Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:49

Ik haal cashewnoten altijd bij Action, ze hebben gezouten en ongezouten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:07

Ik haal ze altijd bij AH, vroeger was die van Euroshopper altijd de goedkoopste. Goedkoper ook dan die van de Aldi. Maar ik heb ze al een hele tijd niet meer gekocht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:27

Ik haal weinig noten nog, veel te duur. .

Had bij jumbo gratis vlees , datum van vandaag scheelt me 4 euro

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:33

Ik koop bij hoge uitzondering noten op de markt, zelfde reden als takkie. Ik hou het bij pindakaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:35

Pindakaas op rijstwafels jam :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:46

Gewone pinda's koop ik nog wel eens.. die zijn nog best betaalbaar.
Op het moment nog lekker verse tamme kastanjes uit eigen tuin :9

Maar ik hou verder sowieso niet zo van noten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:22

Pindakaas met een lepel direct uit de pot bedoel je zeker :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:24

Hier ook uit de pot en dan het liefst icm een banaan :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:26

Dat is ook mijn favoriet! Maar ja, wrs niet erg budget :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:27

:') nee dat net niet haha

De muesli van de lidl met chocolade en hazelnoten is en lekker e n goedkoper. Ontdekking van de week xd

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:27

De spar heeft cashewnoten van t merk oké, niet duur en goed te eten :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:27

Die heeft de Coop hier ook. Ik spoel ze wel even af en droog ze dan, ik haat zoveel zout!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:32

Voor de zwangeren/vrouwen met kinderen onder ons; Bij de Wehkamp zijn de volgende aanbiedingen:
- Maandbox Pampers voor € 42,00
- 25% korting op Zwitsal
- 2e Noppies voedingsbh halve prijs
- Tot 40% korting op autostoeltjes
- Stomer/blender Philips Avent van € 119 voor € 89,95
- Tot 20% korting op heel veel babyspeelgoed

Heb trouwens vorige week mooi gebruik kunnen maken van de prijsgarantie van de Baby Dump. We hadden daar een Maxi Cosi besteld. Vorige week kreeg ik een actiefolder binnen van Baby en Tiener, waar dezelfde Maxi Cosi nu in de aanbieding is en € 40,00 goedkoper dan wij hebben betaald. Kreeg mooi € 50,00 terug van de Baby Dump :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:11

Fijn dat je het geld terug kreeg!
Ik ga gelijk even kijken voor een maxi cosi autostoeltje en ook even op beslist.nl om te kijken of het elders nog goedkoper is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:35

noten zijn nu in de aanbieding bij de Lidl!
Ze hebben daar sinds kort nieuwe, zak gemengde noten voor 1,79 of 1,89 (een van beide) en nu 2 zakken voor 3 euro. Wij kopen wekelijks wel een zak noten en sinds kort dus deze, daarvoor altijd walnoten maar dat is 200gram voor 2,95 dus dit scheelde al enorm en nu dus flink ingeslagen :P
Luiers zijn ook weer 2 voor 10 euro dus 6 pakken gehaald, haha!
Had nog wat liggen dus nu zo'n 10 pak luiers in de kast ;)
Heb ook 4x broccoli gekocht a 0,39 en ingevroren, 2 x paprikamix gehaald en ingevroren dus kan weer even vooruit.
We willen wat vaker met de recepten van Lidl gaan werken, afgelopen week een paar keer gedaan, dan heb je meteen de aanbiedingsgroenten te pakken en we vonden het beide erg lekker!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:43

C_arola, dan raad ik je dus aan om em, als ie op dit moment nergens anders goedkoper is, te bestellen bij de Baby Dump en daarna de aanbiedingen in de gaten te houden. Mocht ie daarna goedkoper worden, krijg je dus het verschil terug. Overigens is dat geloof ik geldig tot 1 maand na aankoop of 1 maand na geboorte, maar dat weet ik niet zeker, is gewoon terug te lezen op de website.

Dacht ik bij de Wehkamp toch ook mooi voordelig uit te zijn met de Zwitsal billendoekjes (goedkoper dan die van eigen merk AH), maar vriendinnetje wees me erop dat ze op dit moment bij de Kruidvat nóg goedkoper zijn. Stuur ze dus gewoon terug naar de Wehkamp (had nét de bestelling geplaatst), scheelt nog eens € 5,00. Zo moet je opletten, echt niet normaal...

