[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:18

Cayenne gefeliciteerd! Superfijn zeg! *\o/* En mooie voorwaarden dus, helemaal fijn! Hebben jullie mooi de tijd om het voor de winter op te knappen.

Sym je bedoelt met het 'huis' van de treitertrol? Suf dat jullie makelaar nog geen actie onderneemt...

Wij hebben vandaag het 'Nee hebben we, ja kunnen we heel misschien toch krijgen'-spelletje in werking gezet :+ 3 huizen die te duur zijn een laag bod op uitgebracht, wel met nog onderhandelingsruimte tot onze max. Van 1 al direct gehoord dat dat niet gaat lukken, ander kwam deze middag terug met een eindbod wat nog €25.000 boven onze max ligt dus dat wordt hem ook niet. En eentje ligt nog bij de verkopers en horen we na de Pasen iets van. Makelaar vroeg ons wel naar een eventuele passeerdatum en omdat we weten dat zij met jonge kinderen zitten en nog niks anders hebben, hebben we aangegeven daar flexibel mee te willen zijn, mits de prijs goed is. Dit is ook het huis wat er in verhouding het minst van de prijs af moet doen, maar alsnog een flink verschil. Zitten er dus ook niet al te hoopvol in, meer met het idee, mocht het lukken dan hebben we een heel gaaf huis voor een goeie prijs. En zo niet, dan zoeken we verder! Ben wel benieuwd!

Dungen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:31

Waarom ga je op de tweede niet verder? :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:48

Misschien heeft de makelaar inmiddels wel actie ondernomen, dat weten we niet. Hij koppelt nooit zo terug. Erg lastig. Maar goed we spreken de buren zondag wel bij het Paasvuur. Dan ga ik zelf wel vast onderhandelen. Alles onder voorbehoud van verkoop woning.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:02

Bedankt voor de felicitaties! We zijn net sushi wezen eten om het te vieren. Mijn baas wist het trouwens als eerste :') Eigenlijk best schandalig.

Jeetje Synbeami. Jullie makelaar klinkt wel een beetje laks. Onze adviseur heeft bij het eerste bod helemaal vergeten te bieden. Daar was ik ook niet bepaald blij mee, maar na onze herinneren heeft hij alsnog meteen geboden en uiteindelijk goedgekomen, maar ik zou er ook klaar mee zijn!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:04

Dungen schreef:
Waarom ga je op de tweede niet verder? :)

Omdat hun makelaar de verkopers om een eindbod heeft gevraagd omdat ons openingsbod behoorlijk ver van hun vraagprijs af lag. Hij gaf aan dat er wat hen betreft dan echt niks meer te onderhandelen is. Zij waren ook al flink gezakt in vergelijking met hun beginprijs een aantal jaar geleden. Dus die €25.000 is het verschil tussen hun uiterste eindbod en dat van ons. Ja zou wel hoger kunnen maar dan komen daar maandlasten aan vast waar we niet happy van worden. We willen best een mooi huis, maar niet tegen élke prijs. Willen best een hoop doen en realiseren ons prima dat dit hoogstwaarschijnlijk mislukt maar als je het niet probeert weet je het sowieso niet. :)

Sym slim om zelf de makelaar te gaan uithangen van het weekend, wie weet levert het iets op!
Laatst bijgewerkt door Tamara op 18-04-14 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:05

Aan de andere kant, je betaalt een hoop geld voor de makelaar (wij tenminste wel met ons pakket) en dan verwacht je dat hij de kantjes er niet af loopt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:08

Wat goed Cayenne! Gefeliciteerd hoor! Enne, die hypotheekhorrorverhalen... het is mijn werk, en voor elk horrorverhaal zijn er zo ontzettend veel meer hypotheken die gewoon geruisloos, zonder moeite, passeren. Komt vast wel goed! En als je vragen hebt dan weet je met te vinden :)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:20

mag ik mij ook melden?
wij gaan ons appartement nu opknappen en verkopen en dan lekker opzoek naar een huis met tuin..

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:42

liesJ schreef:
mag ik mij ook melden?
wij gaan ons appartement nu opknappen en verkopen en dan lekker opzoek naar een huis met tuin..

Welkom.
Slim om jullie huis op te knappen. Ik heb een verkoopstylistie ingeschakeld inderdtijd, dat was samen met een professionele fotograaf erbij niet eens veel duurder.
Denk eraan dat je huis zo onpersoonlijk mogelijk moet worden, en dat die kleine dingen die gerepareerd moeten worden, gedaan zijn. Als je wat gaat verven, neutrale tinten of wit.
Hoe het niet moet staat op www.foutehuizen.nl

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:57

Hilarisch die site :D haha

Ik moet eerlijk zeggen dat het huis dat wij gekocht hebben achteraf echt slechte foto's op internet had staan. Door de hoge plafonds leken de ruimtes kleiner, het mooie weitje is op de foto's een kapotgereden zandbak en het bosperceeltje stond niet op de foto. Al met al 2 jaar te koop gestaan, dat had vast sneller gekund. (gelukkig niet gebeurd)

De valkuil waar ik zelf intrapte bij ons eigen huis is dat het te onpersoonlijk op de foto stond. Dus een middenweg is denk ik goed, en alle muren lekker neutraal.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:33

en symbeami, nog een beetje kunnen netwerken bij het paasvuur?

cayenne, gefeliciteerd!!!

hier is nu het wachten op de getekende koopakte, kopers moeten nog tekenen.. daarna gaat de 3 dagen bedenktijd pas in... duurt wel erg lang allemaal vind ik. Gister zijn we al flink bezig geweest in het huis om leeg te ruimen. Marktplaats staat inmiddels vol met de spullen. iemand nog interesse in een grote eettafel? tv kastje? bankje? wandkast met vitrinekastjes, tuinset? http://www.marktplaats.nl/verkopers/119653.html

