[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:04

leuke blog monique!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:03

Vandaag 2 woningen bezichtigd.

Huis 1, een bouwval met een makelaar die er duidelijk niet zoveel zin in had. Dit huis is te duur en als we dan nog zien wat erbij moet komen, komen we op het dubbele ongeveer wel uit :(
De makelaar vertelde heel duidelijk dat de eigenaren geen haast hebben met verkopen en toch wel de door hun zelf bepaalde vraagprijs ervoor willen vangen.

Huis nummer 2 was het huis zonder verkopend makelaar.
Een geweldig huis, kunnen er ongeveer direct in als we willen.
Hartelijk ontvangen, heerlijk genoten van de tuin.
Daar gaan we volgende week zeker nog een keer kijken :j

Nu hopen op snelle afspraken met hypotheekverstrekkers en misschien wel bieden :D

En volgende week gaan we nog bij een andere woning kijken :P

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:11

Heb je ook links naar funda van de woningen? Ben toch wel heel nieuwsgierig als ik je zo hoor. :D Wij hebben ook nog weer 1 op het oog, deze in Benschop. http://www.funda.nl/koop/benschop/huis- ... aluwpad-3/

Ik ben alleen een beetje op zoek naar een huis met een kamer of garage (in ieder geval een ruimte) naast de ouderslaapkamer van minimaal 6 meter diep en 2,5 tot 3 meter breed ivm mijn fotostudio die er in de toekomst in komt en een ruimte waar ik bijvoorbeeld aanstaande bruidsparen kan ontvangen. Ik mis deze optie op funda, en bij de omschrijvingen van makelaars. Ik kan nergens afmetingen vinden. :+ Heel irritant.. Zeker als je zoiets zoekt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:55

Degene waar we weer willen gaan kijken staat (nog) niet op funda, deze heeft een eigen site; http://linschoterweg.istekoop.nu/#slrTab=home

De "bouwval" verderop in dezelfde straat; http://www.funda.nl/koop/woerden/huis-1 ... terweg-21/

En volgende week gaan we kijken bij; http://www.funda.nl/koop/woerden/huis-4 ... ndijk-111/

De straat van bovenste 2 hebben mijn opa en oma gewoond, de laatste heb ik tot mijn 5e jaar gewoond

Edit zie net dat nummer 9 al wel op funda te vinden is
http://www.funda.nl/koop/woerden/huis-1 ... oterweg-9/

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:06

Die laatste is inderdaad mooi! :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:42

Ik vind die eerste zo vanaf de foto's het leukste , wel erg veel wit , pfffft :P En de slaapkamertjes zien er nogal propperig uit.

In de laatste link is dat trouwens ineens veel minder :))

De 3e is idd. ook leuk !

Die 2e zou ik snel vergeten , daar is ook echt geen hoekje okee aan zo te zien.... alleen leuk als het heel goedkoop is of als je zelf een hele aparte smaak hebt waardoor je toch al alles onder handen gaat nemen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:29

Naja, dat behang schijnt weer helemaal hip te zijn.....
Die mensen zijn slim geweest: gewoon 40 jaar geen onderhoud aan je huis, oranje met bruine circelbehangetje lekker laten zitten, ooit wordt het weer hip...... ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:33

We hebben de bouwval al weggestreept :j
Het eerste huis, die waar we volgende week weer willen gaan kijken heeft alleen een likje verf nodig en een later gezette muur verwijderen zodat we op de 1ste verdieping kunnen slapen :j en dan zouden we erin kunnen trekken :D

@Liezel..... deze woning is tot onlangs verhuurd geweest.
Mijn pa is nu 60 en was nog een klein kind toen deze mensen het huis al huurde :j dus kan je nagaan hoe lang het erop zit :=
Boven is het echt vreselijk :+ en de badkamer staat niet voor niets niet op foto :D

