Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shantal

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:53

Zo heb aardig wat bij mogen lezen na 24 uur niet geweest te zijn :D
Maar zie een hele hoop verbouwingen aan de gang,ziet er alle al goed uit kwa klussen.
Ben benieuwd hoe het allemaal word.

Heerlijk in Frankrijk wonen, als wij de kans hadden dan hadden wij ook niet meer in NL gewoond,maar helaas zit het er niet in.

Gaaf je eigen massage kamer, oooit wil ik dat ook nog eens, maar eerst maar me examen halen nog.
Al denk ik dat dat nog wel een tijdje duurt omdat ik helaas geen tijd meer voor heb.
Terwijl ik er bijna ben, alleen nog her examen voor 2 vakken, en dan mijn praktijkexamen :(

Weet niet meer wie het zei over het alleen klussen: Maar als ik zelf niks doe,dan gebeurt er hier ook niks.

Leuke kast,ben benieuwd hoe dat word met oud roze aan de binnenkant.

Voor de rest sorry als ik wat vergeten ben :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:54

Geerke, wat een heerlijk grote ruimte voor een keuken!!

Vankje, schitterende slaapkamer!! <3

Ik ben nu ook wel heel benieuwd naar de eerdere inrichting van Dems :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:13

Dems, Dat je je vriend zo ver hebt gekregen om zijn goedkeuring te krijgen voor het vorige interieur :D Of was het al zo toen jullie het kochten, of heb je er eerst alleen gewoond?
Geerke, Heerlijk hoor! Wat doen jullie in Frankrijk?
Mijn Frans is echt niet goed genoeg om er te kunnen werken :') Emigratie naar Noorwegen is al een keer overwogen... Misschien over een paar jaar :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:38

Wow, wat een mooie huizen komen er voorbij zeg <3. Die slaapkamer met die balken... I'm in love!!!!

Mooie aanbouw ook zeg en wat ontzettend knap dat jullie dat helemaal zelf gemaakt hebben! Zo handig zijn wij hier niet, hahaha...

Mootje, wat goed!! Voel je je nu niet kaal :P ?

Hier is het dipje ondertussen omgetoverd in een diepe, diepe glimlach! Gisteravond met mijn moeder (jaja, de 2 die van het afwerken zijn en níét van de klussen :') ) 1 gipsplaat die zo hing eraf gehaald en bij de bint een constructie zitten bedenken. Heeft even wat moeite gekost, maar uiteindelijk het plafond daardoor recht kunnen trekken. Overal wat schroefjes erbij om het geheel wat steviger te krijgen en vanochtend was de stukadoor blij met het resultaat. Ben net even wezen kijken en <3. Dit had ik na gister echt niet durven dromen...
Afbeelding

Omdat het sfeertje van de gehele voorkant niet terugkomt in de achterkant, hebben we vrijdag een rozet gehaald om deze tussen de spotjes te plaatsen in de slaapkamer. Zo'n sierrozet zeg maar. Wel in andere sfeer dan aan de voorkant, maar die zijn geloof ik uit de bouw (1926), dus niet meer te verkrijgen. Vind het wel leuk, deze heeft net wat meer krullen enzo. Ga dat ding zo aan de stukadoors geven, zodat ze 'm meteen netjes kunnen afwerken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:41

Fijn dat je weer kunt lachen Yv! Zijn de stucadoors vandaag ook bezig?
Haha, Huis is nog vol zat hoor (voor mijn doen) :D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:44

Kijk aan komt het toch nog op zijn pootjes terecht, en misschien nog beter dan dat je zelf in gedachten had.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:08

geerke schreef:
vankje@Prachtig je slaapkamer!
Wat nog mist is en antiek notenhouten bed :D
Maar dat zijn meestal twijfelaars....voor degene die dat woord niet kennen...vrij smal ;)

Dankje :D

Jaa, zo'n bed mist idd nog. En wel om de reden die jij aangeeft :')
Gaan wel nog op zoek naar een bed dat hier beter past qua stijl :j
Gaaf hoor, in Frankrijk op een heuvel wonen <3
Wat doe je voor werk daar?

