Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:16

Even hier een beetje bij gelezen :o
Ben een stille mee lezer/genieter

Wij hebben haast exact dezelfde gas kachel als ChantalSmook.
Wij halen hem ook eens per jaar uit elkaar om hem dan helemaal schoon te maken incl pijp richting schoorsteen.
Dit zijn we gaan doet toen ons de monteur van de essent (geloof ik kan ook eneco oid zijn :o ) langs was geweest.
De kachel viel steeds uit ivm het koolmonoxide verhaal (er zit hier dus een beveiliging op) oorzaak pijp zat vol :o .
Het is een heel simpel klusje.

Ons ritueel gaat als volgt : Beetje het zelfde als Nicolletje dat doet ;)
Behuizing kun je er zo af tillen (iets liften en weg sjouwen).
Ruitjes er af (die kun je er voor weg schuiven).
Pijp er af (kun je er ook zo tussen weg schuiven).
Steentjes er uit (kun je er zo uit pakken).

Daarna de stofzuiger er door heen, hierbij probeer ik zoveel mogelijk plekjes mee te nemen zowel in op naast onder achter etc etc.

De steentjes borstelen we droog schoon en de pijp gooien we leeg in de container en daar gaat ook een vluchtige borstel/veger door heen.
Ruitjes gaan in een sopje en de behuizing word ook afgenomen/geschrobd.

Daarna zetten we alles weer terug en is ie weer klaar.

Kortom gewoon je energie leverancier bellen en vragen naar een die bekend is met de oude gaskachels.
Vraag de beste man of ie je kan uitleggen hoe je zelf zoveel mogelijk kan doen en klaar is kees ;) .

Succes !

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:26

Afbeelding
Hier ideeën aan het verzamelen voor de slaapkamer voor m'n oudste. :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:30

Ja rommulus, zoiets idd :j
Ik heb nog een tip voor gaskachels:
Zet er géén kaarsen op en leg er je spullen, theedoeken enz. niet op te drogen :))

Klinkt simpel, maar voor blonde mensen is dat het niet altijd :')

rommulus

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:41

Leuk MamaMiesje een beetje het strandhuis vs american locker idee.
Kan er mooi worden als je het goed combineert (al is dat jou wel toevertrouwd :o) .

Nicolletje in principe zet ik er ook idd niets op (al smelt ik wel eens kaarsen in een hitte vaste pot :o ).
Kleding ook idd niet heeft in al die jaren ooit eens een broek en een sport broekje boven gehangen.
Maar idd je bent snel geneigd er zooi op te leggen om te drogen.
Meestal gaan we er op koude avonden zelf boven zitten :o (we hebben er een verhoogd manteltje boven zitten :o ) ook zo fout maar o zo lekker om weer op te warmen :o

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:07

SAKKIA schreef:
:wave:Iemand vroeg hoe ik de blaadjes maakte voor mijn schilderij, weet alleen niet meer wie. Maar dat heb ik uit de losse pols gedaan! Je hoeft namelijk maar 1 keer 1 te tekenen die goed is en die kun je dan als mal gebruiken voor de rest. Heb mijn schilderij afgelopen weekend afgemaakt, maar de bloem is scheef en ik heb geen blaadjes meer dus ik moet nog even wat aanpassen hier en daar en nog even een paar monstertjes behang ophalen :+

Ja dat was ik die dat vroeg. Zal het vande week ook eens gaan proberen :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:49

Wat wel lekker is op de kachel, zo rond sinterklaas een schoteltje met je banketletter opwarmen.... :9k

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:14

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:40

Sakkia snap dat je niet goed weet wat je er van moet vinden, kleur op de foto komt ook anders uit dan hoe hij in het echt is. Het is een aparte kleur maar wel heel gaaf! Het is wel donker maar dat is de enige donkere muur in mijn woonkamer, de rest is lichter.
Ik vind jou kerstballen echt heel mooi geworden!

