E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:35

Ik wil ook aan de e-reader!! Maar dan met een tablet. Voor mijn verjaardag heb ik een Nexus 7 gevraagd. Dat is een 7 inch tablet, dus wat kleiner dan bv een ipad.
Om vast te oefenen heb ik een readerapp voor mijn android telefoon gekocht: Moon reader, die is erg mooi. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.

Ook heb ik alvast een boek gekocht, maar dat is wel een heel gedoe zeg. Er zit een beveiliging op, je moet dan Adobe Digital Editions installeren en dan met nogal wat omwegen kan ik het boek lezen op mijn telefoon. En dan niet met mijn mooie gekochte app, maar met een andere.
Gaat dit met echte ereaders beter?

Het grootste verschil tussen een ereader en een tablet is denk ik het beeldscherm, dat is natuurlijk glanzend bij een tablet. En lezen in bed, hebben jullie daar ervaring mee?

Dammie

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:44

Nee, helaas dat gedoe met beveiliging blijft. Met Calibre kun je wel makkelijker boeken beheren dan met Adobe overigens.
Lezen in bed gaat prima met een ereader! Het is ook lichter dan een tablet, dat merk je.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:41

Met een tablet gaat ook prima (een 10.1 inch in mijn geval), maar mijn reader vind ik net iets comfortabeler. Maar da's vooral omdat ik de luxe heb te kunnen kiezen :-)) . Ik heb nu vaak de reader naast mijn tablet op mijn kussen liggen, dan hoef ik niet te schakelen tussen bijv. boek en bokt :+ .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:35

Lees ook veel liever op mijn reader :) op de Ipad krijg ik snel moeie ogen. Daar heb ik bij mijn reader geen last van.
Moet nog wel een keer een klein led-leeslampje aanschaffen :)

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:02

Ohhh Gwen, dat klinkt wel heel erg verwent, hihihi.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:50

Zo klinkt het niet alleen, zo voelt het ook :+ . Biedt het troost dat de tabletbrowser nu steeds blijft hangen en opnieuw opstart (zoals tijdens het schrijven van dit bericht >;) ) en de camerasoftware het ineens helemaal niet meer doet? Krijg er deze _-:( neiging van, maar daar zal 'ie niet beter van gaan werken, vermoed ik := .

Het lampje dat in de readerhoesje zit is idd ideaal. Het schermpje zelf is vrij donker, als ik dat verstel worden ook de letters onhandig lichter, en als mijn lief graag wil slapen is het voor hem ook niet fijn als ik mijn wekkerlamp te fel zet. Van dat readerledje heeft hij geen last.

Als ik in de tuin zit te lezen pak ik sowieso de reader, op het tabletscherm zie je geen moer als het zonnig is. Maar goed, het komende half jaar zal dat weinig meespelen *kijkt naar buiten en rekt zich eens bij de behaaglijk verwarmde kachel*.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:56

Ik heb gister de bebook pure binnen gekregen maar hij is gelijk retour gestuurd! Bij elke klik of pagina-omslag flikkerde het beeld zwart/wit. En het scherm viel mij toch wat tegen. Dus ik ga nu voor de kobo Glo.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:01

Mayflower_ schreef:
Ik heb gister de bebook pure binnen gekregen maar hij is gelijk retour gestuurd! Bij elke klik of pagina-omslag flikkerde het beeld zwart/wit. En het scherm viel mij toch wat tegen. Dus ik ga nu voor de kobo Glo.

Dat heb ik tot nu toe bij alle Ereaders gezien :) mijn Sony heeft dat ook. Is het inladen van een nieuwe/gewijzigde pagina.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:03

Mijn Kobo touch heeft dat niet, mijn moeders Sony 1 heel af en toe.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:09

Mijn Kobo heeft dat ook niet, of het is mij niet opgevallen :+

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:05

Mijn Sony doet dat maar héél af en toe.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:04

Bij de Bebook was het echt extreem! Vanaf het opstarten al, tot de instellingen, boek lezen enz. Hij bleef flikkeren ook al drukte ik niet op een knopje.
Weet iemand waar de Kobo Glo momenteel op voorraad is? :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:13

Oeh, ja, daar zou ik ook gallisch van worden %) .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:42

Mayflower_ schreef:
Bij de Bebook was het echt extreem! Vanaf het opstarten al, tot de instellingen, boek lezen enz. Hij bleef flikkeren ook al drukte ik niet op een knopje.
Weet iemand waar de Kobo Glo momenteel op voorraad is? :)

De 23e komt ie toch weer op voorraad?

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:47

Ik ben sinds vandaag in bezit van mijn Kindle en moet zeggen dat ik erg tevreden ben! Het scherm heeft een beter contrast als mijn oude Bebook mini, en vind het ook wel fijn dat hij net een slagje groter is, en ook nog eens dunner en lichter.
Boeken erop zetten gaat via Calibre uiteraard heel makkelijk en op de Kindle zelf is er de mogelijkheid om collecties te vormen. Ik heb nog niet ondekt of/hoe je lettertypes kunt wijzigen, wel kunnen de letters in allerlei grotes en afstanden worden gekozen.

Ik heb overigens de "normale" kindle, geen touchscreen, licht, of 3g :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:32

Gefeliciteerd! Heeft de kindle wel een lichtje? Of moet je een extern lampje gebruiken?

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:48

Nope, geen lichtje. Die was pas in december verkrijgbaar hier in Duitsland. Dus heb de normale :D Ik gebruik gewoon mijn bedlampje voor in de avond en denk dat ik er nog zo'n klem-lampje bijkoop.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:48

In duitsland is de nieuwe kindle vanaf eind november te krijgen :)

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:08

Klopt maar er staat ook dat hij pas geleverd wordt in de week van 10 december ivm de vraag ernaar.
Overigens was hij ook net iets buiten mijn budget, hihi :D

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:16

Heeft iemand hier ook problemen met Calibre?
Ik kan gewoon boeken erop zetten dat gaat allemaal prima, maar als ik mijn e-reader weer wil ontkoppelen, zet Calibre weer allemaal oude boeken erbij op. zo heb ik dus de hele tijd oude boeken weer op mijn ereader staan. Ookal heb ik die boeken al verwijderd uit de calibre bibliotheek en verwijderd van mijn pc, elke keer als ik weer ontkoppel zet calibre de boeken er nog een keer op. erg irritant dus :+
iemand de oplossing voor mij :D?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:36

Heeft iemand nog tips waar je veel gratis of goedkope ebooks kan vinden? Aangezien niemand in mijn omgeving een ereader heeft waar ik boeken bij kan scoren :))

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:39

Hier zijn alle klassiekers te vinden die geen copyright meer hebben en daardoor dus legaal te downloaden zijn.
http://www.gutenberg.org/

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:09

Rondje shoppen op Amazon is niet goed := Maar wat ideaal. Eén klik en je boek is gekocht, even de Kindle app op de iPad zetten en hoppa, ze worden automatisch overgezet. Nais. Maar gevaarlijk :=

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:36

Gelukkig lees ik geen Engels meer, dat scheelt :+ . Kun je bij Amazon met iDeal betalen of werkt dat met creditcard?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:43

Creditcard. One-click-buy. Héél gevaarlijk :=