Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:57

Ik moet zeggen dat ik nog steeds vele malen meer kwijt ben als sommige mensen hier maar wij houden van lekker eten.
vaak groente, aardappelen en lekker stukje vlees. lekker drinken en koekje erbij etc.

merk toch dat ik minder kwijt ben nu ik op donderdag bijna alles haal en alleen nog wat groente/fruit haal op een andere dag.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:14

wat een aantal hier voor elkaar krijgen lukt mij ook niet hoor.
als het 1 of 2 weken wel lukt heb ik het gehad en ben ik de weken daarna ook aardig geld kwijt omdat mijn vooraad dan weer redelijk weg is....
ik vind het knap maar mij lukt het echt niet om minder kwijt te zijn en wel goed te blijven eten. [lees gezond]

edit; heb wel een grote eter thuis.
een brood is hier 2 dagen MAX....
Laatst bijgewerkt door mariska32 op 31-03-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:15

Mariska, maar dat is denk ik overal zo. Als de voorraad hier op is ben ik de volgende week weer veel meer kwijt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 00:01

Von, je had beter een pak bevroren sperziebonen kunnen kopen. Dat kost een stuk minder per sperzieboon :oo

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 00:52

Dus kunnen we wel een beetje concluderen dat zo'n €50 per week het minimum is als je met z'n tweeën een beetje fatsoenlijk en gezond wilt eten?

Dat is ten minste waar ik zo ongeveer op uitkom. Dan koop ik trouwens niet puur 'basis' en ook niet super de luxe, maar ook best wel eens een rol koekjes, een pak vla en wat lekkers voor bij de borrel. En ik wil geen 'troep' eten, zo geloof ik bijvoorbeeld niet dat het fabrieksbrood van de Aldi echt gezond is (laat staan dat het lekker is). Als het een beetje wil koop ik spullen zelfs biologisch. Ik wil ook lekker en gezond eten.

Voor ons is het goede jaargetijde de zomer, mijn ouders hebben een gigantische moestuin en altijd te veel van alles, dus dan hebben we vaak gratis groente en aardappelen. Dat merk je wel als je in de supermarkt aan de kassa staat.

Vorige week heb ik trouwens mooi ingeslagen bij de DM (drogist in Dtsl) denk wel voor een half jaar aan shampoo, douchespul en bodylotion...alles natuurcosmetica (dus geen parabenen en andere rotzooi erin), superfijne spullen!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:04

Ik zag het brrod van de Aldi ook nooit zo zitten, maar nu ik het geproefd heb (2 donkere soorten van het batavierenbrood) moet ik mijn mening toch herzien. Ik vind het best lekker - en ik ben best kieskeurig wat brood betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:13

Ik vind supermarktbrood sowieso niet te eten. Maar ik ben wel super verwend met warme bakker thuis hihi

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:38

Gisteren de weekboodschappen gehaald. Tm vrijdag 68 euro incl. Toilet papier en keukenrol. Boodschappen zijn vanwege de koemelk allergie van mijn dochter wel duurder dan anders. zij drinkt alleen bepaalde sojamelk a 1,75 per liter (tegenover zo'n 50 cent per liter gewone halfvolle melk) en om extra vezels te komen en haar wat aan te laten zetten qua gewicht, drinkt zij 2x per dag drinkontbijt. Dat zijn ook 4 flessen per week a 1.67

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:43

Ik heb het al eerder geplaatst, maar bij Lidl hebben ze lactosevrije melk voor 0,99 per liter. Is ook nog veel lekkerder (vind ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:48

vonneke schreef:
DebGizmo schreef:

Hoe krijg je dat toch voor elkaar?
Zo krijg je toch nooit genoeg fruit/vezels/zuivel/groenten binnen?

dat staat er toch letterlijk?

DebGizmo schreef:
dat hoor je mij niet zeggen, jij vat het zo op

Zo lees ik het ook! :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:49

Die mag ze helaas niet. Het gaat namelijk niet om de lactose, maar om de melkeiwitten en die zitten er nog steeds in.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:09

ik ga vandaag lekker mandarijntjes kopen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:14

Gisteren aardbeien gekocht en vandaag al snot. Koop niets meer buiten het seizoen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:19

Ik eet ook nooit fruit buiten het seizoen! Is ook niet zo lekker hihi.

Ik zat gister eigen huis en tuin te kijken, daar hadden ze een vierkante meter zak moestuin. Denk dat ik daar eens naar ga kijken!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:36

Paard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel
benangelique schreef:
Gisteren aardbeien gekocht en vandaag al snot. Koop niets meer buiten het seizoen

Das ookzonde zeg!

had ik met de druivenvan vorige week... toen ik er een paar pakte greep ik in de schimmel :r :r :r

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:36

vonneke schreef:

Ik zat gister eigen huis en tuin te kijken, daar hadden ze een vierkante meter zak moestuin. Denk dat ik daar eens naar ga kijken!

moet je geen katten in de buurd hebben lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:39

ATE schreef:
[naam] schreef:

Net spannen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:50

Paard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel
vonneke schreef:
ATE schreef:

Net spannen.

En eigenlijk is het te zot voor woorden.... dus omdat je buren/buurtgenoten met huisdieren hebt kan jij bepaalde dingen niet in je tuin leggen/zetten... Krom toch ;) eigenlijk moeten deze buren/buurtgenoten zorgen dat hun huisdiere geenoverlast veroorzaken bij anderen.

Maar dat is natuurlijk een hele andere discussie :)
Mijn advies zou zijn zorgen dat die beesten helemaal je tuin niet meer in kunnen. Buiten dat ze overal schijten en pissen slopen ze meer dan je denkt. Het zou onde zijn als je alle groente/fruit die je verbouwd kwijt bent vanwege de huisdieren van een ander

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:53

Misschien heeft ze zelf wel katten ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:57

dan is het een reactie op ATE ;) dat je dan geen katten in de buurt moet hebben rondlopen ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:58

Bij de intratuin verkopen ze die von

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:00

Ik heb zelf poezen maar die komen niet buiten. Of niet buiten, ze komen niet alleen los in de tuin. Plassen doen ze ook niet.
Maar helaas hebben we wel last van me poes van de overburen in de tuin. Die komt snachts onze katten plagen voor het raam. Een herrie dat dat maakt!

Maar we zitten in dubio om een schrikdraad te plaatsen langs de schutting. F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:00

benangelique schreef:
Bij de intratuin verkopen ze die von

Boerenbond/welkoop ook zag ik net

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:03

vonneke schreef:
Ik heb zelf poezen maar die komen niet buiten. Of niet buiten, ze komen niet alleen los in de tuin. Plassen doen ze ook niet.
Maar helaas hebben we wel last van me poes van de overburen in de tuin. Die komt snachts onze katten plagen voor het raam. Een herrie dat dat maakt!

Maar we zitten in dubio om een schrikdraad te plaatsen langs de schutting. F

Schrikdraad langs de schuttingen is vaak een goed werkdende oplossing!
Hopelijk stopt het overlast van de poes van de overburen snel :(:) leuk is ander!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:04

Hey Von jij speelt vals :P Jij hoeft nooit geen brood te kopen in de supermarkt :D