[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:46

Ik heb het gewoon over de reclame he........ verder niks.

Op ons verkochte adres kregen we natuurlijk onze eigen post en af en toe wat van de kopers.
Op ons nieuwe adres vooral nog wat post van de oude huurder, maar niet enorm veel. Super veel reclame voor de bewoners in het algemeen en een beetje post voor ons zoals Eneco enzo. Ook de gemeente stuurden soms dingen daar heen en ook sommige offertes van klusbedrijven stuurden ze daar heen. Ook al hadden ze ons oude adres (!!). Deden ze gewoon omdat de klus daar zou plaatsvinden.

Maar allemaal geen schokkende of bijzondere dingen dus.
Is allemaal prima verlopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:46

Maar wie zegt dat deze nieuwe bewoners het ook niet hebben geprobeerd te vermijden ?

Soms gaat het gewoon fout , letten bedrijven niet op , hoe goed je ook probeert om ze duidelijk te maken dat je pas per een bepaalde datum de sleutel krijgt van je nieuwe adres...waar hun product dan NA die datum op geleverd moet worden :P

Je klinkt nu een beetje bozig op die beste mensen die het huis gekocht hebben terwijl die er wellicht niks aan kunnen doen :P

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:47

Jeetje nicolletje doe niet zo moeilijk zeg... Het is maar een brief... Je wil toch ook niet dat anderen zo met jou omgaan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:50

Het had toch reclame kunnen zijn? (ik dacht eerst van wel)
Het is van Old Inn Wonen.
Dit logo
Afbeelding

Roos_s schreef:
Jeetje nicolletje doe niet zo moeilijk zeg... Het is maar een brief... Je wil toch ook niet dat anderen zo met jou omgaan?

Ik doe niet moeilijk, anderen doen hier moeilijk dat ik het heb opengemaakt.

Het gaat trouwens over de levering van meubeltjes. Ik had echt niet blij geweest als die eerder hadden gekomen en wij met allemaal pakketjes hadden gezeten hier midden in de verhuizing.
Ik denk maar goed ook dat het vertraagd is :P
Laatst bijgewerkt door Nic op 25-11-11 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:51

Nicolletje schreef:
Het had toch reclame kunnen zijn? (ik dacht eerst van wel)
Het is van Old Inn Wonen.
Dit logo
Afbeelding

Roos_s schreef:

Ik doe niet moeilijk, anderen doen hier moeilijk dat ik het heb opengemaakt.

Is ook aso tenzij je echt geen andere namen hebt zien staan ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:53

Nou volgens mij is het wel helder allemaal :+

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:56

Idd! Ik zit te wachten op de voerleverancier die kwam half uur geleden langs maar wist niet dat we hier woonden geloof ik... Dus ben benieuwd of die nu nog überhaupt ons huis kan vinden :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:57

Ik breng het gewoon netjes naar de makelaar djeesus wat een drama maken mensen ervan dat ik een brief open heb zitten maken die niet voor ons blijkt te zijn. Het lag tussen de rest van de post, tja kan gebeuren. We zijn zelf ook bezig met spulletjes kopen.

Moeten die mensen maar niet een maand van te voren ons adres opgeven hoor :z

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:58

Nicolletje schreef:
Ik breng het gewoon netjes naar de makelaar djeesus wat een drama maken mensen ervan dat ik een brief open heb zitten maken die niet voor ons blijkt te zijn. Het lag tussen de rest van de post, tja kan gebeuren.

Moeten die mensen maar niet een maand van te voren ons adres opgeven hoor :z

En HIER zijn we het dus vooral niet mee eens.
Daarbij had je het in je eerste post niet bepaald over "per ongeluk open maken" en "naar de makelaar brengen" ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:59

Nee moest dat dan?

Ik word hier weggezet als aso, nou fijn.
Ik doe mijn best om het netjes af te werken maar een ander pleurt het misschien weg, nou lekker handig dan.
Laatst bijgewerkt door Nic op 25-11-11 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:00

Maar je had het wel gezien, want je vriend wilde het weggooien?

En het is toch niet meer dan logisch dat je meubels besteld voor je nieuwe huis en dat je die daar wilt laten afleveren. Levertijden zijn lang, bij ons was het 24 weken maar het begint al vaak bij 12 weken. En die meubels zijn voor het nieuwe huis, dus die moet je daar laten afleveren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:01

Nicolletje schreef:
Nee moest dat dan?

Dan is het toch logisch dat mensen er over vallen....... halve info betekent ook dat mensen daar enkel hun reactie op baseren ;)

Je zegt zelf. " ik heb hem opengemaakt :o "
Vanwaar die smile? Omdat je zelf ook weet dat het niet netjes is?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:01

veerledec schreef:

En het is toch niet meer dan logisch dat je meubels besteld voor je nieuwe huis en dat je die daar wilt laten afleveren. Levertijden zijn lang, bij ons was het 24 weken maar het begint al vaak bij 12 weken. En die meubels zijn voor het nieuwe huis, dus die moet je daar laten afleveren.

24!!! :wow:
Waar hebben jullie besteld??

