[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:59

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:00

Is dat zo? Ze sturen het toch naar ons adres? We hadden het nieteens door dat het niet voor ons was.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:02

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:04

Mootje schreef:

Tja, wij waren de geadresseerden alleen bleek er een andere naam te staan.
15 december is trouwens de oplevering. Ik vind het wat snel om nu al dit adres te gaan gebruiken eerlijk gezegd.
Straks krijgen we nog pakketjes van ze ook!
Laatst bijgewerkt door Nic op 25-11-11 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:05

Nicolletje schreef:
Is dat zo? Ze sturen het toch naar ons adres? We hadden het nieteens door dat het niet voor ons was.

Ja omdat het over iets in het nieuwe huis gaat.
Wij kregen ook brieven van KPN voor de nieuwe bewoners over hun telefoonaansluiting.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:05

Nicolletje schreef:
Mootje schreef:

Tja, wij waren de geadresseerden alleen bleek er een andere naam te staan.

De geadresseerde heeft niks met het adres te maken maar dat is de persoon voor wie de brief bedoeld is ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:06

Als je straks verhuisd bent en er komt nog post per ongeluk op je oude adres dan is het toch ook nog steeds jouw post ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:07

Volgens Wikipedia wel.
Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:08

manzano schreef:
Als je straks verhuisd bent en er komt nog post per ongeluk op je oude adres dan is het toch ook nog steeds jouw post ;)

Ik snap het wel maar ik vond het een beetje erg op tijd, bijna een maand van te voren.
Mijn vriend had het bijna weggeggooid.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:09

Gelukkig ben ik strafrechtjurist ;)
Maar zelfs volgens wiki klopt dat niet. De brief is immers nog niet bij de geadresseerde beland.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:11

Tja jammer dan.
Als zij post naar ons laten komen moeten ze niet raar op kijken dat het per ongeluk open is gemaakt als het bij onze post is.
Als het nou in de week van de verhuizing is snap ik het wel. Ze mogen blij zijn dat ik het bewaard heb want mijn vriend had het bijna weggegooid.
Laatst bijgewerkt door Nic op 25-11-11 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:11

Nicolletje schreef:
manzano schreef:

Ik snap het wel maar ik vond het een beetje erg op tijd, bijna een maand van te voren.
Mijn vriend had het bijna weggeggooid.

Sommige dingen moet je nou eenmaal van te voren regelen. Dat jullie het emotioneel moeilijk vinden dat er nieuwe mensen in je huis komen staat daar echt los van.
Dan gooi je het toch in een kast........ je hoeft het niet naar ze door te sturen ofzo.

Als je bijv. bij KPN of Eneco je nieuwe aansluitingen regelt dan sturen ze het automatisch naar het adres waar het over gaat. Daar kan je niks aan doen.
Van Eneco lag er bij ons nieuwe huis ook een maand van te voren post voor de meterstanden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:13

Levering van nieuwe meubels lijkt me wel handig als ze zelf weten dat dat vertraagd is en niet pas over een maand achter komen.
Ik gooi het wel bij de makelaar in de bus ofzo.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:14

Sinds we trouwens bezig zijn geweest met de verkoop enzo, krijgen we allemaal dingen in de bus die te maken hebben met verhuizingen en verbouwingen.
Ik weet ook niet allemaal of dat nou voor ons bedoeld is of niet. (aan de bewoners van dit adres ofzo)
Laatst bijgewerkt door Nic op 25-11-11 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:15

Nicolletje schreef:
Sinds we trouwens bezig zijn geweest met de verkoop enzo, krijgen we allemaal dingen in de bus die te maken hebben met verhuizingen en verbouwingen.

Ja dat hadden wij ook. Zijn bedrijven die Funda in de gaten houden volgens mij.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:15

Dan heeft iemand je adres verkocht... Heel irritant!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:21

Mootje schreef:
Dan heeft iemand je adres verkocht... Heel irritant!

Hoezo, bedrijven kunnen toch prima de nieuwe huizen op Funda bijhouden in de regio ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:22

In ons nieuwe huis lag ook nog alle post van weken lang toen we er kwamen (stond leeg) en daar lag ook allemaal van zulke reclame.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:22

Ik denk dan de makelaar... echt op dag 2 dat het te koop bord aan de gevel hing lagen er al allemaal verhuisservice-brieven enzo.

