[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:19

Ik blijf lekker bij m'n 4S. :D Groot zat!

Siggislief

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:31

Mij werd der verteld dat het de 4G heette. :')

Maar het is inderdaad de 4 die 2 jaar geleden was..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:36

Sani schreef:
nog een opzetstukje :')

maar geen iPad mini zoals veel mensen riepen. :+

die wordt in oktober pas gepresenteerd!

En ik ben er erg benieuwd naar, en denk er over om hem te gaan kopen :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:55

:wave:

Sinds gisteren heb ik ook een iPhone, een 4S. Ben/was er errrg blij mee, totdat ik WhatsApp er op wilde zetten.....
Blijkbaar moeten iPhone gebruikers daar voor betalen en laat ik nu net geen CreditCard hebben. Verder kan ik echt nergens vinden hoe het eventueel gratis kan dus ik krijg WhatsApp niet op mijn telefoon?

Iemand die mij kan vertellen hoe ik Whatsapp gratis op mijn telefoon kan krijgen en anders hoe ik kan betalen zonder een creditcard nodig te hebben.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:56

Ik heb daar volgens mij niet voor betaald of het moet via itunes gegaan zijn :?
Hij gaf die melding wel maar ik heb gewoon op 'doorgaan' geklikt ...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:57

Een itunes kaartje kopen bij de primera bijvoorbeeld! Is een soort kado kaart maar kan je ook goed zelf gebruiken.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:08

Oké dan ga ik straks wel even naar de Primera... Hopelijk lukt het dan wel om het te installeren.

Nog een vraagje, ik wil graag mijn eigen muziek als ringtone. Nu had ik een stappenplan gevonden ergens op internet hoe dat te doen, maar ik kreeg het nog niet voor elkaar. :') Iemand hier die me kan uitleggen hoe of wat? :') Ik ben echt een leek met computers en telefoons.. :+ Maar was zo verknocht aan m'n iPod touch dat een iPhone me ook wel handig leek. Is ie ook, maar er zijn dus wat dingetjes die me niet lukken, zoals dit. :+

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:09

Daar ben ik ook wel benieuwd naar _O-

na 4 jaar iPhone weet ik dat nog steeds niet grrrrr! Ook ik ben niet zo heel handig met al die programma's dus idd een makkelijke uitleg :') !

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:19

ow, kan je niet gewoon een nr uit itunes kiezen??
*ben erg gehecht aan mn ringtone*

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:36

Wie whatsapp wilt mag mijn acc gebruiken als je het eenmalig koopt kan je het op meerdere apparaten gebruiken.
Maar gelieve geen andere dingen.aan te schaffen..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:42

Ik kan het uitleggen, dat van die ringtone. :D Het heeft mij ook een middag geduurd voordat ik het door had!
Laatst heb ik het aan iemand uitgelegd in PB met stappenplan incl. printscreens enzo, even kijken of ik dat kan vinden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:45

Cer schreef:
ow, kan je niet gewoon een nr uit itunes kiezen??
*ben erg gehecht aan mn ringtone*

Staat hier wel ergens in Jip en Janneke taal in het topic, zo is het mij ook gelukt. Ik kon ook mijn hinnik als ringtone niet missen. :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:46

Gevonden!

Poeh, eens even kijken.
We beginnen in ieder geval in de bibliotheek van iTunes.

1 Kies het nummer waarvan je een gedeelte als ringtone wilt gebruiken.
2 Noteer ergens (op een blaadje of wat dan ook) welk gedeelte je wilt gebruiken (maximaal 40 seconden), bijvoorbeeld van 1:10 tot 1:45.
3 Rechtsklik op het gewenste nummer in je bibliotheek, en klik op "Toon info".
4 Ga naar het tabblad "Opties" en verander de begintijd en de eindtijd in de tijd die je gekozen hebt.
Afbeelding
5 Klik op OK.
6 Rechtsklik op het nummer, en klik op "Maak versie voor AAC aan".

Dan komt er nu een tweede nummer onder het bestaande nummer. Dit is slechts de tijd die jij gekozen hebt, dus dat zal je uiteindelijke ringtone worden.

7 Rechtsklik nu op deze versie (de korte/ringtone versie) en klik op "Kopieer".
8 Ga naar je bureaublad/een willekeurige map en plak het nummer.
9 Rechtsklik op het zojuist geplakte nummer en verander de .m4a naar .m4r.
Afbeelding
10 Verwijder de AAC-versie van het bestand uit je iTunes.
11 Dubbelklik op het .m4r bestand, dan opent deze in de Bibliotheek.

Als je nu synchroniseert zou 'ie op je iPhone moeten staan bij Instellingen - Geluiden - Beltonen, mits het Beltonen tabblad aangevinkt staat in iTunes. :)

Succes!

:D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:49

Kun je dit ook per pb sturen? Dan kan ik t bewaren en gebruiken als ik mn iphone heb? :D

@Saskiaatje: is jouw onderschrift uit Buffy toevallig?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:50

No problemo. :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:50

Cer schreef:
Kun je dit ook per pb sturen? Dan kan ik t bewaren en gebruiken als ik mn iphone heb? :D

@Saskiaatje: is jouw onderschrift uit Buffy toevallig?

