Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:22

Ik koop ook alleen aanbiedingen die we normaal ook kopen of die ik eens uit wil proberen omdat dat nu voor een leuk prijsje kan.

Mijn vriendje kookt soms, de ene keer met meer succes dan de andere keer... Vanavond was een iets mindere... De boontjes waren zo rauw dat ik ze echt niet op kreeg := het kipfiletje was wel lekker bereid dus heb het daar maar bij gehouden hihi

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:27

Tiggs schreef:
Mootje schreef:
Sap van 1 Citroën

:D

_O- Zat op telefoon en vriendinnetje heeft net een Citroën gekocht... Damn autocorrect :D

C1000 aanbieding zijn weer niet veel soeps voor mij!

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:28

Morgen opent hier de super super grote Jumbo, ben benieuwd

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:47

Ik sterf echt bij de AH xl met zelfscanners.. heb het idee dat ik daar veel goedkoper uit ben dan bij Jumbo.. misschien omdat ik het dan gelijk kan zien ofz :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:48

Sterf?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:52

@ zonnepaardje misschien heb je nu wel heel veel voorraad zodat het volgende week maar 30 euro is? Wij hebben soms ook voor 80 euro boodschappen maar dan hebben we meestal wel zoveel dat je dat de week erna terug ziet in een flink lager bedrag.
Per week kijken vind ik persoonlijk niet zo fijn, want dan mis ik voor mijn gevoel het groot inslaan van de aanbiedingen ;). Koop inderdaad wel alleen de aanbiedingen die ik normaal ook koop als ik groot insla. Zakken pasta, rijst, appelsientje, diepvriesgroente, diepvriesvis en dat soort dingen kopen we meestal veel als het in de aanbieding is. 'lekkere dingen' niet want die gaan dan toch meteen op.
Mijn vriend kan eigenlijk wel heel prima koken, vinden het beide leuk om te doen. Vanavond kwam ik thuis en stond er entrecote, aardappelkroketjes, en gebakken groente (broccoli, courgette, aubergine en champignon) klaar, heerlijk!

Net trouwens even gecheckt in september waren wij 280 euro kwijt en in augustus 290 euro kwijt aan boodschappen, daar zit echt alles bij in, ook schoonmaak en drogisterijartikelen en groente en hooi voor de konijnen. Vind het toch best veel voor 2 personen, eens kijken of het deze maand wat minder kan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:58

vonneke schreef:
Sterf?

In positieve zin :P dat ik het helemaal geweldig vind.. is hier een gewone uitdrukking :o

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:04

Dat recept voor spruitjes klinkt wel lekker maar die moet je roerbakken maar niet teveel roeren... Zouden ze gewoon bakken bedoelen :D haha. Volgende maand (die begint bij mij op de 21e) ga ik ook weer met geld uit de portomonnee werken. Meer overzicht dan gewoon pinnen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:01

Ik vind Jumbo vreselijk..... slecht bevoorraad altijd..... ze hebben nooit waar ik voor kom.
Op zich wel goedkoop daardoor :P Maar bloed irritant.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:29

ingedebruijn schreef:
@ zonnepaardje
Dat is inderdaad aardig wat! Is dat voor 2 personen? Ik denk dat vooral de koekjes en snoep vooral meetellen. Fruit ed. tikt ook aan maar dat zie ik wel als iets dat nodig/gezond is zolang er uiteindelijk niets van weggegooid wordt. Ik zat eerst ook met moeite op 80 pw maar nu zonder snoep etc maar wel veel vlees en fruit, kom ik nu op 40pw.. Moet daarbij wel vermelden dat wij wc papier via mn vriend zijn werk kopen. 58 rollen voor 8 euro.

het is inderdaad voor 2 personen, prijs bij benadering:
28€ vlees
6.30€ brood (eigenlijk zou het 3.40€ moeten zijn => heb boterkoeken gekocht)
17.30€ fruit en groente
25.55 € voorraad (1 maand melk, 1maand alpro soya chocomelk à la 6,16€ en slecht wc papier à la 8.95€ |( )
14,40€ chips en koek (alles was op, dus moest een beetje extra hebben d.w.z. volgende week 1pak koek en evt. 1 zak chips halen)

pimmetje222 schreef:
Oei, en de week is pas 2 dagen oud....
Nee hoor, flauw, je hebt sojamelk voor de hele maand, Dat vertekent het beeld lelijk.