Ik moet eerlijk zeggen bij de levering van meubels ofzo heb ik als contactadres mijn vriend zijn adres zolang gegeven (omdat wij hier nog wel wonen en het andere huis zijn we nog bezig)
Is dit huis ook verkocht en hadden we nog niet permanent op het nieuwe adres gewoond ofzo dan had ik het adres van mijn ouders opgegeven en mijn vriend ook, voor levering van spullen of contact.
Ik ga niet zomaar iemand anders z'n adres gebruiken als ik er nog niet woon eerlijk gezegd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:30

Nicolletje , dat HOEVEN de nieuwe bewoners helemaal niet bewust te hebben gedaan proberen meerdere mensen je duidelijk te maken ;)

Als het gaat om bepaalde zaken die op het nieuwe adres geleverd moeten worden , dan kan het zijn dat het verkopende bedrijf dus DAAR een brief naartoe stuurt , ook al hebben de nieuwe bewoners dat helemaal niet gewild...die krijgen dergelijke bevestigingen liever natuurlijk ook op hun huidige adres zodat ze het ZIEN en het niet in een huis ligt waar ze er niet bij kunnen ;)

(en waar bovendien nog verkopers rond lopen die misschien niet het fatsoen hebben om er netjes mee om te gaan :o )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:32

manzano schreef:
In ons nieuwe huis lag ook nog alle post van weken lang toen we er kwamen (stond leeg) en daar lag ook allemaal van zulke reclame.

In ons nieuwe huis niet, er ligt wel nog telkens post van de oude bewoonster maar het blijkt dus dat zij zich niet uitgeschreven heeft op dit adres :(
Ik moest dus mijn koopcontract meenemen naar het gemeentehuis om me in te mogen schrijven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:34

Nicolletje schreef:
manzano schreef:

In ons nieuwe huis niet, er ligt wel nog telkens post van de oude bewoonster maar het blijkt dus dat zij zich niet uitgeschreven heeft op dit adres :(
Ik moest dus mijn koopcontract meenemen naar het gemeentehuis om me in te mogen schrijven.

Dat moest ik sowieso. Want dat ergens post komt zegt niet zo veel.
Dat heb ik tot nu toe in elke gemeente gehad. Huur/koopcontract moest mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:35

Nicolletje schreef:
manzano schreef:

Daarmee bedoelde ik dus ook voornamelijk post van de oude bewoners die er lag. Dat waren overigens huurders....
Maar de post over verhuizingen ed is gewoon gericht aan "de bewoners van adres"

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:37

pmarena schreef:
Nicolletje , dat HOEVEN de nieuwe bewoners helemaal niet bewust te hebben gedaan proberen meerdere mensen je duidelijk te maken ;)

Als het gaat om bepaalde zaken die op het nieuwe adres geleverd moeten worden , dan kan het zijn dat het verkopende bedrijf dus DAAR een brief naartoe stuurt , ook al hebben de nieuwe bewoners dat helemaal niet gewild...die krijgen dergelijke bevestigingen liever natuurlijk ook op hun huidige adres zodat ze het ZIEN en het niet in een huis ligt waar ze er niet bij kunnen ;)

(en waar bovendien nog verkopers rond lopen die misschien niet het fatsoen hebben om er netjes mee om te gaan :o )

Ik snap heus wel dat het mogelijk per ongeluk is gegaan maar daarom probeer ik zelf juist bewust deze situatie te vermijden door niet zomaar het nieuwe adres al op te geven als ik de sleutel nog niet eens heb.
Ik heb het dan per ongeluk opengemaakt, mijn vriend had het weggegooid als ik er niet was geweest.
Ze mogen blij zijn dat ik nu denk "Oh misschien is dit wel belangrijk, ik probeer het voor de verhuizing bij hun zelf te krijgen".

Nou dat zou ik dan proberen te vermijden in elk geval. Dat ik er een idioot tussen zou hebben zitten die lekker mijn post weg gooit.
Je hebt tegenwoordig heel vaak bij bedrijven een factuur- en aflever adres dat je op kan geven.

Als het in de week van de verhuizing gebeurt dat je allemaal post voor nieuwe aansluitingen krijgt snap ik zelf ook wel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:42

manzano schreef:
Maar de post over verhuizingen ed is gewoon gericht aan "de bewoners van adres"

We krijgen echt van alles op 2 adressen tegenwoordig.
Ik moet echt uitkijken wat ik openmaak, zelfs op het huidige nog bewoonde adres, blijkt maar weer...