Geen idee. :') Ergens van internet af geplukt. :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:22

Hallo

Ik was benieuwd of mensen hier ook een oplossing hebben voor facetime en imessage wat niet meer wil activeren. Ik heb alles al geprobeerd, me rot gegoogled, mijn telefoon gereset maar niks helpt. Ik moet zeggen dat dit probleem zich eerder voor heeft gedaan en toen na een tijd ineens weer werkte maar het is nu al een hele tijd zo. Ik hoop dat iemand hier een gouden tip heeft.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:42

Bij die uitleg ga ik dus de mist in bij het omzetten van m4a naar m4r... Bij mij staat er helemaal geen .m4a achter dus er valt ook niets te veranderen... Ik snap niet wat ik fout doe. :=

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:57

Ntlie_ schreef:
Bij die uitleg ga ik dus de mist in bij het omzetten van m4a naar m4r... Bij mij staat er helemaal geen .m4a achter dus er valt ook niets te veranderen... Ik snap niet wat ik fout doe. :=

Klopt, er mist ook een stap.
Ik zet ff de laptop aan en dan vertel ik je welke :j (zit nu op de telefoon en ik weet het niet zo uit m'n hoofd haha)

Edit, vanaf mijn laptop.
Na stap 8 moet je het volgende doen:
Ga nu terug naar het bestand wat je net geconverteerd heb. Klik rechts en kies: “In Windows explorer tonen”. Nu komt er een nieuw scherm naar voren van Windows. Ga nu eerst naar “Extra” boven in het venster, kies daar “mapopties”. Ga vervolgens naar het tabblad: “Weergave”, zoek nu naar de volgende regel: “Extensies voor bekende bestandstypen verbergen” en haal daar het vinkje weg!.
En dan verander je de extensie van M4a naar M4r.

Dus van begin tot eind:
1. Beluister het nummer en kies het stukje wat je graag wil hebben als ringtone. Onthoud hier de tijdlijn van. (Voorbeeld: van tijd 1.10 tot 1.25). Klik nu rechts op het nummer en kies voor de optie: Info Tonen -> Daar staan 2 opties, “begintijd” en “eindtijd”, vink deze allebei aan. Vul dat de tijd in die je wilt hebben als beltoon (*Maximaal 0.29 Sec!), Klik ok, nu zal je terug keren naar je normale iTunes scherm. Klik in de menubalk op Geavanceerd en vervolgens op “Maak selectie voor AAC aan”.
Als je dit gedaan heb komt het bestand voor de 2e keer in iTunes te staan, alleen dan zoals als je dus gekozen heb, ook speelt hij deze af als voorbeeld. Ga nu eerst even terug naar het bestaande nummer en haal daar de vinkjes weer weg. Als jij de volgende keer synchroniseert met je iphone kopieert hij alleen het stukje wat je gekozen heb, en dat is niet wat je wilt
2. Ga nu terug naar het bestand wat je net geconverteerd heb. Klik rechts en kies: “In Windows explorer tonen”. Nu komt er een nieuw scherm naar voren van Windows. Ga nu eerst naar “Extra” boven in het venster, kies daar “mapopties”. Ga vervolgens naar het tabblad: “Weergave”, zoek nu naar de volgende regel: “Extensies voor bekende bestandstypen verbergen” en haal daar het vinkje weg!
3. Klik ok, en keer terug naar het scherm waar je je gemaakte bestand heb. Nu zul je merken dat je de naam van het bestand ziet + de extensie. Voorbeeld: Nummer.m4A!. Klik nu rechts of F2 en verander het type van .m4A naar .m4R. Je krijgt de vraag of je dit echt wilt veranderen en kies Ja.
Nu zul je zien dat de pictogram zich zelf aanpast naar iTunes picto met de test er onder: “Ring”, tevens zie je dat hij het bestand nu ziet als beltoon.
4. Open nu het bestand d.m.v. klikken of enter. Nu krijg je er links een tabblad beltonen bij, waar het bestand automatisch terecht komt.
5. Koppel nu je Iphone aan je computer, en wacht tot iTunes gestart is en al zijn basis opdrachten zelf heeft uitgevoerd. Ga vervolgens naar je iphone en klik op het “tabblad beltonen”. Vink het nummer aan wat je gemaakt heb en klik “Toepassen”.
6. Zodra hij klaar is met synchroniseren. Ga nu in je iphone naar Instellingen -> Geluiden -> Beltoon en zie daar je zelf gemaakte beltoon onder de rij aangepast.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:19

Ntlie_ schreef:
Oké dan ga ik straks wel even naar de Primera... Hopelijk lukt het dan wel om het te installeren.

Nog een vraagje, ik wil graag mijn eigen muziek als ringtone. Nu had ik een stappenplan gevonden ergens op internet hoe dat te doen, maar ik kreeg het nog niet voor elkaar. :') Iemand hier die me kan uitleggen hoe of wat? :') Ik ben echt een leek met computers en telefoons.. :+ Maar was zo verknocht aan m'n iPod touch dat een iPhone me ook wel handig leek. Is ie ook, maar er zijn dus wat dingetjes die me niet lukken, zoals dit. :+

Je kunt ook een click and buy account aanmaken op www.clickandbuy.com en die aan je itunes koppelen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:27

Jess schreef:
Ntlie_ schreef:

Je kunt ook een click and buy account aanmaken op http://www.clickandbuy.com en die aan je itunes koppelen.

Nooit doen!!
Jeetje ik heb honderden euro's kunnen betalen uiteindelijk, terwijl ze het geld altijd gewoon van mijn rekening konden afschrijven dus het waren geen aanmaningen. Google maar eens op click and buy had ik beter ook kunnen doen..

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:29

Ik heb nog nooit problemen gehad met Click and buy?
Haha nou dat is weer eens wat anders want meestal heb ik wel pech met dat soort dingen |o

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:34

Ik heb uiteindelijk maar gewoon een iTunes card gekocht bij de Primera, heb nu iig WhatsApp.. :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:55

Is zo'n kaart handig? :)

Ik kan helaas geen betalende dingen meer kopen...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:02

Ja zo'n kaart is heel handig! Ik heb hem ook gekocht om whatsapp erop te zetten, had dus nog 14 euro tegoed om te shoppen.