Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
femmigje schreef:Vaste meelezer hier en moet ff mn ei kwijt. Mijn vriend en ik zijn op zoek naar ons droomhuis. 2 maanden geleden een huis gevonden. Alles uitgezocht qua hypotheek verbouwingen enz en n bod gedaan. Na 4 weken onderhandelen eindelijk tot overeenstemming gekomen met de verkopers en het concept voorlopig koopcontract hier liggen. Morgen zouden we weer met ons financieel adviseur gaan zitten, krijgen we vanmorgen telefoontje dat ze de stekker eruit trekken.. Ze zouden restschuld hebben en deze niet rond krijgen.. Fijn dat bedenk je toch voor je je huis te koop zet of ben ik nou gek!
Vriend en ik balen vreselijk!
Georgette schreef:Juval, fijn dat de bezichtiging goed is verlopen. Wel balen dat die kijkers eerst hun eigen huis moeten verkopen. Wat dat betreft is het verkopen van een appartement wellicht makkelijker, over het algemeen komen er starters op af die nu huren of nog thuis wonen.
Onze bezichtiging is ook goed verlopen gister. Was een vader die voor zijn dochter kwam kijken en was positief. Dochter zit zelf deze week in het buitenland, dus hopelijk komen ze volgende week voor een tweede keer.
Amanda schreef:Wat een tegenvaller femmigje. Hadden ze dat niet eerder kunnen onderzoeken?
Spannend Georgette!
Ik heb gister de antwoorden op mijn vragen gekregen van de makelaar. Morgen en maandag gesprekken met hypotheekverstrekkers en dan ga ik maar eens een bod uitbrengen. Waar zouden jullie op beginnen? Ik lees dat 20% onder de vraagprijs gebruikelijk is.
Voor de beeldvorming: het is een dijkhuisje. Goed gerenoveerd (dak, opgehoogd + dakkapel, nieuwe gevelbkleding), goede keuken en badkamer, cv uit 2006, geen watersnoodhuis, er moeten wat kleine dingen opgeknapt worden aan de woon- en slaapkamer (schilderen, muurtje stucen), zolder moet wat meer gebeuren (aftimmeren, bergruimtes creeëren, vloer, afwerken is nooit gedaan na de verbouwing). Er vanuitgaande dat de bouwtechnische keuring geen gekke dingen laat zien.
Het is een huis van 65 m2, 3 verdiepingen, 3 kamers. Getaxeerd op 156.000. Staat te koop sinds september 2011. Oorspronkelijke vraagprijs is 159.000, huidige vraagprijs is 139.000.