Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:31

Ik woon splitlevel dus bij ons is de keuken en eetkamer op de eerste volledige verdieping. Ben er zonder moeite aan gewend! Wel hebben we op de begane grond een extra koelkast met vriezer gezet voor het drinken en voorraad. Dat zijn de zwaarste dingen die ik dus niet elke keer naar boven hoef te tillen. Onze woonkamer zit tussen de garage en keuken in op een halve verdieping hoogte haha! :D

Nadeel van ons huis, omdat je dus voor alles tenminste een halve trap moet kunnen lopen kunnen onze opa's (beiden richting de 90) niet meer bij ons op bezoek komen. Als ik echter kijk hoevaak ze op bezoek zijn geweest in ons oude huis was dat 0x, wij gaan nou eenmaal altijd naar hun toe! ;)

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:36

DubbelDun schreef:
Leuk als je jong en/of gezond bent, maar een crime als er ooit iets is waardoor je niet makkelijk trappen meer kunt lopen.
En wat te denken van kinderen die je nog niet alleen kunt laten, laat staan op een andere verdieping !


Voor kinderen heb je traphekjes en anders neem je ze mee. Dat gaat geen probleem vormen.

Op latere leeftijd zijn ze wel wat onhandig.

Maar als je jong bent denk ik zeker dat je er een heel tof huis aan hebt! Als je gevoel er goed bij is zou ik zeker kopen!

DubbelFun

Berichten: 88898
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:41

DubbelDun schreef:
Leuk als je jong en/of gezond bent, maar een crime als er ooit iets is waardoor je niet makkelijk trappen meer kunt lopen.
En wat te denken van kinderen die je nog niet alleen kunt laten, laat staan op een andere verdieping !

PSvanLot schreef:
Voor kinderen heb je traphekjes en anders neem je ze mee.
Behalve als je iets van boven naar beneden moet meebrengen (of andersom :) ) Je hebt maar één paar handen !

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:42

Dan laat je ze even alleen. Zo erg is dat niet.

Boras
Berichten: 9974
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:46

Een kennis van mij kocht zo'n huis als vrijgezel.
Toen hij zijn eerste kind verwachtte, verhuisde hij met zijn vrouw naar een "normaal" ingedeelde woning.
Veel praktischer.

Edit: typfoutje

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:56

Lijkt mij ook erg lastig met kinderen, hoe vaak we hier wel niet even de keuken in lopen voor drinken /eten/flesje/handen wassen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41888
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:33

Ik denk dat je vooral het trappen lopen heel snel zat wordt. En met schoonmaken lijkt t me ook poedersuiker. Nog meer treden om schoon te maken. En nog meer val mogelijkheden :').

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:45

_San87_ schreef:
Ik denk dat je vooral het trappen lopen heel snel zat wordt. En met schoonmaken lijkt t me ook poedersuiker. Nog meer treden om schoon te maken. En nog meer val mogelijkheden :').


Je kunt in ieder geval een draadloze steelstofzuiger kopen, mijn nicht sjouwde zich een breuk met de gewone.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41888
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:46

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat je vooral het trappen lopen heel snel zat wordt. En met schoonmaken lijkt t me ook poedersuiker. Nog meer treden om schoon te maken. En nog meer val mogelijkheden :').


Je kunt in ieder geval een draadloze steelstofzuiger kopen, mijn nicht sjouwde zich een breuk met de gewone.

Moet je ook maar willen :=.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:49

Kinderen hoef ik me eigenlijk geen zorgen om te maken, die wil ik niet. En als ik ze ooit misschien wel wil - dan gaat hij gewoon weer in de verkoop. Daar ben ik niet zo moeilijk in.
Traphekjes etc. zijn dan niet van toepassing. En inderdaad, kind kan best 5 minuutjes onder blijven, denk ik dan.
Oma en opa, die kunnen dan onder (want woonkamer en WC onder), dan loop ik wel even voor drinken.

Maar inderdaad, hoe ervaren jullie het feit dat je voor je chipje en drankje naar boven moet wandelen.
Bv. geur? Keuken en dan een hal naar de badkamer en slaapkamer toe?

Garage koppelt aan de woonkamer, dus een extra koelkastje daar kan wel...

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:51

_San87_ schreef:
PSvanLot schreef:
Je kunt in ieder geval een draadloze steelstofzuiger kopen, mijn nicht sjouwde zich een breuk met de gewone.

Moet je ook maar willen :=.


Niks mis mee, ik heb er boven ook een en vind het eigenlijk veel handiger dan de gewone.

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:53

_mexx_lady_ schreef:
Kinderen hoef ik me eigenlijk geen zorgen om te maken, die wil ik niet. En als ik ze ooit misschien wel wil - dan gaat hij gewoon weer in de verkoop. Daar ben ik niet zo moeilijk in.
Traphekjes etc. zijn dan niet van toepassing. En inderdaad, kind kan best 5 minuutjes onder blijven, denk ik dan.
Oma en opa, die kunnen dan onder (want woonkamer en WC onder), dan loop ik wel even voor drinken.

Maar inderdaad, hoe ervaren jullie het feit dat je voor je chipje en drankje naar boven moet wandelen.
Bv. geur? Keuken en dan een hal naar de badkamer en slaapkamer toe?

Garage koppelt aan de woonkamer, dus een extra koelkastje daar kan wel...


