[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:10

Emmaa_ schreef:
Zijn er hier meer mensen met echte batterij problemen sinds de update? Ik ben met een volledig opgeladen batterij de deur uit gegaan vanmorgen maar ik heb hem nu alweer aan de life support moeten hangen. Viel eerst 2 keer uit, ging daarna gelijk weer aan. De derde keer wou hij niet meer aan en gaf hij aan dat ik hem moest opladen. Dus netjes aangesloten, maar daar sprong hij gelijk weer aan op 42%.. Ik moet nog tot april met deze telefoon en met een batterij die snel leeg gaat kan ik wel dealen maar dit is echt onwijs vervelend..

er is een terugroepactie voor de 6s... Maar jij hebt een gewone 6?
Zou toch even Apple winkel binnenlopen, dit lijkt me gewoon niet de bedoeling!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:02

8nnemiek schreef:
Ik heb dat alleen als ik echt een hele dag Pokemon Go speel, dan is ie aan het eind van de dag echt leeg.

Die GPS slurpt batterij, dat heb ik ook als ik ga geocachen met m'n telefoon, zelfs met een goede telefoon met een goede batterij heb je zo ongeveer een powerbank nodig om een hele dag op pad te gaan. Daarom ga ik ook liever met m. GPS apparaat op pad, maar die mogelijkheid heb je niet als je Pokemon Go speelt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:00

Sodera schreef:
Emmaa_ schreef:
Zijn er hier meer mensen met echte batterij problemen sinds de update? Ik ben met een volledig opgeladen batterij de deur uit gegaan vanmorgen maar ik heb hem nu alweer aan de life support moeten hangen. Viel eerst 2 keer uit, ging daarna gelijk weer aan. De derde keer wou hij niet meer aan en gaf hij aan dat ik hem moest opladen. Dus netjes aangesloten, maar daar sprong hij gelijk weer aan op 42%.. Ik moet nog tot april met deze telefoon en met een batterij die snel leeg gaat kan ik wel dealen maar dit is echt onwijs vervelend..

er is een terugroepactie voor de 6s... Maar jij hebt een gewone 6?
Zou toch even Apple winkel binnenlopen, dit lijkt me gewoon niet de bedoeling!

Ik heb wel een 6S, maar de service in de winkel was echt om te huilen.
Eerst vertelden ze me dat ik zelf op internet kon opzoeken of mijn toestel in aanmerking kwam. Ik gaf al aan dat ik het niet kon vinden, maar ik moest het zelf maar opzoeken. Dus ik voor de deur van de winkel googlen, maar ik kon het nog steeds niet vinden. Dus ik terug naar binnen, naar een andere medewerker. Die zei ook dat ik het op internet moest opzoeken, dus ik heb hem gevraagd om me dan 'even' te laten zien op welke site ik dan precies moest zijn.
Hij kon het ook niet vinden. Op een site van apple voerde hij wel het nummer van mijn toestel in, maar daar kwam niet uit dat hij in aanmerking kwam voor de terugroepactie. Dus ze konden helaas niets voor me doen. Ook beweerden ze dat ik na 1 jaar geen garantie meer had op het toestel/de batterij. Als ik meer informatie wilde moest ik met Apple bellen of naar een filiaal in Amsterdam die de batterij evt kon vervangen (en wie betaald die kosten dan?!)

Ik heb de telefoon bij een T-mobile abonnement gekocht, dus ik naar de T-mobile winkel naast de deur. Daar konden ze helaas ook niets vinden over de terugroepactie, en ik moest dan maar met Apple bellen. Ik was er inmiddels een beetje klaar mee, was al 3 kwartier in die winkels moeilijk aan het doen en mijn telefoon was ruim 30% batterij armer met alleen een beetje op de toonbank liggen. T-mobile kon het toestel wel naar hun reparatiedienst sturen, want volgens hen zat hier 2 jaar garantie op.

Dus daar is mijn toestel nu. De verkoper verzekerde me dat dit kosteloos zou zijn, maar ik realiseerde me later pas dat ik wel onderzoekskosten zal moeten betalen als zij beweren dat de batterij OK is of wanneer het toch niet onder de garantie valt. Maar dat zie ik dan wel weer.

Voor nu moet ik me zien te redden met een 4... -O- Ik ga echt kapot van de ergernis. Wat is dat ding langzaam zeg!
En omdat mijn 6s 64GB heeft en deze maar 8GB kan ik mijn reservekopie er ook niet opzetten. Dus ik ben gister eindeloos bezig geweest met apps downloaden, mail activeren, ik heb geen contacten er in staan... Maar goed, nog maar 12 dagen ;) .