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:00

Valt toch wel mee Juval?
Wij hadden op 4 maart bezichtiging, akkoord over de prijs oip 7 maart.
Verkopers tekenden de koopakte op de 13 maart (de donderdag erna) en wij op 18 maart (de dinsdag na het weekend). Taxatie op donderdag 20 maart en de financiering was rond op 9 april.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:07

Ik vind een onpersoonlijk huis afschuwelijk :o Het moet wel netjes en opgeruimd en zo neutraal mogelijk zijn maar onpersoonlijk? Het huis wat ik gekocht heb was heel persoonlijk, warm en sfeervol. Daar ben ik op gevallen. Zie ook wel eens foto's van appartementen uit mijn blok die kil en onpersoonlijk op de foto zijn gezet. Als mijn huis zo was geweest dan vraag ik me af of ik het wel gekocht had...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:19

Ik bedoel meer dat je je verzameling boeddha-beelden/foto's van de kids etc weghaalt plus dat leuke roze muurtje.
Echt, ik ben ergens binnengeweest waar de verkoper zijn aambeienzalf op tafel had laten liggen, dat wil je niet zien. :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:37

:wave: ja, nog een beetje kunnen netwerken. Eén buurman die het weiland wil hebben en dan ook echt wil hebben en bereid is er goed voor te betalen.
Vriendlief heeft vanmorgen de makelaar gebeld en die zou hem bellen. Zitten nog weer wat haken en ogen aan ivm het bosje. Maar dat zoekt de makelaar maar uit.
Al die tegenstrijdige verhalen van die makelaar daar word ik wel een beetje moe van. Maar het lijkt er op dat hij nu serieus bezig is de boel te verkopen.
Maar duurt mij nog steeds allemaal te lang.... ik wil eens weten waar we aan toe zijn.

Oe juval, als ik nou zeker wist dat we gingen verhuizen was ik wel geïnteresseerd in die eettafel. Past precies in ons gewenste nieuwe huis :)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:57

Even een vraagje hé.

Iemand ervaring met een septic tank?.
Mijn vader had het er over dat dit niet meer mocht en dan men aangesloten moest zijn op het riool?.
Klopt dit, of zijn er andere regels aan verbonden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:04

Aansluiting op het riool is geen verplichting :n

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:13

Spannend Synbeami! Het weiland is dus zo goed als verkocht?
en bij Juval dus ook spannend!

Wij gaan vrijdag het voorlopig koopcontract tekenen. Het lijkt mij trouwens ook wel leuk om de verkopers een keer te ontmoeten, of is dat heel vreemd? Ik weet niet zo goed of dat gebruikelijk is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:56

Onze hebben geen makelaar dus altijd de verkopers erbij. Dat vinden wij juist vervelend. :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:57

Haha, bij ons duurt het nog dik 3 maanden voor we de overdracht doen en in die tijd wil ik toch af en toe nog even bij het huis kijken. Mag dat dan zomaar? Het is officieel natuurlijk nog niet van ons, maar om er nou 3 maanden niet te komen :?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:10

Met de verkoop van onze woning hebben we het voorlopig koopcontract samen getekend, in ons huis (hun nieuwe huis).
Ze zijn nog een paar keer langsgeweest om te meten en dergelijke, hadden we ook afspraken om gemaakt.

Zelf hebben we bij ons aangekochte huis in november gebeld om een afspraak te maken. Ook voor praktische dingen te bespreken die een makelaar niet weet. Hij zou ons terugbellen.......uiteindelijk 1,5 week geleden nog maar eens achteraan gezeten, en we zijn er vorige week geweest. Eerstvolgende keer dat we er zijn is als we de sleutel hebben. Die mensen staan er niet op te wachten om ons iedere keer over de vloer te hebben.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:12

De makelaar van de verkopende partij vroeg ons ook of we gezamelijk wilden tekenen, maar dat kwam ivm werk niet uit. Zij hebben vandaag getekend, wij doen het vrijdag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:20

Ik zou het eerlijk gezegd wel behoorlijk vreemd vinden als je tussendoor daar zou willen komen... het is toch wel normaal dat je een keer bezichtigt, nog eens terugkomt, dan de knoop doorhakt en pas weer erin gaat voor de check vlak voor de sleuteloverdracht.

Soms kun je nog wel een keer afspreken om wat maten op te nemen ofzo :)
Maar af en toe even binnen willen kijken terwijl die mensen er nog gewoon wonen dat klinkt bijna een beetje creepy :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:08

Haha inderdaad een beetje vreemd. Ik ben een half jaar niet in de woning geweest als we in juni de overdracht doen.

Ik zou het ook niet prettig vinden als iemand iedere keer naar mijn huis wil komen kijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:11

Zo denk ik er ook over. :j

Wij hebben enkel de afspraak gemaakt om wat dingen te vragen, en hebben aan de eettafel koffie gedronken en zijn maar op een paar plekken geweest, die relevant waren.
Zo wilden we weten hoe het zat met de krachtstroom naar de schuur, hoe diep de waterput geslagen was, hoe het zat met het alarm, waar de leidingen liepen door de tuin en de afvoeren. O ja, en welke stenen en verfkleuren er gebruikt zijn. Dingen die de makelaar niet weet, maar wel praktische dingen zijn (ook omdat er dus een illegale schuur met krachtstroom staat, die we gaan slopen, maar er wel iets legaals voor terug willen zetten).
De volgende keer als we het huis aan de binnenkant zien is de sleuteloverdracht ook geweest.