Ik was ook vandaag 53 euro kwijt - maar ik had wel veel extra dingen waar ik lang mee toe kan omdat het nu in de aanbieding was. Nesquick, thee, vlees, beleg en kaas.

Ik hanteer tegenwoordig wel het principe dat ik alleen aanbiedingen koop als ik dat product normaal gesproken ook koop. Ga dus geen dingen kopen omdat ze goedkoop zijn. Ervaring heeft me geleerd dat ik die spullen dan alsnog in de vuilnisbak kiep.

Mannen en koken. Mijn man kan koken - soep uit een pakje en pizza in de oven schuiven. Had ik hem maar beter op moeten voeden.....

Haha, ja ik heb wel inkopen voor een week gedaan :P Maar inderdaad soja melk voor een maand( stond ook in de aanbieding!)
Ik koop ook voornamelijk de aanbiedingen, waarvan ik de producten anders ook koop...
Helaas heb ik me laten vangen aan het wc papier, pff :( maar dit ga ik niet in de vuilbak gooien, kost me iets te veel geld daarvoor!

Fleurtje100 schreef:
@ zonnepaardje misschien heb je nu wel heel veel voorraad zodat het volgende week maar 30 euro is? Wij hebben soms ook voor 80 euro boodschappen maar dan hebben we meestal wel zoveel dat je dat de week erna terug ziet in een flink lager bedrag.
Per week kijken vind ik persoonlijk niet zo fijn, want dan mis ik voor mijn gevoel het groot inslaan van de aanbiedingen ;). Koop inderdaad wel alleen de aanbiedingen die ik normaal ook koop als ik groot insla. Zakken pasta, rijst, appelsientje, diepvriesgroente, diepvriesvis en dat soort dingen kopen we meestal veel als het in de aanbieding is. 'lekkere dingen' niet want die gaan dan toch meteen op.
Mijn vriend kan eigenlijk wel heel prima koken, vinden het beide leuk om te doen. Vanavond kwam ik thuis en stond er entrecote, aardappelkroketjes, en gebakken groente (broccoli, courgette, aubergine en champignon) klaar, heerlijk!

Net trouwens even gecheckt in september waren wij 280 euro kwijt en in augustus 290 euro kwijt aan boodschappen, daar zit echt alles bij in, ook schoonmaak en drogisterijartikelen en groente en hooi voor de konijnen. Vind het toch best veel voor 2 personen, eens kijken of het deze maand wat minder kan.

Ik denk niet dat ik onder 50€ zal geraken, tenzij ik max. voor 15€ vlees haal en dat is bijna niet mogelijk...
Ik wil ook wel wat vers fruit en groente in huis. Maar ik zal zien, ik hoop dat ik niet boven 50€ ga!
Ik maak nu ook wel een weekmenu en probeer mij hieraan te houden. Ga zaterdag iig goed de folders uitpluizen en dan zien waar ik mijn boodschappen haal...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:37

is het vlees voor 1 week?
ik blijf kwa vlees over het algemene wel laag, koop een paar aanbiedingen (kipfilet, gehakt en sudderlappen) per 1 of meerdere kg
daarnaast eet ik ook regelmatig vegetarisch (zonder kant en klaar vega dingen want die zijn vaker vies dan lekker)
en vrijwel geen kant en klaar vleesproducten(op een schnitzel zo af en toe na , of de jalapeno burger , die is ook lekker)

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:43

hmm, als ik mij aan het weekmenu hou, kom ik toe voor 1 week... (inclusief vleessalades)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:50

Sonja_vR schreef:
is het vlees voor 1 week?
ik blijf kwa vlees over het algemene wel laag, koop een paar aanbiedingen (kipfilet, gehakt en sudderlappen) per 1 of meerdere kg
daarnaast eet ik ook regelmatig vegetarisch (zonder kant en klaar vega dingen want die zijn vaker vies dan lekker)
en vrijwel geen kant en klaar vleesproducten(op een schnitzel zo af en toe na , of de jalapeno burger , die is ook lekker)

ja, inderdaad daar zat ik ook een beetje aan te denken, 28 euro (ongeveer), voor 2 personen voor 7 dagen is 2 euro per dag, per persoon, met een beetje goed inkopen moet je dat toch wel een stuk(je) naar beneden kunnen brengen.

