Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:05

Afbeelding

Begint weer wat te worden zo <3
Laat ze zomer maar komen!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:08

Ik heb mijn planten besteld bij deze kweker https://kwekerijvlastuin.nl/ beetje handig uitkienen met de verzendkosten, maar die kosten haal je er ruimschoots uit als je veel planten nodig hebt. Vorige keer had ik 80 geraniums besteld, bij hun waren ze €1,20 per stuk, bij de intratuin €3,50 %) Zijn netjes verpakt en supersnel verzonden. Een deel kon niet geleverd worden, maar de nazending komt eraan. Ik heb nu twee keer bij ze besteld en ben erg tevreden.
Bijna klaar....
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:10

Gezellig Anne & Ceetjebokt!

Onze tuin is momenteel een bouwput...

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:23

Maar voor het goede doel! Wat zijn jouw konijnenhokken (?) leuk zeg. Wij zitten er ook over te denken om konijnen te gaan houden, maar we zien op tegen het afgraven en met gaas bedekken van de ondergrond.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:43

Konijnen ja <3 Wij hebben overigens niets afgegraven, of met gaas bedekt. Met mooi weer verlengen we het verblijf met panelen, zodat ze lekker op het gras kunnen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:14

Als we konijnen willen, willen we ze ook kunnen laten graven. En eigenlijk zou ik graag Franse hangoor willen, maar dat maak je het jezelf wel heel moeilijk qua ruimte. Maar ik vind ze zo gaaf.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:34

Franse hangoor konijnen zijn de meest aanhankelijke konijnen die ik ken. Ze worden alleen niet zo oud helaas. Vier is een behoorlijke leeftijd terwijl 'normale' konijnen een jaar of twaalf wel halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:36

Het is idd een dure hobby als je zo'n grote border vol moet gaan zetten. Ik schrok er ook van.

Vandaag nog 1 jarige gehaald voor in de hangbakken en nu is het even klaar...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:41

Malenka schreef:
Franse hangoor konijnen zijn de meest aanhankelijke konijnen die ik ken. Ze worden alleen niet zo oud helaas. Vier is een behoorlijke leeftijd terwijl 'normale' konijnen een jaar of twaalf wel halen.

Dat wist ik niet. Maar ik vind ze vreselijk leuk, Vlaamse reuzen ook. Maar als we konijnen nemen, halen we een paar bij een knaagdierenopvang en eigenlijk maakt me dan het uiterlijk niet zo uit.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:17

Ceetje_bokt schreef:
Vorige keer had ik 80 geraniums besteld, bij hun waren ze €1,20 per stuk, bij de intratuin €3,50 %) Zijn netjes verpakt en supersnel verzonden.

Intratuin is dan ook wel een erg duur adres voor mijn gevoel. Bij de tuin-Praxis hier in Leeuwarden is veel gelijk geprijsd of zelfs goedkoper, met het voordeel dat je daar dan ook nog altijd die waardebonnen uit de folder (20-25%) op in mag leveren. Maar op zich vind ik online bestellen ook wel een goed idee, voor mijn voortuin zit ik te kijken naar een heg van Japanse hulst (Ilex Crenata) en zie online meerdere plekken waar die in varianten zijn te bestellen. Bedankt voor het idee!

Mijn motivatie heeft gisteren even een deuk opgelopen, na twee dagen grind scheppen/rapen (rotwerk) ben ik de worteldoek aan het verwijderen en wat ik daaronder aantref maakt me echt niet blij. Het hele stuk is één en al wortel, heel veel kleintjes maar ook heel veel grote van wel 4 centimeter in dikte die nog overgebleven zijn van een bomen die al jaren weg zijn volgens de buren. Ik weet nog niet echt hoe ik ze allemaal ga verwijderen en er voor kan zorgen dat ze niet terugkomen vanuit de tuinen van de buren en de gemeentegrond. %) Ik snap sowieso niet hoe die wortels blijven groeien zonder boom.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:09

Djieeezz Rawr... Dat is dikke vette ellende zeg! :oo

Die tuin met de konijntjes <3 Zelfs nu het een 'puinhoop' is vind ik 'm prachtig!
Dat schapenhek ga ik even aan m'n buurvrouw laten zien, die heeft een afscheiding nodig om haar hondje los te laten lopen. Goedkope oplossing met een beetje kippengaas er op. (chihuahua)

Letizia schreef:
Haha, precies en als je alles moet aanschaffen omdat je eenmalig iets zelf wilt maken...

