Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:02

_Elaine_ schreef:
Gefeliciteerd Charlotte446!

Nou hier is t rustig geweest de afgelopen 2 weekjes, was geen nieuw aanbod wat ons aansprak.

Maar even geduld en toch nog nieuw aanbod gekomen en hebben vanmiddag en woensdag een bezichtiging staan.

Beide in de regio van onze voorkeur, dus ben heel benieuwd wat we er van vinden
Appartementen ipv woonhuizen (die zijn hier niet te betalen :') )

Spannend! Veel succes en plezier vanmiddag!

Rinske

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:14

Het is ook gewon bizar hoe weinig aanbod er is, in ons dorp staan nog maar 4 huizen te koop :wow: .

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:38

Rinske schreef:
Het is ook gewon bizar hoe weinig aanbod er is, in ons dorp staan nog maar 4 huizen te koop :wow: .

Poah zelfs hier is het meer. Wel vooral wat duurdere woningen.

Klein feestje; onze hypotheek is rond! Maandag tekenen, 8 maart krijgen we de sleutel :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:49

Rinske schreef:

Hier 7.
1 van 2 miljoen
1 van 1 miljoen
2 tussen 6-8 ton
2 van 4-5 ton
1 van 397000

En dan kan je nog wat leuke kaveltjes kopen, die beginnen bij de 8 ton. (En dan moet je dus zelf nog het huis (laten) bouwen :Y)

Succes starters :=

Het lijkt erop dat wij net goed hebben gekocht voor het echt de pan uitrees... hadden ons huis beter later in de verkoop kunnen doen :')
Of deze weer verkopen, na de verbouwing krijgen we er nog veel meer voor. Helaas geen miljoentje liggen voor een leuk huis of een kavel.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:44

Ik ga rustig meelezen. Vanaf november gaan wij serieus kijken voor een woning. Ben benieuwd hoe de markt er tegen die tijd voor staat.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:51

Echt bizar hè.

Wij gekocht voor 167000 nu getaxeerd op 245000.

Hadden vandaag een makelaar over de vloer voor aan en verkoop traject. Beide goed gevoel bij dus gaan er waarschijnlijk mee in zee.
Maandag worden we teruggebeld door een makelaar voor een bezichtiging. Eigenlijk te klein maar mooie verbouw mogelijkheid.
Wellicht morgen even langs rijden. Wel een uur en driekwartier rijden.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:53

Rinske schreef:

Dat is wel heel weinig zeg!

Maar ik woon ook verkeerd hoor,
227 woningen te koop hier.
Waarvan de helft al boven de 1 milj is
Ga je kijken tot 30k kom je uit op 13
Waarvan er 5 uit de huur komen en wij niet voor in aanmerking komen ivm gestelde eisen.
Van de overige 7 zijn de of in z’n slechte staat dat we er niet aan willen beginnen
Of ze zijn te klein.

Dus daarom zoeken wij nu in een gebied van 9 omliggende gemeentes.

Huisje van vandaag gaat hem niet worden
Bleek precies voor de deur een hele drukke speelveld te liggen.
En ik en kinderen gaan niet samen :')
Kijk altijd op Google voor zulke dingen voor ik voor een bezichtiging bel, maar helaas was dit omringt door bomen en dus niet op Google te zien :Y)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:24

Hier om precies te zijn 0 woningen te koop :+ Maar ik woon ook niet echt in een groot dorp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:44

Hier staat wel nog best wat te koop. Maar zo'n appartement als Martine gaat hier weg voor ruim over de 2 ton. Staat er nu 1 op Funda van 63m2 voor 229. Hebben wel vrij uitzicht, maar toch. Deze zit vlak naast de drukke kruising.

Zou hier echt wel willen blijven wonen. Maar als de markt zo absurd blijft gaat dat 'm niet worden.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:49

Vandaag wezen kijken bij 68m2 voor 295 (wel maisonnette)
En volgende week ook 68m2 voor 250

Leukjoh, wonen in een van de duurste dorpen van het land....

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:57

:=
Met die prijzen zou ik dus echt niks kunnen kopen _O-

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:06

Gelukkig zijn we met zijn 2e. En is een hypotheek tot 300 voor ons heel goed haalbaar (onze Max ligt boven de 4 zelfs, maar dat willen we echt niet ivm hoge woonlasten)

Maar tis wel een pittige zoektocht en lastig er doorheen te komen met “beperkt” eigen geld

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:07

In ons dorp staan 40 huizen te koop. Waarvan ongeveer vijf met een prijs van een miljoen of hoger. Het goedkoopst is een appartement voor 275K. En er staan in totaal maar 10 huizen te koop met een vraagprijs onder de 500K.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:09

Hier ook rond de 250 denk ik voor zo'n appartement.