EvitaHitalia, de poster heb ik bij de expo gekocht. Het is een poster van een toilet van verschillende situaties :P http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0 ... /ip001.jpg . Vond hem wel leuk, hebben mensen wat om naar te kijken :P
De wcbril hadden we bij mijn moeder ook, inderdaad ook van de Xenos. Wel al langer geleden, misschien eens navragen en komt hij af en toe in het assortiment?

Raponsje, leuk dat je om bent :D Ik heb er ook geen moment spijt van gehad, Jammer alleen dat het moeilijk is om echt een goede foto te maken van de ‘echte’ kleur. kan redelijk met verschillende kleuren. Paars is dan moeilijker te combineren denk ik.

Kentaro thanks! Die wcbril is ook leuk haha. Net echt.

Ditano ik denk dat het totaal 60m2 is? Dat hadden we uitgerekend met laminaat leggen en emt de ondervloer kwamen we redelijk uit. Beneden ook nog een grote berging van 10m2 denk ik.
Hoeveel m2 heb jij? Ik wilde hem eerst ook in de hoek zetten alleen mijn bedrand bij mijn hoofd is hoog dus dan zit je ook weer tegen het raam aan. Heb je een foto?

Boheme welkom :) Ik denk dat het wel een compliment is, dat het lekker knus is. Anders vraag jed at volgende keer meteen toch haha :D Ik denk dat het ook komt door je tegelvloer ziet er erg ouderwets uit!

Mootje jij ook? Lang leve ikea haha. Dat was mijn oude bed bij mijn moeder thuis. Nu ideaal als logeerkamertje, past precies. Ligt nog een matrasje en als mijn wasrek weg is kunnen er in dat kamertje dus mooi 2 mensen slapen :P

Nicolletje dank je wel voor je advies, ik zal sowieso de melders op laten hangen. Zal hem zlang in ieder geval rechtop boven op mijn kast zetten. Voor het schoonmaken laat ik dan toch liever iemand langs komen denk ik zodat ik zeker weet dat het goed is. Maargoed kan ik dan mooi meegluren en inderdaad kijken hoe het moet.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 07:21

Kentaro schreef:
Wat wel lekker is op de kachel, zo rond sinterklaas een schoteltje met je banketletter opwarmen.... :9k

Of Glühwein .... O:)

Wij hadden vroeger thuis zo,n gesloten houtkachel ...daar deed mams altijd
de zondagsoep op laten trekken :9

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 07:34

ChantalSmook schreef:
Ditano ik denk dat het totaal 60m2 is? Dat hadden we uitgerekend met laminaat leggen en emt de ondervloer kwamen we redelijk uit. Beneden ook nog een grote berging van 10m2 denk ik.
Hoeveel m2 heb jij? Ik wilde hem eerst ook in de hoek zetten alleen mijn bedrand bij mijn hoofd is hoog dus dan zit je ook weer tegen het raam aan. Heb je een foto?

Mijn appartement is ook rond de 60 M2 , en een eigen berging/kelderruimte heb ik ook (14,75 m2)
De slaapkamer is ca 10,75 m2 ...een actuele foto zal ik van het weekend wel maken .
Het is namelijk al donder als ik van huis weg ga en weer thuis kom :( .

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:00

:wave:

Zie weer leuke dingen en zo'n kaarsjesmolen had ik vroeger ook maar dan een houten. Was echt helemaal gek op dat ding :+

Die kerstballen heb ik niet zelf gemaakt hoor ;) Hoewel ik wel van plan wat te gaan proberen. Heb ook nog heel veel oude ballen en wat minder in de kleuren die ik vorig jaar heb gekocht, dus vanmiddag maar eens een witten en zilveren bus halen en kijken of ik ergens anders paars vandaan kan halen :j
Misschien kun je dan ook nog iets met grof zout doen. Zag op welke.nl dat ze dat ook op potjes doen en dat zag er wel leuk uit. (Even foto zoeken)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:05

Afbeelding

*\o/*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:10

Leukkk!!
Offeh: vogelzand :j Ook goeikoop en leuk :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:12

Jeps dat kan ook idd :j
Moet zeggen dat ik echt een beetje verslaafd begin te raken aan welke.nl :')
Echt een hele leuke site met echt hele leuk ideeën :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:15

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:19

Zo even bij gelezen komen idd leuke dingen voorbij.

