Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:11

Sowieso is een keuken vervangen op zichzelf helemaal niet moeilijk :n :n Was het maar alleen de keuken :)) :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:17

De keuken op zich niet... alles eromheen wel.

@ Cardy: respect voor die lange verbouwing. Mij niet gezien :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:18

Dat bedoel ik ook..........

Wij zijn nu na een jaar echt nog lang niet klaar haha. Ik heb ook echt geen zin meer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:19

Wij gaan aardig richting af. Van de week is het karpet eindelijk gekomen en hebben we toch maar de dure kapstok gekocht (uiteraard dik af lopen dingen :D). Nu alles nog aan de muren hangen etc. inclusief de kapstok.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:20

Morgen komt er iemand langs voor politiekeurmerk veilig wonen...... Zit er nu al op, maar we hebben nu natuurlijk e.e.a. veranderd aan deuren enzo.
Scheelt ook mooi in je verzekeringspremie, dus mochten jullie het niet hebben is het misschien handig om eens naar te kijken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:25

Als wij die zouden willen moeten we eerst heel veel aan gaan passen. Daar beginnen we dus nog niet aan...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:27

Zoals??
We hebben nu al goedgekeurde sloten, maar die gaan we alsnog vervangen.
Brandmelders met keurmerk hebben we net besteld. Vind ik sowieso belangrijk.

Verder denk ik dat we weinig hoeven doen nog. Sowieso loopt het keurmerk nog tot oktober 2013 of 2014. Maar vind het zelf ook wel prettig.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:34

Onze voordeur is sowieso niet inbraakproof en ik geloof de tuindeur ook niet. Daarnaast 1 kozijn niet. De rest is wel vervangen door kozijnen met dievenklauwen en 3 puntssluitingen of wat dan ook. En daarnaast ontbreken bij ons de brandmelders ook nog :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:36

Wij hebben beneden zo'n kantel-kiepraam...... daar kunnen sowieso geen dievenklauwen in. Geen idee wat ze daarvan vinden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:39

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:41

Geen idee........ paar dievenklauwen bij de bouwmarkt halen en je hebt ze er zo in gezet. Dat is sowieso het werk niet.

Maakt ook niet uit verder. Ik heb iets te veel inbraken meegemaakt inmiddels. En de maandelijkse korting op de inboedel en opstalverzekering is ook wel relaxed.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:45

Maar om welke bedragen gaat het dan wat het scheelt?

Inbraken bij ons in de buurt hoor ik nooit. Sowieso niet hier in het dorp... wel in het buitengebied waar Oost-Europeanen in breken in schuren en grasmaaiers en fietsen meenemen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:49

Ik heb er ook wel naar gekeken, maar ik weet het niet of het keurmerkwaardig is, ons huis, en of de korting het waard is.
Ik weet ook niet precies welke sloten mijn vriend laatst heeft gekocht :o

Sowieso kan ik beter niet in een criminele buurt gaan wonen, ik vergeet nogal eens wat :o

Laatst de hele nacht mijn telefoon op de tuintafel laten liggen (in de regen :( ) en van de week zag mijn vriend toen hij naar zijn werk ging dat ik mijn achterdeur van de auto niet goed dicht had gedaan... met 30 dozen dure wijn achterin := :o

Bij ons in het dorp is het een bepaalde wijk die ze moeten hebben, waar wij wonen, wonen ze zelf ook dus denken ze waarschijnlijk dat daar niets te halen valt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:51

Ik vind het echt de moeite niet waard, er wordt hier nauwelijks ingebroken.
Levende bewijs waren wij zelf wel: in de opgebouwde schuur heeft 3 maanden geen deur gezeten en stond stampvol met de badkamer-inhoud, gereedschap en nog meer dingen van waarde. Daarbij een poortdeur die niet meer op slot kan omdat we de sleutel kwijt zijn. Nou, het staat er allemaal nog. Bijna niemand weet dat er bij die huizen een achterom zit, heb me ook geen moment druk gemaakt dat het op een dag weg zou zijn...

Hahah Nicolletje, hier nog zo 1. Kom regelmatig 's middags uit mijn werk thuis en dan kom ik tot de ontdekking dat de ramen weer eens wagenwijd openstaan of dat de keukendeur niet op de grendel zit.

Brandmelders zijn inderdaad op zich wel handig.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:53

Je hoeft totaal niet in een criminele buurt te wonen natuurlijk.
Mijn ouders woonden in totaal geen criminele buurt. Na 10 jaar wonen zonder enige inbraken was er opeens in 1 week in de halve straat ingebroken en daarna is er weer niks meer gebeurd :n :n

Er komt nu zo'n mannetje kijken. Dat kost 40 euro ofzo. En als je dan dingen door hun laat verbeteren krijg je dat geld terug. We willen sowieso sloten bij hun kopen. Dat waren we al van plan, dus in feite doen we nu gewoon gratis rondje ;)
Gemeente heeft ook subsidie om je huis te beveiligen.
Verder zijn de eisen niet zo streng, dus volgens mij voldoe je al snel aan zo'n keurmerk.

Korting kan ik nu ff niet terugvinden (site van verzekeraar doet het niet).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:55

Ik heb er nu de tijd niet voor om het te doen. Zie er ook niet zo de toegevoegde waarde van, volgens mij scheelt het ook niet zoveel.

Vriendlief had laatst de klep van de kofferbak van de auto open laten staan incl. nog 1 deur. Om 1 uur s nachts kwam de buurman thuis en die zag dat. Heeft um dus maar dicht gedaan... De auto stond er nog net zo met alles erin. :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:56

manzano schreef:
Gemeente heeft ook subsidie om je huis te beveiligen.

