Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:24

Malenka schreef:
Zo'n klei vloer met lijnzaadolie hebben mensen hier in de wijk wel gedaan. Maar voor zover ik weet zijn ze allemaal op iets anders over gegaan. Een gietvloer is zeker te overwegen. Ik zal nog wat meer uit moeten pluizen over hoe duurzaam dat als optie is.

Ik heb nu in ieder geval twee linoleum samples binnen en ben wel heel erg gecharmeerd van 1 daarvan. Echt prachtige kleuren. En het lijkt me heel fijn voelen.

En kurk of steentapijt?

Wij hadden in ons vorige huis op de hele bovenverdieping kurk, ik vond het heel mooi en ook 'warm'. Steentapijt ben ik grote fan van <3

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:25

Als meelezers toch een keer reageren: wij hebben een linoleum vloer liggen, nu 2 jaar. 1x in de week dweilen houdt hem mooi, ik ervaar schoonmaken als een eitje, maar op de kleur (ik wilde perse paars bij onze gele keuken) zie je vrijwel geen vlekken. Een paar krasjes van meubels met scherpe randjes, dat viel me inderdaad tegen, die hebben inmiddels sokjes. Keuze is op linoleum gevallen vanwege de kleur en het duurzame materiaal, want natuurlijk. Bovendien hadden wij heel weinig ruimte onder de bestaande kozijnen van onze verbouwde schuur waardoor tegels en hout afvielen. Een gietvloer vond ik te definitief.

Geen hond, wel kinderen en we wonen buitenaf waardoor er de hele dag zand mee naar binnen gelopen wordt.

Voor het beeld (foto gemaakt voor de keuken, maar de vloer komt ook mooi uit):

Afbeelding

_Lorette_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:02

Is dat jullie huis, Kaka? Prachtig!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:37

Solleke, kurk is prachtig en voelt heerlijk. Mijn ervaring is helaas wel dat katten het kunnen ontdekken als krab object... In de woonkamer durf ik dat dus niet aan. Maar voor onze bovenverdieping wil ik heel graag kurk. Ook omdat het licht geluidsdempende eigenschappen heeft. Lijkt me ideaal.

Kaka, prachtig! Denk je dat je geen krassen had gehad als je alle voorwerpen gelijk had voorzien van een viltje oid?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:55

Wij hebben een gietvloer, een PU-vloer. Heb als voorbeeld een foto van de slaapkamer, daar zie je een stukje van de vloer.
Je kan hem in allerlei kleuren krijgen en ook de 'veeg' kan je kiezen. Heel strak dus geen vegen of wat meer. Wij hebben er tussenin, is wat praktischer ook.
Er zit vloerverwarming onder en de vloer voelt zacht onder je voeten. Warm in de winter, koel in de zomer. Erg praktisch met schoonmaken, zonder naadjes etc. Handig met honden. Hij krast niet tot nauwelijks (we zijn er zelf niet zuinig genoeg mee)

Grootste nadeel vind ik dat hij vrij glad is voor de honden. Vooral voor onze teckel, voor haar zou een stroevere vloer beter zijn.

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:48

Dit sample maakt mij erg blij.

Afbeelding

Afbeelding

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 14:26

_Lorette_ schreef:
Is dat jullie huis, Kaka? Prachtig!

Ja, nog steeds erg blij met het resultaat.

Die groene vloer is ook prachtig! Wij hebben ook getwijfeld over zo'n oranje vleug, maar vonden het huis al druk genoeg qua kleur.

We hebben inderdaad overal viltjes onder, dat gaat prima. 1 stoel over het hoofd gezien en dan heb je direct een lelijke kras.Wat mij betreft niet onoverkomelijk, een huis mag leven. Voordeel van linoleum is dat je het nog eens kunt vervangen, het kostte een stuk minder dan een gietvloer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 15:44

@malenka: dat is zeker een mooie vloer !

