Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:09

Hahah i knowwww, maar een gegeven paard/plant... :')
Ik heb nog een calathea met moodswings dus komt vast goed. En anders weer een reden om planten te kopen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:26

Kaus schreef:
Veel plezier met de stress die die planten je gaan opleveren _O- Mijn calatheas an alocasias en ik beginnen elkaar nu eindelijk een beetje te begrijpen.

Ze hebben bij de AH Monstera Peru's! Zag m zonet al gepost worden paar posts terug bij Air. Maar die heb je zo te zien ergens anders weg?

Ja ik hoorde het ook van iemand dat ze vorige week ook bij de AH waren! Maar ik heb hem uit een tuincentrum, geloof dat die van AH ook maar 5 euro zijn maar wel kleiner?
Heb er zelf 9 euro voor betaald.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:31

Waarom is de Spathiphyllum domino niet te krijgen hier? -O- It's so pretty!

Afbeelding

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:36

Afbeelding
Toch maar eens een Monstera gekocht :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:36

Air schreef:
Waarom is de Spathiphyllum domino niet te krijgen hier? -O- It's so pretty!

[ [url=m/2E7ZBA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zoek me rot, wil m namelijk

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:44

Ik kom even binnen met een vraagje. Ik heb al een hele tijd een vetplantje maar nu laat hij alle bladeren vallen.. wat kan ik hier nog aan doen of is hij dood? :(

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:23

Ik heb gisteren mijn goudpalm, calathea en Sansevieria maar naar het plantenasiel hier gebracht (met pijn in mijn hart wel).

Voor calatheas is mijn huis gewoon echt te licht (luxeproblemen :o ).

Vandaag wel gelijk een nieuwe palm gekocht omdat dat de favoriete plant van mijn vriend was :D
Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:55

xPareltje schreef:
Ik kom even binnen met een vraagje. Ik heb al een hele tijd een vetplantje maar nu laat hij alle bladeren vallen.. wat kan ik hier nog aan doen of is hij dood? :(

Zijn de bladeren heel zacht (te veel water) of juist helemaal verschrompelt (te weinig water)? Afhankelijk van de soort kunnen de afgevallen bladeren weer nieuwe jonge plantjes worden. Niet gelijk weggooien dus, maar gewoon op aarde laten liggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:30

Oeps 12 planten erbij. En aantal stekjes :o

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:14

Eelmo schreef:
xPareltje schreef:

Zijn de bladeren heel zacht (te veel water) of juist helemaal verschrompelt (te weinig water)? Afhankelijk van de soort kunnen de afgevallen bladeren weer nieuwe jonge plantjes worden. Niet gelijk weggooien dus, maar gewoon op aarde laten liggen :)

Ze zijn zacht maar ook verschrompelt.. :( is hij te redden?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:29

Daar hebben ze toch van die blauwe pilletjes voor?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:36

xPareltje schreef:
Eelmo schreef:

Heb je foto's? Hoeveel water krijgt hij? Hoe licht staat hij? Hoe voelt je aarde/ziet de aarde er uit?

Ailill schreef:

:')

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:18

xPareltje schreef:
Eelmo schreef:

Heb je foto's? Hoeveel water krijgt hij? Hoe licht staat hij? Hoe voelt je aarde/ziet de aarde er uit?

Ailill schreef:

:')

Hij staat langs het tv meubel en heeft best wel wat licht. Ik kan wel een foto maken maar hij ziet er behoorlijk zielig uit :+ ik vrees dat ik hem moet gaan begraven.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:56

Afbeelding

Dit is het zielige plantje waar het omgaat. :(

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:32

Welnee, ik zou hem in mooie stukken hakken, bewortelen op zand of een licht grondmengsel, en voor de vensterbank ermee, volle zon voor zo'n plant. Succes.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:53

Kuggur schreef:
Welnee, ik zou hem in mooie stukken hakken, bewortelen op zand of een licht grondmengsel, en voor de vensterbank ermee, volle zon voor zo'n plant. Succes.

Dankje! Ik ga het proberen. Wat voor zand bedoel je? Potgrond?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:00

Ik hen deze planten gekregen:
Afbeelding

Afbeelding

Iemand tips over beste standplaats en water?
En ik zal ze best ook verpotten zeker? Of zou ik de monstera nog wat langer kunnen houden met vb wat extra voeding? Want ik vind dat hij nu mooi past bij deze pot :+
Hij heeft ook een paar gele bladeren, zouden deze nog kunnen bijtrekken of gaan die afsterven? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:38

xPareltje schreef:
Kuggur schreef:

Dankje! Ik ga het proberen. Wat voor zand bedoel je? Potgrond?