Zag bij de Kruidvat ook de Robijn Specials (droogtrommeldoekjes, geurbuiltjes en refresh spray) in de aanbieding, per stuk € 1,75. Die zijn dan weer bij de Blokker goedkoper, 2 voor € 2,50.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:53

OMG ik wil me ook melden.

Na wat spitten in onze financiën is gebleken dat we meer dan 700 euro per maand besteden aan boodschappen/eten voor een 2-persoons huishouden. Ik vroeg me constant af waar al dat geld bleef (mijn partner doet boodschappen) maar na een paar maanden van bonnetjes verzamelen is het duidelijk... De boodschappen... * slik *

Ik schaam me bijna om het te zeggen maar ik vind het gewoon echt belachelijk. Laten we voorop stellen dat we dit ons wel prima kunnen veroorloven alleen ik heb het geld liever naar een spaarrekening dan naar boodschappen.

Huidige uitgaven zijn ongeveer als volgt opgebouwd:

200,- p/m aan hello fresh box (5 maaltijden per week voor 2 personen, 10,- per maaltijd).
200,- p/m aan lunch op werk
300,- p/m aan overige boodschappen bij AH zoals ontbijt, diner voor de overige 2 dagen p/w, fruit, toiletpapier, schoonmaakmiddel etc.

Dit moet in mijn ogen gewoon veel praktischer en goedkoper kunnen.

Nu de uitdaging: mijn partner en ik hebben allebei weinig tijd en geven dus graag wat uit aan 'gemak'. M'n partner werkt ongeveer 60 tot 80u per week en ik werk 'normaal' fulltime, dus 5 dagen en ik heb een paard. Weinig tijd voor het maken van lunch, uitpluizen van aanbiedingen en meerdere keren per week naar de supermarkt te gaan of zelfs meerdere supermarkten en markten af te rijden.

Ik wil meelezen voor tips, dingen waar ik zelf gewoon echt niet op let en een klein stukje bewustwording. Als iemand al direct tips heeft na het zien van mijn schandalige uitgavepatroon, schroom niet om me een schop onder m'n kont te geven!!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:56

opisop_shop schreef:
noten zijn nu in de aanbieding bij de Lidl!
Ze hebben daar sinds kort nieuwe, zak gemengde noten voor 1,79 of 1,89 (een van beide) en nu 2 zakken voor 3 euro. Wij kopen wekelijks wel een zak noten en sinds kort dus deze, daarvoor altijd walnoten maar dat is 200gram voor 2,95 dus dit scheelde al enorm en nu dus flink ingeslagen :P
Luiers zijn ook weer 2 voor 10 euro dus 6 pakken gehaald, haha!
Had nog wat liggen dus nu zo'n 10 pak luiers in de kast ;)
Heb ook 4x broccoli gekocht a 0,39 en ingevroren, 2 x paprikamix gehaald en ingevroren dus kan weer even vooruit.
We willen wat vaker met de recepten van Lidl gaan werken, afgelopen week een paar keer gedaan, dan heb je meteen de aanbiedingsgroenten te pakken en we vonden het beide erg lekker!

Die noten klinken interessant, ik wil al vaker noten gaan eten maar ze zijn zo duur wat me ervan weerhoudt. Luiers wil ik morgen bij de Etos gaan kopen, dan is er 40% korting. Even uitrekenen of ze dan goedkoper zijn dan de Etos luiers, volgens mij wel en dan haal ik daar nog een paar pakken van op.
Hier is de vriezer nog propvol dus dat gaan we eerst leeg eten voordat ik weer verse groenten ga kopen en in ga vriezen, Lidl is daarin nog steeds het goedkoopst heb ik gemerkt.

Georgette schreef:
C_arola, dan raad ik je dus aan om em, als ie op dit moment nergens anders goedkoper is, te bestellen bij de Baby Dump en daarna de aanbiedingen in de gaten te houden. Mocht ie daarna goedkoper worden, krijg je dus het verschil terug. Overigens is dat geloof ik geldig tot 1 maand na aankoop of 1 maand na geboorte, maar dat weet ik niet zeker, is gewoon terug te lezen op de website.

