Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:29

Wij hebben niet overal plinten. Achter een grote kast vind ik het niet mooi, want dan staat ie van de muur af.
Evt. kan je natuurlijk wel reserveplinten kopen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:37

Wij hebben ze nu ook niet overa :+
Maar zat daar net zo over na te denken eigenlijk :=

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:40

Kom even hallo zeggen! Zit aan mijn nieuwe eettafel op een heerlijke eettafelstoel! Zouden tussen 7 en 12 komen en om 10 uur waren ze er! Was even een kleine strubbeling over het in elkaar zetten van de meubels maar na wat bellen deden ze dat ook mooi voor ons! Dik tevreden dus! Nu komen vrijdag de banken, daar kan ik nu eigenlijk niet meer op wachten, erg he!
Ik ga nog maar even mijn krukje verven, kan verder weinig doen!
De schuur en schutting zijn bijna klaar, het wachten is eigenlijk op de grote kledingkast en de banken, dan kunnen we helemaal los met dozen uitpakken. Keuken is al wel ver ingericht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:30

Foto's Lilly!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:09

Gaaf Lilly!

wij hebben ook overal plinten, maar ik wil ze ook weg achter de kledingkast.... bij het bed heb ik ze wel :j

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:14

miep1979 schreef:
Even een vraag over plinten.....
Heb jullie overal plinten gedaan, dus ook de grotere stukken waar bijv je bed voor staat???

Ik dacht nl eerst om de uber kastenwand en bed ed niet te doen, maar tja nu bedenk ik net als ik het ooit verkoop en men vind de vloer mooi en wil deze behouden, komen ze misschien plinten te kort:?
Of is duit weer een geval je moet alleen aan jezelf denken en niet aan wat er in de toekomst mogelijk kan gebeuren?

Wij hebben ze wel overal gedaan, behalve waar een kast kwam te staan (die wilde ik tegen de muur hebben). Hebben daarvoor wel plint gekocht en die staat in de kast, mochten we ooit nog iets om gaan gooien :)

Spotjes hebben wij in de wc boven en in de keuken :j

Super Lilly!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:18

Gaaf Lilly! Maak je foto's?

Wij hebben gisteren laminaat gekocht (16 pakken a 2,4 m2), hoge plinten voor langs de muur (17 stuks a 2,4 m), lage plintjes voor bij deuren etc (4 stuks a 2,4 m), ondervloer + tape (3 rollen van elk), verfrollers groot en klein + bak, vloerbedekkinglijmverwijderaar en behangverwijderaar + plamuurmes.
We kregen 320 euro korting in totaal :D Hoefden nu maar 509 euro te betalen ipv 830 *\o/*

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:55

Welke kwaliteit laminaat heb je nu gekocht? Het goedkoopste van €9/m2 of meer richting €30/m2 ? Hebben we beetje een indicatie hoeveel zoiets nou kost :D

Van de zomer gaan vriend en ik samenwonen. Wanneer is nog onduidelijk, wat het wordt ook (huurhuisje met wachtlijst, zucht). Maar qua mooimaken zijn we het grotendeels eens.
Verf: alles wit, behalve 1 muur per kamer. Die willen we beigebruin, bleektaupe.. Dat bruin met beetje grijs, niet te donker en zeker niet te licht. Ral 1011 of 8011 vinden we wel mooi. Omdat we de lichtinval niet weten, is het verdomde lastig te bepalen. Iemand tips?
Vloer: dat wordt een soort zeil. De woonkamer met houtstructuur (taupe-achtig of grijs-eiken), de rest van het huis een goedkoop zeiltje in het grijs. Slaapkamer doen we tapijttegels in donkerbruin.
Gordijnen: overal vouwgordijnen niet-lichtdoorlatend in bruin/donkerbruin, behalve in de slaapkamer. Daar gewone gordijnen, niet-lichtdoorlatend, ook bruin/donkerbruin.

Geeen idee of het bij elkaar gaat passen, we zien wel :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:59

Bij ons is het goedkoopste 6,99 per m2 en wij hebben laminaat voor de slaapkamers en overloop gekocht van normaal 13,99 per m2, was nu dan 7,99 ivm aanbieding.
In de woonkamer hebben we laminaat van 25,99 per m2.