Ik schrik wel hoor van de prijzen. Mijn zus heeft 5? Jaar geleden in een goede wijk een leuk huisgekocht voor 225k met 109 m2 woonoppervlakte en alles in prima staat.
Vriendin is vandaag wezen kijken naar dit huis-ze gaat het niet doen-. Maar er moet zóveel aan gedaan worden, energie label G, asbest en dan alles wat oud is, enkel glas geen isolatie en een stuk kleiner in een slechte wijk en dan diezelfde vraagprijs. Zal ook wel overboden worden gok ik gezien er nu al een melding staat in de advertentie van de vele reacties.

https://www.funda.nl/koop/eindhoven/hui ... tstraat-9/

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:19

Bij ons in het dorp staat er 1 te koop voor 1,5 miljoen.
De rest wordt hier verkocht voor het op Funda komt. :+
Zo is ons huis ook verkocht.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:12

Rinske schreef:

Net eens gekeken, hier ook maar 4 beschikbare huizen te koop, en daarvan is er een executieverkoop via een veiling, en een over de 8 ton wat al heel erg lang te koop staat.
Dus eigenlijk maar 2 doorsnee woningen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:51

Hier in Meppel staan er 32 die niet verkocht zijn onder voorbehoud of onder bod zijn. Staan er ook een paar al heel lang op, vaak het duurde segment waar nog wat aan moet gebeuren. Wij zoeken ook wel passief maar er komt echt niets voorbij.

https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... kepage-20/

Ik vond deze op zich wel prima maar mijn man vind de buurt niets en vind het niet genoeg een stap vooruit ten opzichte van wat we nu hebben.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:00

Het valt me ook wel op dat het (in ieder geval hier) vaak heel lang duurt voordat de status van een huis verandert terwijl het al lang onder bod of verkocht is.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:49

Hier in Nieuwegein best wel wat aanbod, maar alles ook binnen een paar dagen verkocht (en flink overbieden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:06

SimoneeM schreef:
Wij zitten ook in een populaire regio hoor haha. We zoeken vooral in Houten, maarja, omgeving Utrecht is gewoon prijzig.
Krijg er soms gewoon een lachbui van; huis 45 min op Facebook en dan al kijkdag vol :')

Maar ach, er komt vast vanzelf iets :)

Houten gaan de huizen wel echt hard.. ben echt blij dat wij vlak voor de gekte hebben kunnen kopen! Welke wijken spreken je aan? Ik kan mn ogen en oren ook eens open houden :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:02

Hanafubuki schreef:
SimoneeM schreef:
Wij zitten ook in een populaire regio hoor haha. We zoeken vooral in Houten, maarja, omgeving Utrecht is gewoon prijzig.
Krijg er soms gewoon een lachbui van; huis 45 min op Facebook en dan al kijkdag vol :')

Maar ach, er komt vast vanzelf iets :)

Houten gaan de huizen wel echt hard.. ben echt blij dat wij vlak voor de gekte hebben kunnen kopen! Welke wijken spreken je aan? Ik kan mn ogen en oren ook eens open houden :)

Het gebied rond Houten Castellum vooral, dus beetje zuiden van Houten. Wat ook nog erg populaire wijken zijn volgens mij :') We willen het onmogelijke eigenlijk :P

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:56

Wij gaan morgen weer een woning bezichtigen en hebben voor de week erop ook een bezichtiging ingepland staan, omdat het met de woning waar we mee bezig waren helaas niet is gelukt. Eigenaren wilde toch een te hoge prijs hebben en dat icm enkele onzekerheden omtrent de achterom durfde we dat niet aan.

Echter is de woning van morgen al in 1800 gebouwd en moet gemoderniseerd worden. Daarnaast is het animo voor de woning erg groot te noemen vanwege de lage vraagprijs... Ben benieuwd of we ook maar enigszins kans maken.

Klussen is op zich geen probleem, we hebben goed gespaard en wonen nog thuis dus als het een tijdje duurt is dat ook geen probleem.

Vind het heel spannend, want zou heel graag in die specifieke straat willen wonen. Locatie kan eigenlijk niet beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:07

Oeh spannend dus, succes mavantos!

Wij hebben vandaag voor de laatste keer ons huis helemaal ondersteboven gepoetst voor de bezichtigingen van morgen en overmorgen. Pfffff :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:02

mavantos schreef:
Wij gaan morgen weer een woning bezichtigen en hebben voor de week erop ook een bezichtiging ingepland staan, omdat het met de woning waar we mee bezig waren helaas niet is gelukt. Eigenaren wilde toch een te hoge prijs hebben en dat icm enkele onzekerheden omtrent de achterom durfde we dat niet aan.

Echter is de woning van morgen al in 1800 gebouwd en moet gemoderniseerd worden. Daarnaast is het animo voor de woning erg groot te noemen vanwege de lage vraagprijs... Ben benieuwd of we ook maar enigszins kans maken.

Klussen is op zich geen probleem, we hebben goed gespaard en wonen nog thuis dus als het een tijdje duurt is dat ook geen probleem.

Vind het heel spannend, want zou heel graag in die specifieke straat willen wonen. Locatie kan eigenlijk niet beter.

Heel veel succes! Ik duim voor jullie :-)

Hier hele opluchting; de hypotheek is definitief getekend, de overdracht staat vast op 8 maart :D Heel snel dus al, dus nu lekker stressen met alle bedrijven benaderen. We hebben afgelopen weekend de sleutel gehad en komend weekend mogen we nog een keer. Dan gaat een bevriende installateur mee voor advies :-)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:48

Fijn Amethyst!

Wij gaan morgen onverwachts ook ergens kijken. Stonden op de reservelijst en er kwam een plekje vrij, werden net gebeld.

Huis is wat “gewaagder” (voor ons dan, moet wel wat aan gedaan), maar wel heel leuk. Dus ben heel benieuwd :)