Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:31

Schuur_ schreef:
Ik heb jaren een combi oven gehad en nu ook weer eentje gekocht bij IKEA. Enige is dat je er geen 2 pizza's in kan schuiven. Mijn ouders hebben daarom 2 combo's in hun keuken gezet.

Kunnen mijn ouders ook niet met hun huidige oven. Maar een pizza rek bood de uitkomst. 3 tegelijk :D

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:56

Janine1990 schreef:
Benieuwd naar het vervolg Schuur! Wat gaat er gebeuren met de ruimte boven de kastjes?

Dominique, prachtig! Looooove de wasbak!
Wat is je bedoeling met het hele smalle kastje naast je inductie? En kan je die in verschillende afmetingen krijgen om een 'gat' te dichten zeg maar?

Dat kastje is een 20cm la waar we de kruiden enso in gaan bewaren. Het zou eerst een gewone 40cm lade worden alleen werd de loopruimte naar de bijkeuken dan te krap vandaar deze optie. Maar in principe kun je de lades in 20,30,40,60 en 80cm krijgen volgens mij

Schuur_

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:50

Ik ben wel even gek aan het worden hier.

Heb een hoge kast voor de combi en wou vanavond deze afmaken. Dus pak het instructieboekje erbij en zie steunijzertjes (waar dan?) die niet in het pakket zitten of bij de inhoud staan in het montageboekje. Verder heb ik enkel gewone planken terwijl er in de instructie planken met ventilatierooster staan.

Grrrr, als ik een hoge kast voor combi met 3 lades koop geef dan ook de exacte instructies!

Oh en nog even een tip. Als je de dampkap in een kast hebt, doe dan eerst ff het onderste scharnier vastschroeven voor je de dampkap er in zet en vastmaakt. Die stap staat niet in het boekje maar bezorgt je wel wat vloekwoorden minder.

Stand na vandaag:

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:20

De kast die mijn moeder had (en ik later kreeg) had ook geen planken met roosters.
Die steunijzers zitten hier wel aan de magnetron, maar toen ik zelf een kast maakte voor de magnetron zaten deze vreselijk in de weg.
Zorgt er wel voor dat het niet schuift, nou is mijn magnetron al wel 11 jaar oud.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:39

Ziet er al leuk uit, met die open vakjes, dat breekt het geheel.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:17

corine1981 schreef:
Mooie keuken Daenerys!

Wij genieten nog dagelijks van alle lades, wat een heerlijkheid zo'n ruimte :)

Omdat we vrijwel alles laag hebben kunnen de kinderen ook overal bij.
Ze krijgen alleen de koelkast amper open, die gaat heel zwaar.

Btw, nog éénmaal, met terug geplaatste shutters ;)

[ [url=m/DTk2K5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie keuken dit!

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:46

Gisteren mijn bijkeuken afgemaakt. Lades zijn echt lekker ruim! Tzt maken we hier misschien ook een betonnen blad op, en dan wat dieper dat de wasmachine en droger er ook onder vallen zodat ik er eventueel iets voor kan maken. Heb ook al zitten dubben om het witgoed zwart te maken..

Maar eerst is de 'echte' keuken aan de beurt nu.

Afbeelding

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 02:58

Heerlijk om hier mee te lezen! Vind het ook leuk om te zien dat meerdere mensen voor een houten blad hebben gekozen.

Hier krijgen we in juli de sleutel van het nieuwe huis en binnen een paar jaar wil ik de keuken wel gedaan hebben. Alleen ben ik op mijn planning niet zo blij met de achterwand, wat vinden jullie dat mooi bij een houten blad staat?
Van die handgrotegrote hexagon witte of parelmoer glastegels tegen de muur lijkt me ook enorm mooi.

Voor nu is dit de planning, met een vaatwasser, magnatron, oven en grote koel/vries combi
Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 07:21

Ik wil in de uiteindelijke keuken ook hexagon tegels :j
Alleen nog niets gevonden wat me aanspreekt hier in Frankrijk.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:59

Is het niet handiger om een kleinere spoelbak te nemen zodat je meer werkblad hebt? En de koelkast zou ik inbouw doen of tegen een andere muur zetten.

Kan je geen combi oven doen?

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:11

Wij hebben ook een ikea keuken. Zit er nu bijna 4 jaar in. Nog steeds heel blij mee. Wij hebben bodbyn deurtjes en een eikenwerkblad. Zal binnenkort eens een foto plaatsen.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:13

Igniss schreef:
Heerlijk om hier mee te lezen! Vind het ook leuk om te zien dat meerdere mensen voor een houten blad hebben gekozen.

