Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samiyah schreef:Herkenbare verhalen hier! Ik heb nu 36pt. bij woningnet (3 jaar ingeschreven in Groningen) en maak nog geen schijn van kans.. Eindig meestal ergens op plaats 50![]()
Wil zo graag weg hier en iets groter maar het zit er de komende jaren niet in als het zo door gaat!
imd schreef:Samiyah schreef:Herkenbare verhalen hier! Ik heb nu 36pt. bij woningnet (3 jaar ingeschreven in Groningen) en maak nog geen schijn van kans.. Eindig meestal ergens op plaats 50![]()
Wil zo graag weg hier en iets groter maar het zit er de komende jaren niet in als het zo door gaat!
Hee, stadsgenootje. Ik heb iets van 46 punten ofzo.. Maar ben onder de 23 dus moet iets hebben waarbij de rekenhuur onder de 355 ligt, deze week dus niks voor mij. Welke wijk zoek jij, en wat voor woning?
huismeesters schreef:Wordt een woning op woningnet.nl door de eerste vijf kandidaten geweigerd. Dan mag een corporatie de woningen toewijzen buiten Woningnet om. Dit is om leegstand te voorkomen. Deze toewijzingen vallen binnen de nieuwe regelgeving waarin staat dat corporaties tien procent van het aanbod aan sociale huurwoningen mogen toewijzen aan mensen met een inkomen in 2012 boven de € 34.085,-.
De Huismeesters heeft hier de volgende afspraken over gemaakt.
Weigeren de eerste vijf kandidaten? Dan komen eerst de volgende groepen in aanmerking voor de woningen. De groepen staan onder elkaar in volgorde van prioriteit.
1. Kandidaten 6 t/m 9 (met een inkomen in 2012 beneden de € 34.085,-) die via woningnet.nl in aanmerking komen voor de woning;