@Yv: Wat ontzettend fijn dat je dip nu omgeslagen is naar een intense glimlach, je foto ziet er goed uit :j "Komt wel goed schatje" *schuift een glaasje Roosvicee door*

Ik ben ook benieuwd naar de eerdere inrichting van Dems, kan ik me weer verlekkeren aan allerlei moois (en m'n wishlist aanvullen waarschijnlijk :):) ).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:13

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:20

Jaaa, ben al wel een heeeeeel stuk blijer :). Nu nog wel even spannend wat de stuuk op de holle plekken op de wanden gaat doen... En de rekening afwachten natuurlijk :').

Gaaf dat huis van die link! Laat net dat gekleurde behang aan vriendlief zien... Die gruwelt natuurlijk weer :=. Ik vind het geweldig! Heel origineel ook <3.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:24

Gelukkig Yv!

Op de foto van Geerke haar nieuwe keuken zie ik allemaal reacties dat 'jullie' dat zelf gedaan hebben, maar Geerke, vergis ik me, jij woont toch niet samen?
Heb je alles zélf aangebouwd? :wow:

Het lijkt mij ook wel mooi om mijn boeltje te kunnen pakken en lekker in Frankrijk (Spanje trekt me meer, dat wel) te wonen. Ik zou wel ergens heen willen waar seizoenen zijn.
En geen buren!! Ik word met de dag gekker van het gestamp op de trap hiernaast :o als ik dat had geweten had ik dit nooit gekocht :o

En we zijn aan een speeltuintje gaan wonen, ik dacht dat het wel gezellig zou zijn dat gekwetter van kinderen op de achtergrond, maar er zijn hier ook veel buitenlandse kindjes (je kan wel spreken van integratie hier :j ) en... pubermeisjes :oo (buurmeisje)
Mennn wat kunnen die kinderen allemaal gillen := Echt keihard schreeuwen := En ze mogen ook veel later buitenspelen. Er staat wel op een bordje hier 20.00u stil en niet voetballen maar die regels worden aan de laarzen gelapt.

Ik ben erachter gekomen dat ik echt heel gevoelig voor geluid ben -O-

Dems, pffff wat een verbouwing! Wij hebben dezelfde trap als jullie, wat gaan jullie ermee doen? En gaan jullie de houten vloeren vervangen of laten jullie dat zo?
Mijn vriend had in zijn vorige huis alles vervangen, maar dat is wel duur :$

Dems had echt een hoop mooie spullen, maar ik zit nog midden in verbouwen, ik kan het niet kwijt nu, en ook niet toen het allemaal te koop stond -O-
Wel een leuk huis, helemaal mijn stijl dat oude. Maarja, je hebt er ook nadelen van :+

Vankje, mooie slaapkamer :j Zijn die spijlen van de trap later gekocht (en zo ja waar? O:) ) of zaten die er al?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:52

Het werkt niet ideaal, maar
http://www.kleurinspiratie.nl/verftool

Voor wie niet goed kan kiezen en liever eerst van te voren een beetje kijkt hoe verf staat.

Ik ben in dubio welk deel van de gang en trap ik lei zal maken en welk deel wit.
Ik ben zo bang dat het te donker wordt op de trap zelf.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:58

Mootje schreef:
Lang leve de zoekfunctie op Bokt :)
Zie hier het geweldige huis van Dems zoals hij was! http://www.mijnalbum.nl/Album=OBUVNAL7

Thank's voor de moeite! :D
Wat eeuwig zonde dat je dat gaat veranderen......
Echt zó ontzettend leuk!!
Vind de trap ook zó leuk gedaan!!!

Yv, wat fijn dat het weer voor de wind gaat!

Nicolletje, wat balen dat er voor zo'n overlast gezorgd wordt!! Je kunt nog zo je droomhuisje gevonden hebben, maar de omgeving (en vooral de mensen die daarin wonen...) zijn haast nog belangrijker.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:11

Ja ik krijg te horen "dat had je kunnen weten toen je voor een speeltuin ging wonen" maar de makelaar had mij gezegd dat er absoluut geen overlast was.