Ben je er al geweest? Het moet je vooral een goed gevoel geven. Het huis moet je passen, dat is veel belangrijker. Een ander kan niet voor je bepalen of je het onhandig vindt om naar boven te lopen voor een hapje of drankje. Idem aan de geur.
Ga vooral beleven hoe het aanvoelt.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:04

Nee, ik heb het huis nog niet gezien. Mede ook omdat ik erg moest wennen aan het idee dat mijn keuken boven ligt.
Voordeel, snoep ligt boven dus wellicht ben ik te lui om dat te gaan halen. En als ik dan toch ga, moet ik trap lopen. Beide goed voor de lijn dus :D
MAar het was meer om de ervaring die jullie hebben haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:22

Ik ervaar het niet als storend, het went super snel. Wel een goed excuus om 2 snoepjes te pakken, je loopt het er ongemerkt sneller af dan bij een gelijkvloerse woning! :))
Ik zou zeggen, bekijk het huis en vraag desnoods aan de buren hoe zij het ervaren. +:)+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:57

Heel leuk LiekeC!

Ik heb ook een gnoom staan, ik vind ze leuk!! Die van jou zijn prachtig Noviceh!

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:32

Ik woon dan in een studentenhuis, maar onze keuken (en de voordeur, galerijflat) is op de eerste verdieping, mijn kamer (en de badkamer) zit op de begane grond. We hebben geen woonkamer.
Het enige nadeel vind ik dat ik er wel bewust aan moet denken om m'n vuile vaat mee naar boven te nemen, dat blijft wat makkelijker staan dan als de keuken gewoon gelijkvloers zit. Verder zie ik er geen nadelen van. Ook niet perse voordelen, gewoon neutraal :P

M'n ouders hebben dan weer de keuken en eettafel op de begane grond en de woonkamer op de eerste verdieping. Die vinden het wel een nadeel als ze gasten hebben, dat of de gasten boven op de bank zitten en jij beneden staat te koken, of iedereen moet de hele avond beneden aan de eettafel zitten. Maar ze hebben een grote en gezellige keuken met een hele grote eettafel, dus in de praktijk zitten we met gasten altijd beneden.
Verder vinden zij er ook geen nadelen aan zitten. Maar wij waren ook al wel wat ouder toen ze daar gingen wonen, dus geen jonge kinderen. Ik heb een tijd bij buren opgepast met eenzelfde lay-out van het huis, dat waren wel jonge kinderen maar dat ging met wat regels prima. De huizen hebben een vide dus als je even beneden was en de kinderen boven kon je ze wel gewoon horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:49

Ik zit met een probleem, misschien hebben jullie tips?
Wij hebben onze hoekbank weggedaan om te vervangen met 2 nieuwe banken. 1 daarvan hebben we inmiddels, maar de vitrinekast die we hebben kan ik nu geen mooie/logische plaats meer geven..
het is echt een vitrinekast met o.a. tinnen en Swarovski beeldjes uit erfenissen en onze zilveren spaarpotten/ rammelaars, baby-sierraden en tandendoosjes. Dat wil ik ook graag achter glas en in het zicht blijven bewaren. Maar hoe? :+

De huidige kast mag dus weg voor iets anders..
Onder de klok komt nog een 2e bank, de fauteuil moet nog vervangen voor een ander exemplaar, en waar ik het bureautje kwijt moet ben ik ook nog niet over uit (is ook een antiek familiestuk dus wil ik ook in de woonkamer houden)..

Zo hebben we de nieuwe bank gisteren neergezet, maar ik moet er nog mee schuiven denk ik.. _O-

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88898
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:08

Kun je die vitrinekast niet ergens in de lengte kwijt?? Bijv. boven de 2e bank en dan voor de klok een ander plekje zoeken ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:19

Deze is niet horizontaal te maken helaas. Zat wel te denken aan ophangbare vitrine iets.. maar hoe/ wat/ waar?

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:22

Ik zou dan gaan voor een stalen zwarte kast om dingen te showen. Hier ook iemand die zo een heeft toch?

Vind dit zo niet echt mooi, te massale witte kast tegen een witte muur.

noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:24

De vitrinekast op de plek van de gitaar? Eventueel heb je ook kleine vitrinekastjes die je leuk kan ophangen. Of een vitrinekast als kleine roomdivider?
Wel een enorm toffe salontafel!
Laatst bijgewerkt door noviceh op 17-12-19 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:24

*meelezerbreekt in*

Is het een optie om de gitaar in de hoek van de vitrine kast te hangen.
En dan de vitrine kast op de plek van de gitaar te zetten.

Zit je alleen nog met het bureautje. Dat zou je evt nog onder de klok kunnen zetten met iets leuks qua plantje erop?

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:40

Onder de klok moet dus nog een 2e bank komen. Bureautje stond onder de gitaar, als ze 2e bank korter is dan deze kan ook deze onder de klok komen, bureautje onder de gitaar, en de nieuwe bank op de plek van deze.
Ik ben niet gehecht aan dit kastje dus hij mag weg.

Nu had ik op marktplaats deze 2 kastjes gezien;

Maar die moet je vanaf de achterkant vullen wat mij erg onhandig lijkt met alles wat kan schuiven. De look ervan vind ik wel leuk en passend bij ons interieur, maar is zoiets ook elders te vinden? :+

Of iets anders hangbaars?

Afbeelding

We hebben een gigantisch trappenhuis waar ik eventueel ook wat kan ophangen of een hoekkastje kwijt zou kunnen, maar die zijn allemaal zo groot gelijk..

noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:13


karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:39