Dacht ik bij de Wehkamp toch ook mooi voordelig uit te zijn met de Zwitsal billendoekjes (goedkoper dan die van eigen merk AH), maar vriendinnetje wees me erop dat ze op dit moment bij de Kruidvat nóg goedkoper zijn. Stuur ze dus gewoon terug naar de Wehkamp (had nét de bestelling geplaatst), scheelt nog eens € 5,00. Zo moet je opletten, echt niet normaal...

Zag bij de Kruidvat ook de Robijn Specials (droogtrommeldoekjes, geurbuiltjes en refresh spray) in de aanbieding, per stuk € 1,75. Die zijn dan weer bij de Blokker goedkoper, 2 voor € 2,50.

Bedankt Georgette (ik neem aan dat het je eigen naam is :) ) Ik heb net op wehkamp gezien dat ze voor 1 maxi cosi dezelfde bedrag hanteren als een webshop die dat bedrag al een tijd vraagt. Ik wacht nog even af. De kleur vind ik minder mooi en ik wil zeker weten dat ik er 150,- voor wil betalen voordat ik het ga bestellen.

Eigen merk AH billendoekjes vond ik niet fijn, ik haal nu elke keer de Huggies in de aanbieding bij de Etos op. Neem dan zo'n 2 dozen mee voor 1,- per pak. De action had of heeft nu ook Huggies in de aanbieding voor 79 cent maar die vind ik persoonlijk minder lekker ruiken.

Sta je graag in de keuken _Nelleke_? Ik zou anders op een vrije dag in het weekend maaltijden gaan voorbereiden/klaar maken die je gedurende de week kan opeten. Ovenschotels, macaroni, spaghetti enz zijn makkelijk klaar te maken, goed te bewaren en lekker om te eten. Ik denk namelijk dat de meeste kosten eruit zijn te halen door de Hello Fresh maaltijden die je ook eenvoudig en snel zelf kan maken.

Weten jullie misschien hoe ik mijn wasmachine kan reinigen? De was blijft naar ruiken wanneer ik het meteen nadat de wasmachine klaar is op hang. Ik gebruik A merken daar ligt het niet aan maar omdat ik ook dekjes en borstels van mijn paard erin was vermoed ik dat de oorzaak daar ligt. Ik weet alleen niet hoe ik de geur weer goed krijg, iemand tips?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:57

Oei, dat is wel een hele hoop geld! Ik neem aan dat die lunch op het werk inhoud dat je in een kantine luncht? Daar zou ik als eerste op bezuinigen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:00

C_arola schreef:
Weten jullie misschien hoe ik mijn wasmachine kan reinigen? De was blijft naar ruiken wanneer ik het meteen nadat de wasmachine klaar is op hang. Ik gebruik A merken daar ligt het niet aan maar omdat ik ook dekjes en borstels van mijn paard erin was vermoed ik dat de oorzaak daar ligt. Ik weet alleen niet hoe ik de geur weer goed krijg, iemand tips?

Net even gegoogled en ik heb hier antwoord op gevonden.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:01

Is inderdaad m'n echte naam Carola (en ik ga ervanuit dat dat jouw echte naam is :D). Ik heb ook getwijfeld over de kleur van de Maxi Cosi. Uiteindelijk zijn wij gegaan voor een model uit 2013 in blauw. We krijgen nu een zoon, dus dat kan makkelijk, maar we hebben sowieso een lichtgrijze hoes die erin gaat, dus van dat blauw zie je straks niks meer. Kleur maakte voor ons dus niets uit.

Wat betreft de wasmachine reinigen: daar hebben wij ook regelmatig last van, muffe geurtjes die achterblijven in de net schone was en daarbij ook vieze, grijs/bruine drap die achterblijft bij de rubbers. Ik heb laatst een pak soda in huis gehaald, dat schijnt goed te werken. Heb het alleen nog niet uitgeprobeerd, omdat we van het weekend pas weer kunnen wassen (zitten in verbouwing).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:05

Georgette schreef:
Is inderdaad m'n echte naam Carola (en ik ga ervanuit dat dat jouw echte naam is :D). Ik heb ook getwijfeld over de kleur van de Maxi Cosi. Uiteindelijk zijn wij gegaan voor een model uit 2013 in blauw. We krijgen nu een zoon, dus dat kan makkelijk, maar we hebben sowieso een lichtgrijze hoes die erin gaat, dus van dat blauw zie je straks niks meer. Kleur maakte voor ons dus niets uit.