Het is maar net wat je overlast vind denk ik. Als je kinderen hebt die veilig voor de deur kunnen spelen is dat tegenwoordig ideaal.
Hoewel er laatst wel weer door andere -iknoemgeenafkomst- grote kinderen hier een fietsje was gejat.
Maar kinderen van andere afkomst (er woont hier ook een gemengd Spaans gezin...djeez wat praat die man hard) zijn nou eenmaal gewoon veel luidruchtiger.
Toen we in Spanje op vakantie waren vorige maand, zaten we ook in een villawijk met 1 Spaans gezin. Mennnn die mensen maakten herrie voor een hele stad!! Echt niet te geloven wat praten en schreeuwen die lui hard.

Maar die trap is gewoon té erg.
Vooral als de buurvrouw nachtdienst heeft en haar kinderen alleen thuis zijn dan gaat dat door tot 1 uur 's nachts. Als we straks klaar zijn met verbouwen, we zorgen nu immers zelf ook voor overlast (we gaan er een voorzetwand tegen zetten, maar ik vrees dat dat niet álles tegen gaat houden want ik hoor het zelfs in de douche) en het is nog zo erg dan moeten we echt eens met haar praten.
Er zijn vast kleine dingen die we mee kunnen helpen, zoals dat ik mijn vriend eens naar haar klemmende deuren zou kunnen laten kijken.

Moet hij nog wel even meewerken want hij reageert meteen van Ja hallo ik ben geen Bob de bouwer voor de buurt! Maar ik zie eigenlijk vooral mijn eigen voordelen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:20

Echt balen!! Nu maar hopen dat er normaal met ze te praten valt!! Soms staan mensen er ook helemaal niet bij stil hoe goed ze te horen zijn bij iemand anders! Als we het geld er voor hadden, had ik ook het allerliefste iets vrijstaands gekocht :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:21

Mootje schreef:
Lang leve de zoekfunctie op Bokt :)
Zie hier het geweldige huis van Dems zoals hij was! http://www.mijnalbum.nl/Album=OBUVNAL7

gelukkig hebben we de foto's nog... ;(

Nicolletje@Ik woon wel samen hoor,maar ik doe het meeste zelf.
Hij helpt wel gelukkig. :D

Ik ben zoooo blij dat ik geen buren heb!
Alleen al om het feit dat mijn 6 honden iedere ochtend een huilconcert houden om half 7....arme buren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:22

Haha Geerke :D
Je hebt dus een hele roedel!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:24

OH, doen die van jou dat ook.... := die van mij af en toe ook... Vind het echt verschrikkelijk voor de buren. Het duurt nog geen minuut, maar toch. Als we niets zeggen, is het zo over, anders weten ze van geen stoppen :o
ben écht zo blij dat ons nieuwe huis maar aan 1 kant directe buren heeft en stuk beter geisoleerd is dan ons huidige huis.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:25

Haha ja ik denk het wel dat de buren het niet weten.
Ik zei namelijk een keer dat wij een voorzetwandje gingen bouwen want wij kijken graag films -nogal luid- en toen zei ze "welnee man, nergens voor nodig, ik hoor nooit wat van die kant!"

Nee dat klopt := het geluid gaat de andere kant op. 8)7 dat zei de buurjongen die ergens in het midden woont namelijk ook.
Die heeft wel spijt dat hij niet meteen een voorzetwand heeft gemaakt.

Ik weet wel dat het ook aan mij ligt hoor, daarom hebben we expres een hoekwoning gekocht. :=

Geerke, je praat altijd in de ik-vorm, vandaar ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:31

Ik heb trouwens wel het idee dat je in een hoek- of 2 onder 1 kapwoning méér last hebt van het geluid dan in een rijtjeswoning waar het eigenlijk een kakafonie van geluidjes is.
Ik hoor verschillende mensen in hoek- en 2 onder 1 kapwoningen klagen namelijk, in mijn omgeving.

Ik denk omdat je je irritaties gericht kan projecteren en in een rij of flat weet je vaak niet waar het nou allemaal precies vandaan komt en verdwijnt het ergste een beetje ergens in de muren.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:34

Vankje wat een romantische slaapkamer!

Geerke wat knap dat je dat allemaal zelf doet!

Yv wat een domper was dat zeg! Gelukkig dat het nu de goede kant op gaat!

Dems wat had je een superschattig huisje zeg!

