Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:58

Tegels met houtlook kan je vinden onder de naam 'woodstone', meeste zijn wel wat duurder.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:43

Net even mijn woonkamertje opgedirkt... rommeltje of niet?
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:53

Ik vindt het zo vol....

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:57

takkie_muis schreef:
Ik vindt het zo vol....

Wat doe ik eraan? |(Suggesties?

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:02

pff wij hebben een duur weekendje gehad: nieuwe bank, nieuwe eettafel, nieuwe eetkamerstoelen en lampen. Kan echt niet wachten, nog 3 weken tot de sleutel, in ieder geval al super toffe dingen gekocht!

Afbeelding
Dit is de eettafel in ieder geval *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:05

HorseyDude schreef:
takkie_muis schreef:
Ik vindt het zo vol....

Wat doe ik eraan? |(Suggesties?

De zwarte kast eruit gooien? Lastige :P

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:14

Wauw die eettafel!

Ik heb tegels in de keuken.
Afbeelding
En laminaat in de woonkamer!
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:26

takkie_muis schreef:
De zwarte kast eruit gooien? Lastige :P

NNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:44

Zwarte kast kun je ook als tv kast gebruiken. Televisie kan je volgens mij aan de muur maken.
Kleinere salontafel. Boeken wie bovenop de zwarte kast staan in de kast. En dat zwarte vreemde ding niet op de kast. Lamp een plafondlamp maakt het ruimtelijker.

Dat was het wel Horseydude :P Dit viel mij als eerste op..

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:00

HD, ik vind het ook wel echt heel erg druk/vol. Vooral de rechterhoek. Inderdaad het gekke zwarte ding/kastje op de zwarte kast weg. Die muur is al druk zat met de dolfijnen, schilderij en klok. Daar kan je dat ding ook niet nog bijhebben. Daarnaast die stapel boeken ergens anders. In een kast (dus niet erop!) of als je geen andere plek hebt zou ik ze netjes in de ruimte onder je salontafel leggen.
Ik zou zelf ook nog alle losse spulletjes, zoals het knuffel dolfijntje, medailles, beeldjes en dergelijke opbergen of verplaatsen. Maar dat zou mijn keuze zijn he. Dit oogt snel rommelig en kan je in zo'n kleine ruimte zeker niet hebben. Op de zwarte kast zou ik het zelf houden bij de vier fotolijsten die er staan en eventueel een klein vaasje/potje bloemen, lampje oid.

Salontafel vind ik imo ook wel erg groot. Zou voor een kleinere gaan. En als laatste nog die aparte doosjes/kistjes tegen je radiator. Staan die daar altijd? Oogt rommelig.

Wat een mooie tafel zeg. Heeel gaaf!!
En Kir, wat word het mooi. Volg je andere topic ook. Jullie gaan hard, petje af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:48

Geweldig mooi, die tafel!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:49

HD: ik vind het wat druk, vol en alles ziet er wat bij elkaar geraapt uit met al die kleuren meubels die niet bij elkaar passen, dat fineer en die harde kleuren. Ik zou het lichter houden, meer eenheid willen en mandjes (allemaal dezelfde) kopen om alle rommeltjes in op te bergen. :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:29

Mooi kirr!

En mooie eettafel.

Ik zou het zwarte dressoir weghalen HD en er een smallere hoge kast voor terugplaatsen, het is 1 lange rij van op elkaar gepropte verschillende kasten met veel troepjes erop. Ik krijg de neiging bij je langs te komen en de boel te ordenen :)
Er is een aflevering van RTL woonmagazines waar Michiel de Zeeuw een minimake over doet die hier ook wel van toepassing zou kunnen zijn, even opzoeken voor je :)

Edit: gevonden, aflevering 6. Niet de grote make over dus maar de mini waarbij Michiel een lage brede kast verruild voor een hoge
https://www.rtlwoonmagazine.nl/aflevering/6

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:51

thanks allemaal. We zijn er ook erg blij mee

Horseydude, tis inderdaad wat onrustig. Dat komt denk ik door de beide kasten zo tegen elkaar en alle verschillende kleuren die je gebruikt + vloerbedekking maakt het ruimtelijk ook altijd wat kleiner heb ik het idee. Ook door alle lijstjes en dingetjes vind ik het wat 'kinderkamerachtig'. Hopelijk heb je wat aan alle tips! :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:45

Nou, boeken zijn al opgeruimd, dat ding op de kast doe ik NIET weg want dat is een erfenis van mijn pa, net zoals de kast. En ja, het kan inderdaad wat minder rommelig maarja, ik ben dan ook een beetje een sloddervos van nature. In die zwarte kast liggen ook al mijn CD´s en DVD´s netjes en stofvrij opgeborgen met daaronder mijn PS3 games (plus nu erbij die boeken) Salontafel heeft de leiding gekocht dus daar had ik eigenlijk geen zeggenschap over. Ik kwam van mijn werk toen en boem, daar stond ineens die tafel!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:51

Marley schreef:
Ik zou het zwarte dressoir weghalen HD en er een smallere hoge kast voor terugplaatsen, het is 1 lange rij van op elkaar gepropte verschillende kasten met veel troepjes erop. Ik krijg de neiging bij je langs te komen en de boel te ordenen :)

IEHHH!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:56

HorseyDude schreef:
Nou, boeken zijn al opgeruimd, dat ding op de kast doe ik NIET weg want dat is een erfenis van mijn pa, net zoals de kast. En ja, het kan inderdaad wat minder rommelig maarja, ik ben dan ook een beetje een sloddervos van nature. In die zwarte kast liggen ook al mijn CD´s en DVD´s netjes en stofvrij opgeborgen met daaronder mijn PS3 games (plus nu erbij die boeken) Salontafel heeft de leiding gekocht dus daar had ik eigenlijk geen zeggenschap over. Ik kwam van mijn werk toen en boem, daar stond ineens die tafel!