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:32

Die laatste is tof! En inderdaad ook die waar je nog een keer wilt kijken. :j Die heeft ook een toffe keuken! En leuke ruimtes. :) Mooie huisjes hoor! Maar Woerden is niks voor ons! Wel erg leuke oudere huisjes, das wel tof, dat vind je in onze regio waar wij zoeken bijna niet. :n Wel oude huisjes maar zonder karakter. :\

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:15

Voor ons is een huis met karakter een pre, anders gaan we hier niet weg ;)

Nieuwedijk heeft waarschijnlijk nog wel een hoop nadelen.
Er schijnt een hele kleine tuin achter te liggen waar ook nog eens geen zon is :( maar dat gaan we vrijdag allemaal bekijken :+

Ondertussen zijn we er ook al achter gekomen dat de buren van de woning op de linschoterweg waar we nog willen kijken, mijn oude klasgenoot en mijn vriend zijn oude collega is.
We zijn al uitgenodigd voor een BBQ om de sfeer te komen proeven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:27

Wat leuk Miep! Dat is wel mazzel hebben om op die manier een buurt 'echt' te leren kennen.

Wij zijn nog druk op zoek, en hebben de straal waarbinnen we zoeken uitgebreid. Dat maakt het nieteens makkelijker ;) enkel moeilijker! Maar nu heb ik net een leuk huis gespot en een bezichtiging aangevraagd :) het is wat duur maar het staat leeg, en ze zijn in een maand al flink gezakt...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:36

:j inderdaad ik ken de buurt natuurlijk wel een beetje maar in de jaren na de verkoop van mijn oma's huis zijn er de nodige verhuizingen geweest ;)

Kijken kan altijd Ffortuna ;)
Enne ze hebben maar 1 gek nodig die een aanlokkelijke bieding doet :+ misschien zijn jullie dat wel :+
Veel plezier alvast met de bezichtiging :D

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:16

Ik meld me hier ook maar even. Wij hebben de knoop doorgehakt en zijn sinds een paar maanden fanatiek naar een koopwoning op zoek (zitten nu nog huur). We zoeken voornamelijk in Almere, evt. is Amersfoort nog een optie. Tot dusver hebben we een paar bezichtigingen gehad, maar nog geen succesverhalen. Gelukkig hebben we geen haast en is het aanbod dusdanig groot dat we ook echt wel eisen kunnen stellen ;)

Huis 1 waren we erg enthousiast over op basis van de foto's. Oke, er was een groothoeklens gebruikt, maar dat die groothoek zoooo vertekenend was...kansloos. De keuken wisten we van dat het problematisch zou worden qua grootte, maar de rest van de woning voldeed ook echt niet. De verkopende makelaar was overigens totaal niet geïnteresseerd om er haar best voor te doen, zat volgens mij met het huis in haar maag en wilde er zsm vanaf zonder dat het werk kostte. Ben je als eigenaar mooi klaar mee, als je er zoeentje treft (mensen zitten al in het buitenland dus controle kunnen ze er ook niet op houden).

Huis 2 zaten een stel Polen in ter overbrugging tot de verkoop :roll: De verkoopmakelaar moest eerst een aantal telefoontjes plegen (met huiseigenaar en bedrijf dat die Polen levert) om uberhaupt het huis in te kunnen. En dan loop je daar rond terwijl die mensen er ook gewoon zitten. Heel raar en heel onprettig. Verder was het een superhuis qua benedenverdieping, maar de bovenverdieping was wat mij betreft echt te klein (manlief twijfelt nog een beetje).

Ons ideaal: Bestaand huis met tuintje en garage, minimaal 4 slaapkamers of de mogelijkheid om bijvoorbeeld op de zolder een 4de slaapkamer te realiseren. Beetje groene en rustige buurt. 130+ m2 woonoppervlakte. En dat alles voor max. 250000 vraagprijs. Garage is onderhandelbaar als er een ruime en toegankelijke schuur is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:18

Roadracer: dat is ook ons ideaal. Maar dat is nog moeilijk te vinden! (Ons zoekgebied ligt eigenlijk precies tussen dat van jou in.)