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:15

Het laminaat van de Ikea is van goede kwaliteit en niet duur, weet alleen niet of er een kleur tussen zit die jullie zal aanspreken. (soms ook 6,99 per m2, kan per vestiging verschillen)

Dit hebben we op de 2e en 3e etage liggen. En in de woonkamer een duurdere van 30,- per m2. Maar ja, het is dan ook een koophuis. Ik zou voor een huurhuis niet te veel uitgeven.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:26

Wij hebben laminaat van €19.95 mer m2.

Ik vind het altijd een beetje gek als mensen zeggen: Ik zou voor een huurhuis niet teveel uitgeven.

Wij hebben ook een huurhuis, maar we investeren er toch behoorlijk in! Dit wordt óns huis, waar we de komende 10-20 jaar, misschien wel langer, gaan wonen. Het is dan misschien "maar" een huurhuis, maar niet iedereen kan een huis kopen, en ik zie ook zeker de voordelen van huren :) Dit huis wordt ons thuis dus wij investeren er zeker veel in. Zo, dat wilde ik even gezegd hebben :)

Als je nu al weet dat je bijv maar 3 jaar ergens wilt gaan wonen, dan snap ik dat je niet teveel wilt investeren. ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:28

Dat punt snap ik ook zeker wel hoor Steenbok! Zoals je zegt, niet iedereen kan kopen, zeker niet in deze tijd. Dan is huren soms wel makkelijker.
Soms kun je het huurhuis later alsnog kopen :j

Alleen net wat jij zegt, als het een doorstapje is naar kopen/groter wonen binnen een x aantal jaar, dan zou het zonde zijn.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:30

Wij investeren niet teveel in ons huurhuis, maar willen hier dan ook max. 5 jr wonen
we hebben wel gewoon het laminaat gelegd wat wij wilden, en ook veel geld in de meubels gestoken. Maar meubels kunnen we meenemen :)
we hebben niet laten stuken en we hebben ook niet het dure behang genomen wat we erg mooi vonden.... dingen die we in een koophuis wel zouden doen :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:59

Tsja, wat is 'niet teveel investeren'?
Als je er bijv laminaat in legt, kan je het vaak meenemen. Met tapijt en zeil gaat dat een stuk lastiger (onmogelijk als je het lijmt), maar ook dan is het nog wel eens mogelijk. Daarom kiezen wij ook voor tapijttegels, die kan je zo opstapelen en meenemen. En meestal kan je die later bijkopen.
Ik gok voor een klein appartement voor alles (verf, vloerbedekkingen, gordijnen) ongeveer €1000 kwijt te zijn, als we alles zo goedkoop mogelijk doen. Is dat reeël?

En weet niet of het hier hoort, maar voor een volledig bed naar smaak (excl. kussens) €850. Veel of niet veel?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:03

Ik heb geen idee of 1000euro reeel is, wij hebben stukken meer uitgegeven. Maar ik denk dat wanneer je de vloerbedekking en de gordijnen zo goedkoop mogelijk houdt, het wel haalbaar moet zijn. Verf is sowieso prijzig, maar meestal wel in de aanbieding te krijgen.

En 850euro voor een bed vind ik niet veel, maar dat is per persoon verschillend denk ik..... Ik besteed liever wat meer geld aan een goed bed dan een goedkoop bed waar ik last van krijg. Wij hebben een Auping staan, heerlijk!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:20

Ik weet niet wat voor soort bed je wilt? Voor een boxspring is het aan de lage kant denk ik..
Al kan het wel natuurlijk, zijn veel winkels die ze wel aanbieden, maar of het ook lekker ligt..

Misschien kun je gewoon beter eens langs wat winkels gaan en uitrekenen wat je kwijt bent..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:12

Ik kom even in jullie topic, maar het boxspring bed van de IKEA komt in de consumentenbond als 2e uit de test. Ik heb dat bed zelf gekocht en was maar 700 euro. Ligt ideaaaal!

