Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieszje schreef:Ik zit precies met hetzelfde probleem Kosseh. Zwaar irritant.. Ik heb nogmaals een werkgeversverklaring aangevraagd en gevraagd of ze het basis salaris apart op de werkgeversverklaring willen zetten. Nu zit alles bij elkaar opgeteld en klopt het niet met mijn loonstrook. Het formulier is veranderd. Dus denk dat het eerst samen gevoegd moest worden en nu alles apart van elkaar.
kosseh schreef:Even een schopje omhoog en een vraag aan mensen die al een keer een hypotheek hebben afgesloten.
Over 3 weken is de overdracht al en m'n hypotheek is nog steeds niet rond... Ik heb naast m'n standaard uren ook bereikbaarheidsdienst (avonden en weekenden). M'n werk heeft de vergoeding hiervoor ingevuld op de werkgeversverklaring als overwerk (omdat het naast m'n contract uren is). De hypoteekvertrekker zegt dat het als Onregelmatingheidsvergoeding moet, maar die krijg je alleen als je je contract uren buiten de kantoortijden werkt (wat bij mij dus niet zo is).
M'n werkgever wilt het daar dus niet invullen, maar de hypotheek verstrekker accepteert zo niet mijn aanvraag. Terwijl ik zelf zonder die vergoeding genoeg verdien om de hypotheek aan te gaan die ik wil, maar omdat m'n bereikbaarheidsdiensttoeslag op m'n loonstrook en werkgevers verklaring staat moet dit kloppen.
Iemand hier ervaring met een hypotheek aanvragen die ook bereikbaarheidsdienst draait?
Of ervaring wat de doen als hypotheek verstrekker en werkgever het niet eens zijn?
Moska schreef:Dat is linke soep. Zodra wij dat soort dingen doorkrijgen, gaat het dossier linea recta naar de fraude afdeling. Uiteraard zien we niet alles en een goede fotoshopbeurt is met het blote oog niet te zien, maar waarom zou je het riskeren?
Moska schreef:Dat is linke soep. Zodra wij dat soort dingen doorkrijgen, gaat het dossier linea recta naar de fraude afdeling. Uiteraard zien we niet alles en een goede fotoshopbeurt is met het blote oog niet te zien, maar waarom zou je het riskeren?
Berdien schreef:Echt, bij afwijkende inkomens vraag aan je adviseur of je kunt werken met een IBL via UWV Verzekeringsbericht. Sla je die hele vervelende werkgeversverklaring over!
Hutcherson schreef:Moska schreef:Dat is linke soep. Zodra wij dat soort dingen doorkrijgen, gaat het dossier linea recta naar de fraude afdeling. Uiteraard zien we niet alles en een goede fotoshopbeurt is met het blote oog niet te zien, maar waarom zou je het riskeren?
Omdat de werkgever niet meewerkt, de bank dit eist en je niet onder de koop van het huis meer uit kan meestal als op zo'n korte termijn de overdracht is? En je dan dus 10% boete verschuldigd bent...