wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carineken

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:18

ik heb vandaag mijn papieren binnengebracht bij 'de ideale woning'
het is 4 tot 5 weken wachten op een inschrijvingsnummer en dan is het wachten geblazen tot ik een appartement toegewezen krijg. hoelang dat duurt geen idee, vraag ik wel als ik mijn inschrijvingsnummer heb gekregen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:33

Balen, ms! Bij mij staat er deze week ook niks op waar ik wat aan heb, alles is rekenhuur boven 355 en ik moet onder hebben..

Carineken, wat houdt dat precies in, de ideale woning?

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:44

sociale woningen/appartementen je schrijft je eerst in, krijgt dan na enkele weken een inschrijvingsnummer en dan moet je gewoon wachten, je krijgt een brief of je krijgt telefoon als er een appartement gevonden is voor je, als je het toegewezen appartement accepteerd is het zeker voor jouw, er word per vrijgekomen appartement 1 ingeschreven persoon gecontacteerd, als je 2 keer weigerd word jij uit het systeem verwijderd en moet je terug opnieuw inschrijven

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 17:33

Hoe gaat t nu bij jullie? Hier is het best kansloos weer :+ we staan nog wel 16e en 12e maar er komen zo weinig nieuwe huizen bij...We maken gewoon geen kans bij die voordeelwoningen want het maakt niet uit hoelang je dan ingeschreven staat, als er iemand uit diezelfde buurt komt gaat diegene gewoon eerst. Zo komen we daarmee dus nooit aan de beurt ;( ! Er staan nu 2 huizen op waarvan één wel 42m2 maar die heeft geen slaapkamer...is wel makkelijk aan te passen met een boekenkast oid maar als iemand dan vrienden over de vloer heeft en de ander wil slapen? en we hebben een hondje die dan constant in en uit loopt. Daarbij is het een snelzoekwoning dus die mogen we niet weigeren als we die krijgen.
Het andere huis is echt super alleen is het voor m'n vriend vanaf daar wel minstens een half uur reizen om uberhaupt op het treinstation te komen.
Er staat nog een derde hele toffe op maar uhh...17 euro te duur! en ik wil echt geen risico nemen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:50

Hier ook kansloos :') Deze week en vorige week helemaal niets wat enigzins in de buurt is waar ik wil, en onder de huurgrens voor subsidie blijft..

Hoe bedoel je, 17 euro te duur, ms? Die zonder slaapkamer zou ik niet doen nee, lijkt me niks..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 20:01

Nou ik wil eigenlijk niet duurder dan 500 euro huren maar dat huis is 517 :-(

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:10

ik ben nu met vriendlief ook op zoek, 2 woningbouwen hier met loting, en 1 met woonduur (dus niet inschrijftijd maar tijd dat je op je huidige adres woont)
hebben nu op 1 gereageerd met woonduur, en 3 vaan loting.

gelukkig is enschede redelijkheid goedkoop, en over het algemeen niet hele lange wachttijden :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:11

Maar in hoeverre die 17 euro niet haalbaar? Voor mij zou dat nog geen eens 2 uur in de maand extra werken zijn.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:15

Herkenbare verhalen hier! Ik heb nu 36pt. bij woningnet (3 jaar ingeschreven in Groningen) en maak nog geen schijn van kans.. Eindig meestal ergens op plaats 50 -O-
Wil zo graag weg hier en iets groter maar het zit er de komende jaren niet in als het zo door gaat!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 20:19

Olympia schreef:
Maar in hoeverre die 17 euro niet haalbaar? Voor mij zou dat nog geen eens 2 uur in de maand extra werken zijn.

Ik krijg tijd voor tijd dus kan niet extra werken en werk al het maximale aantal uur.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:22

Ik sta nu ongeveer 2 jaar ingeschreven bij woningbelang in Valkenswaard.
Op de site staat dat de gemiddelde inschrijftijd voor het vinden van een woning 7 jaar is.
Het gaat daar dus op hoe lang je al staat ingeschreven bij de organisatie.
Ik eindig nu elke keer rond de 150e (!!!) plaats, dus ik denk dat ik over 5 jaar nog lang niet aan de beurt ben..
Ik huur nu particulier, maar dat is een stuk duurder dan van woningbelang.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:23

Samiyah schreef:
Herkenbare verhalen hier! Ik heb nu 36pt. bij woningnet (3 jaar ingeschreven in Groningen) en maak nog geen schijn van kans.. Eindig meestal ergens op plaats 50 -O-
Wil zo graag weg hier en iets groter maar het zit er de komende jaren niet in als het zo door gaat!

Hee, stadsgenootje. Ik heb iets van 46 punten ofzo.. Maar ben onder de 23 dus moet iets hebben waarbij de rekenhuur onder de 355 ligt, deze week dus niks voor mij. Welke wijk zoek jij, en wat voor woning?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:33

imd schreef:
Samiyah schreef:

Hee, stadsgenootje. Ik heb iets van 46 punten ofzo.. Maar ben onder de 23 dus moet iets hebben waarbij de rekenhuur onder de 355 ligt, deze week dus niks voor mij. Welke wijk zoek jij, en wat voor woning?