Dat zal wel weer per gemeente verschillen...

Het lijkt me echt vreselijk als je nog aan het verbouwen bent en ze roven onder je kont het gereedschap vandaan, zoals een tijdje geleden bij Bouwval Gezocht.

Grappig, Yv, mijn vriend is bijna obsessief met sloten en ramen&deuren.
Doet hij alles goed op slot, 2x controleren, loop ik 'nog even gauw' naar buiten vóór de vakantie en zit de achterdeur de hele week niet op slot :o
Dat soort dingen heb ik 8)7

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:58

rowo schreef:
Ik heb er nu de tijd niet voor om het te doen. Zie er ook niet zo de toegevoegde waarde van, volgens mij scheelt het ook niet zoveel.

Vriendlief had laatst de klep van de kofferbak van de auto open laten staan incl. nog 1 deur. Om 1 uur s nachts kwam de buurman thuis en die zag dat. Heeft um dus maar dicht gedaan... De auto stond er nog net zo met alles erin. :+

Ik heb ook wel eens mijn auto open laten staan met mijn iphone in het zicht op de bijrijdersstoel...........

......... midden in Kanaleneiland :+ :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:58

De nieuwbouw buurt achter ons heeft wel veel last gehad van Oost Europeanen. De rondweg ligt ernaast, dus het was inladen en wegrijden. Nergens woonde nog iemand toen, overal waren ze nog aan het bouwen. Ze hebben iets van 5 bouwketen leeggeroofd toen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:59

Ik had een keer in mijn oude huis (niet echt nette buurt, aan doorgaande weg) een trui buiten aan het balkon gehangen.
Kom ik terug, trui weg -:(-
Dus ik vloeken, grrr je kan tegenwoordig niks meer buiten hangen :(

Komt de buurjongen met mijn trui; "ja het ging regenen dus heb hem maar binnengehaald...."

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:52

@Cardy, wow dat ziet er gaaf uit!
@Nicolletje, je had dus iets te vroeg gevloekt ;) lief hoor van je buurjongen :)

Hier zijn ze begonnen met het verbouwen van de badkamer! wat een gedoe zeg tis een huurwoning en we wilden een bad en een deur moet dicht worden gemaakt en betegeld.
zelf maken we dus de deur dicht en hun moeten het dan betegelen en de wastafel moet worden verplaatst.

Komen ze met een offerte, dus voor wastafel verplaatsen, bad plaatsen en muurtje tegelen 1500 EUR!!! overigens incl een bad, maar geen luxe gewoon standaard. dus wij hadden echt zo iets van jaa daaaaag

nu dus even nieuw plan gemaakt.. we verplaatsen de douche richting toilet leidingen liggen eral dus geen extra werk. de deur die dicht gaat tegelen we zelf of we proberen de tegelzetter het te vragen (wellicht dat de woningstichting dat betaald kan ook nog want officieel hoort die deur er ook niet) en het bad plaatsen we volgende week zelf! Scheelt aannemelijk..
Ik zal vanavond foto maken van hoe het er nu bij ligt en hoe het was.

er was ook nog besproken dat het 31 aug af zou moeten zijn. Bellen we woendsdag na de bouwvak de aannemer zegt ie ook nog ijskoud nee dat redden we echt niet! :S terwijl alles voor de bouwvak al besproken was. nu zijn ze dus donderdag toch begonnen.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:02

@SAKKIA: Whaha, dus toch de verkeerde kleur?! Gelukkig had je het er nog niet op gesmeerd :=

@Cardy: Wat een verschil :oo Heel erg mooi geworden :j

Wat de sloten betreft; wij hebben maar één deur (das de voordeur :+ ) en daar wil m'n vriend het slot nog van gaan vervangen. En de deur van het huisje in de tuin, maar dat ligt zo ver naar achteren denk niet dat inbrekers zich die moeite gaan doen :+ (nooit te hard roepen natuurlijk :P )

@Nicolletje: Haha, wel lief van je buurjongen. Kan me je reactie helemaal voorstellen eerst " :( :( :( :( " en dan "Ohw... niks gezegd.... pompidom... :o "

@Rowo: Lijkt me echt ontzettend kl*te als tijdens je verbouwing je gereedschap uit je (lege) huis gejat wordt :( Ja, überhaupt oliebol als er ingebroken wordt. Bij mijn schoonouders in de buurt is een jaar geleden een inbraakgolf geweest, lijkt me echt zo oliebol als je hele huis overhoop gehaald wordt door zo'n stelletje aso's..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:06

Ja woninginbraken zijn k*t......... ik heb ze gelukkig (of helaas, want volgens mij worden er gewoon veel te weinig gepakt) niet zo heel vaak op zitting. Heb echt een hekel aan dat soort mensen :o
Maar door alle dossiers krijg je wel aardig inzicht wat ze allemaal verzinnen. Echt te gek voor woorden soms.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:08

Ik vind het zo laag bij de gronds.... je jat niet alleen iemands spullen (waar diegene zelf hard voor gewerkt heeft), maar je zorgt er ook nog voor dat iemand zich niet meer veilig voelt op die ene plek die JUIST als meest veilige plek dienst zou moeten doen :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:34

Vankje schreef:
eerst " :( :( :( :( " en dan "Ohw... niks gezegd.... pompidom... :o "

Hihi ja dat was het wel ja :D

Sowieso stelen :n
Hoewel dat begrip voor mij vrij ruim is en ik ook niet heiliger dan de paus, want ik zit ook openlijk postzegels op mijn eigen post op mijn werk te plakken.
Maarja, ik weet dat het mag :+