Welke beits wordt het? :')

Geen idee :') Onderweg naar de Beits veel interessantere dingen gezien (dekjes enzeau...)
Vandaag even in real life gekeken, maar wilgengrijs <3
Nog niet helemaal er over uit wat ik ga doen :+ Morgen mams maar laten zien :+

Verder vandaag in de voortuin gespit, zodat er een stukje straat extra komt. Border kwam voor de voordeur uit. En vorige bewoners hadden daar struiken, waardoor het kozijn helemaal doorgerot is. Dus nu een stukje extra straat voor de hele voordeur en de border wat smaller. Hopelijk kan ik dit weekend mijn hortensias en rodondendrons plaatsen :D

Verder vanmiddag nog een paar kleine jasmijntjes gescoord voor bij hele gave knalroze margrietachtige bloemen in een pot :+ En twee oleanders voor in een hoge pot.

Praxis plantenmarkt vond ik een tegenvaller bij onze praxis :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:16

schapenhek is niet goedkoop... wel mooi! <3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:45

Voor 15 mei (ijsheiligen) zet ik nog geen zomerbloeiers buiten. :brr:

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:35

Rawr schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Vorige keer had ik 80 geraniums besteld, bij hun waren ze €1,20 per stuk, bij de intratuin €3,50 %) Zijn netjes verpakt en supersnel verzonden.

Intratuin is dan ook wel een erg duur adres voor mijn gevoel. Bij de tuin-Praxis hier in Leeuwarden is veel gelijk geprijsd of zelfs goedkoper, met het voordeel dat je daar dan ook nog altijd die waardebonnen uit de folder (20-25%) op in mag leveren. Maar op zich vind ik online bestellen ook wel een goed idee, voor mijn voortuin zit ik te kijken naar een heg van Japanse hulst (Ilex Crenata) en zie online meerdere plekken waar die in varianten zijn te bestellen. Bedankt voor het idee!

Mijn motivatie heeft gisteren even een deuk opgelopen, na twee dagen grind scheppen/rapen (rotwerk) ben ik de worteldoek aan het verwijderen en wat ik daaronder aantref maakt me echt niet blij. Het hele stuk is één en al wortel, heel veel kleintjes maar ook heel veel grote van wel 4 centimeter in dikte die nog overgebleven zijn van een bomen die al jaren weg zijn volgens de buren. Ik weet nog niet echt hoe ik ze allemaal ga verwijderen en er voor kan zorgen dat ze niet terugkomen vanuit de tuinen van de buren en de gemeentegrond. %) Ik snap sowieso niet hoe die wortels blijven groeien zonder boom.

[ [url=m/awnNRV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou een stobbenvrees huren. Hebben wij ook gedaan om alle wortels te verwijderen.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:34

@noviceh, mag ik vragen waar je die leuke konijnenhokken vandaan hebt? Wij zoeken nog zoiets voor de kippen!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:35

Ik haal tegenwoordig zoveel mogelijk de planten bij een kwekerij in de buurt. Daar heb je diverse vaste planten vanaf €0,95.

Helaas voor jullie hebben ze geen webshop. ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:35

Hier staat er al een iris in bloei! <3
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:49

Mooi hier in knop van de week nog. Ik heb gele

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:53

senna21 schreef:
Voor 15 mei (ijsheiligen) zet ik nog geen zomerbloeiers buiten. :brr:

Ze kunnen allemaal temperaturen tot 0 graden verdragen stond er op het kaartje. Dan vind ik het wel prima. Sowieso staan ze niet in de gewone grond dus zal het allemaal wel meevallen met de kou.

Ik ga niet nog een maand in mijn tuin zitten zonder iets leuks er in. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:05

Al die zomerbloeiers is kassa voor de verkopers. Nachtvorst en ze kunnen weer nieuwe kopen, dubbel incasseren. Toch ga ik ook al wat kopen, wil het inderdaad fleuriger hebben. Nog niet alles maar wel wat kleine dingen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:06

Viooltjes kunnen wel wat hebben

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:11

karuna schreef:
Viooltjes kunnen wel wat hebben

Viooltjes staan bij mij al ruim een maand ivm verkoop huis toch een beetje leuk aankleden.
Doen het prima. Net zoals de hyacinten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:23

Neonlight schreef:
Al die zomerbloeiers is kassa voor de verkopers. Nachtvorst en ze kunnen weer nieuwe kopen, dubbel incasseren. Toch ga ik ook al wat kopen, wil het inderdaad fleuriger hebben. Nog niet alles maar wel wat kleine dingen.

Ik heb geen groene vingers :') Dus aan mij verdienen ze sowieso wel :')
Mijn margriet op stok had ik al dood voor het eind van de zomer :')

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:24

Viooltjes staan hier al de hele winter. De meeste zijn goed winterhard.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:26

Ik koop bijna geen eenjarige planten, dat vind ik altijd een beetje zonde van het geld. De gewone planten beginnen wel écht allemaal uit te lopen nu en de vijver zit al vol met kikkervisjes.