Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:54

Citaat:
Ik wou vroeger ook wel reizen maar had nooit een partner die mee wou of vrienden, of ze wilden enkel feest/zuipvakanties aan zee bijvoorbeeld of tropisch eiland. De smaak van mijn vriend is net als de mijne heel breed, en ik heb er geen seconde spijt van.

Dit probleem heb ik nu een beetje.. Ben uiteindelijk in 2020 maar in mn eentje naar Thailand gegaan, bewust voor Thailand gekozen vanwege de vele backpackers en heel toegankelijk voor reizigers, leek me wel handig voor een eerste keer alleen en ver weg, makkelijk ook om mensen te ontmoeten.
Echt een gave reis gehad, maar zou het ook wel eens leuk vinden het met iemand te kunnen delen.
Heb dat ook vaak met simpele uitjes zoals een concert of festival, moet bijna altijd alleen en soms is dat echt heel erg prima en zelfs wel fijn, maar het kunnen delen van bijzondere momenten (liefst met mensen die je dierbaar zijn zoals een partner) mis je dan wel echt. Houd mij dan ook wel vaak tegen om te gaan, wat eigenlijk best zonde is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:20

Ik doe net zo makkelijk dingen alleen als met mijn man. Ik vind reizen met hem fantastisch, maar ik reis ook zonder hem. Alleen, met vrienden, groepsreis (niet zo mijn ding) of zoals ooit met een bokker haha.

Maar ik snap dat wel hoor. Het is toch leuk om een maatje te hebben.

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:27

Vriendin van me gaat ook regelmatig alleen. Echt knap.

Ik zit te denken alleen een dag naar de sauna te gaan. Maar vind dat toch wat haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:42

Ik ga nog geeneens alleen op café, laat staan naar een sauna of op reis. Held op sokken hierzo :wave:

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:43

Naar het café doe ik ook niet waar ik niemand ken. Vind een café ook echt een plek waar je sociaal moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:46

Ik ga voor zulke dingen om de rust (nuja, sauna dan toch) en heb dan echt geen zin om aangesproken te worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:52

Ja precies, daar wil ik heen om lekker in de sauna te liggen, te slapen, lezen en heel lekker te eten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:12

Ik ga bijna nergens alleen heen. Ja boodschappen doen. :')
Oh ja, ik ben 1 x alleen naar het theater geweest.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:16

Soms moet ik wel alleen gaan.. helaas niet echt een vriendin die dichtbij woont.

Sauna heb ik laatst op internet mooie aanbieding voor gevonden en je kreeg ook nog een lekker geurtje mee na afloop. <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:26

PSvanLot schreef:
Vriendin van me gaat ook regelmatig alleen. Echt knap.

Ik zit te denken alleen een dag naar de sauna te gaan. Maar vind dat toch wat haha.

Ik ga eigenlijk altijd met mijn man omdat ik het zielig vind als hij niet mee mag :') maar ik zou het ook heerlijk vinden om alleen te gaan.

Je kunt ook gewoon een avond kaart doen, doen wij ook heel vaak. Zelfde gevoel als een hele dag gaan eigenlijk, alleen een stuk goedkoper. En als het niet bevalt ben je niet zoveel kwijt als voor een hele dag. Bij sommige sauna's (vooral in Duitsland) kun je zelfs voor een uur of 2 uur gaan. Zijn ook vaak after work arrangementen, met eten erbij. Ga je op vrijdag (of de andere dag na je werk voor het weekend), is het net of je een extra weekend dag erbij hebt ;)
Laatst bijgewerkt door Prairy op 22-04-22 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:28

Haha dan ga je toch gewoon alleen Prairy?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:30

Ik heb thuis een sauna en hottub buiten en een infrarood sauna binnen ;) Dus ik hoef het alleen maar aan te steken voor een avondje sauna :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:36

Dat is ook lekker!

Maar moet zeggen dat ik het heerlijk vind om ook zonder mijn vriend dingen te doen. Denk dat ik zeker net zoveel zonder hem doen dan met haha.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:49

Ik ga ook niet zo snel alleen iets doen inderdaad. Maar vriendinnen etc hebben allemaal een gezin. Dat is dan toch lastiger als je alleen bent.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:51

Samantha_ schreef:
Ik ga ook niet zo snel alleen iets doen inderdaad. Maar vriendinnen etc hebben allemaal een gezin. Dat is dan toch lastiger als je alleen bent.

Dat maakt het wel moeilijker idd. Wij zijn een vriendinnengroep van 5 waarvan er 3 een relatie hebben en twee niet. Dan ga je toch sneller wat met de meiden alleen doen.
Maar als we wat met stelletjes gaan doen, dan gaan zij ook gewoon mee. De mannen kunnen het ook goed vinden en daar zit ook een man alleen bij. Zij doen ook regelmatig dingen met enkel de mannen. Helemaal prima.

