Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:28

Kiwi_ schreef:
Nu we eindelijk over de kleur uit zijn: met welk merk pvc hebben jullie goede ervaringen? Wij hebben een hond en kind, dus we zoeken iets wat daar tegen bestand is.

Wij hebben een pvc vloer van LuxuryFloors, ook met hond. Wij hebben hem pas een paar maanden, maar familie heeft vloer daar ook vandaan en die hebben honden, katten, kinderen :)) en die vloer doet het ook nog steeds goed!

Jester_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 19:13

Hier een pvc vloer, zelf gelegd, klik pvc van pvcloods in apeldoorn. Ligt er nu 4 jaar in, met honden en katten en is echt nog als nieuw, geen krassen of deuken erin

Afbeelding

Afbeelding

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:18

xSannee schreef:
Kiwi_ schreef:
Nu we eindelijk over de kleur uit zijn: met welk merk pvc hebben jullie goede ervaringen? Wij hebben een hond en kind, dus we zoeken iets wat daar tegen bestand is.

Wij hebben een pvc vloer van LuxuryFloors, ook met hond. Wij hebben hem pas een paar maanden, maar familie heeft vloer daar ook vandaan en die hebben honden, katten, kinderen :)) en die vloer doet het ook nog steeds goed!

Weet je toevallig ook van welk merk? Ik had ze inderdaad ook gevonden, maar zij verkopen meerdere merken.

De pvc loods lijkt helaas niet meer te bestaan.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:40

Kiwi_ schreef:
xSannee schreef:

Weet je toevallig ook van welk merk? Ik had ze inderdaad ook gevonden, maar zij verkopen meerdere merken.

De pvc loods lijkt helaas niet meer te bestaan.

Jaa gewoon van hun eigen merk!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:54

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:30

Flying_Angel schreef:

Oh waar is die kast links van? <3
Edit: met google image search al gevonden. Hij staat mooi in je woonkamer zeg!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:10

Zwarte heks ben je er nog uit gekomen?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:37

leeslampje schreef:
Flying_Angel schreef:

Oh waar is die kast links van? <3
Edit: met google image search al gevonden. Hij staat mooi in je woonkamer zeg!

Thanks! <3 blij mee. Van IKEA, je kunt het op verschillende manieren opbouwen!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:41

Ik ben aan het nadenken over linoleum als vloer. Vooral vanuit duurzaamheid oogpunt. Iemand die dat ook heeft?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:11

In ons vorige huis. Ik ben nog altijd fan van marmoleum, maar in dit huis hebben we tegels. Beide huizen vloerverwarming en dat maakt niks uit, heerlijke combinatie. Ik vind alleen het ‘onderhoudsvrije’ tegenvallen. Schoonmaken mag alleen met speciale producten, in de was zetten was vervelend werk en eigenlijk zouden we 1x per jaar alles uit de kamers moeten halen om met een machine te schrobben. Nooit gedaan dus. Daarnaast kwamen er best wel wat krassen en putten in door stoelen. Kortom mooi? Absoluut, maar mooi houden? Mij te veel werk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:20

Wij hebben het in de keuken en dat ligt er al járen. Mooi maar kwetsbaar.
Idd putten en krassen blijven zichtbaar. Bovenlaag is gevoelig voor 'agressieve' schoonmaakmiddelen, maar wordt niet schoon van 'slapper' spul.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:45

Met een grote harige hond en veel naar buiten heen en weer lopen klinkt dat dan toch weer niet ideaal. Waarom is de juiste vloer kiezen toch zo lastig?

Een alternatief voor ons is leisteen (in roestkleur). Maar ook dat heeft zo zijn nadelen. Glad beton is ook nog een optie. Maar daarvan moet ik dan eerst heel zeker weten dat we het (met zuur) mooi warm van kleur kunnen krijgen. Ik wil namelijk geen egale kleur en al helemaal niet lichtgrijs.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:59

En kurk?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:06

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:11

Malenka schreef:
Met een grote harige hond en veel naar buiten heen en weer lopen klinkt dat dan toch weer niet ideaal. Waarom is de juiste vloer kiezen toch zo lastig?

Een alternatief voor ons is leisteen (in roestkleur). Maar ook dat heeft zo zijn nadelen. Glad beton is ook nog een optie. Maar daarvan moet ik dan eerst heel zeker weten dat we het (met zuur) mooi warm van kleur kunnen krijgen. Ik wil namelijk geen egale kleur en al helemaal niet lichtgrijs.

Ik heb een betonnen, gevlinderde vloer, met kleurpigment kunnen ze het in een tint naar keuze krijgen. Van heel donker antraciet tot gewoon heel licht beton. Maar ook leemkleuren. Ik denk dat er nog veel meer mogelijk is dan wij bij onze leverancier zagen.