Ah jij hebt al iets meer punten. :) Waar ben jij naar op zoek?
Ik zoek in de gehele stad Groningen (maar woon het liefst in Zuid). Soort woning maakt me ook niet zoveel uit, als het maar groot genoeg is voor 2 en er een aparte slaapkamer is. :) Heb dus helemaal niet veel eisen maar het is zo moeilijk wat te vinden hier! Maar dat zal jij vast wel herkennen :D
Woon nu samen met m'n vriend in een studio van Lefier, maar het begint echt te krap te worden..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:16

Herken het helemaal ja. Ik wil het liefst in de oranjebuurt of binnenstad-noord, maar zoek een beetje in dit gebied: http://goo.gl/maps/FNfS7 Weinig eisen - hoewel de buurt natuurlijk vrij populair is - wel wil ik een aparte slaapkamer, en moet de rekenhuur dus onder de 355 liggen. Maar dat is vrij lastig. Heb al wel gereageerd op wat van die flatjes aan de asingastraat, maar 5e is het hoogste wat ik tot nu toe ben gekomen..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:22

Dat is inderdaad een vrij populaire wijk. Lastig ook dat het onder de 355 moet liggen, maakt het weer een stuk moeilijker..
5e, klinkt nog aardig hoopvol. :) Volgens mij is het hoogste dat ik ook gekomen ben 25e ofzo. Maar 9 v.d. 10 keer is het 50 of lager :(

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:06

Ahh, dat is wel ontzettend demotiverend lijkt me :\ Hoewel, altijd 7e of 5e of 3e is nou ook niet echt fijn, maargoed, dan weet je dat je nog heel even moet..

Edit: Huhhhh, ik zit nu op woningnet te kijken, sta ik eerste bij een woning waar ik een tijdje terug op gereageerd heb :? Maar ik heb helemaal geen mail gehad met uitnodiging! En ik stond een week geleden nog 5e! Morgen maar even bellen of dit klopt, lijkt me sterk...

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:17

Spannend imd wat voor soort woning was het?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:21

Sumatralaan, Benedenwoning 2 kamers, Denk dattie rond de 200 per maand uitkomt, maar niet groot, 22m2. Dus ik moet echt even kijken of ik daar m'n troep wel kwijt kan, en of het een beetje leuk is. Ik ben daar begonnen als 7e half augustus (ja ik houd het bij :P ), en vorige week dus 5e. Die vier die nu afgezegd hebben kunnen bijna niet gekeken hebben, dus er hoeft niet persé iets mis mee te zijn dat ze 'm geweigerd hebben :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:37

Sumatralaan, de Indische buurt :j
Spannend!

Ik geef het op, ik zoek nu werk en als ik werk vind kom ik niet meer in aanmerking voor de sociale huur want vriendlief werkt al voltijd (maar verdient alleen echt te weinig om particulier te huren. Of wij moeten samen in een studio gaan zitten van 25m2 :+ en dat trekken wij niet haha)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:40

Ja, dat is lastig inderdaad, die huurgrens.. Je blijft wel ingeschreven staan, of ga je je uitschrijven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:42

Ik blijf zeker ingeschreven :) voor het bedrag hoef ik het niet te laten en als de relatie wel uit gaat en ik werk niet veel dan heb ik iets om op terug te vallen.

Ik reageer nu ook niet op woningen; want het is nog de vraag waar werk voor mij te vinden is. Dus straks heb ik ineens een woning in de stad, terwijl dat niet handig is :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:47

Slim plan :j Zeker gezien het zolang duurt voor je eindelijk wat kans maakt, die 13 euro per jaar doet het 'm dan ook niet :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:50

Haha precies! Wordt automatisch afgeschreven dus ik merk er niets van :D

Maar goed, lastige tijd nu even voor mij want ik kom nu in een hele andere fase terecht van mijn leven... En dat is toch wel heel erg spannend en wennen!
(en ik hoop echt niet om nog een jaar hier thuis te moeten blijven zitten als koos werkloos :') pre pensioen komt wel heel erg vroeg hihi)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:53

Oh, die stijging van mij zal hier wel aan liggen:
huismeesters schreef:
Wordt een woning op woningnet.nl door de eerste vijf kandidaten geweigerd. Dan mag een corporatie de woningen toewijzen buiten Woningnet om. Dit is om leegstand te voorkomen. Deze toewijzingen vallen binnen de nieuwe regelgeving waarin staat dat corporaties tien procent van het aanbod aan sociale huurwoningen mogen toewijzen aan mensen met een inkomen in 2012 boven de € 34.085,-.
De Huismeesters heeft hier de volgende afspraken over gemaakt.

Weigeren de eerste vijf kandidaten? Dan komen eerst de volgende groepen in aanmerking voor de woningen. De groepen staan onder elkaar in volgorde van prioriteit.

1. Kandidaten 6 t/m 9 (met een inkomen in 2012 beneden de € 34.085,-) die via woningnet.nl in aanmerking komen voor de woning;

Spannend, maar wel leuk lijkt me! Wat voor sector zoek je wat?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:59

Ooh zo te zien heb ik nog wat speling tot de 34.000 :) nou ja, wie weet!
(ik dacht dat het lager was rond de 31.000)

Ik zoek werk in veel sectoren; zorg, retail, detailhandel, logistiek, gemeente, overheid, burgerfunctie brandweer/politie dus dat is wel een voordeel :) ook een nadeel want ik weet nog niet wat ik wil hihi