Samantha_ schreef:Denk dat het vroeger in verhouding ook duur was, salarissen lagen toen veel lager.
Wij gingen echt nooit op vakantie. Eerste keer dat ik op vakantie ging was ik 13, mocht met een vriendinnetje mee.
Idem. Ik ben met thuis 1 keer op vakantie geweest. Was gewoon geen geld voor.
Tussen mijn 20 en 30e wel gereisd, maar niet zo vaak en dan wat road tripjes door Frankrijk die deels door werk betaald werden. Pas vanaf mijn 30e echt beginnen grote reizen maken. Hotels interesseren me niet, ik heb jarenlang wekelijks in hotels à la Hilton en NH geslapen en ik vind dit hele deprimerende plekken.
Wij gaan naar hostels (dorms of eigen kamer), airbnb, huisjes etc of kleinschalige hotelletjes. Geen ketens. Valt mij eigenlijk altijd wel tegen die grote of 'luxe' dingen, eender welke prijsklasse. Kamperen vind ik prima, voor een nachtje of 2-3, niet langer. Heb zelf geen kampeermateriaal.
Ik heb niet veel nodig om te slapen en slaap ook heel makkelijk, dat scheelt wel.
Ik heb het geluk gehad dat ik voor mijn job veel heb kunnen reizen. Hele fijne herinneringen aan.
Vorig jaar naar Duitsland geweest twee weken en een gouden reis gehad. Alleen vind ik Europa te duur om te reizen. En ik denk dat je verre reizen ook beter doet als je nog relatief jong bent. Met mijn 1m84 vind ik 24u onderweg zijn in een krap vliegtuig nog goed te doen, dat is over 10 of 15 jaar mss helemaal anders.
Ik hou overigens niet van het strand, doe mij maar bergen en bos!