Ik kijk ook uit waar ik em instop al gaat ie bij mij wel in mn tas als ik geen broekzakken heb. Ik ben wel heel blij met mn hoesje voor en achter maar dat het touchscreen minder werkt vind ik wel storend worden... Hopelijk komt mijn siliconen bumper snel binnen! Nog even snuffelen voor een goeie screenprotector, hoe bevalt die die de hele voorkant beschermd?
Vanmiddag foto's gemaakt met de s7. Word automatisch opgeslagen op sd card. Maar nu bij terug kijken blijken er paar corrupt te zijn. Hoe kan ik dat voorkomen in toekomst?
Wat voor geheugenkaartje heb je? Een beetje kwalitatief goede van A merk? Mss is je kaartje niet helemaal lekker. Even backup van kaartje maken en formatteren en bestanden weer terug zetten? Als hij dan nog steeds problemen geeft even terug naar de winkel met het kaartje?
Sd card van mijn vorige samsung s4. Toen gekregen bij een Samsung actie.
Maar nu maakt ie weer gewone foto's. Of kan het te maken hebben met de hitte vanmiddag. Zon scheen volop mijn leren jas, waar die inzat. Was op pad met motor.
lovey_ou
Geplaatst: 23-08-16 19:09
Stamper schreef:
B merk is net zo goed hoor.
Dat is niet helemaal waar. Vaak zijn B merken wat langzamer met formatteren waardoor er dus problemen in kunnen sluipen.
Net zoals bij mijn DSLR heb ik kaartjes van Sandisk en dan eentje uit het hogere segment.
chanicha
Geplaatst: 24-08-16 07:14
Esmee ik gebruik CM Security en ben er tevreden mee.
Tilmar
Geplaatst: 24-08-16 07:42
Ik heb ook betere ervaring met goede sd kaartjes, koop eigenlijk altijd SanDisk en dan een hele snelle.
Als hoesje heb ik een s-line, ideaal! Zit er goed om en houdt prettig vast. En, belangrijkste, beschermt prima bij vallen. Ik had een doorzichtige, maar nu een paarse. Beetje vrolijker.
Ik heb de screenprotector die hier werd aangeraden, die past inderdaad goed. Helaas heb ik hem iets scheef erop gedaan, dus hij gaat wel loslaten. Ik heb nog een tempered glass besteld die zou moeten passen, dat is toch het prettigst. En anders heb ik nog een invisibleshield. Ik sloop alles, dus koop altijd maar wat bescherming in.
Mijn kapotte S5 wordt trouwens gemaakt door mijn verzekering! Ik heb een buitenhuis dekking en daar blijkt het onder te vallen. Toch prettig om een goede reserve telefoon te hebben.
Ik ben wel blij met mijn S7, maar de S5 was ook prima. De S7 is iets sneller, verder moet ik een beetje wennen alles is net een beetje anders.
Tilmar
Geplaatst: 24-08-16 07:46
Esmee_98 schreef:
Weten jullie nog een goede antivirus app voor de s7?
Ik heb AVG en Antimalwarebytes, beide wel betaald. Geen battery drain en vooralsnog geen virus.
AVG komt altijd wel met veel meldingen, is niet uit te zetten helaas. En extra functionaliteit moet je alsnog betalen... Maar hij is verder wel goed.
Bagheera_206
Geplaatst: 24-08-16 07:46
Ik heb idd paar keer goedkopere kaartjes gehad en zo is het gekomen dat ik foto's in Japan heb gemaakt met mobiel en gelukt waren. Maar na een paar dagen werden opeens bestanden corrupt op het kaartje en ben ik aantal foto's van Japan kwijt geraakt.
Altijd fijn een backup. Hier heb ik mams blij gemaakt met de S5. Haha!
Ik ben inmiddels al gewend aan mijn S7. Vooral de vingerafdruk ontgrendeling werkt 10x beter dan bij S5.
Esmee_RS
Geplaatst: 24-08-16 07:47
Dankjewel Chanicha en Tilmar, ik ga er even naar kijken
En dan nog iets, hoe krijg je apps vanaf je telefoongeheugen naar je sd kaart? Ik zit nu toch al wel op de helft van mijn geheugen, en hij moet nog 2 jaar mee
Vanuit applicatiebeheer heb je knopje om de apps per stuk te verhuizen van intern geheugen naar SD kaartje. Niet alle apps kun je verhuizen, maar de meeste wel.
Esmee_RS
Geplaatst: 24-08-16 08:00
Waar staat dat dan precies in applicatiebeheer? Ik heb er echt al vaak gekeken, maar geloof dat ik er steeds overheen kijk. Google helpt me ook niet verder
Je opent een app vanuit applicatiebeheer om dingen te wijzigen.
Je kiest daar voor "opslag" en als het een app is die je kunt verplaatsen heb je bovenaan een knop "wijzigen" onder apparaatgeheugen en daar kun je kiezen om de app te verhuizen naar SD.