Wat Sonja al zegt, groot inkopen en dan in porties verdelen in de vriezer en op de aanbiedingen inkopen scheelt al een hele hoop. Kant en klare vleesproducten koop ik sowieso nooit, bedoel je daarmee gemarineerd of 'blokjes' Sonja? Want kipblokjes oid koop ik inderdaad nooit, ik snij zelf wel, die 2 minuten extra kunnen er ook wel bij en ik maak mijn kat er ook erg blij mee (die krijgt de flubbertjes lol), gemarineerd koop ik zelden tot nooit aangezien ik glutenvrij eet en paneermeel en sojasaus 2 dingen zijn die vaak in kant en klare vleesproducten verwerkt zitten.

Fruit en groente vind ik qua prijs netjes hoor, dat komt neer op 8 euro per week per persoon, ik weet niet of het in belgie ook zo is maar die prijs zou je kunnen drukken door op de markt te kopen en aardappelen/uien bij de boer bijv.
De laatste 2 kun je echt lang goed houden mits je ze maar uit het plastic en koel en in het donker bewaard, schuur/kelder is een goede plek bijv. dan kun je echt wel een aantal maanden voort met een grotere hoeveelheid, als je aardappelen in plastic bewaard moet je blij zijn als je de 6 weken haalt voor ze enorm aan het uitlopen zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:59

Annemiek , idd blokjes, gemarineerde dingen doe ik meestal ook gewoon zelf, maar ook dingen als slavinken , burgers van het 1 of ander, dus de voorgekruide gevormde vleesgevallen...maak het liever zelf en ik eet meestal niet standaard oud hollandsch, maar eerder surinaams, aziatisch, indonesisch, frans, italiaans etc etc , of gewoon a la sonja...uitermate experimenteel dus := (pakt meestal erg goed uit )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:18

Marineren doe ik ook altijd zelf... Had laatst iets gekocht dat al gemarineerd was, maar dat stonk zo enorm (zelfs in de vriezer) dat ik het heb weggegooid :o
Vlees eet ik eigenlijk alleen kip, rundergehakt, tartaar, varkenshaas, riblappen & gehaktballen (in de winter) en biefstuk.
Vis ben ik ook weinig experimenteel mee: Zalm, Tonijn, Kabeljauw, Garnalen en Mosselen!

Qua groente en fruit ben ik duurder uit, zelfs bij de Aldi. Deze week worden dure boodschappen, want de voorraad is bijna leeg!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:29

Ik ben ook even zuinig boodschappen aan het doen, ik eet 5 dagen bij mijn moeder.

Maar vlees koop ik zelf vaak wel gemarineerd (ten minste, speklappen soms, schouderlappen altijd en kippenpoten/vleugels/drumsticks/tv-sticks meestal). Maar snijden doe ik zelf behalve als het tegen de datum zit want dan is het met sticker vaak wel goedkoper (kipfilet dan). Het enige wat ik wel soms koop ik soepballetjes. Ik vind gehakt aan mijn handen zo vreselijk vies. Al heb ik wel vrij hoge vleeskosten want ik probeer toch zoveel mogelijk scharrel en biologisch te kopen qua vlees. En dat is gewoon prijziger.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:04

Ik was deze week erg goedkoop uit met vlees, 12 euro volgens mij.

1 grote lange verse worst voor 1,65
5 gehaktstaven voor 2,49
2x 2 kipfilets voor 6,00
3 schnitzels voor 2,00

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:14

Bedankt voor de tips !