Wij zijn eruit wat voor kleur één wand van de slaapkamer wordt namelijk velvet magic van flexa. Is een metallic verf. Komt op de wand achter ons bed. Het bed is antraciet. We willen de vloer whitewashen. Maar geen idee welke kleur verf ik op de andere muren wil. Denk een soort van heeeel licht grijs misschien?

Deze kleur, wijkt natuurlijk enorm af maar dan heb je een beetje een idee:
Afbeelding

De woonkamer zijn we nog steeds niet uit. De bank is donkerbruin, de vloer weten we nog niet. En de meubels zijn grijsbruin van ikea. Deze willen we misschien wit laten spuiten.

Wat is het toch allemaal moeilijk...

Nicolletje ik (mijn zusje en broertje) waren vroeger ook altijd van die pubers die keihard stampend de trap op renden. Onze buren hebben er toen over geklaagd en wij kregen elke keer op onze kop van onze ouders als we te veel herrie maakten op de trap. Soms moesten we zelfs aanbellen om sorry te zeggen :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:41

Ik heb haar al een keer een beetje bang gemaakt :o
Ik wist niet dat het het buurmeisje zelf was, maar er stond iemand een kwartier lang te bellen, tring tring tring ttttttttrrrrrrrrrrriiiiing en ik hoor dat heel goed, alsof het bij mij in huis is.

En na een tijdje dacht ik godver wat is dit voor een idioot en ik deed de deur open "hallo, hou es op met dat gebel als er niemand thuis is!!"
En toen stond het buurmeisje zelf voor de deur "mn broertje wil de deur niet open doen! :o :o "

In mijn oude huis had ik ook metallic verf. Vond het op zich wel leuk :j ik had blauw-petrol achtig en dat kleurde het mooist met cremewit, maar die kleur wil ik dus niet meer :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:44

Volgens mij mag ik in mijn handen knijpen met mijn buren en de isolatie van mijn huis :)
Wat wonen sommige van jullie dan gehorig zeg :oo Het huis van mijn ouders is uit 82, maar daar hoor je ook bijna niets, behalve als hun megaverwende dochter de sirene aanzet :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:13

In mijn ouderlijke huis uit de jaren 80 kan ik (en mijn ouders ook niet) me niets herinneren over geluidshinder, behalve als de buurvrouw buiten zat :=
Het is echt die huizen uit de jaren nul t/m 70 denk ik...

Ik heb even advies nodig.
We hebben de oude deur opgeknapt. Deze hadden we helemaal leeg gekrabt en geschilderd.
Resultaat:
Afbeelding

Maar de volgende deur hebben we van geleerd, de verf kwam er op de panelen slecht af en we beschadigden de deur door het krabben teveel. Er is zelfs een ruitje gesprongen -O-
Dus, bij deze deur hebben we alleen de afbladderende buitenste verf eraf gehaald
Afbeelding

Maar nu... We vinden allebei dat kleurverschil óók wel leuk staan!
(en als je de kastdeur van mijn vriend nog herinnert dan kan je je wel bedenken dat hij wel houdt van kleurtjes op deuren)

Maarja deur 1 is al helemaal af...
Is het leuk om deze deur alléén aan de binnenkant contrasterend te verven zodat de gang 1 geheel blijft?

Ik heb al verf in mijn hoofd voor de binnenste panelen,
deze denk ik
http://www.kleurenwaaier.net/code-4010- ... eving.html

Die zou dat matchen met de gordijnen...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:14

Dat donkere op de witte deur is denk ik schaduw.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:16

Ja voor de slaapkamer vind ik het wel leuk. Welke kleur wil je niet meer? Dat metallic of cremewit? :P

Ons huisje nu is ook zo gehorig. De onderbuurman hoort ons nooit, maar ik hoor hem af en toe 's nachts zelfs snurken! En wij hebben niet Nederlandse buren, die maken altijd zo veel herrie. Schreeuwen van alles als ze in de tuin staan in hun eigen taal... Maaar over een maandje zijn we daar van af. Ach aan de andere kant, wij hebben een baby. En zij heeft momenteel een schreeuwfase geloof ik. Mijn god wat een herrie komt er dan uit en daar zullen de buren misschien ook wel last van hebben.

Nicolletje ik hou daar wel va, mooie kleur. Zonde van het ruitje!