Je moet er wel tegen kunnen dat een vloer gaat leven, er kunnen haarscheuren in komen, die heb ik bijvoorbeeld rondom de palen van de boerderij. Kleine putjes waar een steentje heeft gezeten en die schieten los tijdens het drogen bijv. Kleurverschil uiteindelijk waar je veel loopt, waar meubels staan. Wij vonden het passen bij de boerderij, als we niet van scheuren houden, hadden we ook niet zoveel hout moeten gebruiken :+

Anders is beton cire - mineraal stuc ook een mogelijkheid of een gietvloer.
De stuc-vloeren worden tegenwoordig zelfs in cafés gebruikt en badkamer. Dus het zou goed slijtvast en waterdicht moeten zijn, maar persoonlijk dus niet zo’n vloer gezien nog.

En nog een kleine “maar” bij betonvloer vlinderen.

Bij ons is de gehele vloer gestort en daarna binnenmuren erop gebouwd. Maar we zijn bij iemand wezen kijken in een boerderij die de vloer later gestort had, dus tussen alle binnenmuren door, bij hem zitten in elke smalle gang en in elke deuropening scheuren.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:06

Wij hebben keramisch parket, ideaal!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:09

En waarom geen plavuizen? De look en feel van natuursteen als je dat mooi vindt, maar onderhoudsvrij, minder duur en heel duurzaam. Ideaal om schoon te maken en niet poreus, dus rode wijn of huisdieren ´ongelukjes´ trekken er niet in. Ik heb het zelf in een romaans verband laten leggen met 3 verschillende formaten, en een tegel gekozen met niet gerectificeerde randen, voor een franse kasteellook, haha!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:35

noviceh schreef:

Dat wil ik ook, later als ik groot ben!

Oh nee, als ik eindelijk een grote mensen huis heb bedoel ik :+

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:11

noviceh schreef:

Ja wij ook.
Het zat al in ons huis maar ik ben er superblij mee.
Kan tegen een stootje en het is ook nog eens mooi.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:24

Leisteen stond bovenaan mijn verlanglijstje, maar werd afgeraden ivm krassen. Die schijnen wel weg te gaan met dweilen, maar dat is niet echt mijn hobby. We hebben grote tegels (60x 60) met een betonlook. Ik ben er blij mee. Ze waren ook heel betaalbaar.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:59

Er zijn maar heel weinig tegels die ik mooi vind en dan zeker in een grote ruimte. Dat heeft ook te maken met de voegen gek genoeg.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:13

Malenka schreef:
Er zijn maar heel weinig tegels die ik mooi vind en dan zeker in een grote ruimte. Dat heeft ook te maken met de voegen gek genoeg.

Is een gietvloer dan niet wat voor jullie?

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:29

Malenka schreef:

Ik heb het als tegels recht gelegd worden, ik hou niet van die rechte lijnen. Ik heb een 2 mm smalle voeg gedaan en niet te licht. En dan deze tegels in zo´n patroon wat nooit verveeld: https://www.lacasadelosazulejos.com/pro ... MOCfPRsbaU

Maar als je geen voegen wilt en een natural feel, zou je je ook nog in een earthen floor kunnen verdiepen, al moet je daar wel een paar laagjes lijnzaadolie opdoen om hem te beschermen. Wel heel mooi, maar niet zo kras en slijtvast als tegels natuurlijk.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:18

Zo'n klei vloer met lijnzaadolie hebben mensen hier in de wijk wel gedaan. Maar voor zover ik weet zijn ze allemaal op iets anders over gegaan. Een gietvloer is zeker te overwegen. Ik zal nog wat meer uit moeten pluizen over hoe duurzaam dat als optie is.

Ik heb nu in ieder geval twee linoleum samples binnen en ben wel heel erg gecharmeerd van 1 daarvan. Echt prachtige kleuren. En het lijkt me heel fijn voelen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 05:02

Wij hebben al jaren natuursteen, waarbij de platen koud tegen elkaar aan zijn gelegd. Hierdoor is er bijna geen voeg. Ja, je moet ervan houden, maar ik vind ons Perlato in matte uitvoering na jaren nog steeds mooi en een warme uitstraling hebben. Dat laatste letterlijk en figuurlijk, want er zit vloerverwarming onder waar de afdekvloer overheen is gestort. De platen natuursteen zijn vervolgens waterpas in de specie gelegd. Dat zorgt ervoor dat de vloer in combinatie met de smalle voeg heel egaal/vlak is. Bovendien hebben we er heel weinig werk aan met een dweilrobot en blijft hij mooi. Echt ideaal vind ik.