Qua groenten en fruit zou ik wel op de markt willen kopen, maar enkel als ik het direct kan verwerken...
Ik kocht altijd promoties, maar dat moet binnen de 2 dagen op en ik vind dat vervelend :Y)

Ik heb wel een goede fruitwinkel vlakbij, die goede producten verkopen en meestal tegen goed betaalbare prijs anders haal ik het bij de lidl/colruyt en dan ook de promoties als ik het te duur vind sla ik het over :p

Qua vlees eten we vooral gehaktbereidingen, kipfilet en af en toe een biefstukje en ik reken bij vlees ook altijd de lasagne of macaroni die vriendief eet op het werk(1x per week 2à3 € max.)

Kipfilet koop ik altijd in zijn geheel, het enige wat voorgesneden is is stoofvlees.

Helaas kan ik geen grote hoeveelheden aankopen we hebben een kleine diepvriezer (+/- 30cm hoogte) daar zitten standaard broccoli en bloemkool en de rest vul ik aan met gebakkenpatatjes (1+1 gratis), ijsbeker, ijssmoothie en overschot aan bereide gerechten + een paar stukjes vlees...

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:41

Hebben jullie een Nettorama in de buurt ?

Het groente en fruit is daar altijd heel goed geprijst en vooral echt van goede kwalititeit en lang houdbaar!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:43

Wij hebben een nettorama in de buurt ja. Fijne winkel :j Slaan daar altijd wel onze merk producten in.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:48

Ik ben volgende week vrij dus ik hoop dan weer wat verse groente te kunnen inslaan en dan ook gelijk de vriezer in te werken. Alleen kwam ik er achter dat de vriezers beide erg vol zijn. Dus eerst maar eens kijken wat er ook allemaal nog maar in zit. Veel vlees denk ik, dus dan zouden we voorlopig weer voor uit kunnen. Nu eerst even op zoek naar een lekker recept voor de stofpot van het reeenvlees dat ik gekregen heb.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:02

Ik zit ziek thuis en ben net weer wakker, dus even de folders door en gekeken wat er allemaal is deze week.
Deze week ruil ik de AH even voor de C1000. AH aanbiedingen passen mij niet echt deze week en c1000 hebben we hier in het dorp.
Dus vrijdag maar naar de Lidl en de C1000 :j

Weekmenu gemaakt, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Staan wel weer stampot spruiten op de planning en voor vandaag een grote pan boerenkool :j

Ik hoop weer onder de 50 euro uit te komen, maar ik denk niet dat het gaat lukken deze keer :+

Ik koop ook meestal vlees in de anbieding en verdeel dit dan in de vriezer of ik koop meerdere kleine verpakkingen :j Wij eten wel heel erg veel fruit en daarmee let ik dus wel altijd goed op aanbiedingen.

Ik ga trouwens liever naar de Lidl dan naar de Aldi :j De Lidl's hier zijn veel netter, hebben een veel groter assortiment en het groente en fruit is echt 10x beter dan bij de Aldi :j Lidl zit voor mij alleen niet echt op de route naar huis, moet er een klein stukje voor omrijden (scheelt echt maar 3km ofzo) maar dat heb ik er wel voor over :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:05

Ik ga zaterdag weer weekboodschappen doen. Nog 3 dgn om erover na te denken hiji

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:06

Vandaag bij nieuwe Jumbo hier in het dorp geweest. Hebben zelfscanners. Echt ideaal!

1 minpuntje.... Je kan er met een wandelwagen niet door! Hoe onhandig...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:15

Die zelfscanners lijken me inderdaad handig ! Maar hoe werkt dat dan precies ? Je loopt door de winkel en scant ieder product ? En dan reken je bij een kassa met caissière af ?
Wel balen dat je er niet met een kinderwagen door kan ! Bij de kruidvat is dat ook zo'n hel.
Vandaag nog even naar de plus geweest pizza's waren in de aanbieding en 2 zakken chips gekocht. (ook aanbieding)
Zag dat ze van de wereldgerechten 2 specials hadden. 3euro voor een pak ! Heb via de ah app een ander recept gezocht en ga dat maken. Stukken goedkoper en lekkerder hoop ik. :+
Iemand trouwens een goedkoop product voor de oven te reinigen ?