Ik heb nog een calathea met moodswings dus komt vast goed. En anders weer een reden om planten te kopen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Veel plezier met de stress die die planten je gaan opleverenMijn calatheas an alocasias en ik beginnen elkaar nu eindelijk een beetje te begrijpen.
Ze hebben bij de AH Monstera Peru's! Zag m zonet al gepost worden paar posts terug bij Air. Maar die heb je zo te zien ergens anders weg?
xPareltje schreef:Ik kom even binnen met een vraagje. Ik heb al een hele tijd een vetplantje maar nu laat hij alle bladeren vallen.. wat kan ik hier nog aan doen of is hij dood?
Eelmo schreef:xPareltje schreef:Ik kom even binnen met een vraagje. Ik heb al een hele tijd een vetplantje maar nu laat hij alle bladeren vallen.. wat kan ik hier nog aan doen of is hij dood?
Zijn de bladeren heel zacht (te veel water) of juist helemaal verschrompelt (te weinig water)? Afhankelijk van de soort kunnen de afgevallen bladeren weer nieuwe jonge plantjes worden. Niet gelijk weggooien dus, maar gewoon op aarde laten liggen
xPareltje schreef:Eelmo schreef:
Zijn de bladeren heel zacht (te veel water) of juist helemaal verschrompelt (te weinig water)? Afhankelijk van de soort kunnen de afgevallen bladeren weer nieuwe jonge plantjes worden. Niet gelijk weggooien dus, maar gewoon op aarde laten liggen
Ze zijn zacht maar ook verschrompelt..is hij te redden?
Ailill schreef:Daar hebben ze toch van die blauwe pilletjes voor?
xPareltje schreef:Eelmo schreef:
Ze zijn zacht maar ook verschrompelt..is hij te redden?
Heb je foto's? Hoeveel water krijgt hij? Hoe licht staat hij? Hoe voelt je aarde/ziet de aarde er uit?Ailill schreef:Daar hebben ze toch van die blauwe pilletjes voor?
xPareltje schreef:Kuggur schreef:Welnee, ik zou hem in mooie stukken hakken, bewortelen op zand of een licht grondmengsel, en voor de vensterbank ermee, volle zon voor zo'n plant. Succes.
Dankje! Ik ga het proberen. Wat voor zand bedoel je? Potgrond?
love_western schreef:Kon een grote vissenkom ophalenpaar cactussen in gedaan ipv visjes
[ [url=m/yN4Dxq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Schemerdier schreef:Ik hen deze planten gekregen:
[ [url=m/jfFe9j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IUCDYU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iemand tips over beste standplaats en water?
En ik zal ze best ook verpotten zeker? Of zou ik de monstera nog wat langer kunnen houden met vb wat extra voeding? Want ik vind dat hij nu mooi past bij deze pot![]()
Hij heeft ook een paar gele bladeren, zouden deze nog kunnen bijtrekken of gaan die afsterven? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Alvast bedankt!