Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:14

:j := Wij zitten nu aan de polder. Niet normaal wat een ongedierte daar ook zit..... Zó heerlijk dat je de ramen open kunt laten staan met het licht aan! We hebben het niet voor alle ramen gedaan i.v.m. de kosten, maar wel voor de ramen die heel vaak open staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:18

Dan is het geen overbodige luxe inderdaad! Ik wil in ieder geval op de kamer die de losloopkamer voor de ratten wordt een hor. Dat wordt sowieso helemaal mijn projectje. :D Er moet een hor in en ook nog een ombouw van aluminium en gaas om het hele raam, zodat het veilig open kan zonder dat er ratten naar buiten komen. ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:21

Een hor is toch aluminium en gaas?! Kun je die niet in 1x op je gehele raam nemen? Of kan dan je raam niet meer open? :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:21

Wij hadden in het vorige huis veel pech met de gordijnen van de Hema (op maat gemaakt) maar daardoor kregen we wel korting op korting op korting op...... Ze hebben ons uiteindelijk iets van 200euro gekost voor ruim 7 meter raam :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:23

Een geluk bij een ongeluk :D
Die van ons krompen wel behoorlijk in de was.... :P

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:25

Foto's van kamertje volgen overigens nog, moet er even aan denken als ik op de pc zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:27

Kentaro schreef:
Een hor is toch aluminium en gaas?! Kun je die niet in 1x op je gehele raam nemen? Of kan dan je raam niet meer open? :P

Ja, klopt, maar er moet een aparte ombouw omheen omdat hij anders ook niet meer open kan. :) En het gaas in een doorsnee hor is me te slap om veilig te zijn voor knaagdieren, daarom een extra laag gaas. :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:29

Daar zit wat in :P :D

Marley, ben erg benieuwd!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:06

ik heb het geluk dat mijn moeder nog een setje van
mijn gordijnen uit het huis wat ik met de ex had heeft, en ik zo een zelfde gordijn hier in de hal heb
dus voor de keuken (dubbele openslaande deuren+ achterdeur er naast) in ons nieuwe huis ben ik klaar, maar de rest ...we hopen nog een keer te kunnen gaan meten etc , maar dan moet de makelaar meewerken :+

als het meezit kunnen de rolgordijnen mee die we hier beneden hebben hangen , de overgordijnen moeten wel nieuw , boven kunnen we als we geluk ook het spul wat we hier nu boven hebben hangen gebruiken , dat scheelt echt een hoop :

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:33

Ik heb het geluk dat mijn oma mijn gordijnen maakt. Ze heeft in elke kleur wel stof of we stof bij en ze kan ze maken zoals ik ze wil.
Lekker cheap!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:03

heb ik moeders voor ;)
of eventueel mijn tante, als ik heel hard mijn best doe zal ik het misschien ook zelf kunnen...maar iets met geduld etc...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:04

kijk, dat scheelt ook altijd ;)
Bij ons hebben ze gelukkig de meeste gordijnen laten hangen. Niet de mooiste, maar beter dan niks :)
Maar wij hebben de gordijnen meer tegen de kou, dan tegen licht of inkijk. Het is hier 's avonds zó ontzettend donker! En inkijken hebben we geen last van, we zitten in the middle of nowhere, geen mens te bekennen :P
Wij hebben gelukkig ook horren, hier kan je in de zomer je lol niet op met vliegen (vanwege de koeien).
Horren kun je btw ook vrij makkelijk zelf maken, latjes als ombouw, van die magneetjes eraan en ook aan je kozijnen. Met een nietpistool gaas er tegenaan en klaar!
Gordijnen van de hema heb ik ook slechte ervaring mee, ze werden zo'n 10 cm korter na het wassen :+

Ik heb nog kleur advies nodig :) in de slaapkamer hebben we besloten om 1 baan vanaf het bed (wand en plafond) een donkere kleur te maken (grijs) en de rest van de wanden met een lichtere grijs te verven.
(dit idee: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater)
De lichte kleur wordt 'vol kleisteen' van Flexa. Wat zouden jullie kiezen als donkere kleur?
'puur kleisteen' of '100% turf' van flexa?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:05