Hey, als jij je er prettig in voelt is het prima toch! :) daar gaat het om! Het is idd wat druk maar niet dat ik denk jeetje wat een zooi! Ik vind t wel knus ook. Het is heel persoonlijk ingericht. Beter dan een wit kaal vrijgezellenhok wat je bij veel mannen tegenkomt :D

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:09

HorseyDude schreef:
Net even mijn woonkamertje opgedirkt... rommeltje of niet?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik denk dan ook gelijk, wat een gedoe met schoonmaken Al die kleine dingetjes! :D

Maar idd, als jij je er lekker bij voelt, dan lekker zo houden ;-)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:10

maria1991 schreef:
pff wij hebben een duur weekendje gehad: nieuwe bank, nieuwe eettafel, nieuwe eetkamerstoelen en lampen. Kan echt niet wachten, nog 3 weken tot de sleutel, in ieder geval al super toffe dingen gekocht!

[ Afbeelding ]
Dit is de eettafel in ieder geval *\o/*

*\o/* Mooi ding man!!

Kirr: :wow: jullie gaan hard! Ben je het al zat? :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:57

PenP2014 schreef:
HorseyDude schreef:

Hey, als jij je er prettig in voelt is het prima toch! :) daar gaat het om! Het is idd wat druk maar niet dat ik denk jeetje wat een zooi! Ik vind t wel knus ook. Het is heel persoonlijk ingericht. Beter dan een wit kaal vrijgezellenhok wat je bij veel mannen tegenkomt :D

YUCHHHHH! Kaal en wit... :') _O- :r

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:06

Alles doet pijn, ik ben moe, het is nu wel goed geweest!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:21

Dag dames!! Heb heel lang niets laten horen, dingen zaten nogal tegen waaronder de verhuizing want m'n oma heeft een herseninfarct gehad. |( Helaas is ze er ernstig aan toe. Maargoed niet echt relevant hier.

Zit nu een week in mn huisje en het bevalt erg goed! Ik wil heel graag foto's plaatsen maar pas als het af is :') er moeten nog planken opgehangen worden, fotolijsten etc, magnetron moet nog in/op een beugel oid in de keuken. Oh en het keukenblok moet nog geverfd, maar dat wordt volgens mij een 10jaren plan haha.. Ook moeten er nog gordijnen komen in de woonkamer (heb gelukkig geen inkijk van buitenaf omdat er veel bomen staan dus dat scheelt).

Maria1991 wat een gave tafel! Wel balen nog 3 weken wachten, duurt echt lang dan. Ik had op een gegeven moment ook allemaal troep staan bij m'n vader wat mee moest, fornuis, salontafel en eettafel, tvkastje en allerlei andere dingen.. Stond propvol :=

Kirr ik vind die schouw heel mooi!

HD op zich heel knus! Maar het heeft niet echt een bepaalde 'stijl' zegmaar, ik denk dat als je je meer focust op bepaalde kleuren die je mooi vindt bij elkaar die kan combineren en de rest eruit knikkeren. Dan moet je eigenlijk heel kritisch zijn met de spullen die je neerzet. Vind de dolfijnen niet echt mooi maar dat is smaak denk ik, maakt het ook druk en de ruimte optisch kleiner. Als je die zwarte kast niet weg wil doen, zou ik de bruine tvmeubel wegdoen en de tv op de zwarte zetten. Rode vloerkleed eruit en een neutralere kleur kiezen, taupe, grijs oid? Hoewel het dan misschien weer wat eentonig wordt met de salontafel. Ook zou ik persoonlijk als eerste die gordijnen eraf trekken en andere ophangen. :o Sowieso bijvoorbeeld vouwgordijnen, in gebroken wit. Dat is allemaal een stuk lichter en maakt dat de ruimte groter lijkt. Ook de dolfijnen van de muur :P maar dat zal vast geen optie zijn gok ik zo.

Dit is iig wat ik als eerste zou doen. :j En ook niet zoveel losse troep op de kast. Boeken IN de kast. Wordt alleen maar stoffig ;)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:40

Jullie zijn allemaal hard aan het werk zeg! Leuk om de transformaties te zien van de ruimtes :)
Bij ons gaat het l-a-n-g-z-a-a-m.........
HD: genoeg tips hier om het minder rommelig te laten lijken lijkt me zo ;)
Mooie vloer Kirr! Was je er al over uit wat je met de balken ging doen? Of heb ik dat gemist? :o
Gave eettafel! Wat voor stoelen heb je erbij?
Ziviaantje: wij hebben hier (boerenbedrijf, met een hond in huis) natuurtegels, met vloerverwarming eronder:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7CP8MB7J.jpg
Wel aan de donkere kant misschien voor jou, maar die zijn er vast ook in lichtere kleuren te krijgen ;)

Ik heb van het weekend de slaapkamer geverfd (toch voor de donkere kleur gegaan), maar nu is dus 1 baan donker, de rest iets lichtergrijs. Maar de overgang van de kleuren is niet helemaal netjes gegaan...
Had eerst de lichte kleur gedaan, afgeplakt en de donkere erover, maar aan de ene kant is de donkere verf onder het plakband gekomen en aan de andere kant heeft het plakband stukjes lichtgrijs meegetrokken van de muur...... -O-
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:55

Je moet het even googlen MM over hoe het precies zit, maar een randje kit zou de oplossing moeten zijn.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:50