[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:20

Bjarni schreef:
Qua stucwerk/muren afwerken kan ik niet meepraten, geen verstand van.
Onze ontbindende voorwaarden verlopen op 10 mei, de financieel adviseur heeft alvast uitstel aangevraagd aangezien ze nog op vakantie gaat en in verband met de taxatie die niet eerder kon het hele pakket maandag pas naar de hypotheekverstrekker kon, gaat toch een beetje krap worden. Nu uitstel tot 17 mei, hopelijk lukt dat allemaal want onze sleuteloverdracht staat in principe op 20 mei.

Die van ons ook op 20 mei inderdaad en gaan nu ook een week uitstel aanvragen.
Zie iig dat ik niet de enige ben, bij ons heeft de taxateur roet in het eten gegooid omdat die inderdaad steeds niet kon.
Heb ook de huur van mn huidige woning nog niet opgezegd want wil dat eigenlijk pas doen zodra de financiering rond is.

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:30

Maar als de taxateur zo ingewikkeld doet, dan zoek je toch een andere?

Wij hadden dit keer binnen 3 weken de financiering rond :') Als de bank echt wil, dan kan het wel, hebben we gemerkt.

Morgen is het weer zover, overdracht staat weer gepland. Het zal mij benieuwen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:43

Onze taxateur is geweest toen wij de koopakte aan het tekenen waren als het goed is. Heb er verder niks meer over gehoord dus dat zal wel goed zijn.

Vervelend dat het zo lang duurt.

Heel veel succes, Wendy! Hoeveelste keer word dit nu. Ooit moet het toch eens goed gaan. :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:45

Hier moest toen alle stuc eraf, aangezien het op sommige plekken los aan het laten was, maar anders hadden ze er overheen kunnen werken :) En hier zat echt grof stuc op

Wij hebben vandaag de eerste 2 huizen bezichtigd. Eerste huis ben ik echt wel enthousiast over, maar moet zooooo veel aan gebeuren en we vinden het de prijs echt niet waard. Moet een nieuw dak op, muren moeten behandeld worden want er is een flink vochtprobleem en de badkamer is een douche en that's in :') Wel super ruimte voor de paarden en dat deel is ook echt helemaal af, die kunnen er zo in :D We zouden dan op termijn de oude stal gaan verbouwen tot woonruimte dus we moeten er ook flink in gaan investeren.
Andere huis was een typisch gevalletje van heel goed foto's kunnen maken. Was echt enorm donker binnen, heel laag ook (echt een oud huisje). Valt niks aan te verbouwen (vanwege dat het oud is, er kan dus echt geen muur uit bijvoorbeeld) en we zitten dan redelijk krap in ruimte wat we dus eigenlijk niet willen. En er zit wel veel grond bij maar dat is allemaal park en moet dus nog weiland gemaakt worden.

Vandaag nieuwe bezichtigingen gepland, voor over 3 weken pas. Geloof dat ze dat allemaal een beetje gek vinden :') Maar we hebben nu wel een mooi vol dagje. Nu maar hopen dat er in de tussentijd niks verkocht wordt
Oh, en ons eigen huis voor een groot deel al iop de foto gezet. Ben de hele dag aan het opruimen en poetsen geweest :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:23

Nu is het echte zoeken dus begonnen, Maartje. Leuk! Over drie weken is inderdaad wel lang nog, hopen dat de huizen er dan nog zijn.

Bij ons staat er sinds vandaag verkocht onder voorbehoud bij op Funda. :D Leuk! :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:53

Als een taxateur niet kan op zeer korte termijn, gewoon even een rondje bellen, er zijn er genoeg die wel vlot kunnen

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 06:58

Succes Wendy, zal het er eindelijk echt van komen?
Ik hoop het voor jullie, dan kun je je eindelijk thuis gaan voelen in je huis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:03

Wendy, ik durf bijna niet meer te duimen voor jullie, maar ik doe het toch :+
Ik hoop echt van ganser harte dat het nu dan echt zo ver is

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:15

Ja 3 weken Is lang... iets met feestdagen en drukke werkweek. Geld voor het huis miet ook ergens vandaan komen :+

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:35

Ja dat zou ik een volgende keer ook doen met een taxateur, nou ja, voorlopig ligt de hele handel nu bij de hypotheekverstrekker dus we gaan even geduldig afwachten. Financieel adviseur is komende week op vakantie, die gaat ze gelijk weer achter de broek zitten als ze terug is :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:39

Sonja_vR schreef:
Wendy, ik durf bijna niet meer te duimen voor jullie, maar ik doe het toch :+
Ik hoop echt van ganser harte dat het nu dan echt zo ver is