Hier krijgen we in juli de sleutel van het nieuwe huis en binnen een paar jaar wil ik de keuken wel gedaan hebben. Alleen ben ik op mijn planning niet zo blij met de achterwand, wat vinden jullie dat mooi bij een houten blad staat?
Van die handgrotegrote hexagon witte of parelmoer glastegels tegen de muur lijkt me ook enorm mooi.

Voor nu is dit de planning, met een vaatwasser, magnatron, oven en grote koel/vries combi
[ [url=m/3NKUMb.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zou echt aan raden om de kleiner spoelbak te nemen. Wij hebben die en die is echt al zo groot. Ook zou ik dan links naast de spoelbak wat werkblad ruimte houden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:56

(Ongevraagd advies) ik vind de spoelbak mooi en ik vind de keuken mooi, maar de combinatie niet. De stijl van de spoelbak is landelijk en de keuken is meer modern. En hoewel ik dol ben op mijn grote spoelbak, zou ik hier ook voor een kleinere gaan, zodat je nog wat afzetruimte kan creëeren bij de muur. De keuze voor een losse koelkast snap ik heel goed: veel meer ruimte dan bij een inbouwkoelkast. Dat was is mijn vorige keuken een grote teleurstelling.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:20

Vergeet niet dat je IN een spoelbak ook dingen neer kunt zetten ;) en met een op maat gemaakte snijplank OP de spoelbak je ook werkruimte maakt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:34

Ik heb ook geen inbouwkoelkast. Die staat los tegen een andere muur en op zijn tijd komt er een dubbele met diepvries (Amerikaans).

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 23:24

Zelf vond ik de combi wel passend, maar kan best dat ik in de ikea de frontjes helemaal niets vind en andere kies.
Ik hou wel van een grote spoelbak en momenteel ligt er wanneer niet in gebruik hier een grote snijplank op :') Dat geeft ook meer ruimte.
We willen geen inbouwkoelkast omdat die zo klein zijn vaker. We hebben nu een grote amerikaan en dat bevalt prima :D

Ik heb kwa keuken wel echt een goede oven nodig met stoomfunctie. Dus een combimagnatron zie ik niet zo zitten. daarom zit die er los bij gezien mijn vriend die niet kwijt wil :')

het liefste gooi ik de omdeling ook nog wat om, maar dat word hem niet helemaal gezien dit is hoe nu de leidingen lopen.

Want zo vind ik het handiger eigenlijk, eventueel tegen de pilaar van de aanbouw nog een smal werkblad met planken aan de keukenkant.
Afbeelding

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:39

Geloof dat je voor de installatie van die spoelbak een kastje aan bij kanten moet hebben. Want de spoelbak is breder dan 80 cm en steent op de kastjes ernaast. Bij die van mij van ongeveer 60 cm in ieder geval wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:02

Als je een onderkast van 80 breed hebt moet dat toch lukken :)
Ik vind de indeling zo wel handiger.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:09

Leidingen omleggen heeft een loodgieter zo gedaan in principe maar dat brengt natuurlijk wel weer kosten met zich mee.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:21

joliene schreef:
Geloof dat je voor de installatie van die spoelbak een kastje aan bij kanten moet hebben. Want de spoelbak is breder dan 80 cm en steent op de kastjes ernaast. Bij die van mij van ongeveer 60 cm in ieder geval wel.

Dit inderdaad, mijn ouders hebben ook zo'n spoelbak en volgens mij kun je die niet op een uiteindeplaatsen met een muur er naast, de spoelbak valt er namelijk overheen. Dit zou betekenen dat hij dan de muur in moet gaan.. Ik zou toch wel gaan informeren bij Ikea zelf of hetgeen je wilt überhaupt mogelijk is.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:53

Lees hier even mee, half juni krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis en daar moet ook een nieuwe keuken inkomen :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:32

Deze spoelbak heeft inderdaad een aanrecht nodig ernaast.
Afbeelding

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:30

Bovenstaande bedoelde ik idd met er overheen vallen! Het zijn wel mooie bakken en makkelijk te reinigen. Blijft mooier dan rvs vind ik zelf

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:33

Maar wel gevoeliger voor breuk als je een pan in je gootsteen laat vallen. Of stukje glazuur die er af kunnen springen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:53

Ff een vraag voor mensen die hun werkblad ook bij IKEA hebben besteld.

Ik heb dit binnen gekregen maar had verwacht dat de gaten voor de spoelbak en kookplaat er uit zouden zijn. Nu moet ik zelf nog aan de gang met een zaag. Die ik ook nog ergens vandaag moet toveren

Afbeelding