E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:42

HI Allemaal, ik heb een aantal pagina's geleden gepost omdat ik op zoek was naar advies over de e-reader. Ondertussen heb ik heel veel doorgenomen (waaronder 15 pagina's van dit topic) en ben uitgekomen op de sony 650. Die lijkt aardig te voldoen aan mijn wensen. Nu zou ik graag nog een keer jullie advies willen. Hoe kom je aan engelse boeken?? Ik ben dol op fantasy boeken, zoals van robin hobb en feist. Die kun je in NL niet als engels e-book krijgen (teminste niet op bol). Is er aan dat soort dingen via via te komen (of illegaal??) of via US sites (ik meende dat je dan in dollars moet overmaken en dat is volgens mij erg ingewikkeld en duur..) of is dat nu nog niet mogelijk??

Bij voorbaat dank!!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:45

Leuk troi!

De engelse boeken van Robin Hobb heb ik wel, en in onze dropbox staan nog meer engelse boeken. In totaal zitten we nu op 58 boeken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:46

Wow! En zou ik dan tzt mogen aanhaken? * kijkt nu heel lief jullie kant uit* ..

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:59

Natuurlijk mag je aanhaken! :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:21

Super!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:32

troi schreef:
HI Allemaal, ik heb een aantal pagina's geleden gepost omdat ik op zoek was naar advies over de e-reader. Ondertussen heb ik heel veel doorgenomen (waaronder 15 pagina's van dit topic) en ben uitgekomen op de sony 650. Die lijkt aardig te voldoen aan mijn wensen. Nu zou ik graag nog een keer jullie advies willen. Hoe kom je aan engelse boeken?? Ik ben dol op fantasy boeken, zoals van robin hobb en feist. Die kun je in NL niet als engels e-book krijgen (teminste niet op bol). Is er aan dat soort dingen via via te komen (of illegaal??) of via US sites (ik meende dat je dan in dollars moet overmaken en dat is volgens mij erg ingewikkeld en duur..) of is dat nu nog niet mogelijk??

Bij voorbaat dank!!

Legaal via baen, wel creditcard nodig, maar veel verschillende formats, geen DRM en prijs is 4-6 dollar per boek.
Illegaal moet je zelf uitvinden.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:36

Euhh.. is dropbox niet net zo illegaal?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:40

CalvinM schreef:
Euhh.. is dropbox niet net zo illegaal?

Zal best en er zijn ook andere opties, maar ze voorzeggen doe ik niet.

ken ze zelf wel

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:41

Euh.. kun je haar dan niet gewoon een pb met de opties sturen? of maak jij geen gebruik van de dropbox?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:49

CalvinM schreef:
Euh.. kun je haar dan niet gewoon een pb met de opties sturen? of maak jij geen gebruik van de dropbox?

Ik zit niet in de dropboxpool en weet ook niet of dat kan met een kubuntu OS.
Wat andere mogelijkheden betreft: die zijn er, ik ken ze en gebruik ze ook, maar het doorgeven van die kennis doe ik niet. Beetje dubbele standaard misschien, maar toch.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:50

ah vandaar! Dan snap ik je :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:02

Bedankt voor de info. Ik begrijp de voorzichtigheid en waardeer het aangeven van de opties :D

Ik ga op speurtocht :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:20

Werkt Dropbox niet gewoon met Kubuntu?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 09:27

This_is_me schreef:
Taffje schreef:
Ken dat, maar kan om de een of andere vage reden dan ook nooit stoppen en hoop dan maar dat het toch nog gaat komen.............

Dat had ik dus ook. Inmiddels het boek uitgelezen en ben nu bezig met de papieren versie van Tess Gerritsen... Ook steengoed. (al zeg ik het zelf..)

Papieren versie, hoe retro :+

_O- Sorry ... :')

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:02

Daar heb ik gisteren ook naar zitten zoeken kiwipitje, maar kon het nog niet zo 1,2,3 vinden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:10

Hmm das minder. Heb wel een blauwe maandag Ubuntu op m'n pc gehad, maar daar verder nooit iets 'moeilijks' mee gedaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:12

Je kan altijd gewoon via internet inloggen en dan gewoon zo de bestanden ophalen. Beetje omslachtig, maar het werkt wel.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:11

Ik wil ook toetreden tot het Dropbox clubje. Heb nog geen dropbox account, maar heb wel al Calibre.
Ik heb een hele reeks van Engelstalige ebooks (ergens van het internet geplukt). Moet ik die eerst zelf sorteren voor ik ze naar de bokt dropbox overzet? Er zitten zo bijvoorbeeld Harry Potters tussen die helemaal niet door J.K Rowling geschreven zijn.

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:43

Ik heb hem. Ga er nu gelijk wat boeken opzetten :D. Even kijken of dat allemaal lukt

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:23

En is t de 650 geworden?
Welke kleur en waar heb je hem gekocht?
Hij was her en der moeirlijker leverbaar...

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:38

Het is inderdaad de 650 geworden. Ik heb hem in het zilver, heb er ook maar gelijk een hoesje met lampje bijgekocht :). Leek me wel handig. Ben hem nu aan het "installeren" alleen dat dropbox daar ben ik nog niet helemaal over uit. Moet ik nou dropbox downloaden? Want dat wil mijn computer niet hij stopt op de helft ... Maar ik vind het straks vast wel uit :). En dan... kan ik hem eindelijk gebruiken

ow.. ik vind net de pdf link over dropbox en calibre, eerst daar maar even kijken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:54

Ook al de sony 650? Ik overweeg die ook zeer sterk. Mag ik vragen wat je belangrijkste redenen waren om deze te kiezen en niet een andere?
Verder, kun je er eigenlijk ook muziek op afluisteren? Lijkt me zo handig als ik mijn Ipod niet meer mee hoef te slepen..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:06

Jep er kan ook muziek op.

Cha ik heb er een zonder lanpje gekocht die paars blauwige hoes met een rode reader.
Want wanneer lees ik nou in t donker zat ik me te bedenken.

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:14

Kido, helemaal waar :p Ik dacht alleen wie weet als ik het ooit nodig heb ... Die 10 euro kan der ook nog wel bij. Ik heb het zwarte met rode hoesje.

@troi, ik heb eigenlijk niet zo heel veel verstand van e-reader en heb dus gekeken op internet naar recensies en daar kwam de Sony 650 steeds goed uit. En deze site: http://www.ereaders.nl/. Noemde het ook een beste keus, dus de keus was redelijk snel gemaakt. En verder heb ik een laptop en netbook van sony en ben daar ook tevreden over. (wat doet sony dat toch goed met umbrella branding :) )

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:30

Ik moet nog steeds een hoesje met lampje kopen voor mijn prs 600. Ik lees heel vaak in het donker (in de trein, in de bus, in de slaapkamer als ik bij hubby ben en hij al slaapt...) dus het zou wel erg nuttig zijn :D .