Wat betreft de wasmachine reinigen: daar hebben wij ook regelmatig last van, muffe geurtjes die achterblijven in de net schone was en daarbij ook vieze, grijs/bruine drap die achterblijft bij de rubbers. Ik heb laatst een pak soda in huis gehaald, dat schijnt goed te werken. Heb het alleen nog niet uitgeprobeerd, omdat we van het weekend pas weer kunnen wassen (zitten in verbouwing).

Dat is inderdaad mijn echte naam :j
Heb je een badstoffen hoes je dat er erin doet? Ik kan namelijk geen andere hoes vinden dat je in de Maxi Cosi kan doen jammer genoeg. De Maxi Cosi die we hebben is namelijk gewoon goed maar de fabrikant heeft de stof er niet goed om heen gedaan wat los is gaan laten en niet netjes vast gemaakt kan worden, dit hebben we namelijk al geprobeerd anders zouden we deze Maxi Cosi ook gaan gebruiken voor de 2e. We hebben het 2e hands gekocht anders waren we er zelf mee terug gegaan naar de fabrikant maar de garantie was al verlopen..

Soda of schoonmaakazijn wil ik nog even gaan kopen vandaag en dan morgen de wasmachine schoon maken. Blijkt dat er vetluis in de wasmachine zit door de dekjes en borstels van mijn paard, zie ook; http://www.dehuishoudcoach.nl/opruimtip ... jectID=146 voor meer schoonmaaktips.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:08

Georgette: mijn partner en ik lunchen inderdaad allebei in de bedrijfskantine a 5,- per lunch gemiddeld. Ik denk dat daar een hoop te halen is alleen ik moet even een knop omzetten waardoor ik even een kwartiertje eerder moet opstaan om lunch te maken voor ons beiden.

Carola, thnx voor de tip. Het probleem is tijd. Ik heb na werk tijd om te koken maar in het weekend ben ik vooral aan het rennen om het huishouden te doen, te wassen, strijken, naar m'n paard te gaan, bij familie of vrienden langs te gaan etc. Vriendlief werkt zaterdags vaak door als ik in huis bezig ben. Zondagmiddag hebben we eigenlijk als enige vaak even 'rust' en tijd voor elkaar dus dan wil ik niet ook nog in de keuken staan :+

Die Hello Fresh box hebben we eigenlijk hierom:

_Nelleke_ schreef:
Ik heb de 5 dagen box voor 2 personen Phormicola, dus 4,90 per maaltijd per persoon. Ik werk 36u per week en heb een paard en een volledig huishouden op me. Mijn vriend werkt 80u per week dus geen tijd voor huishouden of boodschappen. Hij kookt weleens maar daar blijft het bij.

Het fijne aan de box voor mij is:
1: Ik hoef geen tijd te besteden aan boodschappen
2. Ik hoef niet elke keer te bedenken wat we gaan eten
3. Ik eet alleen diervriendelijk vlees. Kost mij superveel tijd om dit elke keer weer bij een aparte slager te gaan halen, tijd die ik gewoon niet heb. In de HF-box zit voor mij acceptabel vlees dus dat is dan prima.

Het is dus vooral een stukje ontzorgen (niet meer te hoeven bedenken wat ik ga eten terwijl ik al 15 ballen tegelijk in de lucht hou) en een stuk tijdsbesparing.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:11

De lunch zou je ook voor je naar bed gaat kunnen maken, dat scheelt met 's ochtends eerder op moeten staan. Of als je toch wat luxer wilt eten, neem dan lekkere broodjes mee, scheelt minimaal de helft aan de kosten wat je weer kunt besparen.

Ik weet zo even niet hoe je op de avondeten kan besparen omdat je te weinig tijd hebt om te kunnen koken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:23

Carola, wij hebben de hoes van Koeka voor in de Maxi Cosi, en ook de teddy voetenzak <3

Nelleke, heb je op je werk beschikking tot een koelkast? Wij halen lekker brood, gooien het in de vriezer. 's Ochtends doe ik het aantal sneetjes in een boterhamzakje en ik neem beleg mee. Beleg gaat in de koelkast op m'n werk, zodat ik het daar ter plekke kan smeren.