Zelf heb ik afgelopen weekend mijn slaapkamer een enorme make-over gegeven. Als jullie het willen zien zet ik hier de foto's wel neer.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:21

850 euro voor een nieuw bed... ik zou het niet doen tenzij het heel bijzonder is. Maar ik ben dan ook van de oude spulletjes. Ik heb nu al een paar keer een antiek/oud bed gekocht en ik vind het geweldig. Ik kom ze geregeld tegen voor hele leuke bedragen. Ik heb nu een bed met zwanenkoppen op de hoeken en een groot hoofdbord en wat lager voetbord die beide bekleed zijn met een stofje (was nog goed en mooi!). Voor dat bed heb ik 90 euro betaald (ex matras en bodem). Ik koop matras en bedbodem alleen in de aanbieding. Het enige waar ik dan met oude bedden wel echt rekening mee moet houden is dat sommige bedden (vooral twijfelaars) nogal afwijkende matrasmaten hebben. Dan is het opeens wel duur. Onder de 500 euro heb ik een super leuk bed!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:35

Wij hebben natuursteen liggen, dat tikte behoorlijk aan, zo'n 80 m2 :+

Voor ons huurhuis gaan we ook voor laminaat,vermoedelijk van ikea.
Of als er ergens anders iets in de aanbieding is. Voor ons is dit ook tijdelijk namelijk.
Wij hebben de kleur voor de muren al uitgekozen.
Van Flexa: leisteengrijs/antraciet en lichtgrijs.
We hebben de zon vanaf een uur of 4 tot sávonds laat.
Moeten dus ook nog even bekijken hoe we de kleuren gaan verdelen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:32

Zoals het er nu uitziet: een ledikant 140x200 van Wehkamp, matras van Ikea, bedbodem van Ikea en dekbed van Silvana. Een boxspring wil ik niet, ivm huisstofmijtallergie. Dekbed is wel speciaal, omdat ik een wollen wil en niet die 4-seizoenen-troep. Nja, opzich zijn het ledikant en de bedbodems wel op MP enzo te vinden, maar ik heb liever nieuw :o
De schoen wringt waar vriendlief alles zo goedkoop mogelijk wil en ik liever iets investeer voor de toekomst (een goed bed gaat immer 10 jaar mee). Hij vindt €850 belachelijk veel, ik vind het wel meevallen (meestal betaal je zo €1000 voor een fatsoenlijk bed).

Ik ga even naar het laminaat van Ikea kijken of ze leuke kleurtjes hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:34

bedden met een goed matras zijn gewoon duur, maar dan kun je wel even vooruit hihi.

heb net even foto's gemaakt in ons nieuwe huis van wat er al af is.
Kan nu het kabeltje nergens vinden hihi

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:37

Ik zal morgen foto's maken, is nu niet meer gelukt alles staat vol met troep! Morgen komen de banken en de kledingkast voor op de slaapkamer! Ik heb m vanmorgen even met schilderstape afgeplakt op de plek waar hij moet komen........ en het kan net! Pff alternatief was kleine slaapkamer maar dat was ook al afgevallen omdat ze tijdens de bouw daar een verdeelblok van de verwarming precies op de meest onhandige plek hebben neergeplant! Oh ja morgen worden ook de wasmachine en de droger geleverd! En een senseo quadrante (niet dat we zelf koffie drinken maar voor de visite issie best chique haha en de oude lekt meer water dan dat er aan koffie in het kopje terrecht komt)

Zaterdag komen er hulptroepen om de laatste zooi (en de grootste onmogelijke dingen die niet in de stationwagen paste) mee over te verhuizen. Ik ben er helemaal klaar voor! Thuis kan ik niets meer vinden, bij vriendlief leef ik uit een tas en in het nieuwe huis zit alles in dozen hahaha om gek van te worden!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:41

@ Rebel Jits, ik vind 850 voor een bed, lattenbodem, matras en deken echt weinig :o .
Snap ook niet dat je vriend dat veel vindt..

Ons bed kost rond de 2000 incl matras, 2 kussens en dekbed.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:48

Goedenmiddag!

800 euro voor een bed vind ik ook wel normaal. Goede matrassen zijn echt heeeeeeeeeel belangrijk! :j
Anders kom je elke dag gebroken uit je bed en dat wil je echt niet :D
Ik heb ook zoiets voor mijn bed + matrassen betaald.

Ohhh de meubels zijn er :):)
Zal even kijken of ik vanavond wat foto's kan uploaden. Zijn niet hele geweldig kwaliteit hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:50

Leuk Youngster!!

Wij gaan goede vrijdag/paaszaterdag over. Spannend!!

Alles is nu geschilderd enkel de keuken nog niet. Deze moet ook nog betegeld, maar dat zal aankomend weekend gebeuren. Over 1,5 week zal de keuken pas terug zijn dus we moeten het even zonder frontjes doen hihi