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:19

Heel mooi, Malenka! Goeie match met die draagbalk ook, alsof het ervoor gemaakt is :D

Kaka, wat een mooie keuken <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:28

Ik zou zelf dus niet snel voor zulke kleuren kiezen. Bij ons zou dat vast heel lelijk, druk en goedkoop worden. Maar als ik dan bij jou zo'n okergele keuken zie met paarse vloer, dan vind ik dat heel gaaf. :j

Hoe hebben jullie de rest van het huis?

Wij hebben de woonkamer geverfd. Ik wilde van koele, frisse kleuren naar lichte, warme kleuren. Nou, alles is veel donkerder uitgevallen dan verwacht en ook totaal anders van kleur. Ik hoop zo dat ik het nog voor 2 jaar acceptabel kan inrichten, want ik ga het nu niet nog eens opnieuw doen (zwanger).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:29

Is dat marmoleum @Malenka?

Mijn ouders hebben jarenlang marmoleum vloer gehad. Ook toen ik er nog woonde. Het gaf mij altijd een school/ziekenhuis gevoel. De naden waren goed zichtbaar (omdat die egaal gekleurd zijn). Voor goed onderhoud moest er eigenlijk 1 -2 keer per jaar een boen en wax machine doorheen. Hij was in de loop der jaren heel erg verkleurd (ze hadden een geel/licht oranje achtige vloer) en met de laatste verbouwing is het eruit gegaan (wat een verschrikking was om te moeten doen) en zijn ze over gegaan naar keramisch parket.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:40

_Lorette_ schreef:
Ik zou zelf dus niet snel voor zulke kleuren kiezen. Bij ons zou dat vast heel lelijk, druk en goedkoop worden. Maar als ik dan bij jou zo'n okergele keuken zie met paarse vloer, dan vind ik dat heel gaaf. :j

Wij hebben de woonkamer geverfd. Ik wilde van koele, frisse kleuren naar lichte, warme kleuren. Nou, alles is veel donkerder uitgevallen dan verwacht en ook totaal anders van kleur. Ik hoop zo dat ik het nog voor 2 jaar acceptabel kan inrichten, want ik ga het nu niet nog eens opnieuw doen (zwanger).

Welke kleuren heb je gebruikt?
Is het misschien ook wennen?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:30

Wij zijn bezig om de zitgedeelte op te knappen. Gister een beginnetje gemaakt, vandaag weer verder met schilderen. Heel blij met de kleur, vind dat van te voren altijd lastige keuzes met uitzoeken.
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:34

Niqui schreef:
Wij hebben al jaren natuursteen, waarbij de platen koud tegen elkaar aan zijn gelegd. Hierdoor is er bijna geen voeg. Ja, je moet ervan houden, maar ik vind ons Perlato in matte uitvoering na jaren nog steeds mooi en een warme uitstraling hebben. Dat laatste letterlijk en figuurlijk, want er zit vloerverwarming onder waar de afdekvloer overheen is gestort. De platen natuursteen zijn vervolgens waterpas in de specie gelegd. Dat zorgt ervoor dat de vloer in combinatie met de smalle voeg heel egaal/vlak is. Bovendien hebben we er heel weinig werk aan met een dweilrobot en blijft hij mooi. Echt ideaal vind ik.

Dat klinkt mooi en vraagt om een foto, als je dat wilt delen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 10:39

Mri schreef:
Is dat marmoleum @Malenka?

Mijn ouders hebben jarenlang marmoleum vloer gehad. Ook toen ik er nog woonde. Het gaf mij altijd een school/ziekenhuis gevoel. De naden waren goed zichtbaar (omdat die egaal gekleurd zijn). Voor goed onderhoud moest er eigenlijk 1 -2 keer per jaar een boen en wax machine doorheen. Hij was in de loop der jaren heel erg verkleurd (ze hadden een geel/licht oranje achtige vloer) en met de laatste verbouwing is het eruit gegaan (wat een verschrikking was om te moeten doen) en zijn ze over gegaan naar keramisch parket.

