Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:30

Mijn motor is helaas total loss :(
Ik ook wel een beetje eigenlijk dus voorlopig niet rijden voor mij helaas....

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:36

Ooh wat leuk dat ik dit topic zie *\o/*
Ik ben sinds kort begonnen, ik heb nu 7 lessen gehad. Afgelopen week alleen gaan liggen met de motor. We begonnen met de bijzondere verrichtingen (halve draai) en remde net iets te veel en toen kon ik hem niet meer houden. Schrik zat er meteen wel even in -O-
Ik rij nu op een kleine motor (125cc), maar omdat ik zo klein en licht ben vond mijn instructeur het het beste om daarop te beginnen en dan over te stappen als ik de techniek helemaal goed beheers :)
Dinsdag wel mijn theoriecertificaat gehaald met 2 foutjes :)
Als ik mijn rijbewijs heb dan is mijn vriend zijn motor even kwijt denk ik, hihi :D

Ohjee Blackje, dat klinkt niet best. Wat is er gebeurd :(:)

Dit is de motor van mijn vriend, een Triumph Street Triple :)
Afbeelding

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 08:20

Wat een gaaf ding Goldie! Ik begin steeds meer verliefd te worden op de Speed triple! :)

Ik ben tijdens mijn try-out 2 weken terug ook gaan liggen, remde ook iets te veel in de bocht. En dan is het inderdaad 200kg wat je niet meer tegenhoudt :)) zit nu heel erg te twijfelen of ik door ga met lessen. Liever gisteren dan vandaag, maar ik zit met mijn 22 jaar in die nieuwe leeftijdsregeling :/

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:55

Targaryen schreef:
Wat een gaaf ding Goldie! Ik begin steeds meer verliefd te worden op de Speed triple! :)

Ik ben tijdens mijn try-out 2 weken terug ook gaan liggen, remde ook iets te veel in de bocht. En dan is het inderdaad 200kg wat je niet meer tegenhoudt :)) zit nu heel erg te twijfelen of ik door ga met lessen. Liever gisteren dan vandaag, maar ik zit met mijn 22 jaar in die nieuwe leeftijdsregeling :/

Oei dat is wel balen als dat gebeurd tijdens de try-out, dan ga je inderdaad wel twijfelen!
Het eerste wat ze bij mij leerde in de try-out is niet remmen in de bocht en continu vooruit blijven kijken (niet mijn sterkste kant :') )
Ik zeg toch doorgaan!!! Ik ben net 23 geworden maar ga toch nu gewoon beginnen ipv wachten tot mijn 24e.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:43

Dat vooruit kijken is ook een dingetje :P met die halve draai moet je wel remmen in de bocht, maar alleen achter. Vind het erg moeilijk om zo de motor trekkend te houden := komt vast ooit goed! Ben dan ook aan het vechten tegen mezelf :') weet wat ik moet doen, maar m'n hoofd schreeuwt dan ook neeeeee dat kan niet :+

Ik zou denk ik dan toch wachten, anders moet je 2x afrijden, of je moet het daarbij houden :P

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:51

Haha zo ver ben ik nog niet, heb alleen nog maar try-out les gehad!
Maar als ik dat allemaal zo hoor met al die draaien e.d. word ik wel bang ;( ben niet zo'n held, maargoed morgen 2e les :D

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:10

Goldie schreef:
Ooh wat leuk dat ik dit topic zie *\o/*
Ik ben sinds kort begonnen, ik heb nu 7 lessen gehad. Afgelopen week alleen gaan liggen met de motor. We begonnen met de bijzondere verrichtingen (halve draai) en remde net iets te veel en toen kon ik hem niet meer houden. Schrik zat er meteen wel even in -O-
Ik rij nu op een kleine motor (125cc), maar omdat ik zo klein en licht ben vond mijn instructeur het het beste om daarop te beginnen en dan over te stappen als ik de techniek helemaal goed beheers :)
Dinsdag wel mijn theoriecertificaat gehaald met 2 foutjes :)
Als ik mijn rijbewijs heb dan is mijn vriend zijn motor even kwijt denk ik, hihi :D

Ohjee Blackje, dat klinkt niet best. Wat is er gebeurd :(:)

Dit is de motor van mijn vriend, een Triumph Street Triple :)
[ Afbeelding ]

Die heb ik ook gehad, maar dan een mat grijze. Erg fijne, vriendelijke motor.

Leuk te lezen dat hier weer dames aan het lessen zijn!!