Maar als je de enige alleenstaande/vrijgezel bent in een groep, dan is dat wel moeilijk inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:53

Ik weet geeneens hoe het werkt om dat hier in je eentje te regelen :')
Mijn vriend doet liefst stoombad en ik sauna als we kunnen kiezen. Alléén zou ik het veel vaker willen doen, hij eerder sporadisch voor de lol. Moest het ooit kunnen, dan zou ik aan huis een eigen sauna willen of infrarood cabine. Maar evengoed een lekker luxueus bad, een open haard, leuke tuin...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:00

Varekaj schreef:
Ik ga nog geeneens alleen op café, laat staan naar een sauna of op reis. Held op sokken hierzo :wave:

Ik vind het heerlijk! Sauna lekker chillen en tegen niemand moeten praten. Op reis is het soms wel hectisch omdat, zeker als je alleen reist langs hostels, je juist enorm veel aangesproken wordt. Soms echt vermoeiend! Maar je leert wel super veel mensen zo kennen.

Ook uit eten doe ik graag alleen. Brasserie tot twee sterren. Boek mee, lekker rond kijken en dik genieten. Ik ben dan echt veel meer bezig met het eten.

Ik vind mezelf gewoon heel leuk :D

Ik geniet daar eigenlijk ook oprecht van. Mijn man en ik doen heel veel dingen apart en dat werkt gewoon super voor ons. Mag er niet aan denken om enkel met hem of met vrienden wat te doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:29

Ik ben ook alleen, dus moet ook wel. Anders kom ik nergens. In Nl zal ik niet snel alleen uit eten gaan. In het buitenland vind ik ook nog steeds niet echt leuk maar inmiddels wel eraan gewend. En ik kies dan wel de lunch, op de een of andere manier vind ik het dan minder erg dan ‘s avonds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:47

Ik heb vaak het idee dat mensen je al gauw zielig vinden als je alleen rondloopt. Op wedstrijd ook, 99% van de tijd ben ik alleen op route. Ik kom wel mensen tegen die ik ken, sla weleens een babbeltje maar altijd die meewarige blikken als je ergens alleen aankomt, gaat zitten en naar de wedstrijd kijkt tot je de uitslag weet.

Ik lees heel graag, maar met een boek op een terrasje zie ik niet zitten. Je wordt er gauw genoeg vanaf gebonjourd omdat je betrekkelijk weinig verbruikt tov kletsende mensen met 2 of meer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:27

Ik herken me daar echt compleet niet in? Ik ga heel vaak ergens alleen heen, zou niet weten wat daar raar aan is. Nu ben ik wel geen trage drinker misschien is het daarmee :D

Ha nee 1 keer in een leeg restaurant mocht ik niet aan het raam zitten want dat was een tafel voor 4. Leeg restaurant e. Ik mocht wel helemaal achterin.
Ben lekker aan de overkant van de straat geweest, ben aan het raam gaan zitten en heb daar een 5 gangen menu gegeten en een paar keer vrolijk geknikt naar de overkant. Waar het nog steeds stil was :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:37

Ja dat idee heb ik ook Varekaj.
Ik ga wel het liefst alleen winkelen als ik zelf wat nodig heb, maar bestel eigenlijk meestal online als ik wat koop.

Ik ga wel alleen met kids op vakantie en uit eten enzo. En toch word je dan aangegaapt. Of als je gaat zitten komen ze twijfelachtig bij je tafel, met de vraag of er nog op iemand wordt gewacht. :')
Ergens vind ik het ook wel grappig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:42

Maar vinden jullie zelf mensen alleen ergens dan ook zielig?

Er lopen zoveel mensen alleen op straat en zo toch? Cinema, eten, hotel, hardlopen, winkelen, reizen, naar de bib om voor school te werken, etc doe ik vaak alleen maar nog veel andere mensen.

Ik vind het juist vreemd dat je alles in een setje moet doen. Al is dat ook gewoon leuk haha. Ik ben daar eigenlijk niet zo mee bezig met wat hoort of wat mensen vinden. You do you :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:44

Ik ga bewust alleen naar concerten en vaak alleen wandelen, vind het heerlijk lekker mijn eigen ding doen, niet de hele tijd hoeven praten, gaan wanneer je wil. Ik sta er niet echt bij stil nu ik erover na denk bedenk ik me dat ik meestal ook alleen ga winkelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:46

Hangt er vanaf hoe ze erbij zitten.
Je hebt er waar het zo af druipt dat ze daar liever niet alleen zouden zijn en je hebt er die echt zitten te genieten. Geef mij maar een wijntje, nootjes en mensjes kijken op een zonnige dag 8-)

Shoppen doe ik heel graag alleen! Dat is echt me-time dan,al ga ik dan alleen rustig alle winkels langs en geen terrasjes ofzo. Wanneer ik met mama ga, dan stoppen we wel regelmatig voor een koffietje, lunch, wafeltje etc

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:47

Nee ik vind de meeste mensen ook niet zielig als ze alleen iets ondernemen. Net wat Varekaj zegt, als ze het uitstralen wel.
Ja shoppen met anderen is leuk voor de gezelligheid maar als ik iets nodig heb niet.