:D
Wij hebben nu een nieuwbouw woning en daarbij zijn de plafonds hoger dan die van ons oude huis. De gordijnen kon ik dus niet meer gebruiken helaas. Wel hebben we de overgordijnen door een tante laten vermaken voor de extra slaapkamer boven! De vitrage was m'n schoonmoeder weer erg blij mee :)
Het scheelt echt heel veel als je/iemand het zelf kan maken!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:46

Ik heb wel de gordijnen van de Hema en daar zijn we super tevreden over.
Boven heb ik verduisterende gordijnen die ik ooit eens bij de Aldi heb gekocht. Mijn moeder heeft ze op maat gemaakt. Ze zijn alleen oersaai dus het kan best zijn dat deze straks verdwijnen.
Boven komt er, als de schilder straks klaar is en er dubbelglas boven is, luxaflex voor de ramen. Kan wel zijn dat ik dan bij de Ikea ofzo wat goedkopere en wat fleuriger gordijnen koop. Op maat maken kan ik zelf wel namelijk.

Maar goed ik ben nog steeds aan het nadenken wat ik straks met de slaapkamer wil. Het liefst wil de de vloerbedekking er ook allemaal uit, maar dat is nog hartstikke mooi en dat wil vriendlief dus ook niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:49

Vind ik ook een mooie kleuren combi

Afbeelding

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:04

Fototje werkt niet SAKKIA..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:06

Ik zie hem ook niet :P

(en vloerbedekking kan heel snel niet meer zo mooi zijn als je dat echt wilt.... }> :+ )

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:09

Potje verf laten vallen, make-up, nagellak,.. de opties zijn oneindig :D

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:31

Jullie zijn erg :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 09:55

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:09

We wonen nu ruim 2 maanden in ons nieuwe huis en we zijn flink aan het klussen. We komen er alleen niet uit wat we op de vloer in de woonkamer willen ;( Nu ligt er een lelijke oude witte tegelvloer met veel beschadigingen. We zijn al tig winkels langs geweest, kwamen eerst uit op pvc laminaat, maar dat blijkt toch niet zo ideaal te zijn :list:

We hebben 2 middelgrote honden die van alles mee naar binnen nemen. Zelf vinden we laminaat / hout het mooiste, maar met 2 honden en regelmatig een plens water erover is dat niet ideaal. Vloertegels zijn het makkelijkst met honden (rennen achter elkaar aan, nemen zand mee naar huis enz. ), maar het ziet er zo kil uit. Ik ben nog geen vloertegels met een houtpatroon tegen gekomen die ik echt mooi vindt... Zucht.... we komen er dus niet uit...

We hebben één lange wand met steenstrips die we wit hebben geschilderd. aan de andere wand zit grijzig steigerhout en het wandje ernaast hebben we Taupe-achtig geschilderd (zie je niet goed op de foto).

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-JGTJMFEQ.jpg

We hebben een vanille keuken met donker blad

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-QXZN3EA8.jpg

en we hebben vrij donkere meubels.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-4B47C8YE.jpg

Er komt nog een mooie lichtbruine bank bij.

Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag +:)+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:05

Ik reageer even kort want ben niet zo hamdig op telefoon en computer is even weg...
maar die houtlook tegels vind ik niet echt ideaal met honden... je ziet er veel op maar vooral zijn ze best glad als ze er met natte voetjes overheen rennen... wij hebben ruwe plavuizen gekozen en dit bevalt zo goed! Ziet er bijna niets op, zijn absoluut niet glad en zomers vinden ze het helemaal lekker om op te liggen!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:09

Kentaro schreef:
Ik reageer even kort want ben niet zo hamdig op telefoon en computer is even weg...
maar die houtlook tegels vind ik niet echt ideaal met honden... je ziet er veel op maar vooral zijn ze best glad als ze er met natte voetjes overheen rennen... wij hebben ruwe plavuizen gekozen en dit bevalt zo goed! Ziet er bijna niets op, zijn absoluut niet glad en zomers vinden ze het helemaal lekker om op te liggen!

Heb je er een foto van? Dat je er bijna niets op ziet is natuurlijk een pré _/-\o_

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:51

Doe ik morgen even! Ze zijn echt ideaal!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:30

Kentaro schreef:
Doe ik morgen even! Ze zijn echt ideaal!

Graag! Ben benieuwd :j