En foto's kunnen inderdaad vertekenend zijn, dat hebben wij ook al gemerkt. :j

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:25

@Ffortuna: Ja, erg is dat hè? Een beetje opleuken van de foto's snap ik. Maar als je het verschil tussen foto en werkelijkheid te groot maakt, krijg je alleen maar dat mensen al teleurgesteld zijn als ze de drempel overstappen. En de kans dat je dan nog verkoopt wordt volgens mij alleen maar kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:39

Met zo'n groothoeklens oogt het allemaal enorm ruimtelijk. Maar dan is het wel een extra flinke tegenvaller als het een krappe woonkamer blijkt te zijn inderdaad...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:45

Ffortuna schreef:
Met zo'n groothoeklens oogt het allemaal enorm ruimtelijk. Maar dan is het wel een extra flinke tegenvaller als het een krappe woonkamer blijkt te zijn inderdaad...

:= dat je denkt huh waar is de rest :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:07

Zo ik werd net gebeld door een makelaar. Of we morgen konden komen kijken, anders werd het pas over 3 weken... Dus morgen weer een bezichtiging :)

Miep: ja inderdaad, dat denk ik dan ook. Is het je ook opgevallen dat bijna altijd als er staat 'authentiek huis' het een bejaardenwoning is met het bruine bloemetjesbehang -dat je herkent van bij je oma- nog op de muur? :')

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:24

Das op korte termijn :D

:= zodra er maar iets van net na de oorlog in huis is, spreekt met al over authentiek :=

Vrijdag om half 4 naar Huis & Hypotheker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:31

Huizen zonder badkamer of CV zijn ook authentiek :j

Spannend joh, is dat voor hypotheekadvies o.i.d.? Wij krijgen deze week onze offerte als het goed is := ben nu al benieuwd!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:02

Er staat tegenover mijn stal een huis te huur nu, voor 1500 per maand, ook geen cv wel een soort van badkamer :P

Ja dat is voor hypotheekadvies.
Ik heb aangeschreven, Hypotheker, Rabobank en Huis en Hypotheek. Waar heb jij je offerte aangevraagd :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:10

2 banken om eens mee te beginnen :) maar dan wel waar al een persoonlijke relatie mee is. We hebben wel meteen bij het aanvragen een indicatie gekregen van wat we ongeveer kunnen verwachten, dus we hebben wel een richtprijs in ons hoofd als we naar huizen kijken gelukkig :)

Heeft iemand hier ervaring met familieleden die garant staan voor een deel van de hypotheek (die je overigens zelf financiert)?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:15

Ons huis komt volgende week in de verkoop.

Authentiek, maar dan zonder ouderwets behang ;) , wel met een vakwerkmuur, een open haard, kachel, etc.
O ja, centrale verwarming uiteraard ook, mogelijkheid tot 4 of desgewenst nog 5 slaapkamers, kelder, zolder, mogelijkheid tot garage, riant overdekt terras, grote tuin, centrale ligging, mogelijkheid tot kantoor en/of praktijkruimte, eigen ingang achterom (tuin tot volgende straat), bijkeuken, aparte eetkamer, luxe badkamer met stoomcabine en whirlpool etc. dus wie in Zuid-Limburg wat zoekt voor een normale prijs?

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:07

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:26

Ffortuna schreef:
2 banken om eens mee te beginnen :) maar dan wel waar al een persoonlijke relatie mee is. We hebben wel meteen bij het aanvragen een indicatie gekregen van wat we ongeveer kunnen verwachten, dus we hebben wel een richtprijs in ons hoofd als we naar huizen kijken gelukkig :)

Heeft iemand hier ervaring met familieleden die garant staan voor een deel van de hypotheek (die je overigens zelf financiert)?

Vrijdagmiddag 13:00 en 15:30 hypotheekgesprekken.
17:00 woning bezichtigen.

Dan volgende week donderdag 16:00 weer een hypotheekgesprek.....