Je kunt hem in een cactus grond zetten, dat is eigenlijk gewoon potgrond gemengd met extra zand. En eventueel perliet erdoorheen. Dan blijft de grond mooi luchtig, en vaak minder lang nat. Het is een jade trouwens, mocht je specifieke care-tips willen opzoeken. Maar idd veel licht, gewoon lekker in de vensterbank. En gezien de verschrompelde blaadjes misschien toch iets meer water. Je kunt er idd takken afhalen, even de wond laten drogen, en dan in de grond stoppen en hopen dat ze gaan wortelen. Eventueel de hele plant even verpotten en nieuwe grond geven, dan weet je ook gelijk hoe de wortels er aan toe zijn. Deze moet echt wel te redden zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:11

Kon een grote vissenkom ophalen <3 paar cactussen in gedaan ipv visjes :)

Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:56

love_western schreef:
Kon een grote vissenkom ophalen <3 paar cactussen in gedaan ipv visjes :)

[ [url=m/yN4Dxq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk gedaan! En 12 planten erbij, ik dacht dat ik erg was :')

Schemerdier schreef:
Ik hen deze planten gekregen:
[ [url=m/jfFe9j.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IUCDYU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand tips over beste standplaats en water?
En ik zal ze best ook verpotten zeker? Of zou ik de monstera nog wat langer kunnen houden met vb wat extra voeding? Want ik vind dat hij nu mooi past bij deze pot :+
Hij heeft ook een paar gele bladeren, zouden deze nog kunnen bijtrekken of gaan die afsterven? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Alvast bedankt!

De Begonia houdt van redelijk wat licht, maar geen direct zonlicht. Potgrond altijd vochtig houden, maar natte voeten houden ze niet van. Geen moeilijke planten *\o/*

De adansonii zou ik even uit de kweekpot halen en kijken hoe de wortels eruit zien, zit de pot stampvol wortels dan zou ik hem wel verpotten, anders lekker laten zitten. Geel blad wordt niet meer groen, om de plant kostbare energie te besparen zou ik ze weghalen. Laat de grond wat opdrogen tussen gietbeurten, deze planten krijgen snel teveel water. Ze doen het goed in een wat lossere, grovere grond, meng bijvoorbeeld orchideeënbark of kokossnippers door de potgrond.

Mijn siernetels gaan eindelijk echt lekker, ik had ze eigenlijk net te vroeg buiten gezet (maar ja, binnen meer ruimte nodig O:) ), dus ze hebben het zwaar gehad.

Stukje tuin:

Kruiden, bubblegum-aardbei, wat zaailingen van meerjarige planten, pampasgras, passiebloem en de lupine...

Afbeelding

Basilicumboompje met eronder Oost Indische kers (eetbare bloemen) zaailingen, bieslook, siernetels en Oxalis (ook met eetbare bloemen)
Afbeelding

Vlinderstruik in bloei <3

Afbeelding

Nog meer siernetels, en de sier-zoete aardappel.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:20

Ja kneusjesbox besteld. En vandaag die cactussen gehaald.

En jaloers op je siernetels. Heb zelf alleen de roze variant.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:33

Bedankt voor de tips black_kelpie!
Wat mooi, die vlinderstruik.

Mocht het iemand zich nog herinneren trouwens, die enorme 'cactus' is nog steeds onbepoteld :+ Ik laat nu een stekje ervan wortelen, en als dat een succes is (ik zie al miniworteltjes dus ik vermoed van wel), dan wil ik er nog eens over nadenken. Al neig ik zelf steeds meer naar heel laten.
Aan de andere kant, zijn we vanaf morgen een week weg, dus dat zou wel een goed moment zijn voor omhakken en laten uitdrogen....

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:05

Wat een mooie planten weer!

Leuk, die cacti(?) in de vissenkom. Beter dan waar ie oorspronkelijk voor bedoeld was.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:49

Die vissenkom is echt heel gaaf geworden :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:34

"Even" mijn planten water geven omdat ik een paar dagen weg ga. Haha. Nee :')