Ik heb dit jaar pas 2 keer gereden, schaam me er haast voor. Zo weinig tijd...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:45

ReJo schreef:
Haha zo ver ben ik nog niet, heb alleen nog maar try-out les gehad!
Maar als ik dat allemaal zo hoor met al die draaien e.d. word ik wel bang ;( ben niet zo'n held, maargoed morgen 2e les :D

Een goede instructeur loodst je daar doorheen, ik vond het ook doodeng om zo kort te moeten draaien met bv de achtjes maken.
mijn instructeur heeft mij daar heel goed in begeleid
ik moest rondjes om hem heen gaan rijden en hem aan blijven kijken en het rondje steeds kleiner maken en een trekkende motor houden, maar op dat moment werd dat allemaal tegen me gezegd, als ik het spannend vond ik ik wilde weer wegkijken zei hij, naar mij kijken, blijven knijpen met je knieen, niet je knieen af gaan steken.
als je er zo doorheen gepraat wordt leer je het wel super.
ben de eerste keer avb gezakt, 2de keer geslaagd, achtje ging de 2de keer volgens het boekje, instructeur maakte zelfs een klein vreugdedansje toen ie het zag, haha en mijn hart sprong ook een keer over van blijdschap, hihi

Als ik nu een scherpe(re) bocht moet maken zit nog altijd de instructeur op mijn schouder..... door de bocht heen kijken, vooruit kijken, trekkende motor en gewoon doen....... ben ook altijd weer een beetje trots als ik zo'n bocht dan weer netjes doorkom, dan zeg ik zachtjes in mezelf, dankjewel Han :-)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:45

Leuk om te horen dat meer dames aan het lessen zijn :D

Heb dit jaar al flink wat gereden, heb deze motor nu sinds begin april en heb er al meer dan 4000km mee gereden.. Dat had ik met mijn vorige motor op een jaar tijd haha..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:50

Vandaag in de regen les gehad :+ rijden ging lekker. Daarna weer verder met de halve draai. Omdat ik het nog niet zo wou deed m'n instructeur het voor en ik achterop. Zo kon ik het iig voelen, eerste keer vond ik het doodeng :') daarna weer zelf proberen en het ging al beter. Baal wel dat het nog niet lukt maarja we blijven oefenen.... :)

Zo 4000km sinds april is veel zeg :))

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:35

Ik heb 4000km het eerste jaar ook wel gered in paar maanden tijd. Echt te weinig tijd nu. Denk er soms over hem te verkopen maar als ik dan weer rij stap ik af met een grijns van oor tot oor, zucht :P.

Dames gewoon doorzetten! Die bijzondere verrichtingen zijn niet zo geweldig maar het is het waard en het is uiteindelijk goed te doen. Als je rijschool verschillende motoren heeft is het misschien ook aan te raden verschillende motoren te proberen, sommige zijn daar net weer makkelijker in dan andere, dat is ieders persoonlijke voorkeur.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:17

Ik rij nu op een brommer, hahaha 125cc. Maar om op te beginnen voor mij een fijn ding :) ik geef ook echt niet op, dat woord ken ik niet :)) vind het rijden ook veel te leuk! Bijzondere verrichtingen horen erbij maar zijn ook onmisbaar in sommige situaties :)
Volgende week is m'n instructeur en kan ik dus niet lessen (werk zelf ook fulltime dus kan alleen op dinsdag, zaterdag vaak met paard weg).
Heel misschien ga ik van de week even oefenen op de oude motor van m'n schoonvader :)

En voor de kleinere dames (ben zelf 1,65), welke motoren rijden jullie fijn op?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:32

Ik ben ongeveer 1.67 en rijd een kawasaki ninja 250

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:41

Ik ben 1.70 en heb een Yamaha R6 en soms rij ik op de Yamaha xjr1300 van mijn vader

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:16

ik ben 1.74 en rij een honda magna vf700(amerikaans model) de Yamaha xj900met verlengd stuur van mijn vriend is net te lang voor mij, als ik daar opzit moet ik echt met gestrekte armen rijden, dat is op den duur niet fijn, dus liever mijn lekker compact hondaatje

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:21

Ik ben 1.76 en rij op een Honda nc700s. Daar kan ik echt heel gemakkelijk bij de grond en lekker op zitten.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:54

Bedankt voor jullie reacties :)
Hihi Marije dan moet ik tijdens de fotoshoot maar even proefzitten :))

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:04

Dat kan zeker Elisa!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:35

Wat een leuk topic :))

Ik heb sinds 1,5 jaar mijn rijbewijs. Sinds maart een Kawasaki Ninja, 636 (600cc) uit 2006. Zo ontzettend blij mee. Dit jaar voor eerst naar TT geweest. Vond super gaaf. :D

Gaan we keer meeten?!

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:44

Vind ik een goed idee Amber!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:45

Leuk :))
Moet ik wel eerst even mijn rijbewijs halen :7

Ooeh vind een Ninja echt zo gaaf! Als ik daar op pas dan... :Y)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:49

Hij is idd wel vrij groot / hoog. De 1000 Duuc van mijn vader is zelfs iets smaller :j.

Afbeelding

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:38

[qoute="Goldie"]
Ohjee Blackje, dat klinkt niet best. Wat is er gebeurd?[/quote]
Ik ben geschept op de motor, heb veel gebroken helaas hebben ze mijn linker onderbeen en voet niet meer kunnen redden. Ben nu aan het revalideren hiop snel een protese te krijgen. Ben benieuwd of ik daarmee nog motor zou kunnen rijden. Maar eerst maar weer eens leren lopen ;)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:39

Gave motor!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:55

Jemig Blackje wat heftig... Pffoe schrik ervan... Vreselijk zeg... Heel veel sterkte en succes met revalideren