Krijg net een sms dat hij in het reparatiecentrum is aangekomen. Ben benieuwd waar ze mee komen.

MarlindeRooz

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:01

He welke winkel was jij dan? Ik heb in Zwolle nooit negatieve ervaringen gehad...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:09

Ik ben ook benieuwd waar je was? Een echte apple store? Een premium reseller? Bij de Amac heb je zelfs 3 jaar garantie, en bij die hier in de buurt is de service echt uitstekend. De echte apple stores en premium resellers staan juist bekend als heel erg klantvriendelijk. Apart zeg!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:10

MarlindeRooz schreef:
He welke winkel was jij dan? Ik heb in Zwolle nooit negatieve ervaringen gehad...

De apple winkel in de Diezerstraat, de T-mobile shop zit er practisch naast.
Ik ben daar wel vaker een beetje afgescheept. Ze zijn ontzettend behulpzaam als je wat wil kopen, maar als je met iets terugkomt of je hebt een ingewikkelde vraag, dan zijn ze er snel klaar mee. Had ik ook toen in mijn macbook ging kopen... Ongeduldig stelletje daar... Dus toen was ik er ook klaar mee en heb ik hem in Utrecht gehaald nadat iemand daar wel rustig mijn vragen wilde beantwoorden.

Enige onhandige is dat ik pas na 11 december weer in Zwolle ben, dus ookal is hij voor die tijd klaar, dan nog kan ik hem niet ophalen helaas. Dus het is nog even afzien :P

Maar ik vind het heel vreemd dat ze je dan niet helpen. Het enige wat ze vrij letterlijk zeiden: "Wij kunnen je niet helpen met die batterij. Het enige wat we kunnen doen is het serienummer voor je checken, maar dat kan je zelf ook thuis."
Waarop ik vroeg of zij dat konden doen voor mij en toen volgde er: "maar dat kan je zelf thuis ook." Daarna ging ik dus naar buiten en kwam ik terug. Maar het getuigd niet van service. Dat heb ik ze ook gemeld. Het is jammer dat ik gewoon blij ben met de producten van Apple zelf, maar de klantenservice is om te huilen.
Je kan ook niets vinden over contact opnemen met Apple nederland, of je moet bellen. Waarom kan ik overal chatten, whatsappen en mailen, maar niet naar een bedrijf in dit soort electronica?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:10

8nnemiek schreef:
Ik ben ook benieuwd waar je was? Een echte apple store? Een premium reseller? Bij de Amac heb je zelfs 3 jaar garantie, en bij die hier in de buurt is de service echt uitstekend. De echte apple stores en premium resellers staan juist bekend als heel erg klantvriendelijk. Apart zeg!

Volgens mij is dit een premium reseller.
Edit: deze http://www.xando.nl/winkels/zwolle.html

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:19

Xando, die ken ik niet, maar van een premium reseller mag je echt wel verwachten dat je goed geholpen wordt, vooral ook bij problemen. Ik zou eens een klachtenmail/brief sturen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:52

Ik heb de 6s 16 gig, 'maar dat ding zit zo snel vol. Iemand een idee?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:56

Mijn zit ook snel vol. Al valt het mee, nu ik mijn foto's op iCloud heb gezet. En Ik 1 meer per week doe ik de truc met een film downloaden zodat ie het geheugen opruimt, scheelt toch vaak weer 2GB. :))

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:09

Vanmorgen voor een mooie prijs een iphone 7 kunnen kopen.
Dus van het weekend alles maar overzetten. Kijken hoe het dan gaat met batterijduur.
M'n 5 kan ik amper meer een mobiel noemen zo vaak hangt ie aan de tiet.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:29

MarJon schreef:
Mijn zit ook snel vol. Al valt het mee, nu ik mijn foto's op iCloud heb gezet. En Ik 1 meer per week doe ik de truc met een film downloaden zodat ie het geheugen opruimt, scheelt toch vaak weer 2GB. :))

Ik zou iets oppassen met dat films downloaden voor extra ruimte of je dat later niet veel meer MB's aan internet gaat kosten. Je iPhone maakt namelijk ruimte vrij door dingen te wissen van apps die apps zelf downloaden, deze apps kunnen weer deze gegevens downloaden als je ze opent, en dat gaat je dus misschien meer MB's kosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:53

Ik heb inderdaad de 6 dus kom niet in aanmerking voor het gratis laten vervangen van mijn batterij. Hij doet nu ook echt binnen een half uurtje van 100% naar 68% springen, ook als ik alleen muziek luister en hem in mijn tas heb zitten. Ga van de week toch maar eens bellen want word hier een beetje geschift van.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:25

