst), een hond, twee katten, twee konijnen en een slang. In principe hebben wij per week een bedrag van €50 en per maand pinnen we nog eens €50 voor uitjes (een keer ergens lunchen of koffie drinken). Van dit bedrag voor boodschappen gaan ook de grotere uitgaven, zoals wasmiddel en dierenvoer. Tot nu toe werkt het uitstekend en we hebben afgelopen maand al weer wat extra weg kunnen sparen, omdat we geld over hadden. :) Perfect systeem dus!

bij de jumbo

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:06

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:13

Zat het toevallig net te lezen _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:23

Haha wel slim maar zoveel ruimte heb ik niet hoor en het kost nogal wat tijd zeg al die aanbiedingen af en dan nog berekenen of het wel de moeite waard is.
Regelmatig met 2 + 1 gratis koop ik juist niet de aanbieding maar juist gewoon 1 product van het huismerk, omdat ik maar alleen ben en ik anders weg moet gooien. Dat is zonde.
Geld dan natuurlijk niet voor de lang houdbare producten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:32

Op tlc had je extreme cheap skates. Dat was nog veel heftiger. Besparen is leuk maar ik vind haar wel een beetje doorgeslagen met stellingen vol met aanbiedingen. Ik wil, als ik iets niet direct mis, best even wachten op een aanbieding of juist iets meenemen wat nog niet op is... maar als het nodig is en het is niet in de aanbieding. Jammer dan.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:41

Extreem couoponing vond ik wel erg slim en leuk was soms echt bizar wat hun allemaal gratis of voor bijna niks haalde :j

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:51

F_inley schreef:
Extreem couoponing vond ik wel erg slim en leuk was soms echt bizar wat hun allemaal gratis of voor bijna niks haalde :j

Dat programma vond ik leuk om te zien maar sommigen hadden er een fulltime baan aan, dat vond ik wel erg extreem.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:07

C_arola schreef:
F_inley schreef:

Dat programma vond ik leuk om te zien maar sommigen hadden er een fulltime baan aan, dat vond ik wel erg extreem.

Maar die kortingen daar zijn ook zo extreem! Soms karren vol voor honderden dollars afgeprijsd naar 5 dollar. Dat lukt zelfs gierige Gerda niet :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:31

Haha die gierige gerda :D Leuk om te lezen zoiets! 60 euro per maand, dat is echt knap zeg.
Maar alleen met aanbiedingen kopen kom je er niet denk ik. Vaak is het huismerk goedkoper dan de aanbieding.

Extreme couponing heb ik ook wel eens gekeken, maar ik vraag me wel eens af of dat wel echt is.. zou je die bonnen niet ook moeten kopen?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:36

8nnemiek schreef:
Haha die gierige gerda :D Leuk om te lezen zoiets! 60 euro per maand, dat is echt knap zeg.
Maar alleen met aanbiedingen kopen kom je er niet denk ik. Vaak is het huismerk goedkoper dan de aanbieding.

Extreme couponing heb ik ook wel eens gekeken, maar ik vraag me wel eens af of dat wel echt is.. zou je die bonnen niet ook moeten kopen?

Bij sommige winkels schrijf je je in, bij sommige betaal je en paar euro per jaar ervoor, en veel staat ook gewoon in de krant om uit te knippen. En sommige koop je inderdaad :j

Ik kijk zelf alleen bij vlees, wasmiddel en schoonmaakspul naar aanbiedingen, verder huismerk, dat is vaak goedkoper of een voor mij betere hoeveelheid

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:57

8nnemiek schreef:

Sommigen doken afvalbakken in op straat om aan bonnen te kunnen komen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:11

Ook dat ja :') er zijn toch echt wel grenzen lol

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:18

Ja sommige waren echt bizar hoor maarja als ik zag in wat voor huizen ze daardoor woonde :wow:

En sommige deden ook vaak alles doneren aan de voedselbank daar of aan militairen dat vind ik wel mooi

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:22

In Amerika was het vooral mogelijk doordat daar winkels korting gaven over producten waar al korting op gegeven werd dmv kortingsbonnen, dus kwamen de prijzen vaak rond 0 euro uit.
Hier in Nederland kennen wij dat soort taferelen niet, heel soms dat je bij een cashback het oorspronkelijk prijs terugkrijgt ondanks dat het product in de aanbieding was in de winkel.
Meestal mag je bij cashbacks maar 1 product per klant indienen, dus dat gaat niet zo hard als in Amerika.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:25

Ja dat doneren vond ik altijd super, ook met Black Friday enzo!
Ga binnenkort naar een vriendin in Amerika en dan gaan we couponshoppen voor alles voor haar bruiloft, ik kijk er nu al naar uit :')

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:25

F_inley schreef:
Ja sommige waren echt bizar hoor maarja als ik zag in wat voor huizen ze daardoor woonde :wow:

En sommige deden ook vaak alles doneren aan de voedselbank daar of aan militairen dat vind ik wel mooi

Mee eens, dat vind ik erg mooi om te zien.

Ik heb 1 keer met Lekker in het leven bonnen geld bijgekregen bij de AH toen ik daar iets met een bon kocht. Jammer genoeg krijg ik deze bonnen niet meer, ze hadden in het verleden soms wel erg leuke acties.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:11

Vroeger toen ik nog bij ah werkte kreeg je als de appeltaarten in de aanbieding waren de 35% korting nog over de bonus prijs dan was hij haast gratis maar dat is nu ook niet meer.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:16

Ik las in dit topic dat ze dat nog weleens doen bij de AH.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:23

Echt het is een tijd geweest toen ik er nog werkte dat hij dan alleen de 35% korting gaf de kassa van de originele prijs. Of het ging naar achteren en werd afgeboekt