Saskia@ wat leuk zeg die krans,ik zat ook nog in de winkel te snuffelen wat ik kon maken voor op de tafel.
Wat een erg leuk idee van die kerstballen,ben alleen bang als ik die hier neer leg,dat ik ze elke dag onder de kast kan zoeken door de kat :=

ChantalS@ Wat een leuk huisje :) Mooie kleur ook in de huiskamer.

EvitaHitalia @ Dat zijn idd leuke wc brillen. Maar geen idee of die nog ergens te koop zijn.Deze zijn alweer een tijdje ''uit de mode'' volgens mij?
Misschien zit er een koper op MP met nieuwe brillen (aangezien er tegenwoordig een hoop bedrijven op mp zitten)

Boheme @ Wat een leuk huis zo. En ik denk dat sommige dat zeggen idd door de plavuizen maar misschien ook door de donkere meubels. Aangezien een hele hoop voor lichte meubels gaan. ( incl ik :D )
En wat een scheet van een hondje hhihii.

MM@ Dat word een stoere jongens kamer

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:22

Als je die kerstballetjes vastzet met een lijmpistool moet het wel een hele sterke kat zijn om ze er nog weer af te halen. Dat gaat hem echt niet lukken hoor ;) Denk dan eerder dat ze kapot gaan. Ik ga tussen de middag even snel langs de action, voor materiaal voor een nieuwe krans :j

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:24

Ja dat had ook nog een optie geweest.
Maar moet nog even kijken wat ik er nog bij haal,wil dit jaar niet al te veel maar wel wat. :)

Ik heb hier trouwens nog rode ballen en dacht slingers,weet nietof iemand daar interresse heeft?
(Moet alleen nog kijken hoeveel ik heb,sowieso dacht ik voor een kleine boom)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:15

Ik heb ook een enorme kerstcollectie...maar....argh...die staat dus beneden...in onze voormalige garage (nu speelkamertje en deeltje nog opslag) en is daar alweeeeeeeeeer zo'n paasei -O-
En natuurlijk liggen de kerstspullen helemaal achterin :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:33

Ik kan er zo bij gelukkig!
Ik maak altijd zo'n paasei van het washok! Daar gooi ik altijd van alles in, deur dicht en niemand die het ziet :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:52

Ja precies..zoiets...
Affijn, ik heb het net even her-opgestapeld (echt, opruimen is geen doen :') ) en nu kan ik straks in ieder geval relatief gemakkelijk bij het kerstspul :=
En nou had ik dus laatst bij de ACTION een spuitbus witte verf gehaald maar...aaaaaargh waar heb ik DIE nou weer gelaten!? >;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:53

mmm...opruimen..... zucht, naja, ik moet dus ook aan de ruim ivm komst nieuwe kast, ga mezelf dus maar eens van de bank slepen en aan de gang

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:59

Oh...ik heb 'm al :')
Ik had het er gisteren nog over met andere Bokkers: ik ben gewoon jaloers op mensen die praktisch altijd een opgeruimd huis hebben en voor ALLES een plekje hebben/het dus ook altijd weten te vinden.
Ik bedoel: hoe KAN dat? Ik kom om in de niet-nader-te-categoriseren-rommel, waar ik dus vaak overal stapeltjes van heb en waar ik me dan aan erger :')

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:06

Wat een superleuke site dat welke.nl!

Afgelopen donderdag zijn onze meubels gebracht maar zitten nog in het plastic dus nog weinig te zien en vrijdag is de keuken geplaatst en die wordt volgende week helemaal afgemaakt.
:D
Het einde komt in zicht!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:13

Bijijijna zo ver dus, TeeGee :D

Ik heb net 5 donkerblauwe kerstballen aan een touwtje aan het wasrek gehangen buiten en ze wit gespoten :=
Even een uurtje laten drogen en dan doe ik nog een laagje: KWW!