Ik vind die standaard 12 weken al zo lang.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:02

veerledec schreef:

Ja ik zeg huh wat is dit? Weet jij hier iets van? Oh er staat familie huppeldepup, kijk nou.
Dus mijn vriend "wie zijn dat nou weer"
Ik: "volgens mij de kopers van jouw huis"
"Oh zegt ie, maar goed dat jij het ziet want ik had het weggegooid anders"

Pffff nou hebben jullie nu genoeg verantwoording afgelegd gekregen :list:

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:04

manzano schreef:
veerledec schreef:

24!!! :wow:
Waar hebben jullie besteld??

Ik vind die standaard 12 weken al zo lang.

Piet Klerckx. Verder geen klachten over hoor, maar het was inderdaad errug lang.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:04

manzano schreef:
Je zegt zelf. " ik heb hem opengemaakt :o "
Vanwaar die smile? Omdat je zelf ook weet dat het niet netjes is?

Ja natuurlijk weet ik dat het niet echt netjes is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:06

Nou dan!!!! Dan is toch niet raar dat wij het met je eens zijn :+ :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:10

Tja ik word afgeschilderd als aso maar als we het nu alsnog weggooien vind ik pas aso.
Maargoed, blijkbaar moet je dat er meteen bijzeggen in je eerste post :+ dat ik het heus niet weggooi. Maar de envelop is wel geopend :x
Ik zeg het er wel bij tegen de makelaar. Prima als ze van alles hier laten bezorgen maar ik kan niet garanderen dat ik het niet per ongeluk openmaak ofzo :+

*op eigen risico dus

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:11

Ze laat niks bezorgen....... ja meubels ;)
Van die brief weten ze toch niks. Normaal belt een bedrijf over dit soort dingen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:14

Ik heb alleen meer het idee dat de confrontatie (die je ook in je eerste post noemt) het grootste probleem is van het geheel dat zij post "laten bezorgen".
Maar dat is mijn idee hoor (ook gelet op eerdere posts over een voorgenomen verbouwing).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:20

Nu moet ik eerlijk bekennen dat mijn huisgenoten en ik ook post open gemaakt hebben van een oud-huisgenoot. We hadden namelijk al meerdere keren verschillende deurwaarders aan de deur gehad.
Mevrouw had zich express niet ingeschreven op haar nieuwe adres. We hebben toen alle geldeisers aangeschreven en gebeld. De post terugsturen werkte namelijk niet, want we bleven post ontvangen van haar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:23

Misschien... Kijk, ik heb mijn eigen huis (ik had zelf ook een huis) zelf ingepakt en dan neem je letterlijk afscheid... Hier (in mijn vriend zijn huis) staat alles er nog, de poesjes lopen er nog, het voelt nog niet als 'verhuizen'.

Wat betreft de eerdere posts: mijn vriend heeft hier jaren aan gewerkt, ja natuurlijk baal ik er van dat hij het nu moet verkopen omdat er geen goeie afspraken zijn gemaakt met zijn ex.
Ik ben erbij geweest dat het af was, heb hem geholpen met inrichten... Ik weet hoeveel moeite hij ervoor gedaan heeft.
En dan gaan andere mensen de boel afbreken wat hij met zorg heeft gemaakt.
Ja ik vind dat lastig.
Vooral ook omdat ik het in het begin allemaal maar helemaal niks vond dat dat huis ook van zijn ex was, dus ik heb echt moeten wennen aan dit huis, maar ik dacht "hij is er blij mee dus ik accepteer het maar"

Nou ben ik eraan gewend, moeten we weg :+ :x

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:34

Nicolle, jij hebt toch wel foto's in het interieurtopic geplaatst van dit huis? Die vond ik echt om te :~

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:02

Tja is op zich wel logisch, maar dat is nou eenmaal wel wat erbij hoort.

Wij hebben ons huis ook hélemaal zelf gedaan. Ik heb 7 maanden geen badkamer/wasbak gehad. Moest douchen op stal en bij vrienden. De keuken (die er in hetzelfde weekend uitging als de rest, namelijk het 1e weekend dat er sleutel was) heeft 10 maanden op zich moeten laten wachten. Een vloerbedekking over de betonnen vloer nóg langer.

Dus ik weet wat het is om ergens heel veel moeite voor hebben moeten doen.
Uiteindelijk hebben we het afgemaakt en leuk gemaakt om te verkopen. Tja, moeilijk en balen. Maar dat hoort er bij en kun je kopers niet kwalijk nemen.

We hebben de dag voor de sleuteloverdracht pas ons huis ingepakt. Nacht doorgegaan........ de ochtend zelfs nog.

Dus weet echt wel hoe het is. Maar je moet wel realistisch zijn en vooral vooruit kijken waar je het voor doet. Het is maar een stapeltje stenen uiteindelijk.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:09

tja nicolletje, dat hoort erbij met verkopen... In deze tijd moet je eigenlijk allang blij zijn dat je je huis verkocht hebt als je beetje realistisch na denkt... Het huis waar jullie naartoe gaan is denk ik ook niet helemaal naar jullie wens?