Weet iemand hoe het komt dat ik een mail naar info@allsecure.nl niet kan verzenden, terwijl ik voorderest overal naar toe lijk te kunnen verzenden vanaf m'n telefoon?!
Bere onhandig dit, en krijg het niet opgelost.
Op m'n iPad verstuurt ie m nl wel gewoon.
Al heeft deze wel andere uitgaande server. Op telefoon is dat nl die van m'n mobiele provider en op iPad van m'n thuis provider.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:27

Geen idee, ik heb dit ook een keer gehad (met een ander mailadres)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:20

Man... gister avond mijn iPhone 5s helemaal opgeladen tot 100%.
Internet stond nog aan maar er is niets gebeurd. En nu heb ik nog maar 60% -O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:16

Mijn 6S wil niet laden tot 100, pas als ik hem eruit haal en er weer in druk. Dit gebeurde gisterochtend ook al..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:54

Ik had ook gigantische batterijproblemen met mijn 6 na de laatste update (10.1.1 geloof ik?), was zo binnen 20 minuten van 100 naar 20 procent in batterijbesparingsmodus en bij gebruik dat normaal niet meer dan een paar procent in datzelfde tijdsbestek kost... Ding werd ook gevaarlijk heet bij het opladen. Heb hem toen helemaal leeg laten lopen, paar dagen uitgelaten, weer helemaal naar 100% opgeladen en een halve dag aan de lader gehouden en toen waren de problemen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen. Nog steeds geen idee hoe maar de batterij is nu zelfs beter dan dat ie voor de update was.

Helaas kan ie wel ineens niet goed meer tegen kou -O- Als ik 'm in z'n blootje in deze temperaturen (paar graden/rond de nul denk ik?) hou valt ie zo na een paar minuten uit, wil ik 'm weer aanzetten zegt ie dat ie aan de lader moet... Als ik 'm dan een paar minuten in m'n jaszak opwarm springt ie ook zo weer aan op originele percentage en gaat vrolijk verder zolang ik 'm niet koud laat worden. Geen idee of dit normaal is of dat er meerdere mensen last van hebben maar knap irritant is het wel nu het steeds kouder wordt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:00

Ik merkte t laatst ook inderdaad.. snel leeg en als ie even warm was ging ie weer aan..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:12

Dat had ik ook. De mijne ligt nu bij de reperateur voor een nieuwe batterij.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:48

Auto accu's staan er wel om bekend slecht tegen koude te kunnen, met name wanneer ze al niet meer al te denderend zijn, maar bij telefoons heb ik daar nog nooit van gehoord. Klinkt me niet helemaal onlogisch in de oren, maar het is wel vreemd.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:17

Mijn oude 4 had daar ook last van, even een appje sturen op de fiets in de winter kon niet eens! En toen was ie nog niet eens zo slecht, jaar of 3/4 oud.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 07:23

https://support.apple.com/nl-nl/HT201678

Citaat:
Wanneer een iOS-apparaat in een heel koude omgeving wordt gebruikt, kan dat de gebruiksduur van de batterij tijdelijk korter maken en kan ervoor zorgen dat het apparaat wordt uitgeschakeld. De gebruiksduur van de batterij is weer normaal wanneer het apparaat opnieuw in een hogere omgevingstemperatuur wordt gebruikt.

Heel normaal dus

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:09

Heb mijn 6s weer terug, maar na twee weken waren er behoorlijk wat apps die een update wilde. 26 om precies te zijn.
Dus die wilde ik updaten, en nu blijven er meerdere Apps donker in beeld met de tekst "wachten" er onder. Die wil hij dus updaten, maar hij gaat niet verder.
Via de AppStore staan ze niet meer bij de te updaten apps, en ik kan ze ook niet verder laten gaan met updaten door ze aan te klikken. Aan-uit zetten van de telefoon helpt ook niet. Iemand nog tips? Ik kan die apps nu namelijk niet gebruiken...

En het zijn er aardig wat, dus ik wil ze liever niet verwijderen en opnieuw downloaden.

WiFi of 4g maakt overigens ook geen verschil.

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:23

hoi ik heb een vraagje, ik heb sinds kort een iphone 6s maar als ik een van mijn hoesjes om doe doet de telefoon heel raar. Hij gaat uit zich zelf typen, nou zit het hoesje ook wel erg strak om de telefoon. Als ik het hoesje er af haal doet hij vaak nog even raar maar al snel doet hij weer normaal. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? en hoe dit komt? Want in principe zouden de iphone 6s en de iphone 6 dezelfde hoesjes moeten hebben, maar bij een iphone 6 zit dit hoesje prima maar bij mijn iphone 6s zit hij erg strak.