Daar hebben we zelf ook een beetje last van, niet meer durven hopen/verheugen :+

@mirim: dat is het dubbele... we voelen ons hier al helemaal thuis. Dit is gewoon ons plekje...
@maartje: dat worden een paar spannende weken dan.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:41

Ik vind het vooral spannend dat We sowieso ons eigen huis nog moeten verkopen :') :+

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:50

Mag ik me hier melden? Afgelopen weekend hebben vriendje en ik officieel besloten samen te gaan wonen in Groningen. En nu zijn we op zoek naar een huis daar! Wel spannend omdat ik in de buurt van Arnhem woon. N hele emigratie bijna... xD

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:32

Welkom _AB_

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:57

Dank je!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:53

Succes met de zoektocht naar een leuk huisje ab !
Ja hoor. Gaan we weer. Net de taxateur aan de lijn. Hij had de bewoner gesproken van ons huis en die wou pas over 2 weken een afspraak maken. :/
Hij had hem terug gemaild om te kijken of dit eerder kon. Ben benieuwd.
Zijn jullie meegeweest met de taxateur ? In eerste instantie hoefde het voor mij niet zo, maar ik wil er toch wel bij zijn.
Alleen kijken of dit lukt met werken en de kinderen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:15

Het is gelukt! Ik geloof het nog niet helemaal, maar het is eindelijk klaar! Afgerond! We kunnen eindelijk weer vooruit kijken :)

@sannert: nee, niet bij geweest de eerste keer. De laatste twee keer wel, maar toen woonden we er zelf al. Hoezo zou je dat willen?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:16

Wendy schreef:
Het is gelukt! Ik geloof het nog niet helemaal, maar het is eindelijk klaar! Afgerond! We kunnen eindelijk weer vooruit kijken :)

@sannert: nee, niet bij geweest de eerste keer. De laatste twee keer wel, maar toen woonden we er zelf al. Hoezo zou je dat willen?

Geen idee. :+
Hij vroeg of we erbij wilde zijn. Eerste instantie zei ik nee. Maar nu kan ik nog een keer door het huis lopen. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:20

Taxateur niet, bouwtechnische keuring wel. Maar is er een probleem als bewoner pas over twee weken wil? Het is in hun eigen belang kun je weer even sparen nog.

Wendy echt helemaal klaar of toch nog ergens een minibeetje iets raars? :')

Volgende week drukke week loopt ietsje anders dan gepland. Zou eerst over twee weken gaan naar Frankrijk dat is een week vervroegd door omstandigheden. Daarna waren er bezichtigen gepland daarvan werd ik vanmorgen gebeld dat dat opeens niet kan dan. Ships. Andere regio reageert makelaar niet, die belt niet terug. -O- zo fijn als anderen opeens planning omgooien als je heel veel hulp voor de paarden hebt geregeld. Je vader de camper al had opgehaald enz.

Nou ja probleem opgelost. Ipv 3 bezichtigingen in een regio, 4 in een andere wordt het 7 in een regio iets noord oostelijk van regio 1. :+ hihi
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-04-16 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:25

karuna schreef:
Wendy echt helemaal klaar of toch nog ergens een minibeetje iets raars? :')

Voor zover ik nu kan overzien niet... en nog iets raars kunnen we ook serieus niet aan. Geloof ik.

Het is wel een hele planning zo he? Is dat huisje in noord duitsland niks geworden? Dat klonk best goed.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:30

Gefeliciteerd Wendy!

Hier zijn ook de eerste bezichtigingen gepland voor ons huis, spannend hoor!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:38

Esther jee spannend hoor. *\o/*

Klonk goed, maar was totaal ongeschikt voor rolstoel mega hoogte verschil van woonkamer naar toilet. Nu wacht ik op bericht nog met extra info van andere huizen. maar ik had al bewust reis naar Frankrijk gepland. Om zeker te zijn waar ik heen wil. Duitsland is er later bijgekomen. Door beide regios zo kort op elkaar te plannen hoop ik meer duidelijkheid in mijn hoofd te krijgen over wat ik nu wil. :o? En of mijn gezondheid nu weer een flinke duw omhoog krijgt als ik zuidelijker ga,

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:40

Gefeliciteerd wendy !
Tja ik heb geen idee. Is ons eerste huis. :+
De taxateur klonk verbaasd vond ik toen ik meldde er niet bij te hoeven zijn. Vandaar dat ik me bedacht heb. En het hier vraag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:14

Taxeren ben ik ook niet bij geweest... keuren wel, maar taxeren stelt vlgns mij ook schokkend weinig voor.
We hebben aangegeven wat de aanschaf kosten waren en wat we er aan wilden doen vanuit bouwdepot en dat is kloppend uitgekomen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:28

Wat fijn wendy!

En Esther ook fijn, en snel al ook!