Mijn vriendje kookt soms, de ene keer met meer succes dan de andere keer... Vanavond was een iets mindere... De boontjes waren zo rauw dat ik ze echt niet op kreeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingedebruijn schreef:@ zonnepaardje
Dat is inderdaad aardig wat! Is dat voor 2 personen? Ik denk dat vooral de koekjes en snoep vooral meetellen. Fruit ed. tikt ook aan maar dat zie ik wel als iets dat nodig/gezond is zolang er uiteindelijk niets van weggegooid wordt. Ik zat eerst ook met moeite op 80 pw maar nu zonder snoep etc maar wel veel vlees en fruit, kom ik nu op 40pw.. Moet daarbij wel vermelden dat wij wc papier via mn vriend zijn werk kopen. 58 rollen voor 8 euro.
pimmetje222 schreef:Oei, en de week is pas 2 dagen oud....
Nee hoor, flauw, je hebt sojamelk voor de hele maand, Dat vertekent het beeld lelijk.
Ik was ook vandaag 53 euro kwijt - maar ik had wel veel extra dingen waar ik lang mee toe kan omdat het nu in de aanbieding was. Nesquick, thee, vlees, beleg en kaas.
Ik hanteer tegenwoordig wel het principe dat ik alleen aanbiedingen koop als ik dat product normaal gesproken ook koop. Ga dus geen dingen kopen omdat ze goedkoop zijn. Ervaring heeft me geleerd dat ik die spullen dan alsnog in de vuilnisbak kiep.
Mannen en koken. Mijn man kan koken - soep uit een pakje en pizza in de oven schuiven. Had ik hem maar beter op moeten voeden.....
Fleurtje100 schreef:@ zonnepaardje misschien heb je nu wel heel veel voorraad zodat het volgende week maar 30 euro is? Wij hebben soms ook voor 80 euro boodschappen maar dan hebben we meestal wel zoveel dat je dat de week erna terug ziet in een flink lager bedrag.
Per week kijken vind ik persoonlijk niet zo fijn, want dan mis ik voor mijn gevoel het groot inslaan van de aanbiedingen. Koop inderdaad wel alleen de aanbiedingen die ik normaal ook koop als ik groot insla. Zakken pasta, rijst, appelsientje, diepvriesgroente, diepvriesvis en dat soort dingen kopen we meestal veel als het in de aanbieding is. 'lekkere dingen' niet want die gaan dan toch meteen op.
Mijn vriend kan eigenlijk wel heel prima koken, vinden het beide leuk om te doen. Vanavond kwam ik thuis en stond er entrecote, aardappelkroketjes, en gebakken groente (broccoli, courgette, aubergine en champignon) klaar, heerlijk!
Net trouwens even gecheckt in september waren wij 280 euro kwijt en in augustus 290 euro kwijt aan boodschappen, daar zit echt alles bij in, ook schoonmaak en drogisterijartikelen en groente en hooi voor de konijnen. Vind het toch best veel voor 2 personen, eens kijken of het deze maand wat minder kan.
Sonja_vR schreef:is het vlees voor 1 week?
ik blijf kwa vlees over het algemene wel laag, koop een paar aanbiedingen (kipfilet, gehakt en sudderlappen) per 1 of meerdere kg
daarnaast eet ik ook regelmatig vegetarisch (zonder kant en klaar vega dingen want die zijn vaker vies dan lekker)
en vrijwel geen kant en klaar vleesproducten(op een schnitzel zo af en toe na , of de jalapeno burger , die is ook lekker)