Klopt. Ik zal de kleurechtheid eens navragen want dat is inderdaad wel belangrijk. Voor de naden ben ik niet zo bang aangezien ik de buitenrand in een andere kleur zou willen. Dus er komen dan geen naden in een kleurvlak. Anders zou dat inderdaad erg storend zijn.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:54

Oh ja, marmoleum wordt lichter door zonlicht. Maar als je bv een mat had liggen en je haalt m weg, dan trekt het kleurverschil weer bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 13:55

De stukken marmoleum kunnen dmv lassen aan elkaar worden gezet. Die lassen die zie je wel. Als je dat erg storend vind kan het ook zonder lassen, maar dan kan het alleen door een professional gelegd worden.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 14:41

_Lorette_ schreef:

Kleurig en ik ben gek op behang. Ons huis is ook nog een work in progress (bovenverdieping is een bouwput, maar ook daar heb ik kleurige plannen voor) en ik heb alleen foto's van slechts deels ingerichte ruimtes (nooit nieuwe foto's gemaakt), maar een tipje van de sluier. De gehele benedenverdieping heeft paars linoleum gekregen. De naden zie je wel, maar vind ik niet storend. Ze zijn geheel vlak.

Deels printscreens omdat bij een migratie naar een nieuwe telefoon de fotos een bestandstype hebben gekregen wat niet door Bokt ondersteund lijkt te worden :(

De keuken vanuit een ander perspectief:

Afbeelding

Mijn laatste interieur aanwinst:

Afbeelding

De entree:

Afbeelding

Het behang in onze slaapkamer, gecombineerd met oudroze verf op kozijnen en plafond:

Afbeelding

De bibliotheek, met vissen behang:

Afbeelding

Hier staat inmiddels een bureau in de kleur van deze kast:

Afbeelding

Voor de badkamer wil ik zoiets:

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 16:12

Wat een gaaf huis Kaka. Ik vind de keuken heel mooi in die kleuren.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 09:22

Ik vind het leuk om wat van mijn huisje (appartement) te delen. Ik ben heel blij met hoe het is geworden *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is nog niet helemaal 'af'. Ik wil nog iets aan de muur en een kleed lijkt mij gaaf maar ik kom er nog niet helemaal uit wat ik dan zou willen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 09:28

IlonavL schreef:
Ik vind het leuk om wat van mijn huisje (appartement) te delen. Ik ben heel blij met hoe het is geworden *\o/*

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het is nog niet helemaal 'af'. Ik wil nog iets aan de muur en een kleed lijkt mij gaaf maar ik kom er nog niet helemaal uit wat ik dan zou willen.

Mooi <3
Bij Manzilon hebben ze een fluffy kleed in het bruin of zand, die zouden misschien wel mooi passen qua kleur. De zandkleur hebben wij maar is wel wat lichter dan verwacht :Y)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 09:35

Dankjewel! Ik ga meteen spieken haha! Heb je een foto van het kleed bij jullie?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 18:19

@ilonavl. Mooi geworden. Begrijp wel dat je er blij van wordt. Iets voor aan de muur of een mooi kleed komen vanzelf. Het hoeft niet heel duur te zijn.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 18:44

Jennyj01 schreef:
@ilonavl. Mooi geworden. Begrijp wel dat je er blij van wordt. Iets voor aan de muur of een mooi kleed komen vanzelf. Het hoeft niet heel duur te zijn.

Zo is het :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:57

Afbeelding
Wij hebben recent een huis gekocht met deze keuken. We willen de keuken naar eigen smaak maken. We vinden de panelen met die rondjes een leuk idee, maar de rondjes vinden we niet mooi. We krijgen ook niet goed bedacht wat voor afbeelding we er wel op willen (het zijn panelen en daar zit een speciaal gedrukte sticker op) De keuken zelf blijft, de muren worden geschilderd.

Iemand misschien een leuke suggestie wat we op de panelen kunnen doen? Het idee dat het zo doorloopt vinden we wel leuk. Als we niets bedacht krijgen halen we het eraf en moeten de muren en plafond gestuct worden. Is even meer werk maar dat is dan niet anders. Maar wie weet heeft iemand hier wel een leuk idee. Ik vindt wel leuke afbeeldingen maar het loopt ver door op plafond waardoor het dan niet mooi is.