Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Poeh geen idee!!!! Zou (gelet op afgelopen winters) iig navragen of ze tegen vorst kunnen (dat niet je coating kapot springt bijv).
idefix4 schreef:Mriekie: Wouw! Wat een mooi huis heb je! Begin met kijken waar je regelmatig naar toe gaat lopen.En kijk waar de vuilnisbak komt te staan. En dan kan je van daaruit werken met plannen maken. Die voortuin is een uitdaging idd. Maar er zijn volgens mij ook manieren om zo'n hoek mooi te gebruiken. Met een opvallende plant daar ofzo. En wil je vanuit het raam kunnen zien wie de hof op komt rijden? Bedenk je eerst goed wat je wil.
Verder goed kijken wat het zuiden is. Dan kan je er rekening mee houden, waar je welke plant zet. Een plant die van schaduw houdt, zet je natuurlijk niet vol in de zon.
Landelijk. Ik heb van mijn moeder een heel mooi boek gekregen over landelijk tuinieren. Wat zeg ik, wel meer dan één. Ik zit me daar al een maand of 3 in in te lezen. Erg leuk om te doen! Grote voordeel is, dat je het met zo'n tuin moet hebben van het simpele. Dus niet te dure planten en voor een mooi resultaat van elke plant minstens 3. Een oneven aantal in elk geval. Ik vond vrouwenmantel daarin een heel mooie plant en ik ben gek op rozen. Verder heb ik inmiddels een braam, want mijn zoontje is dol op bramen. En hortensia's vind ik ook prachtig.
suuzepuus schreef:ik heb geen idee welke aardbeien ik heb... rode met een groen kroontje